Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)  (Прочетена 16053 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4722



Профил Ел. поща
« Отговор #15 -: февруари 12, 2020, 06:42:36 »

Междувременно България отвръща на предизвикателството   Cheesy
НКЖИ ще прави капитален ремонт на жп линията Русе-Горна Оряховица

Капитален ремонт на Русе-Горна - това е добро и необходимо. Но колко добре би било и да удвоят релсовия път, както е след Горна към София! Защото при сегашното положение на нещата в участъка Русе-Горна движението на влаковете се забавя поради изчакването по гарите на насрещния влак. Само че, за съжаление, това надали ще стане в обозримо бъдеще. От познат жепеец съм чувал, че теренните условия на този участък са много трудни за прокарване на втори коловоз и дори утрояването на двойния железен път през Искърското дефиле би било по-лесно... Angry
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2415


Профил Ел. поща
« Отговор #16 -: февруари 12, 2020, 09:19:23 »

Едва ли има смисъл от удвояване по настоящата следа. Ако се търси осезаемо увеличаване на скоростта, би трябвало да се ориентираме към съвсем ново трасе. С настоящите криви и наклони, едва ли може да се изцеди много.

За сравнение, извадка от документ на железниците, относно "Възстановяване на проектните параметри на железопътната линия Русе - Варна".
Вижда се, че подобни ремонти далеч не водят до скорости, каквито ни се искат в настоящето.

Цитат
Възстановяването на проектните параметри на жп линията Русе - Варна е наложително, тъй като настоящото състояние на инфраструктурните съоръжения по този железопътен участък създават затруднения за регионалния и националния жп транспорт. В този смисъл жп линията Русе - Варна може да се определи като „тясно място", тъй като среднопретеrлената скорост е 66,5 км/ч за пътническите влакове и 62 км/ч - за товарните, при средна проектна скорост 79,3 км/ч. След рехабилитацията ще се осигури възможност за развитие на по-голяма и постоянна скорост от 70 до 130 км/ч съобразно терена, през който се преминава.
За отсечката от Русе - Каспичан по IХ-та линия са предвидени проектни скорости за
различните участъци:
- 70 км/ч - Русе - Ястребово
- 95 км/ч - Ястребово - Разград
- 75 км/ч - Разград- Ясеновец
- 80 км/ч - Ясеновец - Самуил
- 70 км/ч - Самуил - Каспичан
Скоростите в график понастоящем са по-ниски, както за пътническите, така и за
товарните влакове:
- с 10 км/ч за проектните 70 + 80 км/ч
- от 15 до 35 км/ч за проектните 95 км/ч
Предвидените за IV линия проектни скорости са 80км/ч.
За отсечката от Каспичан - Варна от II-ра жп линия София - Г. Оряховица - Варна
са предвидени проектни скорости за различните участъци:
- 130 км/ч -Каспичан - Синдел
- 110 км/ч - Синдел - Разделна
- 120 км/ч - Разделна - Белослав и
- 100 км/ч - Белослав - Варна
Скоростите в график понастоящем са значително по-ниски, както за пътническите,
така и за товарните влакове:
- с 20 км/ч за проектните 100 км/ч
- с 20 до 40 км/ч за проектните 120 км/ч
- с 10 до 20 км/ч за проектните 110 км/ч и
- с 30 до 60 км/ч за проектните 130 км/ч
Причините за намалените скорости са влошено техническо състояние, остри криви, релейна уредба за ключова зависимост (РУКЗ), закаляни баластови призми и компрометирано скрепление, повишена сеизмична активност и лр.
« Последна редакция: февруари 12, 2020, 09:37:11 от vesel » Активен
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.071 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница март 03, 2020, 11:00:53