Live Web Cam Rousse

Всичко за Русе => Транспорт / Transport => Темата е започната от: Valentin_K в април 16, 2009, 10:02:20



Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Valentin_K в април 16, 2009, 10:02:20
Съжелявам за офа, но в тази криза фалират само що-годе развити държави.Румънците са много по-напреднали от нас.Пътищата са им отлични.Аз не съм ходил само до Букуещ, а съм влизал и по-навътре към карпатите.Няма там такива дупки като при нашият например ришки проход.Ходил съм в Плоещ, Букурещ и Брашов.Невероятни градове.Ако София е 1 милион, то Букурещ е 4.Но няма и помен няма от тези задръствания, които се срещат в наща столица.Защото някой си се е сетил да започне град, който е направен, за да бъде столица.За мен и един град в България не може да бъде добра столица с тези улички и пътища.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: niki67 в април 16, 2009, 10:09:30
Е, е, е, айде сега де, и ний сме ходили в Румъния де :D :D
Нямало задръствания?!? Нищо подобно. В Букурещ задръстванията са пет пъти по-големи и по-страшни, отколкото в София. Участък от 800 метра не можахме да го минем за 40 минути. Карат бетер от нас, в смисъл по-зле. Букурещ е поне толкова мръсен, колкото и София и също толкова неуреден. Летището им е 100 пъти по-лошо от софийското. Бутици като в София няма. Елегантни кафененца с наредени масички по тротоарите, като в София, в Букурещ няма. Има огромни молове, където е скъпо, и толкоз.
За някои неща си прав - за пътищата например, че са по-хубави от нашите и че няма дупки - това е вярно.
Може би си бил в Букурещ в неделя, когато по-няма задръствания, но през седмицата е ад. Невероятно смешно ми звучи че нямало задръствания, след като съм преживял няколко пъти ада на Букурещките такива и в София е направо цвете.
И не мога изобщо да се съглася, че са по-напред от нас. Не е вярно просто.
Само дето са много по-голям пазар от нас - 22 милиона души са - и затова повечето представителства на големи западни компании за Балканите са там, а не тук. Общо взето сме един дол дренки с тях, само че нашите икономически параметри сега в кризата са по-добри от техните. Те не могат да се справят без помощ от МВФ, а на нас такава не ни трябва.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Valentin_K в април 16, 2009, 10:21:43
Не знам предо колко време си ходил там и кое литеще си видял.Но това, което е по изходния път е наистина гадно.Но 1 ли 2 километра нататък има отбивка за другото, което е едно от най-големите в Европа.А относно задръстванията и аз съм попадал в огромни задръствания там, но само защото имаше основен ремонт на една от главните улици.Иначе движението е много по организирано (не говоря за шофьорите-ужасни са).Но там няма трамваи да ти се пречкат по улицата освен ако си на кръстовище.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: niki67 в април 16, 2009, 10:37:30
Ходил съм аз, не толкова отдавна, а и няколко пъти. Последния път септември 2008. За летище Баняска говоря, откъдето летях за Германия - това летище, уж международно, е една ужасна дупка, мръсно и неорганизирано. А задръствания има постоянно. Въпрос на виждане, но лично аз не бих сменил София за Букурещ никога. А колкото до трамваите - там трамвайния път в по-голямата си част е издигнат над уличното платно, за да не се качват колите по релсите, и те въпреки това се качват. А в София всички карат по релсите /включително и аз :-[/ - което е много неправилно и не трамваите се пречкат, а колите се пречкат на трамваите и трябва яки глоби, за да се оправят нещата. Трамваят винаги е с предимство, а и обслужва много пътници, така че не може да се говори, че той се пречка :) Ето вече взеха да глобяват за каране в бус - лентите и камери сложиха и вече май с градския транспорт в София стана по-бързо придвижването, отколкото с кола. Така и трябва да бъде.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: n00b в април 16, 2009, 10:59:03
Да се сравнява София с Букурещ е все едно да се сравнява София с Пловдив. Просто е малко безсмислено.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: equinox в април 16, 2009, 11:15:30
Баняса е старото летище на Букурещ и от там летят ниско-тарифните авиокомпании. Новото е Отопени - никак не е лошо, но все още има какво да се желае, ако сравняваме с тези на Запад. И Букурещ като София няма околовръстно шосе. Не мисля, че въобще са почнали да го правят, за разлика от софийското. Не мисля, че пътищата са им по-добри. По-скоро са същите като тук (един дядо в Брашов твърдеше, че нашите са по-хубави  :D). В Трансилвания пък всичките села са построени по продължение на пътя. Излизаш от едно село и влизаш в друго. Средна скорост 50 км/ч.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: niki67 в април 16, 2009, 12:19:04
И що да е все едно да сравняваме София с Пловдив? На мен лично София не само, че с нищо не ми изглежда по-провинциална от Букурещ, ами и определено много повече ми харесва. Разбира се, и двата града са гадни и мизерни :) Както и държавите. На един и същи хал сме. Но точно това всъщност исках да кажа, че изприказваните приказки през 2008 как румънците много ни били задминали и как сме им дишали праха, се оказаха неверни. Хич не са ни задминали и сега са много по-зле икономически от нас. Както и унгарците.
От бившите соц.-страни много напред от нас са само Чехия, Словения и Полша и може би Словакия. От останалите айде стига сме имали толкова комплекси и сме се подценявали. Не са по-добре.


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: niki67 в април 16, 2009, 12:26:49
Eто и в нета пишело за това, което споменах по-горе
http://dnevnik.bg/pazari/2009/04/14/705253_bankite_se_otkazvat_ot_dividenti/ (http://dnevnik.bg/pazari/2009/04/14/705253_bankite_se_otkazvat_ot_dividenti/)

Това нямаше да го правят, ако не считаха, че България е прилично място за развиване на бизнес :D ;)

Разбира се, за съжаление под статията има една камара олигофренски коментари. Типично за българина:)


Титла: Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: n00b в април 16, 2009, 01:25:31
Ми горе-долу такава е разликата в големината между двата града.


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: niki67 в април 17, 2009, 08:55:52
Така е относно големината, но сравнението не е коректно, понеже Пловдив не е столица. За един град не е най-важното големината. Например Любляна е кажи-речи колкото Русе, ама е напред от София и Букурещ на светлинни години. Може да кача малко снимки довечера, за да види за кво става въпрос който не е бил там. Ми че то е по-хубаво и от Германия дори. И толкова чисто, толкова уредено, дори и в дребните детайли. А градът е мисля около 260 х. души.


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: ilko в юни 29, 2010, 08:30:44
Пътна полиция от 2 до 4 юли. На територията на България и Румъния ще бъде проверявана регистрацията на автомобилите.

Проблемът засяга предимно румънци, които заради по-ниските данъци са регистрирали возилата си в България. До тогава автомобилите ще трябва да се пререгистрират, заяви генералният инспектор на румънската полиция Петре Тобъ http://rousse.dir.bg/2010/06/29/news6643234.html        ........Ще изгуби ли бюджета на Русе от това ??????????????мнения


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Orthodox в юни 30, 2010, 06:47:50
Ето още един материал по темата...

Погнаха регистрираните в Русе румънски коли (http://rousse.dir.bg/2010/06/29/news6643234.html)


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Русчуклия в февруари 11, 2020, 04:41:53
Oще една тема да отърсим от прахта. Румънците са спечелили европейски средства за жп линията от столицата до Гюргево, което е прекрасно новина за русенци. Очертава се до 2-3 години да се сдобием с нов и удобен начин за ходене до Букурещ. Най-вероятно линията ще е скоростна, така че 60 км. ще се вземат за нула време. Дано няма голямо бавене на моста.

http://www.arenamedia.net/news.php?newsandpromotion_id=40334&fbclid=IwAR05_VSxpQ0JGgVwSvmDS8wBIJ3V6AoytqTSzAVQ8kC1P4yKYcKwyGP4jRk (http://www.arenamedia.net/news.php?newsandpromotion_id=40334&fbclid=IwAR05_VSxpQ0JGgVwSvmDS8wBIJ3V6AoytqTSzAVQ8kC1P4yKYcKwyGP4jRk)


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: vesel в февруари 11, 2020, 09:31:48
Чудесно. Интересно какво ги е стимулирало точно сега, при положение че толкова години сякаш нарочно блокираха ЖП връзката?

Междувременно България отвръща на предизвикателството   :D
 НКЖИ ще прави капитален ремонт на жп линията Русе-Горна Оряховица (https://www.economic.bg/bg/news/12/nkzhi-shte-pravi-kapitalen-remont-na-zhp-liniyata-ruse-gorna-oryahovitsa.html)

Цитат
Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) подготвя документацията за обявяване на процедурите за избор на изпълнители на капиталните ремонти на жп участъка Русе-Горна Оряховица, част от 4-а главна линия Русе-Подкова. Това съобщи генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски за Economic.bg. Ремонтите ще са тежки, поради което 120-километровият участък се раздели на лотове, обясни той.

„В момента се изчисляват индикативните стойности на всеки лот и затова не мога да посоча някаква обща сума, но няма да е никак малка“, коментира инж. Папукчийски и допълни, че финансирането ще е изцяло национално.

Жп линията Русе-Горна Оряховица отдавна има нужда от капитален ремонт, тъй като през последните три десетилетия там са правени само поддържащи и средни ремонти, поради което пък скоростта на влаковете е под проектната.

Да видим кой докъде ще я докара.


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Русчуклия в февруари 12, 2020, 01:14:35
Брей, румънците ще вземат скоро да ходят с влак до Търново. Ако най-накрая се намери финансиране и за линията Русе-Варна и за магистралата Дунав-Егея, за която днеска е имало някаква работна среща, добявяйки и раздвижването по летището, то ще станем ега ти транспортния център 8) :D А дано!


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: Orthodox в февруари 12, 2020, 06:42:36
Междувременно България отвръща на предизвикателството   :D
 НКЖИ ще прави капитален ремонт на жп линията Русе-Горна Оряховица (https://www.economic.bg/bg/news/12/nkzhi-shte-pravi-kapitalen-remont-na-zhp-liniyata-ruse-gorna-oryahovitsa.html)

Капитален ремонт на Русе-Горна - това е добро и необходимо. Но колко добре би било и да удвоят релсовия път, както е след Горна към София! Защото при сегашното положение на нещата в участъка Русе-Горна движението на влаковете се забавя поради изчакването по гарите на насрещния влак. Само че, за съжаление, това надали ще стане в обозримо бъдеще. От познат жепеец съм чувал, че теренните условия на този участък са много трудни за прокарване на втори коловоз и дори утрояването на двойния железен път през Искърското дефиле би било по-лесно... >:(


Титла: Re:Пътно-икономически проблеми Русе-Букурещ :)
Публикувано от: vesel в февруари 12, 2020, 09:19:23
Едва ли има смисъл от удвояване по настоящата следа. Ако се търси осезаемо увеличаване на скоростта, би трябвало да се ориентираме към съвсем ново трасе. С настоящите криви и наклони, едва ли може да се изцеди много.

За сравнение, извадка от документ на железниците, относно "Възстановяване на проектните параметри на железопътната линия Русе - Варна".
Вижда се, че подобни ремонти далеч не водят до скорости, каквито ни се искат в настоящето.

Цитат
Възстановяването на проектните параметри на жп линията Русе - Варна е наложително, тъй като настоящото състояние на инфраструктурните съоръжения по този железопътен участък създават затруднения за регионалния и националния жп транспорт. В този смисъл жп линията Русе - Варна може да се определи като „тясно място", тъй като среднопретеrлената скорост е 66,5 км/ч за пътническите влакове и 62 км/ч - за товарните, при средна проектна скорост 79,3 км/ч. След рехабилитацията ще се осигури възможност за развитие на по-голяма и постоянна скорост от 70 до 130 км/ч съобразно терена, през който се преминава.
За отсечката от Русе - Каспичан по IХ-та линия са предвидени проектни скорости за
различните участъци:
- 70 км/ч - Русе - Ястребово
- 95 км/ч - Ястребово - Разград
- 75 км/ч - Разград- Ясеновец
- 80 км/ч - Ясеновец - Самуил
- 70 км/ч - Самуил - Каспичан
Скоростите в график понастоящем са по-ниски, както за пътническите, така и за
товарните влакове:
- с 10 км/ч за проектните 70 + 80 км/ч
- от 15 до 35 км/ч за проектните 95 км/ч
Предвидените за IV линия проектни скорости са 80км/ч.
За отсечката от Каспичан - Варна от II-ра жп линия София - Г. Оряховица - Варна
са предвидени проектни скорости за различните участъци:
- 130 км/ч -Каспичан - Синдел
- 110 км/ч - Синдел - Разделна
- 120 км/ч - Разделна - Белослав и
- 100 км/ч - Белослав - Варна
Скоростите в график понастоящем са значително по-ниски, както за пътническите,
така и за товарните влакове:
- с 20 км/ч за проектните 100 км/ч
- с 20 до 40 км/ч за проектните 120 км/ч
- с 10 до 20 км/ч за проектните 110 км/ч и
- с 30 до 60 км/ч за проектните 130 км/ч
Причините за намалените скорости са влошено техническо състояние, остри криви, релейна уредба за ключова зависимост (РУКЗ), закаляни баластови призми и компрометирано скрепление, повишена сеизмична активност и лр.