Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Воден транспорт  (Прочетена 48259 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4720



Профил Ел. поща
« Отговор #15 -: септември 15, 2011, 11:44:07 »

Кораби заобикалят Русе заради ниското ниво на Дунав
15 септември 2011 / News.dir.bg

Заради критично ниското ниво на река Дунав пътническите кораби плават само до Никопол.


Това съобщи директорът на агенцията за "Проучване и поддържане на река Дунав" в Русе Георги Георгиев, цитран от БТА.

Те не пътуват надолу по реката - към Русе и Силистра, заради опасност от засядане. Наскоро украински пътнически кораб е заседнал в плитчините два пъти. По думите на Георгиев обстановката по реката остава тежка. Официално са регистрирани 25 критични участъци. Най-сериозно е положението край Белене, където в разстояние на 15 км има три прага, а също при Батин и Вардим. Дълбочините са в рамките на 1,40-1,50 метра. Там могат да преминават само празни кораби, както и плавателни съдове, които газят до тази дълбочина.

"Предвижда се в началото на следващата седмица дълбачката да работи в района на Батин, където ще се опитаме да пробием един от праговете. Ако това се окаже удачно, ще я качим и при Вардим. Колегите ни от Румъния пък ще работят за удълбочаването край Белене", обясни Георгиев. В момента машината прочиства дока на корабостроителницата, за да бъде спуснат на вода хидрографският кораб "Вит", който е влязъл за ремонт. При Русе днес водните стоежи са 24 см спрямо условната кота "нула". Прогнозата за следващите два дни е нивото да се покачи незначително с 4 см. Втората половина от септември се очертава да бъде топла и суха. Необходими са валежи най-вече в Сърбия. Там притоците са малки, пълнят се бързо, като могат да вкарат вода в Дунав, обясни Георгиев.

http://rousse.dir.bg/news.php?id=9491677
==========================================

Какви контрасти само - преди няколко години беше най-голямото пълноводие на реката от стотина години насам, а сега пък кораб не може да премине... Roll Eyes
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4720



Профил Ел. поща
« Отговор #16 -: септември 22, 2012, 11:12:46 »

България се надява на 1.5 млрд. евро от ЕС за речния път по Дунав
10:42  |  21 септември 2012

България се надява, че в следващия програмен период от бюджета на ЕС (2014-2020 г.), от Брюксел ще бъдат осигурени 1.5 млрд. евро за речния път по река Дунав, по думите на президента Плевнелиев.


"България е много активен член в програмата за Дунавската стратегия и несъмнено това е един от приоритетите на страната ни. Наша е и идеята Дунав като основен транспортен коридор да получи подкрепа от новия Механизъм за свързване на Европа", каза президентът в четвъртък в Пловдив, цитиран от EkiNews.

Той посочи, че в следващите години транспортният трафик по река Дунав може да се удвои. "За целта са необходими 1.5 млрд. евро и се надявам, че те ще бъдат осигурени, тъй като 14 държави от Дунавския регион имат интерес това да се случи" - добави Плевнелиев.

Заради лошото състояние на речния път в българско-румънския участък на Дунав, корабоплаването почти спира всеки път, когато спадне нивото на реката.

http://rousse.dir.bg/news.php?id=12035145
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2128


Профил WWW
« Отговор #17 -: септември 22, 2012, 11:24:45 »

Дано ГЕРБ не са на власт тогава, че парите отидоха пак за метрото в София...
Активен
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #18 -: септември 23, 2012, 12:28:06 »

Мирише ми на информационна система за... метрото. 2-ри епизод - 3-ти метродиаметър. Smiley
Активен

n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2128


Профил WWW
« Отговор #19 -: септември 23, 2012, 11:54:54 »

Аха, магистрала Калотина, Рила и други свръх приоритетни проекти, за които изведнъж се намира финансиране и изведнъж започва ударно проектиране и отчуждаване. Тия когато и да се разкарат, ще направят едно добро за половин България...
Активен
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #20 -: декември 19, 2012, 10:55:25 »

Не знам дали тук му е мястото...
Зимовникът за кораби в Русе ще бъде отдаден на концесия, процедурата ще бъде обявена в началото на 2013-а
18 Декември 2012

Зимовникът за кораби в Русе ще бъде отдаден на концесия. Това съобщи преди малко в Русе министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в отговор на питане от RuseInfo. Подготвя се процедурата от екипа на министерството, като е чакано становище, защото там са инвестирани пари от програма "ФАР" и е трябвало да мине поне 5 - годишен период, за да има възможност да се даде за изпълнение по линия на публично - частното партньорство. Вероятно до края на януари ще бъде стартирана процедурата, отбеляза министърът.

Проектът се изпълнява на три етапа и се финансира по програма ФАР Трансгранично сътрудничество България-Румъния. Целта на проекта е да се изгради и пусне в действие модерно речно съоръжение – зимовник за общо 39 български и чуждестранни кораба, плаващи по река Дунав. Проектът ще подпомогне усилията на българското правителство, свързани с постигане на приоритетите на „Партньорство за присъединяване”, отнасящи се до подобряване безопасността на транспорта. Към момента това е единственото подобно съоръжение по протежение на целия участък от реката между Черно море и Унгария. Това ще допринесе съществено за подобряване безопасността във вътрешните водни пътища и е от важно значение за международните търговски маршрути и подобряване корабоплаването по река Дунав. Първите два етапа от проекта бяха възложени за изпълнение на белгийско-българския консорциум - "Бесикс" С.А. (Белгия), "Мостстрой" АД (София) и "Росилекс" ООД (София). Строителните работи бяха приключени през 2004 година. Третият етап от строителството можеше да продължи с финансиране от държавния бюджет на България и да бъде възложен на български компании. Съоръжението трябваше да бъде завършено до края на 2013 г.
Активен

ftubusa
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 545



Профил
« Отговор #21 -: март 31, 2016, 05:03:33 »

Както е модерно да се казва напоследък да поотупам малко темата от прахта.
Има ли бъдеще според Вас това дето го пише за катамарани между Русе, Варна и Бургас?
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2409


Профил Ел. поща
« Отговор #22 -: март 31, 2016, 06:08:42 »

Не мисля, че цената ще е конкурентна на другите видове транспорт. В момента само през лятото върви пътнически транспорт между Несебър и Созопол.
Активен
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 384



Профил
« Отговор #23 -: април 01, 2016, 11:33:50 »

Цитат
Европа може да финансира изграждане на редовни хидробусни линии в Бургас, Варна и Русе.

Това каза председателят на Националия съюз на превозвачите във Варна Максим Петков пред Maritime.bg.

Трите града могат да се обединят за закупуване на 10 катамарана, които да обслужват пасажерския поток в двата черноморски града и на река Дунав.

„Вече разполагаме с техническа разработка за най-подходящия тип катамарани, които могат да изпълняват подобни плавания“ изтъкна Петков. Разработката на НСП – Варна е за катамаран с дължина 20 мета, широчина 7,5 и газене 1 метър, задвижван от два 6-цилиндрови двигателя.

В разработка е участавало варненско кораборемонтно и корабостроително предприятие. Първоначалните сметки са установили, че строителството на 10 катамарана ще възлезе на 25-26 млн. евро., като голяма част от тях могат да бъдат осигурени чрез европейско финансиране, убеден е Петков.

През следващата седмица предстоят срещи в София и Варна с отговорните институции, коментира още Петков. Според него, проектът може да претърпи промяна и да се търси финансиране само за три катамарана, които да плават във Варна.
взето от

Малко фантастична ми се вижда тази идея. Какъв воден трафик по дунав ще обслужват - Русе-Свищов или със Силистра, Гюргево Huh?
Активен
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.114 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.019s, 2q)

Google e прегледал тази страница февруари 27, 2020, 02:23:33