Страници: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 28   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе  (Прочетена 211950 пъти)
0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #120 -: юли 25, 2008, 12:08:08 »

Тук ще е новото летище на Букурещ - Adunatii Copaceni (синьото на картата):
http://img78.imageshack.us/img78/3401/airportjh2.jpg
Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #121 -: октомври 06, 2008, 03:06:36 »

Чуйте звуковия файл тук:
http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=293615
Активен
Cobaca
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 148



Профил
« Отговор #122 -: октомври 10, 2008, 05:04:38 »

Някой ден, може би... Уви, това е състоянието сега.  Sad


Историята на едно летище

"Щръклево" е създадено като военно летище през 1967 г. Земята, пистата и съоръженията към нея по това време са собственост на Министерството на отбраната. Пътническият терминал е построен години по-късно през 1976 г. През него започват да се обслужват вътрешните полети между Русе и София. По онова време летището е обслужвало по три полета дневно, а през летните месеци - пет-шест. Те приключват през 1991 г., а осем години по-късно и военните спират да ползват базата.

Снимка "Булфото"




« Последна редакция: октомври 10, 2008, 05:06:51 от Cobaca » Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2179


Профил WWW
« Отговор #123 -: октомври 10, 2008, 06:41:08 »

З
апочнало е разчистването на терена за строителната площадка за новия терминал на летище Бургас, съобщи за в. Пари изпълнителният директор на авиопорта Калин Барзов. Така концесионерът на морските летища Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД ще спази предварително обявените срокове - до края на тази година да започне реалното изграждане на новите терминали на двата авиопорта Варна и Бургас. Те ще бъдат използвани основно за база за нискотарифните авиокомпании, което е част от стратегията на концесионера да се привлекат повече туристи в региона.

Регионите
Очаква се регионалните летища като Пловдив, Русе, Горна Оряховица да се използват също за бази за нискобюджетните превозвачи. Голям е интересът на лоу кост компаниите към пловдивския авиопорт. Там ръководството на авиопорта лансира идеята за създаването на специален фонд с участието на общината и на бизнеса в региона, в който да се събират средства за модернизацията на летището. Според Красимир Танев, бивш представител на нискобюджетната Скай Юръп, сега мениджър Маркетинг и продажби на компанията, след реконструкцията си пловдивският авиопорт може да стане база за една мощна национална компания, защо не и и лоу кост. Акционери в нея може да бъдат и чужди превозвачи. За летище Пловдив трябват около 25 млн. лв., за да е модернизира тази част от авиопорта, която е държавна собственост.

Концесии
Както в. Пари писа, Румъния има изключително силен национален лоу кост превозвач, чиято база се намира на 80 км от летище Русе. Транспортното министерство предвижда да представи предимствата на русенския авиопорт пред чуждестранните мисии у нас, за да търси сериозен инвеститор за летището. След като се направи проучване за интереса от страна както на чуждите компании, така и на нашите, ще се обяви нова процедура за отдаване на концесия на авиопорта. Предишната изискваше от кандидатите по-високо концесионно възнаграждение. Сега финансовият праг е намален и се очаква повече фирми да поискат да инвестират в летището.
Малко над 10 млн. лв. са необходими за модернизацията на авиопорта, който също може да се превърне в база за нискотарифните авиокомпании. Стратегическо значение за нискобюджетните и чартърните компании има и горнооряховското летище. Там също са необходими не по-малко от 20 млн. лв. за реконструкция. Засега държавата предвижда сама да инвестира в авиопорта.
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3240



Профил
« Отговор #124 -: октомври 26, 2008, 09:48:47 »

Днес реших да се поразходя и да разгледам в какво състояние е милото ни летище. Качил съм няколко снимки в галерията ни на:
http://www.ruseonline.info/gallery/main.php/v/rosen_linov/Projects/
Качих ги в папка "Проекти" с надеждата скоро да има раздвижване около този "проект". Който иска, мога да му пратя още снимки от инфраструктурата около самото летище, но реших в галерията да сложа снимки на сградата и на един къде про-авио, къде про-комунистически монумент, който се намира в началото на алеята към Аерогарата. С две думи впечатленията са ми, че бъдещия концесионер ще има адски мн работа и онези срокове за 9 месеца са не просто нереални, те са абсурдни! Иначе сградата е сравнително запазена и си личи че не е мн стара. Имаше охрана (освен 2 кучета). Пътят до там тр да се разчисти, преасфалтира и освети. Лошото е, че се минава през селото и това едва ли може да се избегне по някакъв реален начин, но евентуалното му ползване с летателни цели пък сигурно би облагородило участъка в с. Щръклево и ще налее мн пари в селото. Мисълта ми е, че там може ще отворят заведения за хранене и настаняване...евентуално. Нужен е и нов терминал. Абе работа колкото искаш, но може да стане бонбон. То и без тва си е приятно, едно такова уютно. Да му пожелаем светло бъдеще!
Активен

Във форума се ражда истината.
dunav_rousse
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 416



Профил Ел. поща
« Отговор #125 -: октомври 26, 2008, 10:03:24 »

Това за 9 те месеца срок го коментирахме и наистина е абсурдно!! Просто това е поредната мечешка услуга на държавата към нашия град. За инвеститори или изобщо някакъв интерес не се чува нищо, което ме кара да съм песимист относно един от най-важните проекти за този град. На фона на инвестициите които се подготвят за летищата в Пловдив, Бургас и Варна, случващото се в Русе е едно голямо нищо.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2179


Профил WWW
« Отговор #126 -: ноември 04, 2008, 07:24:22 »

Летище ­ Горна Оряховица отказва карго полети на компании от региона. Така местният бизнес е принуден да търси другите летища или да плаща по-скъпия шосеен транспорт, информира "Янтра днес".

Нямаме техника, с която да обслужваме западните товарни самолети, каза Христо Христов, директор на летището, и отказа да назове колко са отказаните товарни полети и на кои фирми.

Основният проблем е в това, че карго машините от по-старите модели на "Еербъс" и "Боинг" са с височина над 4,5 метра, а техниката на летището има възможности да обслужва само излезлите от употреба руски летателни апарати не по-високи от 4 метра.

Техниката е на 30 години, няма резервни части за нея, търсим варианти за купуване на машини втора употреба, проучваме международни оферти, разказва Христов.

Дори да реши да купи стара техника за обслужване на карго самолетите, Летището ще трябва да получи разрешение от Министерството на транспорта, защото може да се наложи да тегли банков кредит с ипотека, а аерогарата е публична държавна собственост.

От собствена стопанска дейност Летището не може да си позволи инвестицията от десетки хиляди лева. Липсата на техника ни поставя на ръба на оцеляването, коментираха местните авиатори.

Летището няма околовръстен път около оградата, което е задължителна противопожарна мярка, е установила комплексната проверка на пожарната в края на миналата седмица. Предписанието не е изпълнено от преди 5 г.

От аеропорта ще искат в програмата на Министерството на транспорта и на Гражданската въздухоплавателна администрация за догодина да бъде включено финансиране за изграждане на поне 2 км околовръстен път.

По данни на експертите 1 км шосеен път струва около 900 хил. лв.
Приключи проверката на Агенцията за ядрено регулиране на Летище -­ Горна Оряховица.

Аерогарата разполага със задължителните два рентгена за багаж, предстои купуването на още техника според изискванията за летищата, явяващи се външна граница на шенгенската зона.

Залата за заминаващи трябва да се реконструира, за да се оформят зони за пътуващите във и извън Шенген. Финансирането за преустройствата е заложено в програмата на Министерски съвет, чакаме финансиране и от ЕС, каза Христо Христов.

Миналата седмица на Летище -­ София беше монтирана т.нар. система за сляпо кацане. От няколко години аерогарата тук е с демонтирана система за водене на полетите при лоши метеорологични условия. Местните авиатори са силно притеснени от забавянето на концесията на летището.

За транспортното министерство приоритетно идва Летище -­ Русе и няма икономическа логика да работят два еаропорта на по-малко от 100 км въздушно един от друг, коментират авиаторите.


Миналата седмица Съветът на директорите на Летище ­ - Горна Оряховица обсъди бизнес плана за догодина. Засега искането на синдикатите за увеличение на заплатите не е срещнало разбиране.

Заради финансовата криза се очаква рязко намаление на карго полетите и спад в пътникопотока през аерогарата тук. Очаква се т.г. Летище ­ Горна Оряховица да приключи на минимална печалба, съизмерима с миналогодишните нива.
Активен
CaMaRo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 554



Профил
« Отговор #127 -: ноември 04, 2008, 08:17:20 »

е ще го правят ли или няма ?
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2179


Профил WWW
« Отговор #128 -: ноември 06, 2008, 11:33:50 »

Ха, днеска четох че строят частно летище за леки и спортни самолети в Бъзън..

P.S статията:

http://ruse-news.com/modules.php?name=News&file=article&sid=20347&mode=thread&order=0&thold=0
« Последна редакция: ноември 06, 2008, 06:57:48 от n00b » Активен
mladen201
Гост
« Отговор #129 -: ноември 10, 2008, 03:29:11 »

Някой ден, може би... Уви, това е състоянието сега.  Sad


Историята на едно летище

"Щръклево" е създадено като военно летище през 1967 г. Земята, пистата и съоръженията към нея по това време са собственост на Министерството на отбраната. Пътническият терминал е построен години по-късно през 1976 г. През него започват да се обслужват вътрешните полети между Русе и София. По онова време летището е обслужвало по три полета дневно, а през летните месеци - пет-шест. Те приключват през 1991 г., а осем години по-късно и военните спират да ползват базата.

Снимка "Булфото"






Това летище в Щръклево само за мото сабора го ползват май?  Cheesy  Sad
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3240



Профил
« Отговор #130 -: ноември 12, 2008, 04:02:05 »

До две седмици може да бъде обявена процедурата за отдаване на концесия на Летище Русе. Това обяви зам.-министърът на транспорта Юджел Атилла на конференцията "Публично-частното партньорство в действие". Процедурата ще бъде обявена за втори път, след като бе прекратена поради липса на инвеститорски интерес. Според Атила този път обаче изискванията към концесионерите няма да бъдат толкова консервативни.

До момента са концесионирани шест транспортни обекта. Общият размер на инвестициите в тях ще бъде 1 милиард лева. Приходът на държавата само от еднократните плащания ще бъде половин милиард лева. За първите 9 месеца на тази година в хазната ще влязат 17 милиона лева.
http://news.ruse24.bg/65967.html
Активен

Във форума се ражда истината.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #131 -: ноември 12, 2008, 04:45:32 »

Ами дано има кандидати, но след като го видях се съмнявам още повече.
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3240



Профил
« Отговор #132 -: ноември 12, 2008, 04:50:00 »

Малко асфалт, осветление, нови мебели и алуминий, нов терминал и е готово!  Cool
Активен

Във форума се ражда истината.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #133 -: ноември 12, 2008, 04:51:46 »

Да бе, това ще се оправи наистина. Ама перспективата за такова летище каква е... Нискобюджетни има наблизо, товарни освен?
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3240



Профил
« Отговор #134 -: ноември 12, 2008, 05:01:49 »

Ами наскоро се сблъсках с този проблем. Може в Букурещ да има нискобюджетни, ама като си изчислиш транспорта до там, ако ти се наложи и такса мост да сложиш, айде и едно такси до Отопени. И то май е щяло да ти излезе по евтино русенското (живот и здраве). Та и за тях има бъдеще, не само карго полетите.
Активен

Във форума се ражда истината.
Страници: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 28   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.092 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.015s, 2q)

Google e прегледал тази страница септември 07, 2020, 03:06:25