Страници: 1 ... 27 28 [29]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе  (Прочетена 270988 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3306



Профил
« Отговор #420 -: декември 05, 2021, 08:15:28 »

По същата тема, подробната статия е тук:
https://www.ploshtadslaveikov.com/sgradata-na-letishte-ruse-stava-kulturna-tsennost/
Не знам, може нищо да не разбирам от архитектура, но сгради тип Детмаг, магазин Русе и т.н. включително летището, ми лъхат на соц с целия този мрамор и бетон и по никакъв начин не намирам каквото и да е архитектурно очарование. Не че в новите сгради в Бургас и Варна има кой знае каква стойност, различна от мол, но от тази в Русе бих запазил колкото се може, по-малко.
Активен

Във форума се ражда истината.
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 727


Профил
« Отговор #421 -: декември 05, 2021, 09:38:15 »

Опитайте се да погледнете под друг ъгъл - променяйки статута на сградата в "недвижима културна ценност", ремонта вместо да се извърши от Община Русе, би се поел от държавата .....  Може "идеята" да е дошла от Везиева .... само предполагам ....
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2170


Профил
« Отговор #422 -: декември 05, 2021, 10:47:11 »

Сградата на летище Русе е подобна на сградата на Централна гара София, която според някои също имала архитектурни достойнства. Централна гара София през годините е претърпяла много ремонти и преустройства, които доста видоизменят първоначалната й визия, докато нашето летище е "консервирано".
Аз нямам проблем с обявяваването му за архитектурна ценност, щом това ще помогне на града.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 438



Профил Ел. поща
« Отговор #423 -: декември 05, 2021, 11:45:53 »

По същата тема, подробната статия е тук:
https://www.ploshtadslaveikov.com/sgradata-na-letishte-ruse-stava-kulturna-tsennost/
Не знам, може нищо да не разбирам от архитектура, но сгради тип Детмаг, магазин Русе и т.н. включително летището, ми лъхат на соц с целия този мрамор и бетон и по никакъв начин не намирам каквото и да е архитектурно очарование. Не че в новите сгради в Бургас и Варна има кой знае каква стойност, различна от мол, но от тази в Русе бих запазил колкото се може, по-малко.

По принцип си е част от историята. И архитектите си ги харесват тия неща. Факт е, че сгради в този стил има на много места по света и общото впечатление, още от модернизма насам е, че обществото днес не ги харесва. Даже и хора, които държат да се запазят, понякога го правят, понеже става дума за историята, а не че са толкова красиви. Масово се харесват сградите тип Доходното или "Тетевен" и много по-малко тип магазин Русе. Лично аз също не намирам особени естетически достойнства, но пък то си е изцяло въпрос на вкус.
За мен единственият проблем с тоя статут е, че може да доведе до голямо забавяне на ремонта, поради мудното одобряване на документацията. Както и за всяко последващо разширение и подобрение.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2170


Профил
« Отговор #424 -: декември 10, 2021, 03:56:40 »

Една статия по темата за архитектурната стойност на русенското летище: https://stroiinfo.com/zashto-e-tsenno-rusenskoto-letishte/?fbclid=IwAR0d053U8UVS2EZZ8wdo-Lo5yCw5CHr8dgEyR_vgr71kkLHtdaZrCJk5tuA
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4841



Профил Ел. поща
« Отговор #425 -: декември 20, 2021, 11:25:21 »

Коментар към новина във Fakti.bg със заглавие Ето при какви условия ще има полети от София до голям крайдунавски град, в която се казва:

Полетите от София до Русе... ще се извършват в светлата част на деня и при отсъствие на мъгла и силен сняг. Те ще са разрешени пpи видимocт нaд 5 ĸилoмeтpa и дoлнa гpaницa нa oблaчнocттa oт 500 мeтpa.

И ето как коментира новината посетител на сайта:

Не се лъжете, полети до Русе няма да има. Само в хубаво и ясно време, защото летището не е оборудвано със светотехническа система. Няма и инструментална система за кацане, та затова само при ясно време. Никоя сериозна компания не би се хванала да прави планирани полети при такива условия, тъй като много често просто няма да може да изпълни полетите поради влошени МТО условия. А после трябва да плаща неустойки на пътниците. Това са само малка част от проблемите на това летище. Иначе, идеята сама по себе си е добра. Нека има полети и до друго едно, работещо и сертифицирано, летище - това в Горна Оряховица.

Впрочем, много от коментиращите са скептични и твърдят, че пътници за такива полети просто няма да има, че става дума само за папкане на еврофондове и след изпапкването им летището отново ще бъде закрито.

А може и да не е така...

В един от коментарите потребител с ник Избягал от Русе все пак защитава града:

Пистата преди 30-40 години беше една от най-здраво построените и поемаше тежки военни самолети. Летището тотално изостана от демократичната политика на България. Но с малко желание и малко повече средства може да се получи нещо. Аз нямам проблеми да летя до Русе вместо до Букурещ... Заглавието на статията е недостойно!!! Русе не е само някакъв си дунавски град. Тъпо, много тъпо!!! Русе допринася много за развитието на българската култура през вековете, точно заради река Дунав.

https://fakti.bg/biznes/638847-eto-pri-kakvi-uslovia-shte-ima-poleti-ot-sofia-do-golam-kraidunavski-grad

« Последна редакция: декември 20, 2021, 11:27:16 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2170


Профил
« Отговор #426 -: декември 21, 2021, 01:13:26 »

Orthodox, със същия успех можеш да записваш "мъдростите" на таксиметровите шофьори или пияниците пред произволен блок. Българинът е мрънкач, а и глупак в голямата си част, за съжаление. Светът принадлежи на смелите, а не на мрънкачите, колкото и да е клиширано.
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 592



Профил
« Отговор #427 -: декември 22, 2021, 05:00:12 »

Най-накрая действия, а не само думи! Smiley

Цитат
На днешното си заседание Министерският съвет гласува на Община Русе да бъдат отпуснати 2,6 млн.лв. за възстановяването на гражданските полети от Летище Русе.

https://obshtinaruse.bg/26-mln-shte-otpusne-ministerskiyat-savet-za-letishte-ruse
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4841



Профил Ел. поща
« Отговор #428 -: януари 09, 2022, 08:14:16 »

Препубликувам мнение, което прочетох в Dunavmost.com. (Моля ви, впрочем, да не започвате обичайното плюене по сайта - същото можеше да бъде публикувано и другаде в Интернет-пространството; просто се съсредоточете в съдържанието на написаното и преценете доколко е правилно или погрешно. Аз засега само се опитвам да си го изясня.) Не става ясно чие е мнението, тъй като авторът му не е изрично посочен, при което остава да приемем за автор редактора Диляна Маринова - но дори и това не е толкова важно, а мнението по същество и посочената аргументация в негова защита.

П.П. Всъщност, авторът е споменатият в началото на статията Белчо Цанев, чието име забелязах при пълното прочитане на материала.


Едно различно мнение за възстановяването на полетите от Русе до София

Идеята за възобновяване на полетите от София до Русе и обратно беше представена на бизнес форум в крайдунавския град, проведен на 17 декември.

Гост на събитието беше току-що назначеният министър на транспорта Николай Събев, чиято първа командировка беше в родния му град и посветена точно на това - претворяването на тази идея в дела, припомня Белчо Цанев в Банкеръ.

По-паметливите помнят, за останалите ще "притоплим манджата": редовните полети между София и Русе бяха прекратени през 1990 г. като крайно неизгодни за тогавашния държавен монополист БГА "Балкан". В продължение на четвърт век тази популярна навремето дестинация бе потънала в тотална забрава, докато един прекрасен ден България влезе в Европейския съюз (1 януари 2007 г.) и отново взе да става актуална. И то толкова сериозно, че през периода 2007-2011 г. Министерството на транспорта обяви цели три процедури за отдаване на летище Русе на концесия. Провалът обаче беше пълен - никой не прояви никакъв интерес, камо ли да подаде оферта.

След още три години активно бездействие, на принципала явно му писна и в началото на 2015 г. собствеността върху летището бе прехвърлена безвъзмездно на Община Русе. Междувременно то бе загубило статута си на „Летище за обществено ползване“ и беше сертифицирано като „Летателна площадка“. Това ще рече, че летището може да обслужва единствено самолети, които летят по правилата за визуални полети и нямат право да превозват пътници и товари срещу заплащане.

Следователно, за да бъдат възобновени редовните полети на пътници и товари, летателната площадка Русе ще трябва да бъде сертифицирана от ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ като летище. За да се случи това обаче трябва да бъдат покрити една камара изисквания, за което пък са необходими много сериозни разходи от страна на собственика – Община Русе.

Тъкмо това беше причината, поради която на последното си заседание за 2021 г. Министерският съвет отпусна на Община Русе целево и безвъзмездно 2.6 млн. лева. С тези пари трябва да бъдат възстановени оградата, полосата за излитане и кацане и т.н., да бъдат закупени рентгени, а също и да бъдат платени държавните такси за прелицензирането на "площадката" като летище.

Дотук посочихме известните факти, следват логичните въпроси и анализи.

Не е ли странно държавата да инвестира пари на данъкоплатците от Бургас, Благоевград и Видин, например, за развитие на летище край Русе? И логично ли е бюджетът сам да плаща държавните такси, които би трябвало да събира от определени със закон ползватели на регулационните авиационни услуги?

Според авиационните среди у нас това е непазарно, тъй като изчисленията ясно показват, че полетите от София до Русе и обратно ще са на загуба, а вложените в летището средства няма да бъдат възстановени никога. Следователно инвеститорите в идеята за възстановяване на полетите – основно българската държава и частично Община Русе – накрая ще пият по една студена вода.

Разчетите показват, че при 90 минути полет в двете посоки, самолетът ATR72-600 ще изразходва гориво за около 1400 лева. Заедно с таксите за кацане и прелитане, преките разходи по двупосочния полет ще бъдат около 2000 лева. А с разходите за лизинг, поддръжка и пр., масрафът скача над 8000 лева.

Ако седалките на самолета се запълват средно 70%, това ще рече по 50 пътника в посока или общо 100 за двупосочния полет. За да излезе на себестойност, еднопосочният билет трябва да се продава за 80 лева. Или най-малко за 90 лв., ако добавим някаква печалба за превозвача.

Само че Русе не е Бургас и 70% заемане на местата ще си остане мечта. Защото автобусните билети от София до Русе струват 24 лв., а като избере самолета, човек ще трябва да плати четири пъти повече. И какво ще спечели? Единствено време. И то не кой знае колко, че да си заслужава парите.

За да лети, човек трябва да пристигне на летището 45 минути преди полета. Трансферът град - летище при нормален трафик е поне 30 минути. За двата трансфера плюс времето на летището и във въздуха се губят общо два часа и половина. Пътуването с автобус е 4.30 часа, следователно за да спечелим 2 часа, ще трябва да платим 4 пъти повече.

Едно нормално пътуване с кола Русе – София е около три часа и половина, следователно със самолет се печели около час. Цената е между 38 и 50 лв. в зависимост от разхода на гориво, а ако колата е на газ – излиза още по-евтино. Тук не смятаме косвените разходи за винетка, поддръжка и т.н., тъй като колата е налична и нейният собственик ги плаща независимо дали пътува с нея само до летището или до другия град. Така че за сам човек пътуването с кола е 2-3 пъти по-евтино! Ами ако се качи втори пътник? Или пък трети, четвърти?

Е, при това положение кой ще пътува по бъдещия "въздушен мост" София - Русе - София?

Да предположим, че някой бизнесмен има спешна задача край Дунав и за него един спестен час има голямо значение, независимо от цената. Но, колко такива предприемачи трябва да има, та редовните полети да са печеливши?

Големият смях обаче започва по-късно - когато въпросният бизнесмен трябва да се върне. Поне засега транспортната схема е леко безумна: полетите от София до Русе и обратно ще са два пъти седмично. Така че всеки, който иска да спести два-три часа от пътуване с автобус и кола, да се приготви за двудневен или тридневен хотелски престой. Или да си вземе такси за 310 километра? Или да се примири с влака или автобуса? Големият бизнесмен да се тъпче в рейс?! Наистина си е за смях!

Всички тези сметки са ги правили през годините немалко бизнесмени и ако уравнението е излизало, полетите от София до Русе отдавна щяха да са възстановени. При направените по-горе сметки стана ясно, че обещанията билетите за самолета да струват колкото билета за рейса, също са приказки за наивници. За няколко полета може, но за целогодишно покриване на разликата

между малките приходи и големите разходи на авиопревозвача...

И още няколко неясноти "дразнят" трезвия разум.

Кой, например, ще покрива разходите на летище Русе, след като то бъде отново сертифицирано? След като приходите от два полета седмично най-вероятно няма да стигнат дори за режийните, камо ли за заплатите на персонала и останали разходи, присъщи за една аерогара.

Не се знае и кой ще изпълнява ролята на аварийно-спасителна група, тъй като летището едва ли ще намери отнякъде излишни пари, за да си купи линейка и противопожарна кола. С други думи - те ще трябва да пътуват от Русе до летището за всеки полет, а това си е гориво за 35 километра в двете посоки плюс хонорари на екипите.

Изводът не е кой знае колко оптимистичен. Дори и да бъдат открити, в крайна сметка редовни полети между Русе и София едва ли ще просъществуват дълго. Ще бъдат похарчени немалко държавни и общински пари, ще бъдат разпределени и някакви комисиони от доставки и ремонти. Това ли обаче е промяната? И дали няма да се окаже по-евтино, ако тунелите на „Хемус“ бъдат прокопани наново? Защото по цяла и права магистрала 310 километра се вземат точно за два часа и половина – т.е. колкото със самолета, нали така?!


https://www.dunavmost.com/novini/edno-razlichno-mnenie-za-vazstanovyavaneto-na-poletite-ot-ruse-do-sofiya
« Последна редакция: януари 09, 2022, 11:27:59 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2790


Профил Ел. поща
« Отговор #429 -: януари 09, 2022, 10:34:24 »

Цитат
Едно нормално пътуване с кола Русе – София е около три часа и половина
Няма нищо, ама нищо нормално в едно пътуване от Русе до София по настоящите пътища. И гарантирам, че ако стигнете с автомобил за три часа и половина от центъра на Русе до летище София, то сте пренебрегнали правилата и вероятно сте застрашили нечий живот.

След като държавата може да налива пари в спортната зала на Бургас примерно, то не виждам защо да не се даде някой лев за летището на Русе. Особено, като се има предвид, че скоро няма да видим нито една бърза пътна връзка, водеща към Русе.

За мен тази статия е от типа, да намерим причина да не свършим нищо. И вярвам, че ако министърът на транспорта не беше настоящия, то едва ли рефлекса за плюене на някои хора би се задействал.

Между другото, авторът е забравил да спомене за хипер перспективното летище на Горна Оряховица  Cool
« Последна редакция: януари 09, 2022, 10:36:45 от vesel » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4841



Профил Ел. поща
« Отговор #430 -: януари 09, 2022, 11:44:23 »

Ето и връзка към оригиналната статия на сайта на вестник Банкеръ:

https://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/koi-ima-interes-ot-reanimirane-na-poletite-sofiia-ruse
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2170


Профил
« Отговор #431 -: януари 10, 2022, 11:41:14 »

Аз също имам опасения доколко едни такива полети ще бъдат рентабилни.

Смятам обаче, че летището трябва да започне да функционира - дали редовни полети, дали чартъри, дали карго.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 727


Профил
« Отговор #432 -: януари 12, 2022, 08:06:15 »

Дефектите в мисленето на българите, породени от живота в централизираната държава, дават резултат в подобни "статии".
Проблемът за мен идва в това, че години наред развитието на държавата се пречупваше през интересите на София - щом нещо не в интерес на София, то от него няма смисъл. Ето защо всички магистрали в България задължително започват от София. До Бургас има смисъл от магистрала и от самолетни полети, защото част от "софиянци" е възможно да ходят до Слънчака, по Южното Черноморие и разбира се пристанището, за софиянци е важна също така Струма, за да може удобно да се пътува до Гърция, нищо че 20 години през ден има жертви в участъка Русе-Търново. Ако държавата финансира метрото в София, това не е тема за дискусия, но някакво там летище, дестинация до която е малко вероятно софиянци да пътуват - това е излишно харчене на пари. Горна Оряховица, Търново, и Горнооряховското летище са близо до Хемус, а тази магистрала ще предостави свързаност до пристанище Варна - това за софиянеца явно е резервно пристанище спрямо бургаското, ето защо и приоритет на Хемус е по нисък.
Моделът на централизирано развитие на България, води до "централизирано мислене" в главите на хората, а демографската картина на България, показва резултатите от всичко това.
Активен
Страници: 1 ... 27 28 [29]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.097 секунди с 24 запитвания. (Pretty URLs adds 0.007s, 2q)