Страници: 1 ... 26 27 [28]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе  (Прочетена 229045 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4803



Профил Ел. поща
« Отговор #405 -: юни 05, 2020, 09:35:54 »

Фирмата-кандидат за летище Русе търси шивачки


За китайските инвестиции в България може да се кажат две неща - винаги са мащабни и никога не се случват, особено в Русе

През февруари тази година, общинските съветници гласуваха с „да“, общината да даде предварително съгласие за продажба на летище Щръклево. Купувач е фирмата "Еонметалл България" ООД, в която основният капитал е малайзийски. Сега ще се разбере дали и малайзийските интереси са като китайските.

Читателка на „Dunavmost.com“ сигнализира, че е видяла обява за работа на същата фирма, но…..не за стюардеси, пилоти, навигатори или авиационни диспечери. Крупният инвеститор се оказа, че набира шивачки за производство на маски.

Обявата е публикувана днес, 05 юни: Обява за помощен персонал за производство

Това поражда сериозни съмнения за намеренията на въпросната фирма. Проучена ли е била предварително от общинските съветници, гласували й доверие?

Това, което се знае за дружеството е, че е създадено на 7 август миналата година. Собственици към онзи момент са Гох Ченг Хуан от Малайзия, член на борда на директорите на Еonmetall Group - малайзийска компания за машини и оборудване за стоманената индустрия, както и основател на малайзийския производител на стомана Leader Steel Holdings. Тан Киан Чуан, също малайзийски гражданин, и русенецът Антон Стайков, който в документацията до общинския съвет е представен като търговски директор в Еonmetall Group за периода 2014-2018 г. На 25 ноември капиталът на "Еонметалл България" е вдигнат от 1000 на 2000 лв. Като с по 16.7% дял влизат двама американски граждани: Надер Бадри Шахин, пак според документацията, генерален директор на Six Forks Investment, и Азиз Седер, изпълнителен директор нa Tameer Steel Company. Българинът реално има най-голям дял - 33.2%, а двамата малайзийци – по 16.7%.

Сега същата тази фирма търси шивачки. Какво ще изгражда тя на летище Щръклево и има ли изобщо инвестиционни намерения? Недоумение пораждат и заявените интереси на фирмата – от строене на магистрала, после мост, та до летище.

Представяте ли си шивашката фирма „Тол мен“ да стане главен инвеститор в строежа на нов терминал на Хийтроу във Великобритания?! Инвестиционното намерение в случая наподобява точно този абсурден пример.

Източник: https://www.dunavmost.com/novini/firmata-kandidat-za-letishte-ruse-tarsi-shivachki



Впрочем, въпросната обява, едва публикувана в Jobs.bg, вече е изтекла - още в деня на публикуването...
« Последна редакция: юни 05, 2020, 09:40:02 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 409



Профил Ел. поща
« Отговор #406 -: юни 06, 2020, 01:05:55 »

Да го кажа и тук - няма кой да дойде да вземе летище Русе и да го направи конкуренция на Мюнхен и Истанбул. На първо време ще е конкуренция на селскостопанското до Плевен и на Горна Оряховица. В тоя смисъл е нормално фирмата да не търси "пилоти", еле пък в джобс-а. Тей че волните интерпретации могат да са в много посоки, но очакванията трябва да са реалистични. Дори и да го вземе някой смислен инвеститор това летище, редовни пътнически полети не може да има поне за 4-5 години, докато се обнови, лицензира и т.н. Ето защо ако просто работи като летище, ако приема чартъри и частни самолети, това ще е предостатъчно и това трябва да очакваме.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4803



Профил Ел. поща
« Отговор #407 -: януари 11, 2021, 07:02:40 »

Наистина ли ще има летище в Русе?

Опозицията е скептична дали наистина ще има летище в Русе

Приветстваме всяка частна инициатива да се инвестират милиони в Русе, но сме притеснени дали наистина инвеститорът, който е получил сертификат клас А, ще осъществи изцяло проекта си и ще изгради летище край Русе.

Това заяви на пресконференция съпредседателят на групата общински съветници от МК СДС Елеонора Николова, цитирана от Русе Медиа. Тъй като то е последният компонент в целия проект за логистичен център с летище, не е изключено да не се стигне изобщо до него.

Тревогата на съветниците от опозицията е свързана и с начина, по който общината е готова да се раздели с терена за летището – кандидатът със сертификат за инвеститор клас А има право да го закупи без търг или конкурс. Според Елеонора Николова държавата, когато го е прехвърлила като собственост на общината, не го е направила с цел местната власт да го продаде, а да го ползва за собствени цели. В противен случай самата държава е можела сама да го продаде.

„Добрият начин за разпореждане с общинско имущество е публично-частното партньорство. Привлича се частен партньор, който да инвестира свеж капитал и да управлява имота за 30 години – първите 20 ще си възвърне инвестицията, а следващите 10 ще печели. А общината си остава собственик на активите. За нас е недопустимо да се продава общинско имущество. С тази продажба на терена за летището ще се разделим с единствения актив, който е важен за Русе. Това не е добра управленска политика“, заяви още Николова.

Съпредседателят на групата Станимир Станчев коментира, че неслучайно предишният кмет Пламен Стоилов е отхвърлил тези инвеститори, но сега сделката на „управляващото мнозинство“, както я нарече Станчев, ще стане. Той зададе въпрос да не би парите на общината да са свършили и с продажбата на имота да се цели закърпването на бюджета. И припомни, че летището е изключително важно с оглед изграждането на магистралата Русе - Велико Търново, тъй като тогава ще може в Русе да се развият трите вида транспорт – речен, сухоземен и въздушен.



Вижте и видеото към новината в ДунавМост, където Елеонора излага по-обширна аргументация на несъгласието за продажба на летището. Мисля, че има истина в казаното от нея. Вие как мислите?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 409



Профил Ел. поща
« Отговор #408 -: януари 18, 2021, 12:18:12 »

Както обикновено у нас опозицията критикува... но какво предлага? Къде е техният план за летището? Те и ГЕРБ нямаха, но поне го регистрираха като летищна площадка, за да има дейност някаква, защото така се пласира по-лесно, отколкото напълно неработещо. Предложения къде да се търсят читави инвеститори, какво да прави общината?
Активен
Страници: 1 ... 26 27 [28]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.099 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.01s, 2q)

Google e прегледал тази страница януари 17, 2021, 08:30:28