Страници: 1 ... 25 26 [27] 28   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе  (Прочетена 186851 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #390 -: ноември 27, 2019, 07:57:42 »

Щом е така, нека да видим как ще се развият събитията в тази мъглива история... Huh?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #391 -: ноември 27, 2019, 09:54:47 »

Хора, не искам да развалям идилията, но въпросната компания от Малайзия се търгува публично и съответно пазарната й капитализация е известна - малко под 70 милиона долара. Просто няма откъде да извади 2 милиарда за въпросната инвестиция (според първоначалната новина която изтече в медиите). Та цялата работа си е доста съмнителна, поне според представеното.

Те първоначално не говореха ли за множество инвестиции - мост, магистрала и т.н. Само за летище и то колкото да има, мисля, че могат да извадят. Отделна тема е дали имат опит, ако не защо им е и т.н.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2158


Профил WWW
« Отговор #392 -: ноември 27, 2019, 11:44:31 »

Възтановяването на летището и развитието му в посока карго такова също ще струва десетки милиони. Ако и да е реалистично под една или друга форма, с едни или други партьнори, външно финансиране и прочее, възниква вече да, възниква въпроса защо й е карго-летище на машиностроителна компания и какъв опит има с такава дейност. Все пак ще поживеем и ще видим, но лично на мен цялата работа ми се вижда несериозна. Може би все пак това се дължи на "развален телефон", на медийни интерпретации, а заявените намерения са по-различни. Ще се разбере.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #393 -: ноември 28, 2019, 10:44:35 »

Истерията е може би защото този път са още една крачка напред след презентациите - все пак са заявили някакви намерения пред разни органи. Разбира се, всичко е безкрайно далеч от дори начални етапи на реализация, но е много повече от обикновеното "инвестираме 500 млн. долара и караме всички самолети между САЩ и Китай да кацат тук".
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #394 -: януари 24, 2020, 05:22:20 »

Според "Бряг", ще се внася инвестиционно предложение за Летището. Някой, ако има инфо, да разясни малко повече?

Цитат
Община Русе с инвеститорско предложение за Летище-Русе

Община Русе ще внесе на сесия инвеститорско предложение за развитието на Летище-Русе, това съобщи днес зам.-кметът по икономика и инвестиции Златомира Стефанова. Това ще се случи  на извънредното заседание на Общинския съвет в началото на февруари, когато проектобюджетът за 2020 г. ще се гледа.

Златомира Стефанова заяви, че приоритет на Община Русе е да се развива като интермодален център, който свързва речния, автомобилния, железопътния и въздушния транспорт. А икономическото развитие на града значително ще се промени с отваряне на летище в близост до Русе.

Бряг
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #395 -: януари 24, 2020, 07:26:33 »

Цитат от потребителя Dido_Nikol в другия форум:

Цитат
Инвеститорът е малайзииският Еон Метал, които идваха лятото. Ето повече инфо с интересна презентация във видеото...

https://www.rusemedia.com/%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B5-%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%81%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BE/
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #396 -: януари 29, 2020, 10:22:53 »

Ето и каква е първата стъпка от плана на Еонметалл - закупуване на терените на летището. От една страна го има притеснението могат ли въобще да направят нещо с летището или просто тази мечта ще умре, а терените ще се превърнат в складове. От друга страна, ако просто искаха складове - не е като да няма свободни индустриални терени, включително в града и наоколо, в нови и стари зони, и по селата. Да видим какво точно ще се случи:

Цитат
Еонметалл България ООД иска да купи летище Русе

Дружеството „Еонметалл България“ ООД иска да купи летище Русе. Това става ясно от докладна на кмета Пенчо Милков, която ще бъде гледана на следващото заседание на Общинския съвет. Целта е превръщането му в Логистичен център с летище.



Заявено е, че дружеството ще кандидатства за издаване на сертификат за инвестиции – клас „А“ по реда, регламентиран в Закона за насърчаване на инвестициите и неговия Правилник пред Министъра на икономиката. Това дава право продажбата на недвижимите имоти – частна общинска собственост, да се извърши без провеждане на търг или конкурс. Летището бе прехвърлено от държавата на община Русе през 2015 година.

Продажбата обаче може да бъде направена едва след получаване от инвеститора на сертификат за инвестиция от клас А, клас Б или за приоритетен инвестиционен проект.

Общинските съветници ще дебатират в зала предложението през февруари.
Аренамедиа
Активен
Evlogi
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 10



Профил
« Отговор #397 -: февруари 03, 2020, 12:15:43 »

Ще е супер още едно летище в БГ да започне да функционира, за граждански полети едва ли..не знам, по-скоро си мисля за карго - дано да стане, от над 10 години  има подобни новини и за Стара Загора, но там за съжаление нищо не става, ще видим тук как ще е!
 
Активен

Водил много "форумни битки", в някои форуми и продължавам, но реших да излезна малко на открито ;-))
С най-добри чувства: Мечът на Верея и т.н

Short info for me:

http://forum.all.bg/showflat.php/Cat/0/Number/782088/an/0/page/0#Post782088

;-) След 6тото мнение четете!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #398 -: февруари 10, 2020, 10:07:56 »

Днес общинският съвет се е съгласил да продаде летището на Еонметалл България като е поставено условие, ако проектът не се реализира в определен срок, теренът да се върне на общината. Материал по темата - https://www.rusemedia.com/съветниците-дадоха-зелена-улица-з/

Иначе и едно интервю с русенецът, който стои зад проекта за момента, от което стават ясни малко повече неща:


Цитат
70 МЛН. ЛЕВА ЩЕ ИНВЕСТИРА ПЪРВОНАЧАЛНО ЕОНМЕТАЛЛ БЪЛГАРИЯ В "ЛОГИСТИЧЕН И ПРОИЗВОДСТВЕН ПАРК"

  В понеделник общинските съветници ще гласуват предварително съгласие за продажба на терена на бившето Летище с площ от 183 хектара. Това е необходимо за започване на процедурите за сертифициране на инвеститор според Закона за насърчаване на инвестициите.  Намеренията на инвеститора са да развие терена на бившето регионално летище в модерен логистично транспортен център с място за високотехнологични производства съчетан с летищен комплекс за пътници и товари .

 

      Управителят на регистрираното в България дружеството – инвеститор Еонметалл България,  Антон Стайков е имал вече среща с председателския съвет на Общински съвет Русе, където всички присъстващи са имали възможност да се запознаят с проекта и да зададат своите въпроси.

    За да бъде изцяло прозрачно инвестиционното намерение на Еонметалл България, управителят на дружеството Антон Стайков  отговори на въпросите на Акцент.БГ:

       Кандидатствате с дружество, което е регистрирано в България през август 2019 г. с капитал 2000 лева, в което има само имена на петима съдружници. Има въпроси относно гаранцията, че малайзийската компания Еонметалл груп стои зад това дружество?

   Зам. кметът на община Русе Златомира Стефанова е отправила директно питане до Еонметалл Груп БХД -  „Колко е важна Еонметалл България за Еонметалл Груп БХД АД, и каква ще бъде подкрепата за инвестиционния план”. Отговорът е, че най-голямата гаранция е персоналното участие на Гох Ченг Хуат като съдружник в Еонметалл България. По този начин се гарантира пълната подкрепа, която Еонметалл Груп БХД ще оказва по време на цялото изпълнение и опериране на проекта „Логистичен и производствен парк Русе”.  Гох Хуат е основател на групата и неин изпълнителен директор. Еонметалл Груп БХД е листвана на фондовата борса компания и информацията за нейния изпълнителен директор е публична, съгласно изискванията на борсовия регулатор.

За всички е ясно, че независимо колко е записаният капитал, той не е гаранция за финансова стабилност на дружеството, особено когато става дума за проект със значителна стойност, който ще се изпълнява за период от няколко години. Важни са възможностите за финансиране, които ще бъдат осигурени на база репутацията и гаранциите на целия холдинг, на партньори и на банки, свързани с тях. С цел прозрачност и яснота за  действителните собственици, каквито са изискванията на европейското законодателство, съдружници са само физически лица с безукорна финансова репутация, която не поставя под съмнение възможностите им за финансиране на дружеството. За периода от 5 месеца не сме получили нито потвърждение, нито отказ на нашето искане да получим предварителното съгласия на Община Русе за продажба на имота и засега дружеството няма реална потребност от по-голям размер на собствени средства. Когато бъде сертифицирано по Закона за насърчаване на инвестициите, увеличението на собствения капитал ще бъде естествена необходимост за започване на изпълнението на проекта.

   Придобиването на терена от Еонметалл България за изграждане на логистичен и производствен парк  защо трябва да стане чрез закупуване? Не е ли възможен вариант това да стане чрез концесия?

   Според българското законодателство общините нямат възможност да отдават тяхна собственост чрез концесия. Придобиването на общинския терен, съгласно Закона за насърчаване на инвестициите, става по цени, утвърдени от държавата.

   Какви средства ще бъдат вложени в изграждането на целия логистичен и производствен парк и кога ще бъде завършен, ориентировъчно?

Известно е вече, че проектът предвижда да се реализира върху два терена: единият – собственост на община Иваново, а другият – бившето летище край Щръклево, собственост на община Русе. Общата стойност на проекта по първоначални изчисления ще бъде близо 70 млн. лева. Само  върху терена на летището инвестираните първоначално средства ще бъдат 30 млн. лева.

       Казвате първоначално, има ли вероятност предвидените инвестиции да нараснат?

   Предпочитам да говоря за сигурните неща. Имаме по-амбициозни намерения, но нека нещата се случват стъпка по стъпка. Смятам, че това, което сме предвидили на този етап, ще може да работи през 2024 година.

   Общинските съветници в понеделник ще трябва да вземат решение за одобряване на Проект за Меморандум и принципно съгласие за продажба на имота. Това общинският съвет в Иваново вече направи относно бившето военно поделение. Какво всъщност представлява този документ?

   Меморандумът и Предварителното съгласие са стъпка, необходимо условие за сертифициране на инвеститор по Закона за насърчаване на инвестициите, след която ще бъдат представени инвестиционните намерения в Агенцията за инвестиции и Министерството на финансите. Именно там задължително се изисква да бъдат посочени източниците за финансиране.

   Сами по себе си документите, които общинските съветници трябва да одобрят, не водят до незабавна продажба на имота, преки правни последици ще настъпят едва след като инвеститора бъде сертифициран от Министерството на финансите. Това съгласие е само първа стъпка бъдещите дългосрочни отношения между инвеститора и общинската администрация, доколкото проекта ще се изпълнява на територията на Община Русе.

         Какво всъщност ще закупи фирмата, казахте, терен?

   За съжаление, след като територията на бившето летище след 2001 година е била освободена от реална летателна дейност, тя се е превърнала в един обикновен терен.

   Тепърва ще бъде изграждана цялата необходимата инфраструктура, която се изисква за функционирането на един конкурентен логистично-транспортен център. Ще бъде построена изцяло нова писта с дължина от 3050 метра, на която ще е възможно да кацат до среден клас самолети. Това значително ще подобри достъпността и развитието на региона. Това ще допринесе за допълнителен икономически растеж на града и напълно се вписва в основните приоритети на стратегията „Европа 2020".

   Не искам към този момент да коментирам сериозните проблеми, които трябваше да преодолеем, за да стане целият този терен използваем. Той не беше подготвен за продажба и не съм сигурен дали друг инвеститор при тези условия би проявил интерес.

          През  август миналата година областният управител Галин Григоров и председателят на парламентарната комисия по Регионално развитие обявиха в Русе, че Малайзийската компания Eonmetall Group Berhad проявява потенциален инвеститорски интерес към изграждането на втори мост над Дунав при Русе и на автомагистралата Русе – Велико Търново и има предвидени 2 млрд. лева.  Какво се случва половин година по-късно?

    Еонметалл груп не се е отказала от обявените си тогава инвеститорски намерения. Идеята беше – изграждане на втори Дунав мост при Русе, построяване на магистралата Русе – В. Търново, прокопаване на тунела под Шипка. Така изградената инфраструктура има инвестиционен смисъл.

   В момента се водят разговори с румънската страна относно изграждането на втория мост над Дунава, макар и трудни. Колкото до магистралата Русе – В. Търново – не съм убеден, че с пари от продажбата на винетки държавата ще може да финансира строителството й.

   Идеята за изграждането на „Логистичен производствен парк” Русе дойде малко по-късно. Ние вече имахме покана от друга държава за реализиране на този проект. Няма да скрия, че това да се случи в Русе има и малко патриотичен елемент.

      Антон Стайков е роден в Русе през 1969 година. Завършил е Техникум по механотехника.

 От 1998 до 2010 година работи като търговски директор в Капитал мас Хон Конг. Търговски директор е и на Лидер щел холдинг от 2010 до 2014 година. От 2014 до 2018 г. е търговски директор на Еонметалл груп.

Има две деца.

Акцент.бг
Активен
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 395



Профил
« Отговор #399 -: февруари 11, 2020, 09:23:34 »

Цитат
... общинският съвет се е съгласил да продаде летището на Еонметалл България ...
Не трябваше ли да е концесия за 30+ години ?
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1257


Профил
« Отговор #400 -: февруари 11, 2020, 08:41:25 »

По Канал 1 днес върви новинарски материал с интервюта с русенци, сякаш става въпрос за възстановяване на пътническото летище, а аз не виждам такива инвестиционни намерения. Аз ли съм в грешка или ТВ центъра?
Активен
evgeni
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 63


Профил Ел. поща
« Отговор #401 -: февруари 11, 2020, 09:39:06 »

Те тия и Дунавмост 2 щяха да правят с техни средства.......Нещо ми се струва измислена тая фирма.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 396



Профил Ел. поща
« Отговор #402 -: февруари 11, 2020, 10:46:22 »

По думите на управителя им за България, първоначално са проучвали идеята за мост + АМ до Шипка + тунел Шипка. Летището е било странично нещо. После са видели, че у нас такива концесии не се случват и са се концентрирали върху идеята за логистиката и складовете. Сам човекът казва, че са имали и други локации, но са избрали Русе и заради "местен патриотизъм". Ако оперира като нормално карго летище, ако се развива дейност и условията позволяват, все ще се намери за 1-2 полета и пътнически, но по-късно.
За концесията, според Еонметалл имало някакви проблеми и не можело да стане - не съм убеден защо, общината дава пристанище на концесия, но за летищата може да има и други ограничения. Тей или иначе това им е предложението - да купят, да направят складове и карго полети, после училище за пилоти и после може би пътнически полети. Стискаме палци и се надяваме като кметът е юрист, да си оплетат кошницата добре с договорите.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #403 -: февруари 17, 2020, 09:38:21 »

Предварително съгласие за продажба на летището край Русе

Общинският съвет в Русе даде предварително съгласие общината да продаде без търг или конкурс летището край града на фирмата "Еонметалл България" ООД, в която основният капитал е малайзийски.

Какво свързва Русе с азиатската държава, разказва Ася Пенчева от БНР. (На страницата, към която води линкът, има и аудиоматериал, а плейърът е под снимката в началото на статията.)

Някога, допреди 30 години, от летището в Щръклево, което е само на 17 км от Русе, излитаха и кацаха самолети от гражданската авиация.

Макар и със съветските Ил-14 или Ан-24, хората пътуваха до столицата само за 45 минути. След 1991 г. по пистата кацат само машини от селскостопанската авиация, хеликоптерът на премиера и някой и друг частен лек самолет.

Този романтичен спомен за пътуване до София за по-малко от час накара хиляди русенци отново да помечтаят, че ще избягват черната отсечка Русе-Бяла, а по центъра на града отново ще ходят стройни стюардеси.

Повод за този сън в зимна нощ стана желанието на компанията с малайзийско участие да купи летището, което е общинско вече пет години, без да има никакво развитие - само харчове.

Всъщност Община Русе е първата българска община със собствено летище, след като държавата ѝ го предостави. Преговорите за това прехвърляне бяха започнати от кмета Елеонора Николова през 2003 година.

Тя проведе и първите срещи с представители на авиобизнеса от Централна Европа. Това е причината тя да има аргументирано становище и сега, когато се появиха потенциални инвеститори.

“Става въпрос за структурата на капитала, за размера на капитала, защото ние говорим за едно дружество-българско, създадено на територията на Република България с пренебрежително малък капитал, дори не е дъщерно. Какви възможности има, дали е малайзийско, дали е китайско, дали е коронавирус – аз и досега не знам“, посочи тя.

Понеже никой не знае точно, ето какво обясни Антон Стайков, българският представител в това дружество:

“Де факто летището ще бъде използвано за нуждите на авиационен център, който е създаден за обучение на пилоти, наземен персонал, механици и техници. Във времето ще се опитаме, ще направим всичко възможно да стане едно модерно летище, което да се ползва от всички хора. Разбира се, не е лек процес, предвид това, че Летище Отопени е само на 70 км от нас. Трудно можем да се конкурираме с Бургас, с Пловдив, Варна, но надяваме се да успеем и ще направим всичко възможно летището ни след 21 години да се възроди“, посочи той.

Като спомена Летище Отопени, г-н Стайков пропусна да допълни, че точно в румънската столица Букурещ, която е двойно по-голяма от София, затвориха летище Бънеаса, където кацаха нискотарифните компании и прехвърлиха целия трафик към летище "Хенри Коанда". Просто интересът към тази част на света не е като към Франкфурт, например.

Сделката ще е с един сигурен участник - община Русе, но отсреща? По време на обсъждането дали да се даде съгласие за сделка, в Общинския съвет ясно пролича кой с кого играе. Така и гласуваха - БСП и ВМРО изразиха пълна подкрепа, а ГЕРБ и демократите - пасуваха.

Все пак какво знаем за дружеството "Еонметалл България"?

По официални регистри е следното - регистрирано на 7 август миналата година със собственици Гох Ченг Хуан от Малайзия, член на борда на директорите на Еonmetall Group - малайзийска компания за машини и оборудване за стоманената индустрия, както и основател на малайзийския производител на стомана Leader Steel Holdings, Тан Киан Чуан, също малайзийски гражданин, и русенецът Антон Стайков. През есента на миналата година към тази група се присъединяват американските граждани Надер Бадри Шахин, генерален директор на Six Forks Investment, и Азиз Седер, изпълнителен директор нa Tameer Steel Company.

Точно по време на предизборната кампания в подкрепа на кандидата на ВМРО Галин Григоров, настоящ областен управител, същите тези малайзийци обявиха, че за Русе предвиждат втори мост над Дунав, магистрала до Търново и възстановяване на летището. Това са трите големи мазола, по които не бива да настъпваме нито един русенец, но когато предстоят избори, влизат в употреба всякакви похвати.

Сега топката е в полето на Министерството на икономиката, което трябва да проучи кандидата и да прецени дали да му издаде сертификат за инвеститор клас А. Колко ще бъдат прецизни, ще стане ясно след години, когато поредният главен прокурор реши да се занимава с приватизацията. Иначе из града се чу, че ирландска нискотарифна авиокомпания, която изпълнява полети до България, е проявила интерес, но незнайно защо се отказали.


Източник: https://www.dunavmost.com/novini/predvaritelno-saglasie-za-prodazhba-na-letishteto-krai-ruse
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #404 -: март 04, 2020, 11:53:54 »

Препубликувам материал от тема за Горна Оряховица в Skyscrapercity.com, защото мисля, че това е напълно възможно да се случи и с русенското летище.


Готви се смяна на концесионера на летище Горна Оряховица

Причината - изтича срокът за инвестиране на 22.4 млн. лв. и гратисният период за концесионни такси




Готви се смяна на концесионера на международното летище в Горна Оряховица. Това научи Economic.bg от свои източници в авиационните среди в България. Официална заявка за смяната все още не е внесена, но усилено текат консултации за това, обясниха те.

Концесионер на аеропорта сега е консорциумът „Гражданско летище Горна Оряховица”, в който 95% държи фирма „Кристална вода”, индиректно свързана с бизнесмена Румен Гайтански. В консорциума за кратко участваше и известният столичен кардиохирург Генчо Начев, който преди доста години беше консултант на Гайтански и автор на проекта му за създаване на здравен фонд и здравноосигурителната компания.

Според влезлия в сила на 8 юли 2016 г. договор концесионерът трябва да инвестира 32.1 млн. лв. за целия 35-годишен срок на концесията, 22.4 млн. лв. от които (70%) – през първите четири години от стопанисване на летището. Поради това през тези 4 години концесионерът е освободен от плащането на концесионни такси, а от 8 юли 2020 г. ще дължи 10% от общия размер на нетните приходи, или 70 хил. лв. без ДДС годишно.

Тъй като гратисният период изтича след 4 месеца, а дейността на международното летище Горна Оряховица е повече от недоходоносна, явно концесионерът търси варианти да излезе от концесията. Според запознати той провежда срещи и преговори с цел продажба на консорциума на друг собственик, който да поеме условията по договора. Представители на различни фирми вече дори са посетили летището, за да извършат огледи.

Според появили се публично информации до края на 2018 г. концесионерът е инвестирал 5.42 млн. лева, а данни за вложенията през 2019 г. все още няма.

Основният проблем на летище Горна Оряховица е късата писта – 2450 м. Да са привлекат по-големи карго самолети, които да обслужват индустрията на региона, а също и чартърни полети с туристи за старата ни столица, пистата трябва да бъде удължена с около 600 м, смятат експерти. За целта отдавна има изготвен и дори одобрен проект, като проблемът за реализацията му си остава единствено и само инвестицията на концесионера.


Източник: https://www.economic.bg/bg/news/12/gotvi-se-smyana-na-kontsesionera-na-letishte-gorna-oryahovitsa.html
« Последна редакция: март 05, 2020, 12:00:43 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Страници: 1 ... 25 26 [27] 28   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.141 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.022s, 2q)

Google e прегледал тази страница май 27, 2020, 03:24:05