Страници: 1 ... 24 25 [26] 27 28   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе  (Прочетена 203613 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3236



Профил
« Отговор #375 -: май 29, 2016, 08:45:08 »

Някоя снимка на сградата?
Активен

Във форума се ражда истината.
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 398



Профил
« Отговор #376 -: май 29, 2016, 03:19:44 »

Не се сетих да направя снимки в по-близък план. Единствената която имам е тази с балона.
Сградата изглежда нормално, като се има в предвид, че не функционира от доста години. Не е разрушена, нито разграбена, няма счупени прозорци.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #377 -: май 29, 2016, 08:29:19 »

Някъде около края на 1980-те или началото на 1990-те (между 1987 и 1992, но не помня точната година), когато работех в аптеката на село Тръстеник, ходихме с колегите от селската здравна служба до Щръклево да празнуваме рождения ден на един от тях в ресторанта на летището. Имам добри спомени от интериора на сградата и в частност на заведението. Не е кой знае какъв лукс, но е приятно за погледа, устроено и обзаведено със стил и естетика. Докато хапвахме и пийвахме, през големите панорамни прозорци имахме шанса да наблюдаваме излитането на пътническия самолет за София (ако не се лъжа, беше Ан-24, с два турбовитлови двигателя и 40 места за пътници).

Дано, ако все пак летището заживее нов живот в каквато и да е роля, да заработи отново и ресторантчето в него - макар да няма вече поток от пътници, но ако работи добре, би могло да привлече клиенти от околните населени места, както беше с нас тогава.
« Последна редакция: май 29, 2016, 08:44:10 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 398



Профил
« Отговор #378 -: октомври 11, 2016, 11:19:19 »

Летище Русе: 30 лева за кацане и 50 стотинки паркинг на час
30 лева за кацане на самолети до 3 тона през седмицата и 37 лева в събота и неделя, е част от предлаганата тарифа за ползването на „Летище Русе“ като летателна площадка, след получаването на лиценз. На летателната площадка се предлагат по-малко услуги, за разлика от летището. Предстои общинските съветници да гласуват цените на услугите за кацане, за паркинг и за издаване на разрешителни за достъп.
Тъй като летището е общинско и няма аналог в страната, като база са послужили таксите от Наредбата за използване на летищата за обществено ползване и за аеронавигационно обслужване в България, от Тарифа №5 за таксите, които се събират в системата на транспортното министерството, както и цените на услуги, предлагани на летателна площадка „Балчик“, която е държавна собственост.

За самолетите над 3 тона цените за кацане са 40 лева и +10 лева за всеки тон над 3 тона. В събота и неделя цената скача с 25%. Това се отнася за международните полети. За вътрешните цените са съответно по 20 и 25 лева в работните дни, а през събота, неделя и на официалните празници - 25 и 30 лева.

Паркирането на въздухоплавателни средства до 24 часа ще струва 4 лева, а за 1 час - 50 стотинки. Ако има писмено удостоверение за престой над 24 часа, което да е издадено от кмета, ще се заплаща по 2 лева на денонощие. Такса паркинг не се заплаща при събития, свързани с безопасността и сигурността на полета, поради форсмажорни причини или оказване на спешна медицинска помощ.

Третата услуга, която „Летище Русе“ ще предлага, е издаването на пропуски за лица и моторни превозни средства, като цената за първоначално издаване, както и за подновяване при изтичане на срока на валидност ще е 10 лева без ДДС.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 398



Профил Ел. поща
« Отговор #379 -: октомври 17, 2016, 09:57:04 »

Реално погледнато между Русе и София на ден се движат 15 автобуса в посока, 2 влака и 1 вагон и сума ти коли. Мисля, че това би позволило един 50-80 местен полет Русе-София, при осигурен бърз транспорт до самия град - има икономическа логика. Въпрос на желание е. А ако има и още 1 или 2 редовни линии + малко чартъри и алтернатива на Букурещ при много лошо време или само за лоу кост-а + частната авиация, която е изненадващо много в момента... летището има бъдеще, стига да се управлява с желание.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1259


Профил
« Отговор #380 -: декември 21, 2016, 09:49:25 »

Цитат
Малки самолети вече ще могат да кацат на летище "Русе"

Eдинственото общинско летище в страната – летище "Русе", получи лиценз за летателна площадка за малки самолети. Удостоверението за това е издадено от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията преди два дни, съобщиха от общината.

Миналата седмица експерти са проверили на място инфраструктурата и са установили, че тя вече е възстановена, положена е маркировка, почистени са зоните за безопасност и сигурност.

Таксите и тарифите за ползването на летището са в размер на 30 лева за кацане на самолет до 3 тона и 40 лева за над 3 тона, като се заплащат по 10 лева за всеки тон отгоре. Цената за паркиране и престой до 24 часа е 4 лева и ще се плаща само от регулярните полети.

Очаква се летище "Русе" да се използва активно, тъй като за разлика от други малки летища пистата е с бетоново покритие и на нея може да се каца целогодишно, а освен това е предвидено и зимно почистване.

Информацията не е изненада, но е вече правен факт и затова я споделям.

Източник: http://www.dnevnik.bg/biznes/2016/12/21/2887562_malki_samoleti_veche_shte_mogat_da_kacat_na_letishte/
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #381 -: декември 21, 2016, 02:13:34 »

Значи летище Русе вече официално може да се води като функциониращо. В този случай общината все пак постигна нещо, след като държавата не успя.

Ето още малко информация от форума на Skyscrapercity:

Цитат
Към момента са назначени трима компетентни служители, които да кореспондират с командира на полета.

Тъй като летището е общинско и няма аналог в страната, за изготвяне на предложенията за плащане са използвани тарифите на гражданското въздухоплаване и държавните летища.

През декември 2014-а година Министерски съвет взе решение да предостави летището в Щръклево за стопанисване от Община Русе. Местоположението на аеропорта е стратегическо за града и дава възможности за комбиниране на железопътен, сухопътен, воден и въздушен превоз.


Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
dim1
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 74



Профил
« Отговор #382 -: януари 17, 2017, 01:35:15 »

След като толкова дълго време не се намери частен капитал ,който да прояви интерес към това "имащо бъдеще " летище Смятате ли че общината ще намери най верният подход за печалба? А вече разходите почнаха...
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 500



Профил
« Отговор #383 -: януари 17, 2017, 02:16:45 »

^^ Държавата не си мръдна пръста за летището, дано сега общината положи усилия. Като за начало лиценза за авио площадка е добра стъпка напред.

Вместо да се дават по 3 млн. за подземни паркинги или 500 хил. лв. за глупави подлези които няма да се използват, общината можеше да направи значителни инвестиции в летището за тези пари. Тогава съвсем по друг начин щеше да изглежда към авиолиниите, карго превозвачи, инвеститори и т.н. В момента е само едно старо военно/селско летище като единствената връзка със света на това съоръжение е чрез селски път през село Щръклево...
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 398



Профил Ел. поща
« Отговор #384 -: януари 21, 2017, 12:54:45 »

След като толкова дълго време не се намери частен капитал ,който да прояви интерес към това "имащо бъдеще " летище Смятате ли че общината ще намери най верният подход за печалба? А вече разходите почнаха...

Държавата искаше да печели от концесионни такси. Само че не вложи и лев в летището, даже му взе всички лицензии. За разлика от измислената Горна Оряховица, която се води даже международно летище, а единственото международно там са руските Ан-2... Както и да е. И при двата опита за концесия на русенското летище, се предлагаше неработещ обект, за който се изискваха огромни инвестиции и високи концесионни такси. Това провали и двете концесии.
Общината от друга страна има интерес летището да работи, да се отворят работни места, да има трафик, дори самата община като юридическо лице да не печели много от концесионната такса. Има консенсус и между политическите сили в града, че летището трябва да работи. Оттук-нататък е изцяло в полето на общината топката - как ще търси инвеститори, как ще рекламира, какви договори ще подписва. Поне се отървахме от София по линия на решенията, което както знаем, често ни е спирало в други проекти.
Несериозно е общината да управлява летището дълго, според мен. Дори да остане общинска собственост, си трябва професионален мениджмънт, а той няма как да дойде от Паркстрой. Така че надежда има, авиациата се развива в момента у нас, преструктурира се на глобално ниво и ми се струва, че и за Летище Русе има място под слънцето.
« Последна редакция: януари 21, 2017, 05:36:34 от SKCH » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1988


Профил Ел. поща
« Отговор #385 -: януари 21, 2017, 01:39:35 »

Присъединявам се към горното мнение.
А иначе за фаворизирането на летището в Горна от страна на държавата има една много проста и тривиална причина - Търново. Както винаги съм казвал - те и Благоевград са невероятни галеници на централната власт и получават облаги, каквито не градове от техния ранг, а и по-големи, не помирисват.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1988


Профил Ел. поща
« Отговор #386 -: юли 20, 2018, 05:34:36 »

Летище Русе с план да е международно за малки самолети
През следващите две години летище Русе да стане международно, за кацане на малки самолети, е стратегията на Община Русе и на новия ръководител на аеропорта. Днес кметът Пламен Стоилов и зам.-кметът по комунални дейности Наталия Кръстева се срещнаха с Всеволод Петков - новия ръководител звено на Летище Русе.
http://www.arenamedia.net/news.php?newsandpromotion_id=35753
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #387 -: септември 21, 2018, 05:42:23 »

Препубликувам мнение на форумеца bgrs в Skyscrapercity.com. Доста добър анализ на ситуацията с летището и тъжни, но - уви! - реалистични изводи... Angry

Цитат
Такъв [сериозен] инвеститор (в статията се споменават редовни линии и днес отнякъде видях - вероятно спекулация - че въпросните инвеститори, които са оглеждали, са от голяма бюджетна авиокомпания) няма как да се намери. Това летище единственият му плюс е че е в регулация, парцел отреден за такава дейност и че локацията му е по някакъв начин уредена навремето (не че няма да се отрази негативно на туризма в ломовете ама и той за съжаление далеч не е толкова развит, а има голям потенциал). Всичко останало е за събаряне и изграждане наново, на гола поляна да беше щеше да е по-евтино. Пистата е от бетон. Терминалът е за събаряне и вдигане наново. Довеждащата инфраструктура е един селски път. Всички необходими радионавигационни и комуникационни системи трябва да се внедрят наново, доколкото знам дори тъпият NDB фар вече не функционира. Необходими са десетки, вероятно над 100 милиона за да заработи...и никога няма да се изплати такава инвестиция, дори и като нискобюджетен вариант на Букурещ (че от какъв зор). Като карго летище и такова за малки частни самолети / чартърни полети вероятно след време ще има смисъл, макар че е много съмнително това. Русе трябва да привлече значително повече аутсорсващи компании, за да започне да се осмисля поне малко цялата тази работа. Чужди инвеститори има предимно в индустрията и оттам няма как да се генерира голям пътникопоток. Не че положението е толкова зле, всъщност в Русе дори е добре на фона на сродни като големина градове (Бургас/Стара Загора/Плевен), но много назад и от Варна и от Пловдив, а какво остана за София.
« Последна редакция: септември 21, 2018, 05:44:54 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #388 -: ноември 27, 2019, 05:16:16 »

Щастието май вече е на път да се усмихне... Smiley

Малайзийска компания ще инвестира в летището до Щръклево

Малайзийската компания Eonmetall Group Berhad в лицето на управителя на „Еонметал България“ ООД Антон Стайков. подготвя заявление до Българската агенция за инвестиции за издаване на сертификат за клас инвестиция с оглед реализацията на проекта им за логистичен център с летище на територията на Община Иваново. Става дума за модернизиране на съществуващото летище „Русе“, находящо се близо до село Щръклево, вкл. застроени и незастроени терени на бившото военно поделение, граничещо с летището. Инвестицията предвижда цялостна реконструкция и модернизация на летище „Русе“ чрез запазване на съществуващата писта за излитане и кацане с дължина 2.5 км. и ширина 50 метра, подмяна и обновяване на цялото наземно оборудване, което да позволи излитането и кацането на самолети при ниска видимост и всякакви метеорологични условия, включително модернизация на съществуващите сгради и изграждани на съвременни складови и обслужващи обекти и съоръжения на територията на бившото военно поделение за осигуряване на предвидената логистична дейност.

Преди 3 месеца в Русе бяха собственикът на компанията Гох Ченг Нуат и представителят й в България Антон Стайков.


https://rousse.info/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B7%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%89%D0%B5-%D0%B8%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0-%D0%B2-%D0%BB/

Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 2171


Профил WWW
« Отговор #389 -: ноември 27, 2019, 07:37:50 »

Хора, не искам да развалям идилията, но въпросната компания от Малайзия се търгува публично и съответно пазарната й капитализация е известна - малко под 70 милиона долара. Просто няма откъде да извади 2 милиарда за въпросната инвестиция (според първоначалната новина която изтече в медиите). Та цялата работа си е доста съмнителна, поне според представеното.
Активен
Страници: 1 ... 24 25 [26] 27 28   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.104 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.02s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 29, 2020, 10:36:48