Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: ЖП линиите в града и неусвоените територии  (Прочетена 42036 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« -: май 09, 2008, 10:36:40 »


Така. Мисля, че тази тема е доста належаща и сериозна.
Лично на мен, предполагам и на повечето, не им допада факта, че през продължението на целия град минава ЖП линия. Като започне с влизането си в града откъм София и стигне до гара Разпределителна и източна промишлена зона. Минава над бул. Христо Ботев, през цяла Родина, над бул. Липник, после през Възраждане-Юг, Здравец-Север и какво ли още не.
Карето между бул Потсдам и ст. Локомотив също е опасано от линии, както и глухи такива, и няма никаква възможност за пряка връзка между Здравец-Изток и Цветница. Града там сякаш е прекъснат. То и Търговията там си е една голяма пречка.
Другата ЖП линия е тази, свързваща по продължение на цялата река. Доста неприятно, особено за района на кея.
На един от последните общински съвети слушах идея за новия градоустройствен план и там се говореше за изнасяне на ЖП линията извън територията на града. Така Централна Гара става глуха и оттам само тръгват и пристигат влакове. Дали е възможно това да се направи? Аз съм за.
Гледам на картата има някаква улица или булевард "Тракция", тръгващ от бул. Тутракан при кв. Тракция и спиращ изведнъж някъде зад АГ-изток. Ако се свърже с Липник, движението между Изток и Захарна Фабрика ще е толкова облекчено...
Общо взето - чудеса Smiley Просто това ми беше интересна тема и искам да чуя какво мислите, защото вместо да се избутва града на юг, има "неупотребени" райони между Липник и р. Дунав, които са доста по-привлекателни според мен. Но са заети с глупости.

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

« Последна редакция: май 11, 2008, 04:50:11 от deian » Активен
ftubusa
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 542



Профил
« Отговор #1 -: май 09, 2008, 10:56:40 »

 Аз си мисля че някой ден тези линии или поне голяма част от тях ще се използват ама дали ще доживеем дотогава не знам.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1215


Профил
« Отговор #2 -: май 09, 2008, 11:27:35 »

Това навремето май го коментирахме в темата за новите квартали на града.
Наличните жп линии са както проблем, така и възможност. Те могат да се преобразуват на вътрешноградски жп линии или на тяхно място да се направи нов път. Проблемът е, че за да се направи това, трябва да се направи нова линия, която да замести старата. А това да стане е ... си трака. Embarrassed
Проблемът с площите между Липник и Дунава не са толкова жп линиите, а по скоро наличието на Товарна гара, промишлената зона около ЛВЗ и Търговиите. Според мен, рано или късно, по-голяма част от тази площ ще стане "градска" територия. Най-логично ми се вижда преместването на т.нар. Товарна гара в района на Дунав мост и Индустриалната зона - все пак ако има нужда от такава гара, то там и е мястото. За другото обаче не знам. Обектите са много, вероятно раздробени като собственост, знам ли. Необходимо е да се достигне до сериозни ценови равнища на пазара на земя в тези райони, които да позволят калкулиране на разходи по събаряне и реновиране на терените . Да не забравяме и необходимостта от инфраструктура.

Въпреки това съм оптимист и съм ЗА подобно развитие на нещата.
Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #3 -: май 10, 2008, 12:01:05 »

Добре де... как ще става предвижването за към Самуил? Какви са тия алтернативи, хем да линиите да не пречат не незнам си кое си... (щото аз въобще не мисля, че пречат, единствено може би в Родина е малко тъпо, че е точно до блока, който тепърва се строи), хем да стигаме до възлови гари и т.н.? Предлагате да заменим тази мрежа с нова, по-заобиколна?

Някак си не ми се връзва тази идея... Ако може Дидо да разясни за какво точно набляга?
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
dunav_rousse
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 413



Профил Ел. поща
« Отговор #4 -: май 10, 2008, 08:14:00 »

Ами той си го казва, просто да не минава през средата на града по цялото му протежение.  Незнам дали изобщо е заложено в новия градоустройствен план но определено е доста важно. Само и на мен не ми стана ясно как Централна гара да бъде глуха, да има релси само в посока Г. Оряховица ??  И евентуално след излизането си от града да прави завой кам Варна, ми да защо не.....
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #5 -: май 10, 2008, 09:13:58 »

Да, точно така е плана, dunav_rousse. Нещо като дъга обикаля града от южната му страна. Но пък кой знае, и да се направи, един ден пак може да се окаже в рамките на града.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1215


Профил
« Отговор #6 -: май 10, 2008, 12:02:31 »

То хубаво да обикаля, ама през последните десетина и повече години, не помня БДЖ да са направили и открили нова жп линия. Само затварят съществуващи.
По този въпрос към момента съм песимист Embarrassed

П.П. Представяте ли си, Русе без Централна гара, а с 2 основни гари - Гара Запад и Гара Изток Cheesy
Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #7 -: май 10, 2008, 01:07:22 »

Тва са глупости. Централна гара винаги ще съществува, но сега като се замисля, наистина би било добре да я направят глуха... Просто да заобикаля за Варна, само че и вие не сте никак милостиви към хората, които ползват услугите на БДЖ. Извинявайте, но знаете ли колко ще се увеличи пътят, ако трябва да започне обиколко още от Русе???

Не мога да се съглася с подобни промени. Аз съм редовен клиент на БДЖ и нещата, такива каквито са в момента като път са си много добре... (няма да говоря за разписанията) Не мисля, че идеята да се усложнява ж.п. транспорта от и за Русе е много добра...
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #8 -: май 10, 2008, 03:22:02 »

А защо мислиш, че едно заобикаляне на града ще увеличи времето на пътуване? Ако ще се прави ще се изгради една много по-модерна ЖП линия, която ще позволи много по-високи скорости на машините, отколкото са сега по линията минаваща през града. Така даже ще се намали времето за път  Grin
Активен

Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #9 -: май 10, 2008, 08:47:35 »

Хипотетично, ако стане това, защо си мислиш, че държавата/общината или въобще БДЖ ще има пари да закупи подобни бързи машини, или ще направи кадърно мрежата? Пък и ние не сме специалисти... честно казано, наистина не може да се сравнява положението на железниците, които са от... да речем 20-30 години, и един такъв момент, в който ще ги видим нови и обновени... Просто не се знае дали отново няма да бъде некадърно направено или ние да си мислим така, защото както казах по-горе не сме специалисти, които разбират и могат реално да оценят как ще станат нещата.

Така де. Исках да кажа, че дори да се направи такава мрежа, не е сигурно дали ще е с по-високи скорости... Въобще БДЖ е с много недостатъци, но смея да твърдя едно от най-сигурните неща в тоя живот...  Grin
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #10 -: май 10, 2008, 09:49:45 »

Аз пък не вярвам ако се предприеме такава стъпка да се хвърлят пари за някво недоносче  Wink Затова смея да твърдя, че ако се осъществи такъв проект линията ще е далеч по-добра от сегашната. А БДЖ и със сегашните машини може да достига до 120 км/ч, но не го прави, защото линиите не го позволяват. А една бъдеща такава нова линия мисля, че ще го позволи  Grin
Активен

Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1394



Профил
« Отговор #11 -: май 10, 2008, 11:26:33 »

с тоя планиниски релеф 120 са само в мечтите...единствената която може да се направи е Русе-Варна, щото е относитено права......
Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #12 -: май 11, 2008, 11:25:35 »

Между Горна Оряховица и Павликени, Белият Дунав развива 120 км в час Wink  Cheesy
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4685



Профил Ел. поща
« Отговор #13 -: май 11, 2008, 01:23:43 »

Преди доста години, като студент в края на 1980-те, пътувах от София до Бургас с Диана-експрес. Категорично мога да кажа, че между Сливен и Бургас, където релефът е равнинен, скоростта превишаваше 100-110 км/ч. Но далеч не навсякъде географските условия позволяват такова нещо, разбира се. България е страна с твърде разнообразен релеф...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #14 -: май 11, 2008, 04:48:04 »

Темата май се извъртя към БДЖ. Ако бяхме една нормална държава, релефът е най-малкия проблем... Швейцария да не е много равнинна? Ама някой возил ли се е там на влак Wink
ПС: нека се върнем на темата ако може. Ще и променя малко заглавието за да има и друга страна за дискусия.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.094 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.012s, 2q)

Google e прегледал тази страница декември 28, 2019, 12:09:40