Страници: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 115   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Градският Транспорт  (Прочетена 1889436 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1417



Профил
« Отговор #1515 -: януари 12, 2017, 03:32:22 »

Кога ли ще се сетят да направят един автомобилен подлез под бул.България в района на гарата, който да свърже Дружба 1 с бул.Цар Освободител? В момента живеещите над гарата, за да стигната с кола до нея трябва да минат 2-3 км. за да стигнат до нея.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1417



Профил
« Отговор #1516 -: януари 21, 2017, 10:22:10 »

Това е автомат за продажба на билети в един чешки град, сравним с Русе по население и територия. Това са цените на билетите, които са за определено време, от което зависи и тяхната цена. С един билет можеш да смениш няколко автобуса в рамките на определеното време, като то започва да тече от момента на валидирането на билета в устройството в самия автобус. Най-евтиния билет е за 20 мин. и е 13 крони, което е точно 1 лев. Смятам, доста справедливо, тъй като повечето маршрути се вписват в това време. Имат си и андроид приложение, в което можеш да видиш всички връзки. т.е ако зададеш от спирка А до спирка Б, приложението ти показва най-скорошния автобус или тролей, както и на кои спирки трябва да се прикачиш с точните часове, както и всички следващи в рамките на деня. И автобусите в 99% от случаите идват на време. Сравнението с това, което се направи в Русе определено не е в наша полза, за съжаление.

2017-01-20 12.45.04.jpg
Градският Транспорт
* 2017-01-20 12.45.04.jpg (1293.29 KB, 1872x3328 - видяно 844 пъти.)
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1962


Профил Ел. поща
« Отговор #1517 -: януари 22, 2017, 06:47:39 »

Направо нищо общо като уреденост и удобство, но пък още от времената на Бай Ганьо знаем, че чехите "пипат здраво". Cheesy
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #1518 -: януари 22, 2017, 11:08:49 »

Е, обяснимо е. Още от времената на светите братя Кирил и Методий чехите са били под влиянието на Запада - и в светски, и в религиозен аспект. И до ден-днешен манталитетът им е повече от западен тип, макар и те да са славяни като българите, но определено си има разлики между източните и западните славяни в много отношения - някои в тяхна полза, други - в наша.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1417



Профил
« Отговор #1519 -: януари 26, 2017, 12:12:17 »

А в Русе градският транспорт става все по-зле: http://news.bnt.bg/bg/a/obshchestveniyat-gradski-transport-v-ruse-spira-sled-2030-chasa
Как е възможно да смъкнат времето на движение на транспорта с целия 2 часа!?!   Shocked  Който няма автомобил как да се върне от кино ли театър? А хората, които приключват работа след 8? Общината не можела да направи нищо, айде бе. В нормалните държави гледат да стимулират хората да слязат от колата, тука точно обратното.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #1520 -: януари 26, 2017, 04:05:02 »

Тъжната истина е, че в случая общинарите са прави. С очите си го виждам, че рано сутрин и късно вечер возилата пътуват празни или с двама-трима пътника, което е същото. В крайна сметка превозвачите не са благотворителни, а търговски дружества. Общината обаче няма как да си харчи бюджета, за да ги дотира до степен да бъдат печеливши даже и при липса или оскъдица на пътници, тоест да превърне градския транспорт в социална придобивка на общинска хранилка. И съответно хората си вземат бизнес-решения, с които да избегнат загубите на фирмите си. Това може да се разбере.

(Следващите ми разсъждения по съдържание са за темата Русенски песимизъм, но в конкретния случай си е Русенски реализъм...)

Цялата работа е в чувствителното обезлюдяване на града. Преди 25-30 и повече години всяка сутрин от входа на блока, където живея, тръгваха на работа и училище десетки хора. Асансьорът непрестанно сновеше между първия и другите етажи в продължение на един-два часа. (Същото беше и вечер, когато хората се прибираха.) И една немалка част от този народ беше клиент на градския транспорт. Едва успявахме да се натъпчем в автобусите (тролеи още нямаше), хората пътуваха даже висящи по вратите. Сега заедно с мен сутрин от входа тръгват към работните си места само двама-трима души, основно работещи пенсионери. Асансьорът почти не мръдва и сутрин, и вечер. Старото поколение, което някога беше работещо, вече се пенсионира и повечето напуснаха този грешен свят, а децата и внуците им се пръснаха кой в София, Варна и други български градове, кой в чужбина. Няколко апартамента във входа пустеят, а по-рано нямаше ни един с по-малко от 4-5 обитатели.

Как при това да върви работата на градския транспорт? Простата истина е, че една стока или услуга се развива добре, ако имат достатъчно потребители.

Това е положението. Дотам ни докараха, уви...

Не го казвам с цел да навявам униние - обичам си града и искам да живне отново, но как да стане и кой може и трябва да го направи, не зная...
« Последна редакция: януари 26, 2017, 04:08:28 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
mart0s
Мастър
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 804



Профил WWW
« Отговор #1521 -: януари 26, 2017, 12:52:26 »

Всеки е с колата си, това е истината Smiley
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1417



Профил
« Отговор #1522 -: януари 26, 2017, 01:32:23 »

съгласен съм както с Ортодокс, така и с Мартос, но другата истина е, че ако транспортът е по-добър много повече хора ще го използват. И аз съм с колата си, но как да не съм, като един път ми се наложи да ползвам тролей миналата година, като си бях оставил колата на сервиз и тролея си пропусна часа по разписание, а аз закъснявах. Чукнах аз в интернет, намерих номера на ЕГГЕД, обадих се, и някакъв отсреща ми вика: "Ами хвани си такси" и ми затвори.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1962


Профил Ел. поща
« Отговор #1523 -: януари 26, 2017, 06:49:19 »

Ами, Благо, прав си е бил човекът, ти пък к`во се стискаш? Cheesy Cheesy Cheesy


По принцип, късните линии винаги са празни, не само в Русе. Функцията им е да "оберат" късния пътникопоток дори с цената на загуба, която се избива от по-посещаваните часове. Не мисля, че 21 ч. примерно е толкова късен час, можеха да сложат един последен курс тогава. Разбира се, приемам аргумента, че те си знаят положението, а и не сме наясно доколко могат да си позволят губещи курсове. Но монетата, разбира се, има и друга страна, а тя е че градският транспорт има и известни социални функции. Някак си не мога да приема, че петият по големина град в България има транспорт като за някой 20-30 хиляден град. А в момента е точно така. Русенската управа продължава да ни управлява не като град с претенции, а като малко затънтено градче. Затова постепенно ще ставаме такива. Sad

Цялата работа е в чувствителното обезлюдяване на града. Преди 25-30 и повече години всяка сутрин от входа на блока, където живея, тръгваха на работа и училище десетки хора. Асансьорът непрестанно сновеше между първия и другите етажи в продължение на един-два часа. (Същото беше и вечер, когато хората се прибираха.) И една немалка част от този народ беше клиент на градския транспорт. Едва успявахме да се натъпчем в автобусите (тролеи още нямаше), хората пътуваха даже висящи по вратите. Сега заедно с мен сутрин от входа тръгват към работните си места само двама-трима души, основно работещи пенсионери. Асансьорът почти не мръдва и сутрин, и вечер. Старото поколение, което някога беше работещо, вече се пенсионира и повечето напуснаха този грешен свят, а децата и внуците им се пръснаха кой в София, Варна и други български градове, кой в чужбина. Няколко апартамента във входа пустеят, а по-рано нямаше ни един с по-малко от 4-5 обитатели.
Разбира се, обезлюдяването е факт - 50 хил. души активни хора са голямо число. Разбира се, застаряването е факт. Обаче има и други фактори, които днес действат, а ти не ги вземаш предвид. Преди 25-30 години, като изключим нощните смени, всички хора трябваше да станат сутринта и да отидат на работа. Днес има хора, които работят примерно от вкъщи, пред компютъра; хора, които имат собствен бизнес и той не изсква да стават в 7; рентиери; безделници, които са спонсорирани от родата гастарбайтери и т.н. и т.н. И това не са никак малка бройка. И още нещо - ти живееше във "Възраждане", доколкото си спомням, а това е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #1524 -: януари 26, 2017, 07:17:53 »

С всичко съм съгласен, но тези последни твърдения в постинга ти са в някаква степен нещо ново и изненадващо за мен:

Цитат
..."Възраждане"... е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.

 Roll Eyes Никога не съм мислил, че има някаква статистически значима разлика във възрастовата структура на населението в различните части на града. В социално-икономическата - да, това е разбираемо, но защо пък във възрастовата? Предполагам, че твърдиш нещо, което знаеш с положителност, но би ли добавил и някаква мотивация, някакво обяснение на това явление? Ще ми е интересно да си го изясня. Huh?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2519


Профил Ел. поща
« Отговор #1525 -: януари 26, 2017, 10:05:06 »

Градският транспорт на Русе много наподобява БДЖ. Липсата на адекватна услуга води до отлив на клиенти, следва спад на приходите, свиване на разходите за сметка на качеството, още по-голям отлив на клиенти ...
За да се обърне процеса трябват пари, много пари. Ако имаше кой да се заеме с градския транспорт преди време, щеше да е по-лесно и най-важното, по-евтино. Трябва да се подобри рязко качеството на услугата и едновременно с това да се затегне контрола над леките автомобили, особено в центъра на града.
Нещата са комплексни. Няма как хората да разчитат на градски транспорт, който в значителна степен не покрива центъра и част от кварталите. Разписанието е така направено, че автобуси и тролеи едва ли не пътуват със средна скорост от 10 - 15 км/ч. Основни булеварди и улици, където върви градски транспорт са в окаяно състояние, пълни с неправилно паркирали (дори и на спирките) автомобили. Линиите до близките села минават през цяло Русе и конкурират градския транспорт, утежняват трафика, увеличават замърсяването.

Понеже коментирате как се отразява намаляването на населението в Русе, ще Ви предложа да разгледате сайта на градски транспорт Стара Загора  и на по-малкия Плевен. Определено грешката е в нашия "телевизор".

Имало е години, когато през летния сезон русенският автобусен автопарк е подпомагал транспорта в морските курорти. А сега го докарахме до там да се возим в копърки Исузу и бусове трета употреба  Cry
« Последна редакция: януари 26, 2017, 10:06:58 от vesel » Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1417



Профил
« Отговор #1526 -: януари 27, 2017, 12:01:01 »

Плевен: делнични дни - интервал 10 мин. Празнични дни - интервал до 20 мин.
Извинявай Ортодокс, но мисля, че тезата ти пада автоматично.
С всичко друго написано от vesel съм напълно съгласен.
Градският транспорт има нужда от тотална реорганизация и за това трябва да се извикат доказани специалисти в тази област.
Абсурди като липсата на директна връзка на Чародейка с гарата и автогарата например и пестеливи, баш по еврейски, разписания, водят само до отлив, увеличаване на автомобилния трафик и отровен въздух, който всички дишаме.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4759



Профил Ел. поща
« Отговор #1527 -: януари 27, 2017, 12:47:36 »

Плевен: делнични дни - интервал 10 мин. Празнични дни - интервал до 20 мин.
Извинявай Ортодокс, но мисля, че тезата ти пада автоматично.

Не е много на място да даваш за пример Плевен, защото добре се знае, че този град има най-добре устроения и поддържан градски транспорт в България, като превъзхожда даже София (разбира се, в качествено, а не в количествено отношение). Заедно с няколко други български града и Плевен получи хубавите нови тролеи Шкода Соларис, но за разлика от другите късметлии, при тях и организацията е добра, имат и адекватно работеща информационна система (за разлика от нашата пародия), добре направена контактна мрежа и всичко това е с добра поддръжка. Така че при съществуващите плевенски и русенски реалности изглежда малко вероятно скоро да достигнем тяхното ниво, но дано поне в сегашния мандат на Стоилов ги доближим в някаква степен. Надежда за това ми дават обявените в плановете на Общината намерения градският транспорт да стане изцяло общински. Няма да е лесно, но все пак е постижимо. Но само собствеността не решава всичко. После ще трябва сериозно финансиране за нови возила, заплати на персонала, поддръжка на контактната мрежа и подвижния състав, евентуално подобрение на информационната система... А всичко това има едно изражение - пари, пари и пак пари...

Ще поживеем - ще видим...
« Последна редакция: януари 27, 2017, 12:49:51 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1962


Профил Ел. поща
« Отговор #1528 -: януари 27, 2017, 01:18:04 »

С всичко съм съгласен, но тези последни твърдения в постинга ти са в някаква степен нещо ново и изненадващо за мен:

Цитат
..."Възраждане"... е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.

 Roll Eyes Никога не съм мислил, че има някаква статистически значима разлика във възрастовата структура на населението в различните части на града. В социално-икономическата - да, това е разбираемо, но защо пък във възрастовата? Предполагам, че твърдиш нещо, което знаеш с положителност, но би ли добавил и някаква мотивация, някакво обяснение на това явление? Ще ми е интересно да си го изясня. Huh?

Първо да кажа, че съм роден на центъра, живял съм в "Родина" и "Чародейка", а съм работил и работя във "Възраждане" (10 г.), на центъра, в "Здравец-Изток" и в "Дружба" 2. Определено се набиват на очи някои различия и ясни тенденции. Всъщност нещата са простички. Първо, зависи кога е създаден един квартал. Кварталите от 60-те и 70-те години, тогава населени с млади хора и с техните деца, вече са до голяма степен пенсионерски. Примерно "Възраждане" или стария "Здравец". За центъра е ясно, че е силно пенсионерски. И второ, нещата опират до достъпност. За повечето млади семейства, крайните квартали са им по по джоба и купуват там. От известно време има тенденция в града да се преселват хора от околните села и градчета. Млади хора в активна възраст. Почти всички отиват в крайните квартали. И матерния им език не е български, но това е друга тема.
Градският транспорт на Русе много наподобява БДЖ. Липсата на адекватна услуга води до отлив на клиенти, следва спад на приходите, свиване на разходите за сметка на качеството, още по-голям отлив на клиенти ...
Много съгласен с това!
Понеже коментирате как се отразява намаляването на населението в Русе, ще Ви предложа да разгледате сайта на градски транспорт Стара Загора  и на по-малкия Плевен. Определено грешката е в нашия "телевизор".
Само не забравяй, че Плевен се обслужва само от тролейбуси, там автобуси няма. Това всъщност е третият град с тролейбусен транспорт в България след София и Пловдив и те определено са изградили много голяма мрежа. В Стара Загора пък тролеите са спомагателен транспорт, там разчитат повече на автобуси, а ти си дал разписанието само на тролейбусите.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2519


Профил Ел. поща
« Отговор #1529 -: януари 28, 2017, 08:39:44 »

Това не го знаех, вярно че в Плевен май не съм виждал градски автобуси. И обратно на нас в Русе, там по проекта за ИГТ изградиха нови трасета с контактна мрежа.

Сега се замислих за сравнението на русенския градски транспорт с железницата, има важна разлика. БДЖ е собственост на "лошия" стопанин - държавата, а превозите в града ни са в ръцете на "добрия" частен бизнес. Резултата обаче е идентичен, интересно  Cool
Активен
Страници: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 115   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.123 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.025s, 2q)

Google e прегледал тази страница май 09, 2020, 02:57:24