Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
Изгуби ли
регистрационния е-мейл?
Live Web Cam Rousse
Всичко за Русе
»
Транспорт / Transport
»
Градският Транспорт
Username:
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Password:
Начало
Помощ
Търси
Календар
Сигнали за кмета
Вход
Регистрация
Страници:
1
...
100
101
[
102
]
103
104
...
123
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Градският Транспорт (Прочетена 2162379 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1515 -:
януари 12, 2017, 03:32:22 »
Кога ли ще се сетят да направят един автомобилен подлез под бул.България в района на гарата, който да свърже Дружба 1 с бул.Цар Освободител? В момента живеещите над гарата, за да стигната с кола до нея трябва да минат 2-3 км. за да стигнат до нея.
Активен
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1516 -:
януари 21, 2017, 10:22:10 »
Това е автомат за продажба на билети в един чешки град, сравним с Русе по население и територия. Това са цените на билетите, които са за определено време, от което зависи и тяхната цена. С един билет можеш да смениш няколко автобуса в рамките на определеното време, като то започва да тече от момента на валидирането на билета в устройството в самия автобус. Най-евтиния билет е за 20 мин. и е 13 крони, което е точно 1 лев. Смятам, доста справедливо, тъй като повечето маршрути се вписват в това време. Имат си и андроид приложение, в което можеш да видиш всички връзки. т.е ако зададеш от спирка А до спирка Б, приложението ти показва най-скорошния автобус или тролей, както и на кои спирки трябва да се прикачиш с точните часове, както и всички следващи в рамките на деня. И автобусите в 99% от случаите идват на време. Сравнението с това, което се направи в Русе определено не е в наша полза, за съжаление.
Градският Транспорт
2017-01-20 12.45.04.jpg
(1293.29 KB, 1872x3328 - видяно 1034 пъти.)
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2431
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1517 -:
януари 22, 2017, 06:47:39 »
Направо нищо общо като уреденост и удобство, но пък още от времената на Бай Ганьо знаем, че чехите "пипат здраво".
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5216
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1518 -:
януари 22, 2017, 11:08:49 »
Е, обяснимо е. Още от времената на светите братя Кирил и Методий чехите са били под влиянието на Запада - и в светски, и в религиозен аспект. И до ден-днешен манталитетът им е повече от западен тип, макар и те да са славяни като българите, но определено си има разлики между източните и западните славяни в много отношения - някои в тяхна полза, други - в наша.
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1519 -:
януари 26, 2017, 12:12:17 »
А в Русе градският транспорт става все по-зле:
http://news.bnt.bg/bg/a/obshchestveniyat-gradski-transport-v-ruse-spira-sled-2030-chasa
Как е възможно да смъкнат времето на движение на транспорта с целия 2 часа!?!
Който няма автомобил как да се върне от кино ли театър? А хората, които приключват работа след 8? Общината не можела да направи нищо, айде бе. В нормалните държави гледат да стимулират хората да слязат от колата, тука точно обратното.
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5216
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1520 -:
януари 26, 2017, 04:05:02 »
Тъжната истина е, че в случая общинарите са прави. С очите си го виждам, че рано сутрин и късно вечер возилата пътуват празни или с двама-трима пътника, което е същото. В крайна сметка превозвачите не са благотворителни, а търговски дружества. Общината обаче няма как да си харчи бюджета, за да ги дотира до степен да бъдат печеливши даже и при липса или оскъдица на пътници, тоест да превърне градския транспорт в социална придобивка на общинска хранилка. И съответно хората си вземат бизнес-решения, с които да избегнат загубите на фирмите си. Това може да се разбере.
(Следващите ми разсъждения по съдържание са за темата
Русенски песимизъм
, но в конкретния случай си е
Русенски реализъм
...)
Цялата работа е в чувствителното обезлюдяване на града. Преди 25-30 и повече години всяка сутрин от входа на блока, където живея, тръгваха на работа и училище десетки хора. Асансьорът непрестанно сновеше между първия и другите етажи в продължение на един-два часа. (Същото беше и вечер, когато хората се прибираха.) И една немалка част от този народ беше клиент на градския транспорт. Едва успявахме да се натъпчем в автобусите (тролеи още нямаше), хората пътуваха даже висящи по вратите. Сега заедно с мен сутрин от входа тръгват към работните си места само двама-трима души, основно работещи пенсионери. Асансьорът почти не мръдва и сутрин, и вечер. Старото поколение, което някога беше работещо, вече се пенсионира и повечето напуснаха този грешен свят, а децата и внуците им се пръснаха кой в София, Варна и други български градове, кой в чужбина. Няколко апартамента във входа пустеят, а по-рано нямаше ни един с по-малко от 4-5 обитатели.
Как при това да върви работата на градския транспорт? Простата истина е, че една стока или услуга се развива добре, ако имат достатъчно потребители.
Това е положението. Дотам ни докараха, уви...
Не го казвам с цел да навявам униние - обичам си града и искам да живне отново, но как да стане и кой може и трябва да го направи, не зная...
«
Последна редакция: януари 26, 2017, 04:08:28 от Orthodox
»
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
mart0s
Hero Member
Неактивен
Публикации: 805
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1521 -:
януари 26, 2017, 12:52:26 »
Всеки е с колата си, това е истината
Активен
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1522 -:
януари 26, 2017, 01:32:23 »
съгласен съм както с Ортодокс, така и с Мартос, но другата истина е, че ако транспортът е по-добър много повече хора ще го използват. И аз съм с колата си, но как да не съм, като един път ми се наложи да ползвам тролей миналата година, като си бях оставил колата на сервиз и тролея си пропусна часа по разписание, а аз закъснявах. Чукнах аз в интернет, намерих номера на ЕГГЕД, обадих се, и някакъв отсреща ми вика: "Ами хвани си такси" и ми затвори.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2431
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1523 -:
януари 26, 2017, 06:49:19 »
Ами, Благо, прав си е бил човекът, ти пък к`во се стискаш?
По принцип, късните линии винаги са празни, не само в Русе. Функцията им е да "оберат" късния пътникопоток дори с цената на загуба, която се избива от по-посещаваните часове. Не мисля, че 21 ч. примерно е толкова късен час, можеха да сложат един последен курс тогава. Разбира се, приемам аргумента, че те си знаят положението, а и не сме наясно доколко могат да си позволят губещи курсове. Но монетата, разбира се, има и друга страна, а тя е че градският транспорт има и известни социални функции. Някак си не мога да приема, че петият по големина град в България има транспорт като за някой 20-30 хиляден град. А в момента е точно така. Русенската управа продължава да ни управлява не като град с претенции, а като малко затънтено градче. Затова постепенно ще ставаме такива.
Цитат на: Orthodox в януари 26, 2017, 04:05:02
Цялата работа е в чувствителното обезлюдяване на града. Преди 25-30 и повече години всяка сутрин от входа на блока, където живея, тръгваха на работа и училище десетки хора. Асансьорът непрестанно сновеше между първия и другите етажи в продължение на един-два часа. (Същото беше и вечер, когато хората се прибираха.) И една немалка част от този народ беше клиент на градския транспорт. Едва успявахме да се натъпчем в автобусите (тролеи още нямаше), хората пътуваха даже висящи по вратите. Сега заедно с мен сутрин от входа тръгват към работните си места само двама-трима души, основно работещи пенсионери. Асансьорът почти не мръдва и сутрин, и вечер. Старото поколение, което някога беше работещо, вече се пенсионира и повечето напуснаха този грешен свят, а децата и внуците им се пръснаха кой в София, Варна и други български градове, кой в чужбина. Няколко апартамента във входа пустеят, а по-рано нямаше ни един с по-малко от 4-5 обитатели.
Разбира се, обезлюдяването е факт - 50 хил. души активни хора са голямо число. Разбира се, застаряването е факт. Обаче има и други фактори, които днес действат, а ти не ги вземаш предвид. Преди 25-30 години, като изключим нощните смени, всички хора трябваше да станат сутринта и да отидат на работа. Днес има хора, които работят примерно от вкъщи, пред компютъра; хора, които имат собствен бизнес и той не изсква да стават в 7; рентиери; безделници, които са спонсорирани от родата гастарбайтери и т.н. и т.н. И това не са никак малка бройка. И още нещо - ти живееше във "Възраждане", доколкото си спомням, а това е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5216
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1524 -:
януари 26, 2017, 07:17:53 »
С всичко съм съгласен, но тези последни твърдения в постинга ти са в някаква степен нещо ново и изненадващо за мен:
Цитат
..."Възраждане"... е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.
Никога не съм мислил, че има някаква статистически значима разлика във възрастовата структура на населението в различните части на града. В социално-икономическата - да, това е разбираемо, но защо пък във възрастовата? Предполагам, че твърдиш нещо, което знаеш с положителност, но би ли добавил и някаква мотивация, някакво обяснение на това явление? Ще ми е интересно да си го изясня.
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
vesel
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2971
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1525 -:
януари 26, 2017, 10:05:06 »
Градският транспорт на Русе много наподобява БДЖ. Липсата на адекватна услуга води до отлив на клиенти, следва спад на приходите, свиване на разходите за сметка на качеството, още по-голям отлив на клиенти ...
За да се обърне процеса трябват пари, много пари. Ако имаше кой да се заеме с градския транспорт преди време, щеше да е по-лесно и най-важното, по-евтино. Трябва да се подобри рязко качеството на услугата и едновременно с това да се затегне контрола над леките автомобили, особено в центъра на града.
Нещата са комплексни. Няма как хората да разчитат на градски транспорт, който в значителна степен не покрива центъра и част от кварталите. Разписанието е така направено, че автобуси и тролеи едва ли не пътуват със средна скорост от 10 - 15 км/ч. Основни булеварди и улици, където върви градски транспорт са в окаяно състояние, пълни с неправилно паркирали (дори и на спирките) автомобили. Линиите до близките села минават през цяло Русе и конкурират градския транспорт, утежняват трафика, увеличават замърсяването.
Понеже коментирате как се отразява намаляването на населението в Русе, ще Ви предложа да разгледате сайта на градски транспорт
Стара Загора
и на по-малкия
Плевен
. Определено грешката е в нашия "телевизор".
Имало е години, когато през летния сезон русенският автобусен автопарк е подпомагал транспорта в морските курорти. А сега го докарахме до там да се возим в копърки Исузу и бусове трета употреба
«
Последна редакция: януари 26, 2017, 10:06:58 от vesel
»
Активен
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1526 -:
януари 27, 2017, 12:01:01 »
Плевен: делнични дни - интервал 10 мин. Празнични дни - интервал до 20 мин.
Извинявай Ортодокс, но мисля, че тезата ти пада автоматично.
С всичко друго написано от vesel съм напълно съгласен.
Градският транспорт има нужда от тотална реорганизация и за това трябва да се извикат доказани специалисти в тази област.
Абсурди като липсата на директна връзка на Чародейка с гарата и автогарата например и пестеливи, баш по еврейски, разписания, водят само до отлив, увеличаване на автомобилния трафик и отровен въздух, който всички дишаме.
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5216
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1527 -:
януари 27, 2017, 12:47:36 »
Цитат на: Русчуклия в януари 27, 2017, 12:01:01
Плевен: делнични дни - интервал 10 мин. Празнични дни - интервал до 20 мин.
Извинявай Ортодокс, но мисля, че тезата ти пада автоматично.
Не е много на място да даваш за пример Плевен, защото добре се знае, че този град има най-добре устроения и поддържан градски транспорт в България, като превъзхожда даже София (разбира се, в качествено, а не в количествено отношение). Заедно с няколко други български града и Плевен получи хубавите нови тролеи Шкода Соларис, но за разлика от другите късметлии, при тях и организацията е добра, имат и адекватно работеща информационна система (за разлика от нашата пародия), добре направена контактна мрежа и всичко това е с добра поддръжка. Така че при съществуващите плевенски и русенски реалности изглежда малко вероятно скоро да достигнем тяхното ниво, но дано поне в сегашния мандат на Стоилов ги доближим в някаква степен. Надежда за това ми дават обявените в плановете на Общината намерения градският транспорт да стане изцяло общински. Няма да е лесно, но все пак е постижимо. Но само собствеността не решава всичко. После ще трябва сериозно финансиране за нови возила, заплати на персонала, поддръжка на контактната мрежа и подвижния състав, евентуално подобрение на информационната система... А всичко това има едно изражение - пари, пари и пак пари...
Ще поживеем - ще видим...
«
Последна редакция: януари 27, 2017, 12:49:51 от Orthodox
»
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2431
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1528 -:
януари 27, 2017, 01:18:04 »
Цитат на: Orthodox в януари 26, 2017, 07:17:53
С всичко съм съгласен, но тези последни твърдения в постинга ти са в някаква степен нещо ново и изненадващо за мен:
Цитат
..."Възраждане"... е застаряващ вече пенсионерски квартал. В крайните квартали и сега има доста работещи, много млади хора, ученици и пр.
Никога не съм мислил, че има някаква статистически значима разлика във възрастовата структура на населението в различните части на града. В социално-икономическата - да, това е разбираемо, но защо пък във възрастовата? Предполагам, че твърдиш нещо, което знаеш с положителност, но би ли добавил и някаква мотивация, някакво обяснение на това явление? Ще ми е интересно да си го изясня.
Първо да кажа, че съм роден на центъра, живял съм в "Родина" и "Чародейка", а съм работил и работя във "Възраждане" (10 г.), на центъра, в "Здравец-Изток" и в "Дружба" 2. Определено се набиват на очи някои различия и ясни тенденции. Всъщност нещата са простички. Първо, зависи кога е създаден един квартал. Кварталите от 60-те и 70-те години, тогава населени с млади хора и с техните деца, вече са до голяма степен пенсионерски. Примерно "Възраждане" или стария "Здравец". За центъра е ясно, че е силно пенсионерски. И второ, нещата опират до достъпност. За повечето млади семейства, крайните квартали са им по по джоба и купуват там. От известно време има тенденция в града да се преселват хора от околните села и градчета. Млади хора в активна възраст. Почти всички отиват в крайните квартали. И матерния им език не е български, но това е друга тема.
Цитат на: vesel в януари 26, 2017, 10:05:06
Градският транспорт на Русе много наподобява БДЖ. Липсата на адекватна услуга води до отлив на клиенти, следва спад на приходите, свиване на разходите за сметка на качеството, още по-голям отлив на клиенти ...
Много съгласен с това!
Цитат на: vesel в януари 26, 2017, 10:05:06
Понеже коментирате как се отразява намаляването на населението в Русе, ще Ви предложа да разгледате сайта на градски транспорт
Стара Загора
и на по-малкия
Плевен
. Определено грешката е в нашия "телевизор".
Само не забравяй, че Плевен се обслужва само от тролейбуси, там автобуси няма. Това всъщност е третият град с тролейбусен транспорт в България след София и Пловдив и те определено са изградили много голяма мрежа. В Стара Загора пък тролеите са спомагателен транспорт, там разчитат повече на автобуси, а ти си дал разписанието само на тролейбусите.
Активен
vesel
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2971
Re:Градският Транспорт
«
Отговор #1529 -:
януари 28, 2017, 08:39:44 »
Това не го знаех, вярно че в Плевен май не съм виждал градски автобуси. И обратно на нас в Русе, там по проекта за ИГТ изградиха нови трасета с контактна мрежа.
Сега се замислих за сравнението на русенския градски транспорт с железницата, има важна разлика. БДЖ е собственост на "лошия" стопанин - държавата, а превозите в града ни са в ръцете на "добрия" частен бизнес. Резултата обаче е идентичен, интересно
Активен
Страници:
1
...
100
101
[
102
]
103
104
...
123
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Live Web Cam Rousse
-----------------------------
=> Новини / News
=> Препоръки, идеи, мнения / Tips, ideas, opinions
===> За форума
===> За камерите
=> Проблеми с камерите / Problems with webcams
-----------------------------
Всичко за Русе
-----------------------------
=> Русе / Rousse
===> Фотонаследство
===> Здравеопазване / Health Services
===> Русезнание и Образование / Education
===> Да помечтаем относно бъдещето на Русе
=> Инфраструктурни проекти / Infrastructure projects
===> Големи търговски центрове /Mall/
=> Индустриален парк - Русе / Industrial park - Rousse
=> Недвижими имоти в Русе
=> Културният живот в Русе / Cultural life in Rousse
=> Заведенията в Русе
=> Транспорт / Transport
=> Спортният живот в Русе / Sports in Rousse
===> Футбол / Football
===> Баскетбол / Basketball
===> Волейбол / Volleyball
-----------------------------
Общ Форум
-----------------------------
=> Общи приказки / General talk
===> Празници / Holidays
===> Срещи
=> Река "Дунав" / Danube River
Зареждане...