Страници: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 115   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Градският Транспорт  (Прочетена 1839655 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4605



Профил Ел. поща
« Отговор #1320 -: септември 22, 2013, 08:55:38 »

Е то все някога трябва да се случи това, което се подсказва от здравия разум и нормалната бизнес-логика. Не върви с години и десетилетия да се разтакават тролеите от гарата до Рига с 2-3-5 пътника в тях, а по други маршрути да се чакат по един час и хората да се тъпчат вътре като сардели... Grin

Може би, ако някога (ще дойде ли въобще такова време?... Huh?) Русе стане по-привлекателна дестинация за туристите, а не само транзитен пункт, отново ще има нужда от връзка между централната гара и най-големия хотел в града, но засега сме далеч от такова положение на нещата. И май с времето все повече се отдалечаваме, щом емблематичният хотел Дунав в самия идеален център хлопна кепенците... Angry
« Последна редакция: септември 22, 2013, 09:04:08 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2277


Профил Ел. поща
« Отговор #1321 -: септември 23, 2013, 10:44:38 »

Казвал съм го и друг път, да погледнем нещата от различен ъгъл. Как могат да се домогнат до градския транспорт, живеещите около Рига? Ходят пеш до Сердика или СБА?  Кой е казал, че всяка линия от градския транспорт е печеливша? 16-та като бъхти километри извън града да не би да не разчита на дотации?
Мисля, че идеята беше 25 -та да се ползва в комбинация с останалите линии, да има прекачвания. Само, че организирането на подобна схема изисква нещо повече от елементарно раздробяване на маршрутите.
« Последна редакция: септември 24, 2013, 11:49:59 от vesel » Активен
platon
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 273


plamengt@hotmail.com
Профил Ел. поща
« Отговор #1322 -: септември 24, 2013, 10:57:06 »

Казвал съм го и друг път, да погледнем нещата от различен ъгъл. Как могат да се домогнат до градския транспорт, живеещите около Рига? Ходят пеш до Сердика или СБА?  Кой е казал, че всяка линия от градския транспорт е печеливша? 16-та като бъхти километри извън града да не би да не разчита на дотации?
Мисля, че идеята беше 25 -та да се ползва в комбинация с останалите линии, да има прикачвания. Само, че организирането на подобна схема изисква нещо повече от елементарно раздробяване на маршрутите.

Напълно си прав. Но докато се предпочита пускане на линии отвсякъде до навсякъде, за да ползваме 1 билет, няма да имаме редовен транспорт. Във всяка една транспортна схема по принцип най-скъпото пътуване е с билет за еднократно пътуване. Трябва да се смени генерално транспортната схема, да се разработят алтернативни методи за таксуване и да се направят удобни спирки за прикачване. Примери из западните градове - бол. За съжаление при нас т.нар. транспортна комисия не прави нищо радикално, за да не обиди някой превозвач. Да не говорим, че на националните празници трябва да има и нощни курсове. Не може картата за цялата градска мрежа в Русе да е на цената на тази в Букурещ. А и РУ има цял транспортен факултет, който би могъл да им изготви нещо подобно.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1809


Профил Ел. поща
« Отговор #1323 -: септември 24, 2013, 04:46:00 »

Тук май много се размечтахте. Прекачвания, дотации, транспортни схеми, алтернативни таксувания... Реалността е съвсем различна. Първо, разстоянията в Русе не са огромни, с малки изключения, се върви спокойно пеша - 20-30 мин. Второ, колите-бракми са изключително достъпни, много хора предпочитат да са независими от капризите и неудобствата на публичния транспорт. Тези два фактора, в съчетание, дават слаб пътникопоток. Погледнете тролеите - та те са празни, дори по време на пиковите часове не са претъпкани примерно като времената преди 20 години. А не са претъпкани, не защото градският транспорт е много редовен, а защото хората карат коли или вървят пеша масово. С конкуренцията на автомобила (удобство, независимост) и с конкуренцията на кракомобила (безплатно), градският транспорт не виждам как може да се пребори ефективно. Не гледайте градове като София или Букурещ - там градският транспорт има социални функции, затова е евтин спрямо по-малките градове, там не може и без прекачвания, въобще мащабите са други.
« Последна редакция: септември 26, 2013, 03:25:46 от Русенец » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4605



Профил Ел. поща
« Отговор #1324 -: септември 24, 2013, 11:21:21 »

Малък правописен офтопик. Не че нещо, но си мисля, че прИкачването, за което се споменава в последните няколко постинга, е всъщност прЕкачване... Embarrassed
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2277


Профил Ел. поща
« Отговор #1325 -: септември 24, 2013, 11:49:01 »

Май си прав, прикачването е за инвентар за трактори  Cheesy. Оправям си поста.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1809


Профил Ел. поща
« Отговор #1326 -: септември 25, 2013, 05:36:56 »

Въобще не съм убеден, че правилното е "прЕкачване". Навсякъде се употребява "прИкачване", когато трябва да се сменят няколко превозни средства. Wink
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1034


9842765 sw2fl@hotmail.com SW2FL SW2FL *
Профил WWW Ел. поща
« Отговор #1327 -: септември 25, 2013, 11:17:13 »

Според мен и в малките градове може добре да работи градския транспорт. При нас проблема е мааалко по различен.
1. Външни линии - всички сме виждали, как външните линии тръгват 1-2 минути преди градския транспорт. Това убива тролеите. От там никой в ЕГГЕТ не иска да слага разписания, заради точно тия външни линии.
2. Липсата на разписание не мотивира хората да киснат по спирките без да знаят кога ще дойде някой тролей и дали ще е точно тоя, който чакат.
От първите 2 точки възникват всички други проблеми и каквото и да се прави, няма как да се излезе от омагьосания кръг. Който е разрешил външните линии в града, трябва да се обеси ритуално на центъра ...
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4605



Профил Ел. поща
« Отговор #1328 -: септември 25, 2013, 08:08:31 »

Въобще не съм убеден, че правилното е "прЕкачване". Навсякъде се употребява "прИкачване", когато трябва да се сменят няколко превозни средства. Wink

Бъди убеден, колега! Wink

http://rechnik.chitanka.info/w/прекачване

Логиката на словообразуването в случая е като при прЕместване, прЕхвърляне и т. н. - тоест представката ПРЕ (извършване на нещо отново, повторно), следвана от някакво действие. При конкретната дума действието е качване, извършено повторно, тоест на друго превозно средство.

Ако се ползва представката ПРИ, тя има значение на добавяне на едно нещо към друго и тук би означавала закачане на едно нещо към друго, както правилно е споменал vesel. Освен ако не приемем, че "закачаме" пътника към тролея или автобуса... Wink

Dictionary.jpg
Градският Транспорт
* Dictionary.jpg (113.92 KB, 692x544 - видяно 1064 пъти.)
« Последна редакция: септември 26, 2013, 12:47:47 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4605



Профил Ел. поща
« Отговор #1329 -: септември 25, 2013, 08:21:04 »

Според мен и в малките градове може добре да работи градския транспорт. При нас проблема е мааалко по различен.
1. Външни линии - всички сме виждали, как външните линии тръгват 1-2 минути преди градския транспорт. Това убива тролеите. От там никой в ЕГГЕТ не иска да слага разписания, заради точно тия външни линии.
2. Липсата на разписание не мотивира хората да киснат по спирките без да знаят кога ще дойде някой тролей и дали ще е точно тоя, който чакат.
От първите 2 точки възникват всички други проблеми и каквото и да се прави, няма как да се излезе от омагьосания кръг. Който е разрешил външните линии в града, трябва да се обеси ритуално на центъра ...

Е те нали ЕГГЕД преди време бяха поставили искането да се забрани на външните линии да качват пътници за вътрешноградските превози, но така и не стана, пък и не виждам как би могло да се постигне... Huh?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
martin1991m
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 238



Профил Ел. поща
« Отговор #1330 -: септември 25, 2013, 10:40:40 »

а аз само искам 25-а да се върне както преди и да ходи отново до захарен завод, толкова ли е трудно не знам..

Желанието ти ще се сбъдне май  Smiley

а дано, ама надали..
Активен

Déjales decir que no es de verdad
Sé que nuestro amor siempre durará
Piensen lo que quieran pensar de mí
A mí me da igual
Yo vivo por ti
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2277


Профил Ел. поща
« Отговор #1331 -: септември 25, 2013, 10:52:54 »

Също така автобусите навлизащи от посока Варна и с крайна дестинация автогара Изток, спокойно могат да се пренасочат по бул. "България". Така няма да обират пътниците на градския транспорт, а и натоварването във вътрешността на града ще намалее.


martin1991m, аз имах предвид тази новина: http://www.ruseinfo.net/news_117854.html
« Последна редакция: септември 25, 2013, 10:57:15 от vesel » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1809


Профил Ел. поща
« Отговор #1332 -: септември 26, 2013, 03:23:54 »

Бъди убеден, колега! Wink
ОК, убедих се. Smiley
Да, такава е логиката. Иначе прИкачване е придобило ужасяваща гражданственост, срещал съм го на много места, вкл. "сериозни".

П.П. Ще взема и аз да поправя, че да не ме набедят бъдещите поколения, четящи този форум, примерно след 50 години, в неграмотност. Cheesy
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3192



Профил
« Отговор #1333 -: септември 26, 2013, 08:54:10 »

Също така автобусите навлизащи от посока Варна и с крайна дестинация автогара Изток, спокойно могат да се пренасочат по бул. "България". Така няма да обират пътниците на градския транспорт, а и натоварването във вътрешността на града ще намалее.

Но все пак тр да помислим и за слизащите, освен за качващите се.
Активен

Във форума се ражда истината.
martin1991m
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 238



Профил Ел. поща
« Отговор #1334 -: септември 26, 2013, 09:54:43 »

ВЕСЕЛ - а знае ли се от коя дата влиза в сила промяната за 25-а линия ? Поне аз не разбрах, макар да прочетох статията..
Активен

Déjales decir que no es de verdad
Sé que nuestro amor siempre durará
Piensen lo que quieran pensar de mí
A mí me da igual
Yo vivo por ti
Страници: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 115   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.102 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.017s, 2q)

Google e прегледал тази страница април 25, 2019, 06:23:05