Страници: 1 ... 4 5 [6]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Вътрешноградски жп транспорт?  (Прочетена 52790 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #75 -: септември 25, 2023, 08:28:53 »

24.09.23 Няколко снимки мимоходом на ж. п. спирката Университета.

Изглед на насипа под южния перон. Тук по проект няма рампа за инвалидни и детски колички, което прави русенците-"северняци" облагодетелствани в сравнение с "южняците".




По задните и страничните бордюри на пероните са набити метални щифтове, чрез които ще се монтират бъдещите предпазни парапети.






Тук се е получило струпване на осветителни тела - от една страна, високият уличен стълб, малко импровизирано монтиран там от Общината, за да има поне някаква светлина за ползващите спирката и пресичащите релсовия път, и, от друга страна, парковите осветители по проекта на ж. п. спирката. Ако всички тези светила работят, северният подход към перона ще бъде най-осветеното място в района... Smiley




И накрая една снимка от близката околност - опразнените и подготвени за демонтаж фирмени бараки в участъка южно от ж. п. спирката. Напомням, че там след време ще има нов Лидл.


« Последна редакция: септември 25, 2023, 08:31:10 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #76 -: септември 28, 2023, 10:14:44 »

Последни новини от ж. п. спирка Университета. Строителството напредва и вече отива към завършване. Снимките са отпреди няколко часа тази вечер, направени са по здрач. Затова бъдете снизходителни - камерата на телефона ми не се представя добре при ниска осветеност, имаше проблеми с фокуса. Снимките минаха обработка, но резултатът не е твърде добър. Обща представа за положението картинките все пак дават.

Най-общо казано - монтирани са осветителните тела и част от парапетите. От лампите светеха само тези на подхода и рампата, а на пероните са монтирани, но все още не работят. По същество остава само да се добавят четирите навеса, и спирката е готова. Има и такива козметични процедури като затревяване и зацветяване на откритите почвени участъци, но това няма пряко отношение към функционирането на спирката. Изграждането на южния перон върви с изоставане от северния и там се довършват настилката от плочки и стълбището към Тулча, но това няма да изисква много време. Имам забележка към парапета - в такъв вид е функционален за възрастни, но не може да предпази малко дете от изтъркулване от перона. Трябваше да има повече хоризонтални или вертикални пръчки, но пустите му икономии...  Sad










Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2960


Профил Ел. поща
« Отговор #77 -: октомври 03, 2023, 04:59:49 »

Парапетът е пълен боклук, не само като концепция, но и като материал за подобно място.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #78 -: октомври 19, 2023, 12:22:07 »

14.10.23 Още една нощна фотосесия от почти завършената ж. п. спирка Университета.

Към момента на снимането бяха изцяло или частично монтирани три от четирите навеса (понастоящем вероятно е готов и четвъртият). Поглед на изток, към моста над Тулча.




И поглед на запад.




Вземам си обратно думите от един предишен постинг:

Цитат
Имам забележка към парапета - в такъв вид е функционален за възрастни, но не може да предпази малко дете от изтъркулване от перона. Трябваше да има повече хоризонтални или вертикални пръчки, но пустите му икономии...

Все пак са добавени повече хоризонтални елементи към парапетите, които им придават по-добри предпазни качества, особено за деца. Вдясно е рампата за изкачване към северния перон, погледната от изток към запад, която слиза до "бул." Родина.




Както е редно за такъв обект, монтирани са и доста камери за наблюдение и охрана.






Служебната кабина, в която е автоматиката за управление на осветлението и друга техника, необходима за функционирането на спирката.




Както бях писал по-рано в рамките на шегата, подходът към северния перон откъм Родина е най-осветеното място наоколо, защото там на малко разстояние има 3-4 осветителни тела, макар и с различна по цвят светлина - един уличен стълб с жълти натриеви лампи и бяло-синкавите LED-ове на ж. п. спирката.




Занапред по обекта ще текат довършителни работи, които също ще се постарая да отразя във форума, а след завършването им и окончателното откриване на спирката ще се преместя малко по-южно, където вече върви подготовката за начало на строителството на поредния Лидл в Русе. До нови "фото-срещи"!  Smiley
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2392


Профил
« Отговор #79 -: октомври 19, 2023, 05:37:22 »

Изглежда добре!
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #80 -: октомври 28, 2023, 02:31:34 »

Предлагам на вниманието на колегите един от може би последните фоторепортажи от железопътна спирка Университета, която е съвсем близо до завършването си. И веднага бързам да ви разочаровам - въпреки очакванията и почти увереността на много от нас във форума, официалното име на спирката все пак няма да е Университета, а както си беше и досега - Товарна гара. Жалко и глупаво, но НКЖИ не можа да излезе от стереотипа на казионното си мислене и да назове свой обект с име извън тяхната инфраструктура. Не можа да приеме спирката в рамките на града като елемент от градската железница, а предпочете да го разглежда - както обикновено - като част от националната си ж. п. мрежа, и да го именува по съответния начин. Мисля си, че дори и русенци да направят петиция по въпроса, онези държавни чиновници не биха излезли от черупките си и нещата биха останали същите...Sad





Разбира се, такива табели са сложени и на двата перона по два екземпляра, заедно с другите, които гласят:




Замисълът тук е, че коловозите не трябва да се пресичат - нито в района на пероните, нито по моста източно от тях, нито пък на запад, където вече е издигната 160-метрова оградна мрежа покрай двете страни на линията. Който иска да пресече релсовия път, трябва да мине под моста. Тъкмо затова и пероните са двустранни - всеки да ползва перона откъм страната, от която идва на спирката. Впрочем, вече съм чувал недоволни коментари от влаковия персонал, че е трябвало перонът да е само един, както досега - от юг. Защото така служителят от ж. п. бригадата може по-лесно да наблюдава качването и слизането на пътниците, за да даде сигнал на машиниста да потегля, а сега трябва да гледа и от двете страни на влака, или с това да се занимават двама жепейци едновременно...

Най-общо, пероните сега изглеждат така.




Една от двете табели на южния перон.




Споменатата ограда от телена мрежа западно от пероните. За нея някой в Нета вярно беше коментирал, че само до няколко дни някой мързелив ганьовец, смъртен враг на правилата, дисциплината и ограниченията, ще вземе клещите секачки и в мрежата ще се появи отвор за минаване по стария маршрут...






Табелите при източния край на южния перон - до стълбището, слизащо към тротоара на Тулча.




Продължаваме в следващия постинг...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #81 -: октомври 28, 2023, 02:38:40 »

Стълбището към Тулча в горния му край, на перона...




...и погледнато откъм улицата. Стената на изкопа е укрепена с няколко реда габиони, пълни с трошен камък. На въпроса ми дали това няма да се срине, когато с времето телената мрежа на тези кошове ръждяса и се накъса, един от двамата младежи, извършващи довършителни работи по обекта, обясни: "Това е неръждаемо, няма скъсване. Вечно е."




Един поглед нагоре по стълбището. Някои стъпала изглеждат с крив или нагънат ръб, но това е дефект на снимката - на практика са съвсем прави. Просто поради малкото място на тротоара снимах отблизо в режим на панорама, което изкривява картинката.




Навесите наистина са в стил "евтинджос", но смятам, че ще вършат работа. Да видим обаче изпълненията на вандалите...




Кабината за автоматиката е монтирана пак върху основа от габиони с камъни... дано да са трайни.




Ето го накрая и влакчето, насочило се към Разпределителна за заслужена почивка след дългото пътуване. Smiley




До скоро със снимки от строителната площадка на новия Lidl... Smiley
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #82 -: октомври 28, 2023, 09:11:30 »

Две снимки на спирка Товарна гара от тази вечер.

Първата е правена от място близо до магазин Билла, който е източно от улица Тулча. Показва общ изглед на спирката откъм южния перон и цялостното обилно осветление на обекта.




Втората снимка е на стълбището в източния край на северния перон. Мястото пред него по-рано беше гола почвена повърхност, неравна, прашна и кална при дъжд, а сега има настилка от плочки чак до "бул." Родина и изглежда много по-добре. Само да не бяха грозните бетонни кутии, наречени гаражи...  Angry


Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Страници: 1 ... 4 5 [6]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.061 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.007s, 2q)

Google e прегледал тази страница май 16, 2024, 02:32:33