Страници: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 116   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Градският Транспорт  (Прочетена 1919295 пъти)
0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #1155 -: август 19, 2011, 08:02:55 »

Хех, те старите не пускат, пък ти се надявай за ново... Shocked
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2555


Профил Ел. поща
« Отговор #1156 -: септември 26, 2011, 05:25:44 »

Днес тролеите почиваха извънредно след обяд. Това стана благодарение на два камиона с извънгабаритен товар, навлизащи откъм Варна. Само не разбрах дали накъсаха контактната мрежа или я разкачиха заради тях  Roll Eyes
Активен
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #1157 -: септември 26, 2011, 06:59:31 »

Днес тролеите почиваха извънредно след обяд. Това стана благодарение на два камиона с извънгабаритен товар, навлизащи откъм Варна. Само не разбрах дали накъсаха контактната мрежа или я разкачиха заради тях  Roll Eyes
Какво носиха тези камиони ако си успял да видиш? Да не са елементи за някой от строящите се обекти (Баумакс или пък Грандплза)?  Huh?
Активен

Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1420



Профил
« Отговор #1158 -: септември 26, 2011, 10:10:35 »

Две цистерни бяха. Проблема беше, че като правиха ремонта на кръстовището на изхода на града вдигнаха нивото на улицата, но не е вдигната по-нависоко жиците на тролеите и при минаването на едни такива извънгабаритни камиони беше въпрос на време да стане нещо подобно
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2555


Профил Ел. поща
« Отговор #1159 -: септември 27, 2011, 08:23:11 »

Да, някакви казани големи бяха  Cheesy
Височината на контактната мрежа, не е проблем. По-скоро няма обход на Русе, който да свързва пътищата за София, Гюргево и Варна. Така трафика откъм Варна се набутва в рамките на града.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4766



Профил Ел. поща
« Отговор #1160 -: декември 31, 2011, 09:17:36 »

Две фирми вземат 260 автоспирки в Русе

Национална агенция "Разпространение" АД от София и варненската "Фактор плюс" ЕООД ще вземат на концесия 260 автобусни спирки за градския траспорт в Русе, съобщиха от общинската управа.

Класираните на второ място са поканени да сключат договори, след като победителят в конкурса "Ди прес" ООД от Варна се отказа.

Срокът за ползване е 15 г. Целта е да се подобрят местата за чакащи пътници и да се осигурят приходи за местния бюджет. Предвижда се автостоянките да се изградят еднакво по проект за публично-частно партньорство.

Национална агенция "Разпространение" трябва да инвестира 825 000 лв. за 3 г. и да гарантира на общината по 71 500 лв. годишно, независимо от приходите. Условието към "Фактор плюс" е да вложи 1 686 793 лв. за концесионния период и да отчислява по 84 000 лв. годишно.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1168005
=============================================

Е, пак добре, че някой се е ангажирал с това и ще имаме нови спирки. Дано поне ги направят естетични и функционални...
« Последна редакция: януари 01, 2012, 08:10:52 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2555


Профил Ел. поща
« Отговор #1161 -: януари 01, 2012, 06:55:03 »

Спирката на "Рибния" е пострадала отново в новогодишната нощ. Гамените малоумни са потрошили един от плексигласите. Друга част от спирката си седи "демонтирана" от месеци, явно от по-предишно вандалско изстъпление.
Докога ли едни ще плащат и строят, а други безнаказано ще мародерстват  Evil
Активен
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #1162 -: април 06, 2012, 11:46:52 »

Четиринайсет ще са обществените поръчки по проекта за интегриран транспорт на Русе
2 Април 2012
Строителство Градът

Инж. Наков, както знаем, проектът на Русе тръгна най-късно, минус или добавена стойност беше това за подготовката на самия проект?
- Единственият недостатък бяха кратките срокове, в които трябваше да се направи анализ на нуждите и да бъде подготвен проектът. Всичко друго смятам, че беше в плюс, защото имахме опита на другите градове, можехме да черпим информация относно отделните компоненти и препоръки предварително. Самото оформление за всеки един компонент, изисквания към апликационните форми, допустими, недопустими разходи - всички тези неща, които другите градове са ги извървявали стъпка по стъпка, имало е промени по време на разработката на проекта, ние стъпихме на това като даденост. Смятам, че в крайна сметка получихме много добро предложение за проекта, сравнено спрямо останалите градове.

В хода на подготовката какво беше взаимодействието между МРРБ, консултантската фирма и общината?
- Естествено в процеса на работа се получаваха някои търкания, разминавания, но това винаги е било с цел максимално изчистване на проблемите. С представителите на управляващия орган МРРБ сме имали много добра комуникация. Те отчетоха факта, че ние сме се включили доста късно, и ни оказваха пълно съдействие. Консултантът също се включи в начина на работа, който ние предпочитаме, и смятаме, че имаме нещо добро като крайно предложение. Това, разбира се, е в резултат на усилията и на трите страни.

Как е разчетен проектът на община Русе като финансови параметри, компоненти?
- Като финансови параметри общата стойност възлиза на 29.5 млн. лв. грубо. От тях 27 млн. 143 хил. лв. е размерът на европейското финансиране, 1 млн. 135 хил. лв. е собственият принос на община Русе. Отделно имаме недопустими разходи в размер на 2 млн. и 60 хил. лв. От наша страна сме се ангажирали да изградим някои нови улични отсечки с цел разширяване на достъпността на градския транспорт в определени територии. Имаме осем компонента, по които работим. Първият компонент включва електронна система за таксуване на пътниците. Вторият компонент това е системата за контрол и управление на обществения транспорт, включително и електронни информационни табла. Към тази система интересното е, че включваме система за управление на трафика и позициониране на возилата, видеонаблюдение на основните кръстовища в града. Следващият компонент е улесняване на достъпа на обществения градски транспорт по един от основните натоварени булеварди "Цар Освободител", който започва от Дунава до централната жп гара, където се предвиждат реконструкции на някои кръстовища, оформяне на бус ленти и отново организация на движението.
Кръстовищата, които са предвидени по този булевард за реконструкция, са при бул. "Съединение", бул. "Христо Ботев", бул. "Липник". Последното кръстовище при бул. "Липник" е едно от основните и най-натоварените в града. За него се предвижда също реконструкция, организация на движението. Четвъртият компонент е свързване на жк "Родина" с центъра и довършване на подлеза под жп линията, която минава през града. Подлезът ще осигури връзка на обществения градски транспорт както за автомобили, така и за пешеходци и автомобилисти. По този начин кв. "Родина" може да се обвърже с директен достъп, като досега се обикаляше около километър. В бъдеще може да се говори и за други квартали, които могат да надграждат това и да се връзват и с него. Този подлез е чакан от русенци повече от петнайсет - двайсет години. Ползите от неговата реализация ще са спестяване на време, освобождаване на други натоварени кръстовища и т.н., като се дава възможност за нова организация на автобусните линии.
Последващият компонент е свързан с подобряване на достъпността на обществения градски транспорт в един от големите русенски квартали, кв. "Чародейка". Тук предвиждаме реконструкция на четири броя кръстовища, изцяло нов план за организация на движението, ще се реконструират някои улици, ще изградим една вътрешноквартална улица, по която ще се движи общинският градски транспорт, и ще може да разширим обхвата на самия транспорт, който обслужва в момента тази територия. Това е изцяло наше участие, на община Русе. По този компонент европейското финансиране е само в реконструкцията на четири броя кръстовища и новия план за организация на движението - всичко друго е наша грижа с новата улица, нови спирки. В този компонент нашето участие е водещо.
Следващият компонент е изграждане на велоалеи. Целта е подобряване безопасността на велосипедистите, привличане към този вид придвижване на повече граждани. Няколко са ефектите - екологичен, облекчаване на натовареността на уличната мрежа и трафика. Към този компонент предвиждаме изготвяне на генерален план (мастерплан) на велосипедната мрежа, който да бъде приет за целия град. Също така тук има проектиране на 14 км изграждане на велосипедна мрежа в града. Следващият компонент е рехабилитация на тролейбусната инфраструктура. Това включва рехабилитация на съществуващите стълбове, на контактната мрежа. В местата, където е необходимо, ще бъдат заменени изцяло основни елементи. Във връзка със самата експлоатация ще се направи пребоядисване на стълбовете, укрепване на някои от тях, които в момента са дефектирали, някои, които не могат да бъдат укрепени, ще бъдат подменени, като ще се извършат и технически ремонти на останалите елементи. В този компонент е предвидена и подмяна на стрелките по кръстовището на бул. "Цар Освободител" с бул. "Липник" във връзка със затрудненията, които изпитват в момента при движение тролеите от тролейбусната фирма. За там сме предвидили след реконструкцията на това кръстовище да бъдат подменени съществуващите стрелки с автоматични.
Последният компонент е подобряване достъпа до спирките за обществен транспорт и безопасността на пешеходци и велосипедисти на бул. "България". Тук имаме голям трафик от Дунав мост, този булевард разделя града на две части. В момента съществуващите подлези и един надлез са неподдържани, в недобро състояние, не осигуряват необходимото ниво на обслужване, хората се принуждават да пресичат пътното платно и стават инциденти. Целта е съоръженията да бъдат приведени в годност за експлоатация предвид на това, че при тях има и спирки на градския транспорт, както и да осигурим достъпа съгласно Наредба 4 за достъпна среда. Смятаме, че реализацията на тези дейности ще има голям социален ефект за жителите в кварталите, които сега буквално са отрязани от основната пътна артерия, преминаваща през града.

В проектното предложение заложени ли са конкретни трасета на велоалеите и как ще се определят те?
- Смятаме първо да се изготви и приеме мастърпланът за велосипедната мрежа. Желанието ни е с участието на гражданското общество на гр. Русе да определим тези участъци от велосипедната мрежа, които ще бъдат изградени на този етап. Като ръководство естествено имаме виждане по въпроса, но смятаме, че е редно да се допитаме до гражданите.

Кои от компонентите са с най-голяма финансова тежест?
- Малко под 9 млн. лв. са разчетени за компонент 3 - Улесняване на достъпа на обществения градски транспорт по един от основните натоварени булеварди - бул. "Цар Освободител". Компонент 4 - довършване на подлеза под жп линията за вързване на жк "Родина" с централната градска част, е около 5 млн. лв., като това са от допустимите разходи. Компонентът за рехабилитация на тролейбусната инфраструктура е за около 2.7 млн. лв., електронната система за таксуване на пътниците е около 2.5 млн. лв. Останалите компоненти са с по-малки стойности, т.е. под тези суми.

Има ли Русе действащ генерален план за организация на движението?
- В момента тази роля изпълнява план-схемата за комункационно-транспортната система към ОУП на Русе, актуализирана към 2006 г. Тя посочва бъдещото развитие на уличната мрежа, къде би трябвало да се извърши реконструкция на съществуващи улици, изграждане на нови. Смятаме, че в момента тя може да послужи и да изиграе донякъдеролята на генерален план за организация на движението, базирали сме се на нея.

Кога могат да стартират първите поръчки по проекта?
- Нашата цел е колкото може по-бързо да започнем с основните компоненти, толкова по-добре. Надяваме се първите поръчки за СМР и проектиране да стартират още есента на тази година. По проекта предстои да бъдат обявени четиринайсет обществени поръчки – за същинските дейности, строителен надзор, одит, публичност и т.н., изцяло съобразени със ЗОП. Изготвили сме ги последователно, имаме линеен график за обществените поръчки по проекта.

Каква е идеята ви за надграждане на проекта през следващия програмен период?
- Надграждането на проекта естествено е свързано с включване на нови участъци от уличната мрежата на Русе за реконструкция, обособяване на бус ленти, нови етапи на веломрежата, отваряне на нови територии за обслужване от обществения градски транспорт, където има необходимост. В тази насока се целим. Затова сега включваме видеонаблюдение на петнайсет възлови кръстовища, трафика. Всички тези системи след реализацията им ще покажат къде каква нужда има реално градът.
Активен

Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #1163 -: април 06, 2012, 11:49:34 »

Проект за 29 млн. лв. спасява Русе от транспортните "клопки"
Развитието на града при местоположението на централната жп гара и бул. "България"
2 Април 2012
Строителство Градът

Работата ни по проекта започна с анализ на състоянието на обществения градски транспорт в града и приоритетите на общината в областта на транспорта и развитието на транспортната система, каза Розалина  Козлева, управител на "Инфрапроект консулт", консултант по проекта.
След това идентифицирахме основните проблеми и обсъдихме с общината възможностите за тяхното решаване. Проектът се състои от 8 компонента, стойността му е 29 млн. лева с ДДС и ще бъде изпълнен за 3 години.

Целта е устойчиво развитие на градския транспорт в града
Така са определени основните компоненти на проекта. Това, което консултантите подготвят, е базисен етап на градския транспорт. Неговата основна особеност е той да може да бъде надграждан, т.е. да има развитие и еврофинансиране през следващия програмен период, а също и подкрепа чрез други финансови източници. Целта е проектът да постави основа за развитие на транспортната система в различни направления и да се постигне оптимизация и ефективност на транспортната система.
В Русе има множество автобусни линии. Гръбнакът са автобусите и тролейбусите. Според консултантите в централната градска част основен трябва да е тролейбусният транспорт като екологично чист. На тази база един от

осемте компонента
е за рехабилитация на тролейбусната инфраструктура (7). Оказва се, че в Русе има много линии на градския транспорт, няколко оператора, а няма достатъчно пътници, които да осигурят рентабилност на сектора, т.е. няма ефективност. От своя страна пътниците нямат стимул да ползват 2-3 линии на градския транспорт, защото трябва да ползват 2-3 билетчета. Така се стига до следващия компонент - единна електронна система за таксуване (1), която позволява с един билет или с едно плащане за пътуване да се ползват няколко линии и няколко транспортни оператора. Електронната система за таксуване дава информация как да да се оптимизира транспортната система, защото дава данни на коя спирка колко пътници са се качили, да се предложи стимулираща система за таксуване. Например в събота и неделя – по-ниски цени, извън пикови часове - намалени цени, т.е. предлага се модерна система за оптимизиране на цените.
Особеност на Русе е спецификата на пътните артерии, които до голяма степен поставят града сега в клопка. Основната пътна артерия, използвана от градския транспорт, е бул. "Цар Освободител", по който минава над 80% от общия пътникопоток. Улесняването на достъпа на обществен градски транспорт по бул. "Цар Освободител" (3) става и основен компонент в проекта с индикативен бюджет от 10.4 млн. лв. с ДДС. Необходимо е да се подобри пропускателната способност на булеварда, да се обособят бус ленти за градския транспорт по него, да се подобри капацитетът и регулира трафикът чрез регулиране на светофарните уредби между отделните кръстовища. Така за булеварда, който има достатъчен габарит, консултантите са предвидили:
- места за паркиращи автомобили, които да не пречат на останалото движение
- в отделни отсечки има бус лента, за да се ускори градският транспорт
- оптимизиране режима на работата на светофарните уредби на кръстовищата по протежението на булеварда с цел постигане на зелена вълна.
В обхвата на същия компонент влиза и едно от местата, където се осъществява основното прекачване на пътниците, представляващо голямо кръгово движение, което се нуждае от редизайн, за да стане удобно за прекачване и да осигури път за пешеходците. Предложеното решение е доизграждането на пешеходен подлез под кръговото.
Другият компонент е система за управление и контрол на трафика (2). Той е свързан с монтиране на специални GPS системи в превозните средства, които дават възможност да се контролира дали се спазва разписанието от превозните средства, дава информация за скоростта. Ще бъдат монтирани камери за видеонаблюдение на 15 основни кръстовища и електронни табла за разписанието на съответните превозни средства на 50 от най-натоварените спирки на градския транспорт.
През центъра на Русе минава жп линията от София за Букурещ. Това е другата бариера за развитието на града, която показва, че от гледна точка на транспортната комуникация Русе не е добре изграден. Зад жп линията остава цял квартал, който има много лоша достъпност от центъра. Затова консултантите предлагат нов компонент - изграждане на подлез за градски транспорт, автомобили, пешеходци и велосипедисти (4). Ако досега хората нерегламентирано прескачат жп линията с риск да предизвикат злополука, сега те, велосипедите, автобусите и останалият трафик ще могат да преминат през бъдещия подлез.
Сред споменатите бариери е бул. "България", който е част от републиканската пътна мрежа и отцепва кварталите, намиращи се зад булеварда, от другата част на града. За свързването на двете части има подлези и надлез над жп линията, които са в близост до спирки на градския транспорт и се нуждаят от рехабилитация. По тези причини подобряване достъпа до спирките на обществения градски транспорт и безопасността за пешеходци и велосипедисти на бул. "България" ( 8 ), включващо рехабилитацията на три подлеза и един надлез, е поредният компонент от проекта.
С цел улесняване достъпността на живущите в кв. "Чародейка" до обществен градски транспорт (5) чрез подобряване състоянието на уличната мрежа за преминаване на превозните средства на градския транспорт в квартала, подобряване организацията на движение в комплекса, изграждане на нови спирки и ОГТ. Ще бъде рехабилитирана една улица и изграден нов уличен участък и нови спирки, по които ще се движи обществен транспорт и ще обслужва южната част на квартала. Тъй като тези дейности като разходи не отговарят на изискванията за допустимост за финансиране по ОПРР, те ще се финансират от общината. Със средства на ОПРР ще бъде финансирано само реконструирането на четири кръстовища в кв. "Чародейка", също част от проектния компонент.
Шестият компонент са велоалеите (6). Ще бъде разработен генерален план за велоалеите в целия град, като може да започне обособяването на около 14 км от тях. През следващия програмен период компонентът ще бъде надграден. Същото се отнася и за системата за управление и контрол на трафика, както и за тролейбусния компонент – в Русе тролейбусите са на около 22 години и се нуждаят от подмяна. Но за да има ефект, следва да бъдат подменени поне 10 тролея, което би изчерпило бюджета на проекта сега, затова и тази част се оставя за следващия програмен период, като големите градове се надяват на по-голямо от досегашното финансиране, а се подменя тролебусната инфраструктура.

Депото за тролейбуси
е болен за общината въпрос. Тролейбусното депо е собственост на "Русе-Общински автотранспорт" ЕООД - дружество в несъстоятелност с едноличен собственика на капитала община Русе. Депото е включено в масата по несъстоятелността на дружеството и към настоящия момент са обявени 7 публични продажби, но поради липса на инвеститорски интерес все още собствеността върху него не е прехвърлена. Към настоящия момент депото се ползва под наем от оператора "Еггед Русе" ЕАД, който е смесено дружество, създадено между израелската "Еггед" и община Русе. Ако депото беше собственост на общината, би могло да е обект на проекта за интегрирания градски транспорт. Ако се уреди собствеността на депото, това би могъл да бъде обект за интервенция в следващия програмен период.[/quote]

Цитат
Проектът за интегрирана система за градски транспорт на град Русе е насочен към модернизация и развитие на устойчив градски транспорт. С него община Русе ще кандидатства за финансиране със средства на Европейския фонд за регионално развитие по Оперативна програма "Регионално развитие", приоритетна ос 1.5."Системи за устойчив градски транспорт". Стойността на проекта е 29 млн.лв. с ДДС и се състои от осем взаимосвързани и взаимодопълващи се компонента. На този етап се отразяват забележките от страна на Управляващия орган на ОПРР по отношение на изготвяния пакет документи от страна наконсултанта.

Компоненти на проекта
 • Електронна система за таксуване
 • Система за контрол и управление на трафика
 • Улесняване на достъпа на обществения градски транспорт по бул. "Цар Освободител"
 • Изграждане на подлез за свързване на кв. Родина с центъра
 • Подобряване достъпността до обществения градски транспорт в кв. Чародейка
 • Изграждане на велоалеи
 • Рехабилитация на тролейбусната инфраструктура
 • Подобряване достъпа до спирките на ОГТ и безопасността за пешеходци и велосипедисти на бул. България
« Последна редакция: април 06, 2012, 11:51:51 от Valentin_K » Активен

Zihuatanejo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 556



Профил
« Отговор #1164 -: април 07, 2012, 12:07:42 »

Цитат
Четвъртият компонент е свързване на жк "Родина" с центъра и довършване на подлеза под жп линията, която минава през града. Подлезът ще осигури връзка на обществения градски транспорт както за автомобили, така и за пешеходци и автомобилисти. По този начин кв. "Родина" може да се обвърже с директен достъп, като досега се обикаляше около километър.


Къде точно трябваше да премине този подлез? Или иначе казано кои улици от двете страни на жп линията трябва да свърже?
Активен
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #1165 -: април 07, 2012, 12:19:31 »

Предполагам става въпрос за пробива до Кауфланд.
Активен

Zihuatanejo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 556



Профил
« Отговор #1166 -: април 07, 2012, 12:24:18 »

Някъде между Кауфланд и Практикер ли трябваше да е този пробив?
Активен
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #1167 -: април 07, 2012, 12:26:11 »

Точно между паркинга на Практикер и халето на Кауфланд ще е най-вероятно.
Активен

Zihuatanejo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 556



Профил
« Отговор #1168 -: април 07, 2012, 12:35:51 »

Значи в Родина трябва да се свърже с ул. Самодивец.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 633


Профил
« Отговор #1169 -: април 07, 2012, 10:24:52 »

Точно между паркинга на Практикер и халето на Кауфланд ще е най-вероятно.

Лично аз не съм убеден, че това ще е удачно решение. Предполагам, значително ще се затрудни влизането и излизането от двата паркинга, а да се поставя нова светофарна уредба ще е глупаво.
Активен
Страници: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 116   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.12 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.028s, 2q)

Google e прегледал тази страница февруари 23, 2020, 06:30:35