Страници: 1 ... 3 4 [5] 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Вътрешноградски жп транспорт?  (Прочетена 43999 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #60 -: юни 18, 2023, 11:07:09 »

Ето поредната серия снимки от пероните на ж. п. спирка Университета. Направени са на 16.06.2023.

Общ изглед на обекта. Северният перон започва да се оформя.




Бетонните профили на перона са фиксирани на изискваното разстояние от релсите с дървени опори,...




...а отвътре са прикрепени един към друг и изравнени с метални планки, болтове и гайки. (Дано само тези крепежни елементи да са корозионноустойчиви, защото в почвения насип ще има доста влага въпреки бетонната плоча върху него.)




По дължината на почвения насип, от западния край до средата му, е оформено трасето на бъдещата наклонена алея (вижда се на скицата по-горе в темата), по която ще се качват до перона пътниците от улицата. Там ще може да се придвижат и хора в инвалидни колички, макар че надали човек в такова състояние би тръгнал да пътува с влак...






Продължаваме в следващия постинг...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #61 -: юни 18, 2023, 11:24:59 »

В периферията си насипът плавно се спуска към задните стени на гаражите покрай улицата. Предполагам, че тази част ще бъде затревена - и за по-добър външен вид, и за по-голяма устойчивост срещу ерозията от валежите.






Напредва изграждането на стълбището в източния край на перона. Засега се работи по основата и страничните подпорни стени. Стъпалата още не са изградени.








По-нататък - повече... Smiley
« Последна редакция: юни 18, 2023, 11:30:54 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #62 -: юни 29, 2023, 10:57:45 »

Поредна серия снимки от развитието на строежа на ж. п. спирка Университета. Направени са на 24.06.23, частично сутринта и частично късния следобед на този съботен ден. Публикувам ги с 5 дни закъснение, така че строежът понастоящем е още по-напреднал.

Отново снимах основата на бъдещата наклонена алея от улицата към средата на северния перон. По нея пътниците ще се изкачват до нивото на перона, за да чакат своя влак, или ще стигат до улицата, след като се върнат от пътуването си. Край на неудобното и досадно стъпване по баластровата основа на железния път и прекрачване през релсите. Придвижването става комфортно и цивилизовано. (Поради ниското утринно слънце формата на тази част от съоръжението се вижда по-обемно и изразително.)




По дължината на перона е прокопана плитка траншея, в която ще бъдат положени кабелите за захранване на осветлението.




От нея са направени няколко къси странични отклонения, където ще бъдат монтирани стълбовете на осветлението.




В западния край на перона се изгражда шахта, която вероятно е свързана с електрическата инсталация на ж. п. спирката.




Кръглите отвори в долната част на двете челни подпорни стени (източна и западна) изглежда ще се окажат не само и даже не толкова с дренажни функции, колкото през тях да минат подземните електрически кабели.




Повече в следващия постинг...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #63 -: юни 29, 2023, 11:30:31 »

Продължение.

В източната и западната част на перона са изградени две групи от ниски железобетонни колонки (пилоти), чиито горни повърхности са на нивото на горния край на бетонните профили, оформящи перона откъм релсите. Колонките са разположени П-образно и върху тях ще се монтират навесите, под които чакащите пътници ще могат да се запазят от валежите и силното слънце. Тук съм малко изненадан. Мислех, че навесът ще бъде по цялата дължина на перона (както на Централна гара), а се оказа, че ще има два отделни навеса и извън тях незащитен от природните стихии перон. Така решили - така направили. Явно не очакват особено много пътници да ползват спирката.

Това е основата на западния навес, вече готова.






Колонките за източния се изработваха към момента на снимането.






На стълбището в източния край на спирката се изграждаха наклонените участъци на страничните подпорни стени. Стъпала все още нямаше.




Накрая, колеги, искам предварително да направя една уговорка. Смятам да постъпя като оня габровец, дето снимал само един от двамата си близнаци, и когато го попитали защо, пояснил, че другият изглежда по същия начин. Човекът искал да спести пари. Аз пък, когато напълно бъде завършен северният перон и бъде започнат южният, ще спра с фоторепортажите за някое време, защото пероните са симетрични, всеки е огледално копие на другия и в този смисъл са като близнаци. Южният ще се строи по същата технология и последователност като тези, които ще видите при северния. Затова ще спестя време и усилия и ще направя един финален репортаж, когато спирката бъде напълно завършена през август - живот и здраве да е дотогава. Предварително благодаря за разбирането! Smiley
« Последна редакция: юни 29, 2023, 11:33:20 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2926


Профил Ел. поща
« Отговор #64 -: юли 01, 2023, 12:54:53 »

Благодаря за репортажите  Smiley

Тъй като явно няма да има оформен пешеходен прелез, много е важно да се блокира нерегламентираното пресичане с някакви огради. В противен случай трябваше да се оформи пресичане за потока хора от улица "Митрополит Григорий" към "Родопи".
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #65 -: юли 01, 2023, 04:11:35 »

Тъй като явно няма да има оформен пешеходен прелез, много е важно да се блокира нерегламентираното пресичане с някакви огради.

Това, доколкото разбирам, е предвидено в проекта. В едно скорошно видео имаше интервю на човек от фирмата, която изгражда обекта, и на въпроса на журналиста "Ще може ли да се преминава от пешеходци, или ще бъдат изградени огради?" отговорът беше: "Огради ще има и няма да могат да преминават пешеходците през ЖП-то".
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #66 -: юли 02, 2023, 10:55:37 »

Още актуални снимки на спирка Университета от днес, 02.07.23.

Подпорните стени на стълбището в източния край са готови, предстои изграждането на стъпалата.






Гофрираните кабелни тръби се заливат с бетон, а върху бетона, както и по цялата хоризонтална почвена повърхност на перона се насипва и уплътнява ситна каменна фракция. Върху нея вече ще бъде окончателната настилка - ще видим бетон ли ще бъде или асфалт.








Още няколко снимки в следващия постинг.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #67 -: юли 02, 2023, 11:07:01 »

Продължаваме.

Тук се вижда слоят бетон върху кабелите и каменната фракция върху него. Встрани се подготвя отливане на основа на осветително тяло.




Тази част на перона вече е готова за окончателната настилка.




Шахта на електроинсталацията и готова основа на осветително тяло с кабели.




Засега това е положението, а за следващата фотосесия очаквам перон с готова настилка, след което да се продължи с монтаж на осветлението, навесите и т. н. Ще поживеем - ще видим.  Smiley
« Последна редакция: юли 02, 2023, 11:09:58 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #68 -: юли 12, 2023, 01:28:42 »

Една седмица по-късно (09.07.23) перонът е практически готов за окончателната настилка, върху която ще чакат пътниците. Най-вероятно ще бъде от железобетон.

В източния край на перона се подготвя изграждането на малко стълбище с няколко стъпала между нивото на релсовия път и височината на перона.




Самият перон е окончателно оформен с бордюр от северната страна (гръбната, противоположна на релсите) и настлан с валирана дребна трошенокаменна фракция.




Осветителните тела ще бъдат долепени към задната страна на перона, за да остане максимално свободно място за движение и престой на пътници.




По същата причина максимално изтеглени към задната (гръбната) страна на перона и практически "вградени" в бордюра ще бъдат и навесите, подслоняващи пътниците при валеж и силно слънце.




Вече са снабдени с капаци шахтите на електрическата инсталация.




Та това е положението засега, по живот и здраве ще видим напредъка идната неделя, 16.07.23.  Smiley
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #69 -: юли 16, 2023, 11:08:24 »

Отново дойде неделя и е време за поредния фоторепортаж от ж. п. спирка Университета. Както и предположих миналия път, вече е готова настилката на северния перон и тя - слава Богу! - е от плочки, което за мен е приятна изненада, защото бях психологически готов до се примиря с бетон или асфалт. Добавени са и изискваните в такива случаи тактилни плочки, които за незрящите хора са сигнал за доближаване до опасност, например края на перона.




Готово е и малкото стълбище между нивото на релсите и на перона.




Обаче голямото стълбище от улицата до нивото на релсовия път все още няма стъпала. Вероятно е оставено за накрая, за да не се подтикват хората да се качват на недовършения обект.




За довършването на северния перон остава да се монтират осветителните тела (на преден план на снимката) и навесите (на заден план). Не е ясно обаче дали това ще стане още сега или когато е готов и южният перон, та едновременно да се доставят нужните стълбове, осветители, навеси и т. н. Впрочем, за северния остава още да се направи и рампата, тоест наклонената алея от улицата до перона, по която освен пешеходците ще могат да минават и инвалидни и детски колички. Като допълнителни елементи може да има кошчета за отпадъци и камери за наблюдение (дано, защото има много вандали-идиоти!).




Накрая една снимка, с която може би трябваше да започна. Стартирала е работата и по южния перон. Монтирани са вече габионите - телените кошове с камъни, стабилизиращи насипа. Както вече писах, няма да отразявам с репортажи строителството на този перон, което ще бъде едно към едно със северния. Ще проследя довършването на северния и ще изчакам пълното завършване на обекта за една финална фотосесия. Тази снимка на юг от релсовия път поствам само за да съобщя, че строителството там вече е в ход.




Желая ви всичко добро до следващата неделя (поне в текущата тема)!  Smiley
« Последна редакция: юли 16, 2023, 11:16:24 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #70 -: август 06, 2023, 01:20:14 »

Снимки и коментари от спирка Университета отпреди седмица (миналата неделя).

30.07.2023 Колеги, миналата неделя не публикувах фоторепортаж от строителството на ж. п. спирка Университета (бивша Товарна гара), защото на този ден нямаше особени промени по изграждането на северния перон. Работата сега основно се пренесе на южния, за който вече споменах, че няма са правя снимки, защото се работи по същия начин, както при северния; вместо това ще снимам, когато започнат довършителните работи на двата перона - осветление, навеси и каквото още ще има, и накрая при пълното завършване на обекта ще направя една финална фотосесия.

В конкретния случай към малкото снимки от миналата неделя добавих и тези, направени през седмицата, за да има достатъчно материал, достоен за вниманието ви.

Миналата неделя, когато пътувах за Божичен, ми направи впечатление колко силна е инерцията на мисленето. Хората, които чакаха влака, се бяха събрали на южния, все още неудобен, нисък и неравен перон, какъвто е бил винаги, просто защото са го правили така години и десетилетия наред. Един пенсионер, който дойде откъм север (квартал Възраждане), даже ми подвикна, като ме видя застанал на северния, вече почти готов перон: "Правиш му сефтето ли, а?" Отговорих му, че от там вече е много по-удобно да се кача на влака, защото е по-високо, равно и близко до вратата на вагона. Той се съгласи: "Ааа, така, така..." - и си продължи към стария и неудобен южен перон. Всъщност, има и някакво логично обяснение на това поведение на хората - част от пътниците бяха дошли от юг и за да стигнат до северния перон, трябваше да пресекат релсите и да преодолеят височината между тях и перона, с което явно не им се занимаваше. Пенсионерът пък, дошъл от север в западния край на перона (където няма стълби), към момента можеше да се изкачи върху него само по рампата (наклонената алея от улицата до настилката от плочки, където се чака влакът. А тази рампа засега е от гола разровена пръст и на човека явно не му се минаваше оттам.

Накратко, всичко ще си дойде на мястото, когато обектът бъде напълно завършен и оформен.




Впрочем, покрай размислите си за все още използвания стар южен перон ми хрумна да му направя няколко снимки "за спомен", защото скоро ще изчезне завинаги във вида, в който го помним още от детството си. - изграден от стари траверси и насипана баластра. Такъв-онакъв, но десетилетия наред и поне две поколения русенци са се качвали и слизали (по-скоро - скачали) по него, защото са живеели в околните квартали и им е било по-удобно, отколкото Централна гара.








Продължавам в следващия постинг.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #71 -: август 06, 2023, 01:31:22 »

Завършено е стълбището в североизточната част на обекта, свързващо нивото на близката улица и това на релсовия път. Уви, изграждането на стълбището не е твърде качествено - една от стълбищните площадки към перона е построена с обратен наклон, т.е. водата вместо да се оттича, да се събира към основата на следващото стъпало. Затова занапред ни е гарантирано, че ще се "наслаждаваме" на локви по него след всеки дъжд.




Мястото в подножието на стълбището, което сега е гола разровена пръст, по проект ще се покрие със същите плочки, с които е направена настилката на пероните.




Направи ми неприятно впечатление и друго - по железобетонните профили, монтирани по периферията на перона откъм релсите, вече има изронвания - а обектът още не е пуснат в експлоатация. Дано това са производствени дефекти и разрушението не продължи и занапред, но...



Впрочем, забележете и напречните пукнатини по профилите - засега с малки размери.




Не е особено добре изпълнено и напасването на съседните бетонни профили един към друг - някои са добре и плътно съединени, но при други има по 2 см луфт, през който се вижда баластровата призма на релсовия път.




Пукнатини, впрочем, не липсват и по бетона на стълбището от снимките в този постинг, а за съжаление такива пукнатини, появили се веднъж, нямат склонността да си стоят все малки и безопасни, а бавно, но сигурно с годините се удължават и разширяват, докато накрая създадат сериозни проблеми на съоръжението.




В края на краищата, изграждането на този обект на железопътната инфраструктура в града оставя смесени чувства, защото и той се строи в типичния нашенски стил - добра идея и не дотам добро изпълнение...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #72 -: септември 03, 2023, 12:55:36 »

Напредва изграждането на южния перон на ж. п. спирка Университета, докато завършеният в общи линии северен се ползва от пътуващите. И понеже вече проследихме строителството на перона в репортажите от северния, засега (както писах по-рано) не правя снимки на втория перон на спирката в очакване на довършителните работи по обекта. Единственото принципно ново събитие там за последните две седмици е разрушаването на неугледния ламаринен навес, разположен ниско в подножието на ж. п. насипа южно от него. Премахването на това мизерно изглеждащо съоръжение,  преди години използвано като импровизирана чакалня, беше наложително, защото вече е ненужно, както и поради грозната гледка в и около него от много време. Навесът и околността му се бяха превърнали в сметище и обществена тоалетна и това определено не допринасяше за добрия вид на мястото. Сега участъкът около спирката ще придобие по-приятен и цивилизован вид.


Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #73 -: септември 07, 2023, 08:50:30 »

Има нов момент в строителството на ж. п. спирка Университета - монтира се осветлението. Това донякъде ме изненада, защото си бях решил, че довършителните работи (лампи, навеси, etc) ше започнат след пълното изграждане на груб строеж и на двата перона. Обаче не излезе така - южният перон още няма настилка от плочки, но стълбовете за лампите вече се слагат и на двата перона. По този повод ви предлагам нова фотосесия.

Започвам със стълбището в източния край на южния перон, което е доста по-дълго от северното, защото преодолява по-голяма денивелация. Северното стълбище свързва нивото на релсовия път с "бул." Родина, докато южното слиза пак от нивото на релсите до повдигнатия тротоар на Тулча близо до железопътния мост - няколко метра по-ниско.




Изкопът за стълбището е толкова близо до бетонната основа на електрическия стълб, чиито проводници свързват тяговата подстанция с контактната мрежа на релсовия път, че направо се притесних за стабилността на стълба. (Ще напомня, че от русенската подстанция се захранва целият участък до Горна Оряховица.) Все пак се надявам, че строителите на спирката знаят какво правят.




На северния перон е завършено монтирането на стълбовете за осветителните тела (самите лампи все още не са монтирани). Впрочем, поради невниманието ми при снимането левият осветителен стълб на предния план на първата снимка така се е проектирал върху стълба на контактната мрежа на заден план, че видът му е станал двусмислен. Извинете ме за това! Стълбът е съвсем обикновен, както този вдясно.




Осветлението се монтира и на недовършения (без настилка от плочки) южен перон.




Започва оформянето на рампата за инвалидни и детски колички. Засега се монтира бордюр, улей за отвеждане на водите от валежи (плътно до бордюра) и се вкопава електрически кабел по осовата линия на рампата. При вглеждане в бордюра се забелязва, че не е разположен по права наклонена линия, а се състои от редуващи се наклонени и хоризонтални участъци. Явно идеята е хората, които бутат по рампата колички, да могат да си отдъхнат за кратко на равно място, без да имат грижа за количката.






Продължава изграждането на електрическата инсталация на обекта и свързването ѝ с прилежащата подземна електрозахранваща инфраструктура.




И едно приятно допълнение по темата. Докато бях вече завършил снимането на обекта (в извънработно време на строителите) и вече си тръгвах, се случи нещо с характер на малко чудо. На фона на масовата агресия спрямо снимащите строителните обекти в града, тук се появи човек със съвсем друга нагласа, каквато впрочем е нормално да проявяват всички, но пустата му ганьовщина...

От фургона излезе работник на възраст около пенсионната и дружелюбно взе да разказва какво е направено и какво предстои да се направи още по спирката. Каза, че вече се строи рампата, че около обекта ще има малки градинки, като преди това ще се почисти дивата растителност около линията и гаражите, ще се сложат оградки на някои места, цялото пространство около "бул." Родина и спирката ще бъде с настилка от плочки и т. н. Допълни и това, което вече се спомена и коментира във форума - че в позанемарения участък южно от спирката, разположен покрай Тулча, където има разни дребни сгради, фирмички и жилищни къщи, предстои да се изгради нов Лидл, конкурент на отсрещната Билла. Съвсем скоро предстояло да дойдат хора на фирмата от София, за да стартират строителството на новия им магазин.

На тръгване обобщих, че това място в града е мизерно и неугледно от десетилетия и е крайно време да се цивилизова, на което човекът отвърна: "Още много работа има да се свърши, но няма кой да работи"...
« Последна редакция: септември 07, 2023, 11:17:12 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #74 -: септември 25, 2023, 08:25:04 »

На поредния етап от строителството на ж. п. спирка Университета ви предлагам вместо мой фоторепортаж снимките, направени от Русеинфо преди около седмица, но без обичайните коментари, които правя в такива случаи.
















Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Страници: 1 ... 3 4 [5] 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.067 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница септември 19, 2023, 11:15:37