Страници: 1 2 3 [4] 5 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Вътрешноградски жп транспорт?  (Прочетена 55725 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #45 -: юни 19, 2022, 06:53:55 »

Вижте само какъв е проектът за оформление на спирката при Товарна гара, която след изграждането на градската железница ще се нарича "Университета"! Вероятно повечето от вас знаят каква дивотия е сега около тази импровизирана спирка, и ако този проект стане реалност, би било чувствително подобрение на нещата. Въпросът е обаче кога и дали това ще стане. Особено като се има предвид, че правителството вече е към края на управлението си и съответно Събев не след дълго най-вероятно няма да заема влиятелния си пост. А на наследника му вероятно ще му дойде друг акъл по въпроса...

Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #46 -: юни 20, 2022, 06:35:49 »

Както знаем, на екрана на компютъра могат чудно да изглеждат нещата, а в реалността да бъде разочароващо.
Мен ми е крайно интересно дали ще има безопасно пресичане на линията. Към момента това може да стане по едни затънтени стълби към "Тулча". Другият вариант е да се пробие пешеходното под насипа на жп линията. Това би било удобно, ако се направи без стъпала. Важно е да се реши този въпрос, защото там има постоянно опасно пресичане на линията. Трябва да се изгради някакъв вид ограда от двете страни на железния път, за да не стане като прелеза зад университета - врата в полето  Huh?
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« Отговор #47 -: май 24, 2023, 11:28:52 »

Инвестицията в новите перони на жп спирка „Русе Товарна” е на стойност 694 774,44 лв.

https://rousse.info/%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BE-1-%D0%BC%D0%BB%D0%BD-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BD%D0%BA%D0%B6%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4/


« Последна редакция: май 24, 2023, 11:40:42 от bgdimitrov » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #48 -: май 25, 2023, 08:19:20 »

Ето и едно видео от Русе Медиа по темата за пероните на спирка Товарна гара (всъщност новото име на спирката ще бъде Университета). Донякъде ме учудва доста късният краен срок за изграждането на обекта - краят на август. Не съм специалист в този вид строителство, но чисто интуитивно ми се струва, че повече от три месеца е множко за такъв обект, но все пак важното е да стане, и то качествено. Успех на строителите!

https://youtu.be/MPV8ZBhEdig
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #49 -: май 28, 2023, 06:45:36 »

Днес (неделя) пътувах до село Божичен с влака, като се качих на спирка Товарна гара (Университета). Възползвах се от случая, за да направя няколко снимки на започналото строителство на новата спирка с перони. Впечатли ме, че на обекта вече (преди 8 часа сутринта в почивен ден!) имаше работници и се подготвяха да започнат работа. Дано това да е признак на сериозно отношение към обекта и да го завършат навреме и - дай Боже! - качествено.

Общ изглед на строителната площадка с поглед на запад, а в източна посока тя продължава до моста над Тулча.




Между релсовия път и разположените северно от него гаражи има разчистена и изравнена ивица земя. Предполагам, че там ще бъде подходът към бъдещия перон.




Между почвения насип и гаражите са разположени габиони - нещо като големи кошове от тел, пълни с трошени камъни. Идеята е да се стабилизира насипът и да се изолира строителният обект (механично и хидротехнически) от гаражите до него.




Южно от релсовия път също има разчистена и изравнена ивица, предполагам също за подход към перона от тази страна (тук съм снимал прибързано поради идването на влака и камерата не е успяла да си нагласи фокуса и другите параметри за добра снимка - извинете ме!).




И понеже живея сравнително близо до този нов обект в града ни, ще се старая и занапред да правя периодично малки фоторепортажи, за да проследим всички напредъка на тази полезна придобивка за транспортната инфраструктура на Русе.
« Последна редакция: май 28, 2023, 06:48:22 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2421


Профил
« Отговор #50 -: май 29, 2023, 07:45:42 »

Днес (неделя) пътувах до село Божичен с влака, като се качих на спирка Товарна гара (Университета).
Понеже не ползвам БДЖ поне от 20 години, искаш да ми кажеш, че можеш да вземеш влака от тая спирка зад Университета ли? Поне преди нямаше такова нещо.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #51 -: май 30, 2023, 12:06:49 »

Да, влаковете спират там. Понеже политиката на БДЖ е доста деформирана, дори и така наречените бързи влакове спират за качване и слизане.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #52 -: май 30, 2023, 11:40:07 »

Аз даже не помня да е имало време, когато влаковете да не са спирали там. Преди години до спирката имаше и един фургон, вътре в който имаше импровизирана чакалня с места за сядане, разписание на влаковете и дори гише за продажба на билети, което работеше. Открай време съм ползвал спирката, защото е най-близката до дома ми и съм вкъщи за десетина минути пеша, а ако сляза на Централна гара, трябва да ползвам градски транспорт или да вървя един час. И действително, както е споменал колегата vesel, бързите влакове не би трябвало да спират там, защото това не е гара, а само спирка (след Централна гара би трябвало да спират направо на Разпределителна). Но БДЖ са направили изключение за спирките в рамките на града (предполагам, че същото ще бъде и с другите спирки на бъдещата вътреградска железница), което всъщност е добро и уместно, защото създава удобство за пътниците. В края на краищата, стара като света истина е, че не човекът е за закона, а законът е за човека.

Впрочем, ще взема повод от този постинг, за да споделя впечатления от една сравнително нова практика на БДЖ - издаване на електронни билети онлайн. Реших да опитам тази услуга именно за това мое пътуване до Божичен. Самата процедура на сайта на БДЖ е проста и лесна. Наведнъж може да се купят до 5 билета, които са поименни (изисква се въвеждане на име и фамилия на всеки пътник). Има избор на конкретен влак, тарифа, запазено място (за бързите влакове) и изобщо всичко, което може да се избере при покупка на билет на физическа билетна каса. Плащането с карта също е безпроблемно. Билетът се изтегля като PDF файл с цялата информация, въведена при покупката, и добавен QR код, за който беше логично да предположа, че кондукторът сканира с устройство, свързано с базата данни на сървъра на БДЖ, и така валидира билета. В това отношение на практика бях донякъде разочарован - кондукторката просто разгледа билета на дисплея на телефона ми, каза "Добре" и продължи. Хм... То е ясно, че БДЖ като държавна фирма е оставена на доизживяване, за да бъде накрая фалирана и приватизирана, но пък чак толковяа да не си направят труда да снабдят персонала с нужната техника за проверка на билетите... Жалка работа. Можеше, ако толкова не им се дават пари за специални устройства, поне да се инсталира на служебните телефони (надявам се, че поне това имат и то именно смартфони) едно приложение, което да прави валидирането вместо специален скенер.
« Последна редакция: май 30, 2023, 12:08:12 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2421


Профил
« Отговор #53 -: май 30, 2023, 05:05:29 »

Аз даже не помня да е имало време, когато влаковете да не са спирали там.
Определено научих нещо ново, не че съм много в час по принцип с БДЖ де.

И за да не е пълен ОТ - не виждам смисъл от вътрешноградски жп транспорт, стига ни да си оправим нормалния градски.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #54 -: май 30, 2023, 11:28:12 »

Не е съвсем безсмислен все пак. Първо, ако се прибирам с влак, мога да пропусна Централна гара и да сляза на спирка, която е близо до дома ми, и това си е включено в обичайната цена на влаковия билет. Ако влакът не спира на вътреградски спирки и трябва да сляза на Централна гара, ще се наложи да платя допълнително за градски транспорт или такси, или пък да изгубя един час, за да се прибера пеша. Ползата в случая е очевидна. Второ, маршрутът и спирките на влака вътре в града не се припокриват с тези на градския транспорт, а са доста различни. За част от русенци те са по-близо до жилищата им, отколкото тези на автобусите и тролеите.

Обаче съм чел, че - по различни причини - доста западни градове, които отдавна имат вътреградски ж. п. превози, търсят начин да се освободят от тях. Оказва се, че този вид транспорт е нож с две остриета. И трябва добре да се преценява и разсъждава, преди да се създаде и пусне в експлоатация такава транспортна услуга.

И една снимка от обекта. На северната страна на релсовия път, непосредствено до моста над Тулча, е направен стъпаловиден изкоп. Там вероятно ще се изгради стълбище към перона. Също и в западния край на строителната площадка, пак северно от релсите, работниците монтираха арматура в изкоп, вероятно предназначен за отливане на основата на перона (това не го снимах, защото още работеха на мястото, а съм се нагледал и наслушал на агресивни реакции при снимане по строителни обекти).




« Последна редакция: май 30, 2023, 11:48:05 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« Отговор #55 -: май 31, 2023, 12:36:12 »

Това е проекта за спирка Русе Товарна. Предвидени са 4 броя навеси.

« Последна редакция: май 31, 2023, 12:45:31 от bgdimitrov » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2421


Профил
« Отговор #56 -: май 31, 2023, 02:11:21 »

Не е съвсем безсмислен все пак. Първо, ако се прибирам с влак, мога да пропусна Централна гара и да сляза на спирка, която е близо до дома ми, и това си е включено в обичайната цена на влаковия билет. Ако влакът не спира на вътреградски спирки и трябва да сляза на Централна гара, ще се наложи да платя допълнително за градски транспорт или такси, или пък да изгубя един час, за да се прибера пеша. Ползата в случая е очевидна. Второ, маршрутът и спирките на влака вътре в града не се припокриват с тези на градския транспорт, а са доста различни. За част от русенци те са по-близо до жилищата им, отколкото тези на автобусите и тролеите.
Чакай, чакай - спирането на тая спирка и на Разпределителна не е вътрешноградски жп транспорт. Това са си обикновени междуградски влакове, които просто спират по градските гари и спирки за удобство на пътниците. Вътрешноградски жп транспорт е да има мотриси, които да се движат само в града и предградията, да спират по спирки по кея и другаде из града, да свързват Долапите, Басарбово, Мартен с града, т.е. нещо като немския S-Bahn. Цялото това нещо може да се обслужва много бързо и качествено и от автобуси, но община Русе е абдикирала от предградията. Добър обратен пример е община Бургас.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #57 -: юни 01, 2023, 12:26:48 »

Точно така е. Но при съществуващото положение преминаващите през града междуградски влакове "по съвместителство" играят и ролята на импровизирана градска железница, доколкото имат спирки в рамките на града. Затова и си позволявам - с известна условност - да говоря за градска железница с нейните плюсове и минуси. Обаче това "съществуващо положение" е с тенденция да се промени в близките години и има съвсем конкретни планове в тази посока (друг въпрос е дали, кога и доколко ще станат действителност). Ето например два материала по тази тема, от които първият коментира намеренията на едно вече слязло от сцената правителство, а вторият излага мнението по темата на общинската администрация (която, впрочем, скоро също ще претърпи промени).

В Русе започва строеж на нови жп спирки и градска железница

Пенчо Милков: Градската железница ще реши много въпроси в Русе

Става дума за шест ж. п. спирки в рамките на града (три по северната част на градския ж. п. пръстен - покрай Дунава, и три по южната му част), както и до изграждане на релсов път до Мартен със спирка в промишлена зона Тегра (може би и още нещо - не помня). Засега обаче от всичко това реално се работи по благоустрояването на спирка Университета, а дали ще стане нещо повече - бъдещето ще покаже.
« Последна редакция: юни 01, 2023, 12:29:48 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #58 -: юни 07, 2023, 10:37:30 »

Няколко снимки от строежа на ж. п. спирката Университета, които не са съвсем актуални - правени са в неделя, 04.06.2023. Впрочем, никога не съм наблюдавал изграждането на такъв обект и ми е интересно в каква последователност и по каква технология ще се извърши. Оказа се, че първо се отляха две железобетонни челни преградни стени в източния и западния край на съоръжението, а после ще се гради перонът между тях. Уточнявам, че засега се работи по северния перон, а южният (досега съществуващият) се ползва от пътниците. Когато бъде завършен северният, ще се ползва той и ще се работи по южния.

Това е източната челна стена, близо до моста, с поглед на запад. Всъщност това е само кофражът за стената, а под него вече е направена масивна и дълбока железобетонна основа, която да осигури стабилност на стената.




Пак в източния край на перона е излята и основата на бъдещото стълбище, по което ще се стига до перона от улицата зад гаражите.




Това е кофражът за западната челна стена с поглед на изток и север.






Използва се и строителна техника с възможност за комбинирано придвижване по обикновен и релсов път.




Поне част от машините са от Велико Търново.


Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5197



Профил Ел. поща
« Отговор #59 -: юни 12, 2023, 12:17:50 »

Още снимки от строежа на ж. п. спирка Университета.

Вече са изградени двете челни подпорни стени в краищата на северния перон - източната...



...и западната. На втората снимка се вижда масивната и дълбоко заложена железобетонна основа на стената, която я прави устойчива да задържи почвения насип под перона, а също и хидроизолацията на стената от черен смолист материал. Предполагам, че кръглият отвор на стената има дренажни функции.






Монтиран е кофражът за вертикалните стени на стълбището в източния край на перона.




Чрез специални бетонни профили е оформен прилежащият към релсовия път край на перона, откъдето пътниците ще се качват на вагоните. Следва завършване на почвения насип и отливане на хоризонталната железобетонна плоча върху него, а после навеси, осветление и т. н.



« Последна редакция: юни 12, 2023, 12:19:35 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Страници: 1 2 3 [4] 5 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.049 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница септември 15, 2024, 09:48:31