Страници: [1] 2   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Воден транспорт  (Прочетена 45796 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1189


Профил
« -: ноември 30, 2009, 03:33:29 »


"Бързите корабчета от 70-те години, познати като "Метеор" и "Ракета", отново ще порят Дунав. Това съобщи зам. транспортният министър Иво Маринов. По думите му, ведомството разработва проект за развитие на туризма по реката, като част от него е възстановяване на корабоплаването.

С метеорите от Видин до Силистра ще се пътува за 4 часа. 4,4 млн. лв. са предвидени в бюджета за реклама на туризма. За същото ще има отпуснати пари и по програма "Регионално развитие", като до 2013 г. сумата за туризма е близо 70 млн. лв. Маринов добави, че ще бъде обявена и обществената поръчка за реклама на бранша в европейски телевизионни и радиоканали, билбордове и печатни издания, за което също са предвидени около 6 млн. лева. "

Източник:http://news.ruse24.bg/122129.html

Идеята е супер, обаче се чудя се доколко има смисъл да обръщаме внимание на тези изказвания, но поне е повод да направим тема за водния транспорт в Русе. Леко странно ми се вижда, че транспортния министър лансира по-скоро туристически идеи и проекти, но едва ли това има голямо значение. Интересно дали още ги произвеждат тези Метеори, Комети и прочие съдове?

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1385



Профил
« Отговор #1 -: ноември 30, 2009, 03:42:17 »

Ами то си е транспорт. Дали ще се използва с туритически цели или с чисто транспортни, или и за двете цели то си е транспорт и няма какво да се чудим, че именно транспортния министър го лансира. Ако е вярно би било голяма новина Smiley
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #2 -: ноември 30, 2009, 03:57:38 »

Дано, това е хубава новина!
Активен
platon
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 273


plamengt@hotmail.com
Профил Ел. поща
« Отговор #3 -: ноември 30, 2009, 04:43:09 »

Адмирирам с две ръце  Cheesy Cheesy Cheesy.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4581



Профил Ел. поща
« Отговор #4 -: ноември 30, 2009, 08:29:02 »

Ха дано стане - ще отидем семейно например до Свищов, та да преживеят и децата ни (родени след времето на Ракетите и Метеорите) това вълнуващо усещане да се носиш над водата на Голямата Река, а от двете ти страни да се мени панорамата на българския и румънския бряг. Особено обичах да изляза на кърмата и да гледам как остава зад кораба ивица от разпенена вода изпод витлата. Ех, минало незабравимо!... Cry
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #5 -: ноември 30, 2009, 09:54:15 »

Лошото е, че по Дунав няма друг голям и развит български град като Русе, за да има нужния пътникопоток м/у тях. Единствено виждам рентабилна донякъде линята Русе-Свищов - сравнително кратко разстояние и доста студенти, използващи иначе автобуси или маршрутки. Но кой от Русе ще тръгне към Видин примерно по работа? Единствено с туристическа цел може би...
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1189


Профил
« Отговор #6 -: декември 01, 2009, 12:30:50 »

Току-що открих, че споменатия в статията Иво Маринов не е зам. транспортен министър, а си е точно Заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма с ресор туризъм. Нещата така вече си идват на мястото. Cool

Препрочетох отново статията и...о чудо, чак не мога да повярвам, че в Мин.съвет са се сетили че в в България има река Дунав, че че тя дори има някакъв туристически потенциал и че те /МС/ са склонни да финансират или да търсят финансиране за развитие на този потенциал.  Shocked
Говорил съм с хора от бранша и от тях знам, че пътническия воден транспорт при сегашните цени на горивата определено е нерентабилен и без някаква симбиоза между транспортни и туристически функции, завръщането на речния транспорт е невъзможно. Дори и тогава без някакво държавно подпомагане или по линия на еврофинансирането, не го виждам.
Айде повече пътуващите от мен да кажат, дали има речен пътнически транспорт в чист вид по Дунава в държави като Австрия, Унгария, Румъния, или в Германия по Рейн и Елба, където има повече и по-големи градове покрай плавателните реки?
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4581



Профил Ел. поща
« Отговор #7 -: декември 01, 2009, 03:05:22 »

Мда, това си е точно така. Речният пътнически транспорт е доминирал в нашите условия във времето преди Освобождението и в първите десетилетия след него, когато сухопътният е бил слабо развит и като инфраструктура, и като "подвижен състав" (дий, Марко, дий! Cheesy). Железопътните превози също едва са прохождали, за въздушен транспорт пък още не са и сънували. Тогава и вътрешните, и международните превози по Дунава са били оправдани икономически, още повече, че в онези времена относително по-ниската скорост на превоза (характерна за плавателните съдове) не е била пречка - просто животът още не се е бил забързал като днес. После постепенно се развива сухопътната мрежа, идват автомобилите - все по-бързи, релсите кръстосват цяла България, забръмчават самолетите - и реката постепенно губи значение като транспортна артерия - повече за пътническите превози и не толкова за товарните. (За съжаление, и Русе отслабва позициите си покрай този процес... Angry) Помня, че като дете (преди да навърша 10 години) съм пътувал няколко пъти до роднини в Свищов с Ракета и кораба Алексадър Стамболийски (преименуваният след 1944 Царица Йоанна). Беше ми винаги интересно, приятно и вълнуващо. (Бяхме свикнали вкъщи, понеже от 8-ия етаж имаме панорамен изглед към реката чак от Дунав мост, всеки ден да виждаме белите бързи Ракети и Метеори да се задават откъм моста или да отпътуват към него в точно определен час, и да си казваме: "Ракетата идва - значи е четири часа"...) Не след дълго обаче корабът биде бракуван поради старост и изпратен за скрап, а корабчетата на подводни криле изкараха още някое време, преди да ги извадят на брега и превърнат в заведения... Сега ги няма и в този вид, та поне да заведем децата си да видят как са изглеждали отвън и отвътре... И макар това да звучи носталгично, здравият разум няма какво да противопостави на неоспоримите икономически аргументи - така си е...



Ето и една снимка на кораба Александър Стамболийски (Царица Йоанна), постната от нашия съфорумец ystoyanov във форума shipsbg.info (където той е бивш или настоящ модератор), заедно с кратката му история:


1941 г. Царица Йоана, Българско речно плаване, Русе, България
1945 г. Александър Стамболийски, Българско речно плаване, Русе, България
1983 г. спрян
« Последна редакция: декември 01, 2009, 03:30:04 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
krasi_guteva
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 190


Профил
« Отговор #8 -: декември 01, 2009, 07:45:46 »

Много ми харесва идеята за възстановяване на речния транспорт по р. Дунав. Едно чудесно преживяване за почивните дни .А на кораба " Ал. Стамболийски"  беше втората вечер на абитуриентския ми бал от ЕСПУ "Хр. Ботев ".Беше чудесна вечер -звезди и плясък на вълни. Пожелавам на бъдещите абитуриенти да усетят тази романтика.
Активен
ilko
Илко
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 520


Профил Ел. поща
« Отговор #9 -: декември 02, 2009, 01:37:55 »

Четири часа пътуването между Видин и Силистра . Тоз министър и той нещо са и объркал . Да приемем че закупят най/скъпите хидролифти ли кви бяха там ,нали ще трябва да спре совалката в Лом,Свищов и Русе поне . За такава скорост трябват хиляди коне и тонове нафта недай си боже да е някакъв турбо бензин или ще е с включен горивен маркуч постоянно  Huh?. Коритото на Дунава и то трябва да се очиства от разни дънери ,дето се влачат по реката . Дано да стане ,ама по добре да опънат тролейните кабели по реката и кораба да е електрически ......
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2039


Профил WWW
« Отговор #10 -: декември 02, 2009, 12:07:22 »

Кометите, поне тези дето са се движили навремето (така и не съм имал щастието да се возя) вдигат около 60-70 км/ч. Видин-Силистра е около 400 километра. Така че няма как да стане Видин-Силистра за 4 часа. Но Видин-Русе е напълно възможно.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1189


Профил
« Отговор #11 -: декември 02, 2009, 12:54:29 »

Аз съм имал късмета да пътувам навремето по линията Русе-Видин и пътуването траеше ок. 6 часа, но имаше няколко междинни спирки - помня със сигурност Свищов, Никопол/или Сомовит?/ и Лом, за Оряхово не съм сигурен. На всяка спирка по едно 10 минути престой си имаше. Между другото е много приятен начин за транспорт, имаше си покрити салони, открита палуба и скоростта си беше прилична, не друсаше, почти не клати и шумът е поносим. Определено бих предпочел Комета пред нашите влакове.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4581



Профил Ел. поща
« Отговор #12 -: юли 14, 2011, 01:02:27 »

Макар тази новина и да не е точно за транспорт, но е тясно свързана с корабоплаването по Дунава, затова я поствам в тази тема като малък щрих по нея...

Обновяват навигационната система по река Дунав
13 юли 2011 / News.dir.bg


До 2013 година цялата навигационна система от плаващи знаци по река Дунав ще бъде обновена, съобщи bTV.

В базата на Агенцията за поддържане и проучване на реката в Русе вече е изработен действащ модел от новото поколение сигнализация, който още през следващата седмица ще бъде изпробван в реални условия. Новото съоръжение е съвместна разработка с английска фирма, която конструира навигационни знаци, предназначени за вътрешните речни плавателни трасета.

Модерното оборудване включва подобрена светлинна система, захранване със соларни панели и GPS устройство, което да гарантира точното позициониране на конструкцията. Ще бъдат изработени общо 200 знака. Остава обаче основният проблем, свързан с корабоплаването и навигацията по реката - голямото количество унищожени знаци. Една част от тях са жертва на умишлено посегателство, а други биват отнасяни от големи конвои и недобросъвестни капитани. С тази цел се предвижда в новите устройства да бъдат монтирани минитранспондери, които да разпознават преминаващите кораби и да препращат информацията в контролен център на агенцията.

Ще се иска и промяна на размера на санкцията, която се налага за повреден или унищожен знак. В момента тя стига до 5 000 лева, а стойността на една шамандура от новия модел заедно с апаратурата към нея е около 15 000 лева.

http://rousse.dir.bg/news.php?id=9046242
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4581



Профил Ел. поща
« Отговор #13 -: септември 13, 2011, 08:00:28 »

Копаят в Дунава заради заседнали кораби
12 септември 2011 / News.dir.bg


Плавателният път в българския участък на Дунав ще се удълбочи, за да не спира корабоплаването.

Това съобщиха от агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" /АППД/ в Русе, цитирани от вестник "Труд".

Над 50 плавателни съда с конвои стоят принудително на котва с дни в близки пристанища заради опасните плитчини по фарватера край островите Белене, Вардим и Батин. За да се измъкнат, наши и румънски екипи по поддържането на реката започват да проправят нов фарватер с дълбачки.

До 13/-6/ см спрямо условната кота 0 ще спадне нивото на Дунав край Русе през следващите 2 дни, уточниха от /АППД/. В неделя водният стоеж беше 19/-6/ см, а край Оряхово - 8/-4/ см.

Всички корабособственици са предупредени да провлачват конвоите по един в критичните участъци и да се съобразяват с променените параметри на плавателния път. Причините за маловодието са липсата на валежи в Западна Европа и задържаната вода от хидровъзела "Железни врата" в сръбския участък на реката. Дунав не може да пресъхне, обясниха от АППД. Определената кота 0 спрямо Черно море е условна и под нея има още 11,99 м вода.

http://rousse.dir.bg/news.php?id=9465243
=================================================================

Мдаа, отдавна не съм виждал реката толкова маловодна. Под Хлебната мая е останал на сухо голям участък от дъното, по който кацат стотици чайки, чапли и рибарки. Разхождат се и хора - после ще могат да кажат, че са ходили по дъното на Дунава... Smiley

А иначе дълбочината на реката по фарватера е между 10 и 15 метра, така че няма баш да пресъхне, но тези ниски води наистина почти спират корабоплаването. Angry
« Последна редакция: септември 13, 2011, 08:12:19 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2256


Профил Ел. поща
« Отговор #14 -: септември 13, 2011, 11:53:52 »

Същевременно нагоре от Сърбия всичко си е наред, корабите се движат съвсем нормално. Но това е заради хидровъзелите, ние тук си чакаме дъжда  Cool От АППД щели да копат, но те май само с една дърта дълбачка си останаха  Huh?

Отдръпването на реката разкрива една доста неприятна гледка току под ЖП прелеза до "Рига". Всеки, разхождащ се по кея може да усети аромата от канала, който е заустен там. Не мисля, че водите там са от градската отводнителна мрежа, по-скоро прилича на канализация  Roll Eyes
Активен
Страници: [1] 2   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.135 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.022s, 2q)

Google e прегледал тази страница юли 30, 2019, 07:35:14