Анкета
Въпрос: Има ли нужда град Русе от обходна магистрала?
Да, задължително
Да
Не е належащо на този етап
Не
Не, в никакъв случай

Страници: 1 ... 7 8 [9]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Магистрала Русе  (Прочетена 120485 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5147



Профил Ел. поща
« Отговор #120 -: февруари 19, 2023, 12:34:39 »

Ха дано най-после нещата започнат да се случват и написаното по-долу не е едно от традиционните предизборни лъжливи обещания, които и звезди ще свалят, само и само лъжецът да бъде настанен отново на държавната властова хранилка! Конкретният въпрос в статията уж щеше да бъде приключен до 2017-а...


"Кървавият" път Русе - Бяла е на път да отиде в историята


Това ще се случи с построяването на магистралата Русе - Велико Търново


Един от най-кървавите шосейни участъци у нас, този между Русе и Бяла, е на път да отиде в историята, пише Телеграф.

Това ще се случи с построяването на магистралата Русе - Велико Търново, чиято първа копка се планира за началото на 2024 г. Участъкът е с най-висока концентрация на тежки катастрофи у нас заедно с отсечката южно от Симитли през Кресненското дефиле.


Работа

В момента по трасето на бъдещия аутобан, което вече е утвърдено и минало екологична оценка, текат отчуждения на частни терени. В същото време избраният за изпълнител на отсечката Русе-Бяла (40 км) консорциум вече работи по техническия проект на магистралата. „Теренът е най-голямото предизвикателство в този проект, защото има много денивелации и следователно много съоръжения“, разказа инж. Лазар Лазаров, бивш шеф на пътната агенция и представител на изпълнителя, цитиран от "Телеграф" . По думите му най-сложното съоръжение по трасето е мостът над долината на р. Русенски Лом. Той ще е сред най-мащабните у нас с 800 метра дължина и 62 м височина над коритото на реката. Мостът ще се изпълни по метода на конзолното бетониране, което позволява отвори от над 140 метра, като така спестява броя на носещите колони на моста. Реално мостовете ще са два – по един за всяко от платната на магистралата.


Срокове

По договор участъкът Русе - Бяла трябва да е готов не по-късно от 2028 г., като сроковете са сходни и за следващия участък - обхода на град Бяла (35.4 км). С известно забавяне върви участъкът от Бяла до Велико Търново (Дебелец), за който още няма избран изпълнител. Участъкът е ключов заради пресичането с трасето на магистрала „Хемус“, което се очаква да облекчи движението и по пътя Бяла-Плевен, който сега масово се използва за пътуване от София в посока Русе и Букурещ. Магистралата се финансира от еврофондовете.


Почват аутобана от София до Калотина

До няколко месеца започва строежът на последния участък от магистрала „Европа“ от София до Сливница, заяви регионалният министър Иван Шишков вчера. Той уточни, че в края на 2022 г. правителството е одобрило подробен устройствен план за тази отсечка, а сега започва отчуждаването на парцелите. Трасето от Сливница до Драгоман е вече изградено, а това от Драгоман до ГКПП Калотина до 2 месеца ще бъде въведено в експлоатация.

Строителството трябва да започне в началото на 2024 г.


Източник
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5147



Профил Ел. поща
« Отговор #121 -: април 24, 2023, 08:32:03 »

Иван Шишков: Надяваме се, че до септември ще започне строежът на магистралата Русе - Велико Търново


До дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план за отсечката Бяла – Велико Търново

"Надяваме се да направим така, че до септември месец редовното правителство след нас да започне да строи в участъка Русе – Бяла от магистрала Русе – Велико Търново."

Това каза в предаването „Брюксел 1“ на телевизия България он ер министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

В последните 6-7 месеца изключително активно се занимаваме с „невидимата част“ от пътното строителство – одобряването на проекти и подробни устройствени планове. Без тях няма да създадем перспектива за развитието на инженерната инфраструктура, която липсва. Имаме лоша транспортна свързаност, изключително зле е оста север-юг, каза още министърът, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Арх. Шишков припомни, че вече са одобрени подробните устройствени планове за изключително натовареното трасе Русе – Бяла и обхода на гр. Бяла от бъдещата магистрала „Русе – Велико Търново“. До около 10 дни се очаква да бъде издадена заповед, с която ще бъде допуснато изработването на подробен устройствен план и за отсечката Бяла – Велико Търново. В момента се проектира и пътен възел между магистралите „Русе – Велико Търново“ и „Хемус“. „Трябва изключително ударно да се проектира цялото трасе поне до магистрала „Марица“, защото това прави сериозна свързаност между севера и юга“, заяви той. И обясни, че пътищата са изключително важни, защото там, където има голям поток на транспортни средства и превоз на стоки, се създава икономически живот и възможност за развитие на регионите.

„Нещото, което създава голям проблем за развитието на инфраструктурата, е, че няма достатъчно готови проекти. Упрекват служебния кабинет, че много малко строи. Строим толкова, колкото имахме възможност да започнем да строим. За сметка на това следващите след нас ще имат доста по-голяма възможност да строят, защото навсякъде, където имаше свързани с проектирането проблеми, навсякъде почти сме започнали да ги изчистваме процедурно. Трябваше да имаме проекти за всички магистрали и да намерим икономическия механизъм как да ги построим. Част от тях може да ги построим на концесия“, каза регионалният министър.

Иван Шишков посочи, че частично се работи и по другия важен път по оста север-юг – Видин - Ботевград, и напомни, че преди празниците за движение бяха пуснати 7,5 км от трасето, което обхожда селата Новачене и Скравена. Той обаче обърна внимание, че тепърва започва проектиране за участъка от Монтана до Враца.

Най-прекият път от Видин до Кулата е през Петрохан. Най-важният участък от него, който трябва да започне да се изгражда, е този с тунела под прохода, каза министърът. И посочи, че пътят между Мездра и Ботевград е четирилентов, тоест няма лента за спиране.

Министър Шишков обясни, че в момента се преработват проектите за петия и шестия участъци от оставащото за изграждане трасе от АМ „Хемус“. „Надявам се да ги преработим така, че да отговарят на съвременните норми и да започнем строителството до месец и половина – два“, каза той. „Започваме отново проектиране за участъци седем и осем, защото проектите, които са били направени преди няколко години, не отговарят на нормата – минават през територии, през които не могат да минат“, допълни Шишков. „Ето това е част от нещо, което бях нарекъл строителен хаос. Не защото строим хаотично, а защото проектираме хаотично и от това се ражда хаотичното строителство. На практика каквото сме проектирали, това ще построим“, каза още той. За деветия участък е одобрен подробен устройствен план и отчуждителните процедури са в ход.

„Ще се молим на Народното събрание да намери правния начин да регламентира извършеното незаконно строителство в четвъртия участък, защото около 25% от магистралата е построена незаконно. Нали не си представяте, че ще трябва да я съборим?“, каза министър Шишков. Той посочи, че единствената законова възможност за това е да се намери вариант с изменение на Закона за устройство на територията, предложение за което бе направено до предишното Народно събрание. И напомни, че в него само една политическа партия, която е допуснала това, не се е съгласила. „Да, търсих търпимост. Считам, че народните представители в момента трябва да бъдат по-отговорни към това мое предложение“, каза регионалният министър. Той допълни, че след разпускането на последния парламент е обсъдил проблема с браншовите организации и отново е изведен изводът, че най-добрият вариант е търпимостта.

В отговор на въпрос за АМ „Европа“ министър Шишков посочи, че до края на месец май трябва изцяло да бъде завършен участъкът между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, от който 6,5 км вече са пуснати за движение. След допуснатото от последното редовно правителство забавяне от 7 месеца са създадени необходимите условия и до 15 – 20 дни ще може да започне строителството и на последния участък от нея – между Сливница и Северната скоростна тангента на София, каза още той. „За съжаление той трябваше да бъде готов тази година. Идеята е да бъде завършен до края на следващата година и да ни уважат европейското финансиране. С действията ни през последните 7-8 месеца мисля, че е логично да убедим европейските си партньори, че действително искаме и ще го направим“, посочи Шишков.

Регионалният министър посочи още, че в момента се прави процедура за ОВОС на АМ „Черно море“ и се отваря тръжната документация за процедура за възлагане на проект за магистрала „Рила“, която ще осигури връзка от границата със Северна Македония до магистралите „Струма“, „Тракия“ и „Хемус“.

„Представете си автомагистрала от Русе до Маказа и връзката, която се получава между нея и другите две – „Тракия“ и „Марица“. Нали разбирате каква зона икономическа може да се изгради в тази посока? Не случайно такава се развива около Пловдив – заради АМ „Тракия“. Ако наистина тези магистрали се развият, България ще има съвсем друга перспектива и възможност всички региони да могат да се развият“, каза министърът.

На въпрос, свързан с визията за граничните контролно-пропускателни пунктове, Иван Шишков посочи, че в момента всички институции работят за осигуряване на по-добрата им проходимост и за пример посочи извършващата се цялостна реконструкция на ГКПП „Калотина“.



Източник:

https://www.dunavmost.com/novini/ivan-shishkov-nadyavame-se-che-do-septemvri-shte-zapochne-stroezha-na-magistralata-ruse-veliko-tarnovo
« Последна редакция: април 24, 2023, 08:46:46 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5147



Профил Ел. поща
« Отговор #122 -: юни 15, 2023, 02:03:42 »

Магистралата Русе - Велико Търново може да види бял свят


Започва отчуждаване на имоти в три отсечки с обща дължина малко над 19 километра

С решение на правителството се отчуждават имоти и части от имоти - частна собственост, необходими за изграждането на автомагистрала „Русе - Велико Търново“.

Терените попадат в три отсечки с обща дължина малко над 19 километра по трасето на участъци „Русе-Бяла“ и обход на град Бяла. Те са определени съгласно одобрения подробен устройствен план - парцеларен план за трасето. Подлежащите на отчуждаване имоти се намират в землищата на селата Ценово и Долна Студена, община Ценово, област Русе.

Средствата за обезщетяване на собствениците са за сметка на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Магистралата Русе - Велико Търново може да види бял свят


Няма да коментирам това съобщение със свои думи, защото за всичките тези години ми писна да чета и слушам вечно не сбъдващи се обещания и прогнози по въпроса. Ще цитирам едно мнение към новината, с което съм съгласен.

Щом говорят за това и/или за магистрала Хемус, значи идват избори.

И още едно.

Колко години още ще ни залъгват с тоя магистрала? Вече минаха 30! Б Б. обещава, лъга, мами, увърта и така не се случи!!! Сега отново обещания!!! Докога? Просто никой в държавата няма интерес това да се случи! Всички средства и лобита са за южна България! А малката Виена да духа таратора!!!

Е те това е!  Sad
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 871


Профил
« Отговор #123 -: август 06, 2023, 06:54:25 »

"Строежът на 6.5 км от магистралата „Русе – Велико Търново“ започва през октомври"
Това е в заглавието, а началото на статията е

"През октомври тази година може да започне строителството на малък участък от магистралата „Русе – Велико Търново“."

https://www.economic.bg/bg/a/view/stroejyt-na-pyrvite-kilometri-ot-magistralata-ruse-veliko-tyrnovo-zapochva-prez-oktomvri?fbclid=IwAR0eHL4QGSloW-UnAJJLlIagyypgjU5o0q83u_JLAeuHAtUqfv0VbdwESpo
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1428


Профил
« Отговор #124 -: декември 01, 2023, 07:43:59 »

Цитат
Започва строежът на магистралата Русе-Велико Търново

Започва строежът автомагистрала Русе - Велико Търново. Първата копка на аутобана е планирана за неделя по обед и ще я направи премиерът Николай Денков заедно с министъра на регионалното развитие Андрей Цеков, съобщиха от МРРБ.Символичната първа копка на магистралата ще е до пътя Бяла - Ценово.

Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Изграждането ѝ ще започне в 7,9-километрова отсечка /от км 61+140 до км 69+040/, която е в землището на община Ценово, област Русе. За нея има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж. За останалата част от автомагистралата продължава изготвянето на техническите проекти и теренното обезпечаване на трасето.

Изпълнител на проектирането и строително-монтажните работи (инженеринг) на участък 2 Обхода на Бяла, с дължина 35,4 км, на който ще бъде направена първата копка, е ДЗЗД "АМ Русе Търново". Стойността на договора е 660 425 563,84 лв. без ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Лидер Консулт". Стойността на договора е 10 823 936,25 лв. без ДДС.

Проектът за изграждането на лот 1 и 2 от АМ "Русе - Велико Търново" от Русе до Бяла (от 0+400 до км 40+640) и за обхода на Бяла /от км 40+640 до км 76+040/, е включен в програма "Транспортна свързаност" 2021-2027.

Именно на пътя край Бяла от години стават тежки автопроизшествия с жертви.

Автомагистралата "Русе - Велико Търново" ще започва от Русе и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока прохода "Шипка" и Прохода на Републиката. Трасето е с автомагистрален габарит с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може гражданите от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана.

В края на миналия месец при представянето на проектобюджета за 2024 г. в ресорната парламента комисия, министър Цеков съобщи, че "за магистрала "Русе - Велико Търново" има сключени договори, проектира се, в неделя предстои старт на първите 7,9 километра, има фронт да се работи. Очакваме през април да е готов целият проект и след издаване на разрешение за строеж, да се работи по трасето между Русе и Бяла", каза тогава министърът.
....

Докарахме го вече и до първа копка. Да видим какво следва после.

Източник:
https://dnes.dir.bg/ikonomika/zapochva-stroezhat-na-magistralata-ruse-veliko-tarnovo
Активен
mart0s
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 805



Профил WWW
« Отговор #125 -: декември 17, 2023, 06:32:32 »

Привет! Същинското строителство на първия и втория лот на магистралата започвам през пролетта април-май. Започнаха с тази първа копка сега, понеже на 15 декември тази година изтичаше ОВОС-а, за който се чака нови три години ако не е започнала някаква строителна дейност.

Поздрави
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5147



Профил Ел. поща
« Отговор #126 -: февруари 22, 2024, 01:49:18 »

Започва реалното строителство на АМ Русе – Велико Търново

Строежът на магистралата ще продължи не по-малко от 5 години

След символичната първа копка на АМ Русе – Велико Търново на 3 декември 2023 г. през март т. г. започва реалното ѝ строителство.

Това стана ясно от изявление на регионалния министър Андрей Цеков, който предложи магистралата да си има име и то да е „Янтра“. Тъй като обектът е разделен на три участъка, всъщност ще се започне от средата – обходния път на Бяла с дължина 7,9 км. За него има готов технически проект, завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж, пише вестник Борба.

Проектното трасе на автомагистралата е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново.

Всъщност ще достига до Дебелец, където трафикът се разделя в посока прохода Шипка и Прохода на републиката. По нея ще има няколко пътни възела и виадукт с дължина от 702 метра.

Очаква се скоро да бъде обявена обществената поръчка и за третия участък от Бяла до Дебелец. И макар че за автомагистралата се говори почти 10 години, нейният строеж ще продължи не по-малко от 5 години.

120 млн. лв. са осигурени тази година за проектиране на ключови участъци в страната, включително на магистралата Велико Търново – Маказа.

По АМ „Хемус“ ще се поднови строителството от първи до трети лот до Плевен, а в средата на годината се очаква да бъде готово и разрешението за строеж в участъка между Плевен и Велико Търново, заяви още Андрей Цеков.


Източник: https://www.dunavmost.com/novini/zapochva-realnoto-stroitelstvo-na-am-ruse-veliko-tarnovo
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5147



Профил Ел. поща
« Отговор #127 -: април 03, 2024, 10:37:22 »

Започва строителството на 8-километров участък от АМ „Русе - Велико Търново“


4 месеца след символичната първа копка, реалното строителство на магистралата започна


Отсечката се намира в землището на община Ценово

Строителството на обхода на Бяла по магистрала "Русе - Велико Търново" започна.

След 4 месеца от символичната първа копка, реалното строителство на 7,9-километров участък от обхода на Бяла по трасето на бъдещата магистрала "Русе - Велико Търново" най-накрая е факт.

Строително-монтажните работи по отсечката от км 61+040 до км 69+140, попадаща в землището на община Ценово, стартираха на 1 април 2024 г., съобщиха от Община Бяла.

В рамките на дейностите ще се използва строителна механизация, затова от администрацията призовават за внимание от страна на шофьорите и местните жители.

Разрешението за строеж на 7,9-километровия участък от втория лот на магистралата – обход на Бяла, бе подписано от регионалния министър Андрей Цеков още на 14 ноември 2023 г.

Изпълнител на проекта е ДЗЗД „АМ Русе Търново“.

Дължината на целия обход на Бяла е 35,4 км, а срокът за изпълнение е 5 години.

Проектното трасе на автомагистрала "Русе - Велико Търново" е с обща дължина 132,84 км и е разделено на три участъка:

  • Русе - Бяла
  • Обход на град Бяла
  • Бяла - Велико Търново

С реализирането на този важен инфраструктурен проект се очаква да се подобри значително транспортната свързаност между двата града, както и да се стимулира икономическото развитие на региона.


Източник: Започва строителството на 8-километров участък от АМ „Русе - Велико Търново“
« Последна редакция: април 03, 2024, 10:39:04 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Страници: 1 ... 7 8 [9]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.075 секунди с 27 запитвания. (Pretty URLs adds 0.006s, 2q)

Google e прегледал тази страница юни 11, 2024, 05:13:08