Анкета
Въпрос: Има ли нужда град Русе от обходна магистрала?
Да, задължително
Да
Не е належащо на този етап
Не
Не, в никакъв случай

Страници: 1 ... 6 7 [8] 9   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Магистрала Русе  (Прочетена 119617 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 868


Профил
« Отговор #105 -: февруари 29, 2020, 09:48:40 »

Тук съм напълно съгласен с г-н Линов - все пак мнозинството русенци живеят зад табела Русе, в рамките на самия град, и ако изобщо имат втора семейна кола, едва ли с нея джиткат точно до ДЗС и КТМ-то. При тези цени, аз лично без годишна винетка май не съм оставал досега, независимо дали табела Русе би била на Дунав мост или на Мартен.
Имаше доста смислен коментар от някой от общината, че щяло да излезе по-евтино да купят винетки на всички, които нямат от ДЗС-то, отколкото да поддържат пътя до там.

Бившето КТМ е една от големите промишлени зони на Русе и през 1989г. дотам имаше редовен градски автобус (101-ва линия).
ДЗС също е потенциална територия за развитие на града, било то и като складови площи, нещо от което в Русе има дефицит.
Оскъпяване придвижване на територията на града е спирачка пред развитието - подобен е ефекта от таксите на Дунав мост - за туризъм и развлечения не се усещат, но са пречат за по тясна интеграция на Русе и Гюргево.
В дългосрочен план, намаляване хинтерланда на Русе би действало негативно върху развитието и на потенциален инвеститорски интерес.
Ако се ограничаваме в мисленето само до жилищните райони на Русе, то спокойно може да сложим табела за винетни такси още преди Русофилите …
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2393


Профил
« Отговор #106 -: февруари 29, 2020, 02:05:29 »

Съгласен за КТМ напълно. Тази територия си е част от града напълно. Всъщност погледнах къде е надписа "винетка" и той наистина е след Сръбчето. Понеже ходя редовно нататък по работа мога да кажа категорично, че досега никога ТОЛ полицията не е стояла преди Мартен, т.е. негласно пътуването до Мартен е без винетка. Едва ли тази политика ще се промени сега.
Тая 101 линия си я спомням смътно. Водеха я някаква бърза линия май. Не знаех, че е ходила до КТМ.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #107 -: декември 17, 2020, 05:58:32 »

Строежът на магистралата Русе - Велико Търново започва с първите 75 км

От новата автомагистрала зависи бъдещето на Северна България, заяви Пламен Нунев

„Дългоочакваният проект за изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ стартира с обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км. От новата автомагистрала зависи бъдещето на Северна България, привличането на класни инвеститори и най-вече намаляването на жертвите на пътя по настоящото трасе“, заяви Пламен Нунев по повод обявената преди дни тръжна процедура, която включва две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходния път на град Бяла.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка.

„Причината да се работи активно за по-добрата свързаност на Северна България с останалата част на страната е в приоритетите на Министерски съвет с министър – председател Бойко Борисов, подкрепени и от нас, народните представители. По този начин ще се осигури не само подобряване на средата за развитие на бизнеса, ще се създадат нови работни места, а оттам и по – висок жизнен стандарт за гражданите“, заяви Нунев.

Той припомни, че тече последния етап от основната рехабилитация на главен път I–5 Русе – Бяла. „Идеята е алтернативният път на магистралата да бъде винаги в много добро състояние, за да се ползва от жителите на общините Борово, Иваново, Бяла, Две могили и др. По този начин те няма да се налага да плащат такси, за да се придвижват по магистралата“, заяви още народният представител.

В същото време, на цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. „Знаете, че в момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места“, коментира още Пламен Нунев.




https://www.dunavmost.com/novini/stroezhat-na-magistralata-ruse-veliko-tarnovo-zapochva-s-parvite-75-km
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2274


Профил WWW
« Отговор #108 -: декември 17, 2020, 09:35:19 »

Поредните предизборни претоплени манджи. Строителство скоро няма да видим дори в идеалния случай, защото:

1) Финансиране засега няма осигурено. В тръжните документи това е упоменато като идеята е тази магистрала да се вкара в оперативната програма транспорт за следващия програмен период и ако това не се случи до 3 месеца след подписване на договора, то договорът се счита за прекратен. Нямаме гаранция дори че ние ще го заложим в списъка от проекти за които кандидатстваме, нямаме гаранция и че от ЕС ще ни го одобрят.

...но да речем нямаме проблеми...

2) Няма гаранция че процедурата няма да се обжалва. Обжалванията могат да траят много време. Поради тази причина изпълнител за тунела Шипка още нямаме вече година след обявената процедура.

...но да речем нямаме проблеми...

3) Срокът за изработване на технически проект по първият лот е 580 дни (за обхода на Бяла е пак над 500 дни). Това означава че ако по 1) и 2) няма проблем, реално строителството ще започне в края на 2022.

... и никой не е казал че ще премине абсолютно безпроблемно, защото...

4) Никакви отчуждения досега не са правени и трябва тепърва да се правят. Съответно може да има обжалвания и дела които да отнемат неизвестно време и ще забавят проекта

...както и....

5) Няма никаква гаранция че по време на строителството няма да се нацели археология и нещата да отекат с 1-2 години. Да, правени са археологически проучвания по трасето, но няма гаранция че когато започнат да копаят няма да излезе нещо.


Та в най-оптимистичният вариант, началото ще бъде дадено в края на 2022. Най-оптимистично, ще завършат всичко в срок след 3-4 години, т.е евентуално някъде 2026. Това е отново, най-оптимистично. Това е без третия лот до Търново, за който процедурата не е обявена.

За строителството на тази магистрала се заговори някъде 2013 (преди това се визираше скоростен път до турската граница, който не можем да финансираме и затова се подхвърляха фантасмагории за катарски инвеститори, турски инвеститори, по едно време китайски инвеститори, дори планът Юнкер - естествено нищо от това не се случи). Реално някаква каквато и да било работа се започна някъде 2014. Следователно, ние сме точно на средата на реализацията и това при най-оптимистичния развой на нещата (твърде невероятен). И това е до Бяла, не до Търново.

Естествено за това време дитирамби и тъпани се биеха без проблеми (най-вече предизборно). Същият г-н Нунев се цепеше как според него 2017 най-накрая щяло да почне строителството, за хахавелите от ВМРО да не говорим. АМ Европа е горе-долу "връстница" на този проект, но е вече 1/3 готова. Дори в северозапада след протести и блокирани пътища, нещата се спешиха доста.

Та не искам да убивам ентусиазма, ама да бъдем реалисти....далеч сме от това да се радваме. Аз бих се зарадвал доста когато започне някакво строителство, но сме много, много далеч от този момент и има доста неизвестни по пътя.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2393


Профил
« Отговор #109 -: декември 18, 2020, 02:32:08 »

Аз пък си мисля, че магистрала ще има. Дали вече в тия оповестени срокове - не знам, по-скоро не.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1426


Профил
« Отговор #110 -: декември 18, 2020, 04:19:35 »

От чисто корупционна и имиджова гледна точка е логично да я има тази магистрала.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 868


Профил
« Отговор #111 -: декември 20, 2020, 11:07:12 »

От чисто корупционна и имиджова гледна точка е логично да я има тази магистрала.

Добре е да се уточни, тезата която изказваш се отнася конкретно за сегашното правителство или за всяко едно правителство на България ...
Активен
фараша
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1426


Профил
« Отговор #112 -: декември 20, 2020, 12:13:24 »

Щом е хубаво да се уточни, визирам правителствата от последните 20 години /поне/, но Борисов има особен афинитет към магистралостроенето и магистралния ПР, така че ще му отива най-много точно този проект. Cheesy
На теория е възможно да имаме бъдещо правителство/ и много важно - гл.Прокурор/, които да пресекат в голяма степен корупцията в тези инфраструктурни проекти, ама лично мен ме съмнява.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 868


Профил
« Отговор #113 -: декември 20, 2020, 12:40:01 »

Щом е хубаво да се уточни, визирам правителствата от последните 20 години /поне/, но Борисов има особен афинитет към магистралостроенето и магистралния ПР, така че ще му отива най-много точно този проект. Cheesy
На теория е възможно да имаме бъдещо правителство/ и много важно - гл.Прокурор/, които да пресекат в голяма степен корупцията в тези инфраструктурни проекти, ама лично мен ме съмнява.

През последните 20 години България реално бе преориентирана към Запада.
Годините от '90-та до 2000-та, бяха най мътните години в новата ни история и през този период бе извършен най големия грабеж на държавата от страна на бившата комунистическа номенклатура посредством различни похвати - "силови групировки", "масова приватизация", фалит на банки и т.н.

Проблемите днес в обществото са по скоро наследство и завещание от 90-те години.
Да твърдим, че корупцията в България е дошла след 2000-та година е не само несериозно, но и крайно нечестно спрямо днешните поколения, които не са живели през 90-те години, а и преди това.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1426


Профил
« Отговор #114 -: декември 20, 2020, 04:55:02 »

През 90-те се присвояваха и разпределяха държавни активи/предприятия/ и то по доста хаотичен, груб и често незаконен начин, образно казано като за последно. И имаше ясна граница м/у общество и мутри. Сега се "усвояват" бюджети за милиарди, всичко е на високо политическо ниво, с тези пари се култивира подходяща медийна и общественна среда и се контролира съдебната система, защото вече се търси стабилност за схемата. Самите политически алтернативи и борци с/у корупцията се култивират от същата тази корупция, като патерици или по-големи партньори за властта, тип Патриоти или Слави. Целенасочено ни се създават външни врагове, докато вече частни активи се "приватизират" законно с държавна помощ. Не смятам, че това е наследство от 90-те, това си е сериозна корупционна иновация, свързана пряко с членството ни в Евросъюза. И не виждам никакъв комунизъм и комунисти във всичко това, само престъпници с бели якички и всякакъв имунитет.
Активен
Slex
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 197


Профил
« Отговор #115 -: декември 21, 2020, 12:22:21 »

Корупционните схеми и нагласи ги има още от Освобождението насам, като през годините просто са се адаптирали към съответния строй. Да призная, надявах се, че с приемането ни в ЕС това по някакъв начин щеше да бъде ограничено заради външния натиск - за първи път в новата ни история сме толкова обвързани със страни, които са възприели на теория и практика принципите на върховенството на закона.

Нищо такова не се случи, за съжаление. Индивидуалният принос на Борисов е, че усети как може да се хакне системата - ако си съгласен за всичко останало, схемите могат да вървят, доколкото не настъпват някой от големите играчи, а само "мат'риала".
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5139



Профил Ел. поща
« Отговор #116 -: януари 25, 2021, 07:43:56 »

Макар и да е с явен политически привкус, статията показва не твърде розовите реалности около толкова нужната и все оставаща в областта на мечтите магистрала...


Републиканци за България: ГЕРБ обещават магистрала Русе-Търново, но няма финансиране

ПП „Републиканци за България“ излезе със становище относно изграждането на магистралата Русе-Велико Търново. От партията на Цветан Цветанов припомнят, че още през септември 2015 г. премиерът Борисов е обявил, че магистралата се проектира и през 2016 г.ще започне да се строи. След което правят анализ на събитията от последните няколко години, свързани с така важния инфраструктурен проект.

„На 7 декември 2020 г. Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ) обяви обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата Русе – Велико Търново .Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е, участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходният път на град Бяла. Прогнозната стойност на поръчката е 982,74 млн. лв. без ДДС.

Особен интерес представлява обособена позиция 1. В нея е включен участъкът от Русе до Бяла, с дължината 40,24 км (това е „пътят убиец” – един от най-смъртоносните пътни участъци в България). Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството е 536 391 000 лв. без ДДС, като сумата е с около 300 млн. лв. по-висока от обявената преди само два месеца цена. Срокът за изпълнение е 2120 календарни дни.

Милион и едно обещания

След като не се осъществи обещанието от 2015 г., то през месец май 2017 г. премиерът заяви, че: „Изграждането на магистралата Русе – Велико Търново, заедно с довършването на АМ „Хемус“ ще бъде приоритет в областта на инфраструктурните проекти”. Това бе обявено от него при представяне на програмата на третото правителство на ГЕРБ. Година по-късно, през май 2018 г., тогавашният министър и сегашен зам.-министър на регионалното развитие Николай Нанков заяви на форум във Велико Търново, че „АМ „Хемус“ и скоростният магистрален път Русе – Велико Търново действително са разглеждани като едно цяло”. За пореден път бе потвърдено, че те са приоритети на правителството, защото ролята им за икономическото възраждане на цяла Северна България е огромна и че реалният срок за строителството на трасето между крайдунавския град и Старата столица е до края на 2021-а година…

Сега сме в началото на 2021 г. и е време за избори, а управляващите отново решиха да „претоплят манджата” и да извадят темата за магистрала Русе – Велико Търново. Пак решиха да се заиграят с мечтите, а защо не и със съдбите на хората. Лесно може да се забележи, че срокът за изпълнение е 6 години, което ще рече, че в най-добрия случай, по сегашните планове на правителството, магистралата ще бъде завършена през 2027 г. А сметката, която се канят да ни връчат е за над 536 млн. лв. без ДДС или за 40-километровото трасе средно над 13 млн. лв. на километър. И то за път в Дунавската равнина. Това звучи скъпо и бавно. От информацията, която е качена на сайта на министерството, става ясно, че финансиране за този проект няма.

От ПП „Републиканци за България” сме уверени, че едно от главните неща, от които имат нужда жителите на област Русе е бързо, удобно и безопасно да пътуват по пътищата на България и в частност, на територията на областта“, се казва в становището на партията на Цветанов.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1430



Профил
« Отговор #117 -: януари 27, 2021, 04:17:59 »

Цв.Цв и такъв долен болкук, но пък знае всички кирливи ризи на Боко и кликата му и щом ги говори тези неща вероятността да са верни клони към 100 процента.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 485



Профил Ел. поща
« Отговор #118 -: януари 27, 2021, 07:24:51 »

Ма то това не е тайна, пише си го и в самата обществена поръчка даже. Сега факт е, че за новия програмен период са сложили тунел под Шипка и АМ Русе-Търново като първи приоритети, но какво и как ще защитят наистина е въпрос, който виси. То май на ниво ЕК самата финансова рамка не е одобрена още. Реално обаче, ако не успеят да защият магистрала, която прави бърза връзка между две столици на държави в ЕС и между Букурещ и Истанбул, не знам какво може да се защити като проект, който представлява европейски интереси. Но е твърде възможно по тая поръчка да се бавят с отварянето на ценовите оферти няколко месеца дори, после ако има обжалвания или нещо подобно - докато се подсигури финансиране. В този смисъл нито избор, още по-малко строителство ще имаме скоро.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1430



Профил
« Отговор #119 -: март 09, 2021, 03:36:54 »

Днес в тубата са пуснали визуализация на първите 2 лота от бъдещата магистрала Русе-Велико Търново. Приятно гледане: https://www.youtube.com/watch?v=CBLRkt2sqL0&t=7s
Активен
Страници: 1 ... 6 7 [8] 9   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.079 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.012s, 2q)

Google e прегледал тази страница април 11, 2024, 11:27:35