Страници: [1] 2 3   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Цената на билетчето  (Прочетена 11384 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1195


Профил
« -: декември 08, 2008, 11:24:20 »


Позволявам си да пусна нова тема, защото другата тема за градския транспорт е станала много хардуерна, а и обширна. А и цената е нещо доста показателно и заслужаващо отделно внимание.

Та днес се возих с новия тролейбус и се замислих, че за последните 2 месеца цените на горивата паднаха с минимум 20%, а билетчето си е 80 ст. Нямам статистика на цените, но подозирам че цените в момента са сходни с цените когато билетчето беше 60 ст. Някой ще каже инвестиции, нови тролеи, по-високи заплати. Аз обаче ще кажа, че за 1,60 аз САМ със личната си кола/не особено икономична/, ще отида и ще се върна от произволен русенски квартал до произволен друг такъв /айде без Долапите/, че може и да ми останат стотинки. При положение, че доста хора имат коли и удобството от това да пътуваш с кола е безспорно, положението и се струва меко казано СТРАННО.
Коментари?

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #1 -: декември 09, 2008, 08:33:10 »

Коментарът ми е, че вървя пеш или ползвам колата рядко, но не и ГТ. Изводи - сам
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4637



Профил Ел. поща
« Отговор #2 -: декември 09, 2008, 10:10:09 »

Позволявам си да пусна нова тема, защото другата тема за градския транспорт е станала много хардуерна, а и обширна. А и цената е нещо доста показателно и заслужаващо отделно внимание.

Та днес се возих с новия тролейбус и се замислих, че за последните 2 месеца цените на горивата паднаха с минимум 20%, а билетчето си е 80 ст. Нямам статистика на цените, но подозирам че цените в момента са сходни с цените когато билетчето беше 60 ст. Някой ще каже инвестиции, нови тролеи, по-високи заплати. Аз обаче ще кажа, че за 1,60 аз САМ със личната си кола/не особено икономична/, ще отида и ще се върна от произволен русенски квартал до произволен друг такъв /айде без Долапите/, че може и да ми останат стотинки. При положение, че доста хора имат коли и удобството от това да пътуваш с кола е безспорно, положението и се струва меко казано СТРАННО.
Коментари?

Колкото повече хора мислят като теб, толкова по-скоро Русе ще се превърне в транспортен кошмар - като на тези картинки (не са от Русе, но и нас това ни чака...):



Отделен въпрос, колко неикономично е това, в 100 коли да се возят примерно 110 души, които могат да се транспортират с 2 автобуса (пък и самите коли имат капацитет за 500 души, ако няма празни места...). А и колко повече мръсотии се бълват в атмосферата, колко шум и т. н. Въобще, не са твърде разумни тези призиви всеки да се качи на лична кола без спътници или най-много с още един човек, за да му бъде по-комфортно. Аз пък си мисля, че колкото по-малко хора ежедневно ползват личната си кола, и колкото повече вървят пеша, карат колело или ползват градски транспорт (но трябва да е качествен, де...) - толкова по-добре за всички ни...
« Последна редакция: декември 09, 2008, 08:14:19 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1195


Профил
« Отговор #3 -: декември 09, 2008, 10:17:22 »

Вероятно сте се досетили, но все пак да вметна, че темата е по-завързана отколкото изглежда на първо четене. Причината е проста - горивата падат, но тока май не. Ако цените на тролейбусите са разходно-ориентирани, може да се окаже че няма обективна причина да се иска /примерно от ОС/ намаляване цената на билета. Така може да се окаже, че ЕГЕД не могат да смъкнат много цената, а останалите /автобуси и таксита/, поради тази причина, да не искат да го правят, дори и да могат.

Чух, че вчера бил някакъв национален празник. Айде, честито на заслужилите да празнуват и принудени да изтрезняват!!! Azn
И един спец. поздрав от мен
http://www.youtube.com/watch?v=PU0UYelxJQ8
Активен
niki67
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 572


Профил Ел. поща
« Отговор #4 -: декември 09, 2008, 10:43:43 »

Ортодокс, тук съм изцяло на страната на фараша. Ти абстрактно погледнато си прав, но живота е винаги конкретен. Няма как да ме убедиш да ходя пеш или с градския транспорт, след като работата ми е на 15 км от къщи.

Фараша има предвид, че цената на билета трябва да е доста по-ниска при сегашните цени на горивата. И че въобще градския транспорт трябва да е много по-евтин, отколкото придвижването с кола, а то не е така. В София билета вече е 1лв. Ами ако и аз, и жена ми даваме по 4лв на ден за билет - щото няма как да не смениш поне 2 превозни средства, за да стигнеш на работа и да се върнеш - това са 8лв или при сегашните цени на бензина 4,62 л бензин. Дори 12 на сто да ти гори колата, това са 38,5 км! Правете си изводите.
Автобусите в София са мръсни, грозни, студени, кални и с отвратителни шофьори, които возят все едно картофи. А билета е 1лв. Затова има толкова коли и задръствания и толкова гратисчии. Струва ми се, че те трябва да ми плащат на мен за да се возя в тях.
В Русе автобусите и тролейбусите са в много по-добро състояние, разбира се. Но разстоянията са много по-малки и задръстванията са по-малки, ерго разходите им не са толкова големи и цената на билета би трябвало да падне. А при неефективен мениджмънт и 5лв да направят билетчето, пак може да са на загуба. Че откъде накъде пътниците да плащат за лошото управление?
« Последна редакция: декември 09, 2008, 10:56:21 от niki67 » Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1195


Профил
« Отговор #5 -: декември 09, 2008, 11:04:09 »

Въобще, не са твърде разумни тези призиви всеки да се качи на лична кола без спътници или най-много с още един човек, за да му бъде по-комфортно. Аз пък си мисля, че колкото по-малко хора ежедневно ползват личната си кола, и колкото повече вървят пеша, карат колело или ползват градски транспорт (но трябва да е качествен, де...) - толкова по-добре за всички ни...

Ортодокс, принципно съм съгласен с това а и не призовавам никого към нищо, само споделям, че царица-парица вече отива на страната на личната кола. А царица-парица по време на криза е още по-голяма царица.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #6 -: декември 09, 2008, 06:20:39 »

Когато градският транспорт е по-скъп от личния, то ползването му би се ограничило само до хора без автомобили. Трябва билетът да е диференциран според разстоянието. Не може за 2 спирки да ми вземат 80 ст, а от първа до последна - пак 80 ст. Въпросните 2 спирки с колата ще ги взема за 20-30 ст, няма да чакам и т.н.
Активен
platon
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 273


plamengt@hotmail.com
Профил Ел. поща
« Отговор #7 -: декември 09, 2008, 06:39:37 »

Когато градският транспорт е по-скъп от личния, то ползването му би се ограничило само до хора без автомобили. Трябва билетът да е диференциран според разстоянието. Не може за 2 спирки да ми вземат 80 ст, а от първа до последна - пак 80 ст. Въпросните 2 спирки с колата ще ги взема за 20-30 ст, няма да чакам и т.н.

Напълно споделям това мнение. Само, че ще чакаме дълго явно да въведат електронното таксуване.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4637



Профил Ел. поща
« Отговор #8 -: декември 09, 2008, 08:22:20 »

Когато градският транспорт е по-скъп от личния, то ползването му би се ограничило само до хора без автомобили. Трябва билетът да е диференциран според разстоянието. Не може за 2 спирки да ми вземат 80 ст, а от първа до последна - пак 80 ст. Въпросните 2 спирки с колата ще ги взема за 20-30 ст, няма да чакам и т.н.

А, ако е за две спирки, аз пък ще ги взема безплатно с кракомобила и ще си свиркам безгрижно даже. Пък който му се пали кола за две спирки, да я пали - негова си работа... (Уточнение: кола нямам и не планирам такава, но поне засега това не ме прави нещастен в никаква степен, напротив дори...)
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
niki67
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 572


Профил Ел. поща
« Отговор #9 -: декември 10, 2008, 09:09:06 »

Всякакви крайности са прекалени. Ако човек живее в Русе и работи примерно на 15-20 минути пеш от дома си, може и да няма кола за в града. Но за разходка през уикендите например? Нищо не е сравнимо с удобството да тръгнеш когато си искаш, да спреш където искаш и да замръкнеш където си искаш. Аз почти всеки уикенд излизам извън София - разбираемо е - поне в почивните дни да дишам хубав въздух Cheesy - и с колата си независим - кеф ти Родопите, кеф ти Рила, кеф ти Велинград, или Русе, или Троян, или през лятото - морето, па било то Бяло или Черно. Така че, не е уместен призива да нямаме коли. Навсякъде по света имат, само че трябва всичко да бъде разумно и най-вече трябва да има икономически стимули, а не административни или морални. Те последните две не работят. Чисто и просто ако има повече и по-редовен електрически градски транспорт, който не замърсява, и ако цената му е по-ниска от тая на личния превоз, повечето от хората няма да си ползват колите в града. Ама хем да е по-гадно, хем да е по-скъпо, хем да е по-бавно - е няма морален стимул, дето ще накара хората да изберат такъв "3 В 1 " вариант в своя вреда. Затова са икономическите регулации, защото само те са ефективни. Нали сте учили в училище, че битието определя съзнанието Cheesy Cheesy
Активен
campaspero
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 8


Профил
« Отговор #10 -: декември 17, 2008, 12:27:42 »

Цената на бензина не е от значение за тролеите.
А цената на тока за стопански потребители продължава да се вдига, на 01.01.2009г.пак ще има увеличение.
Цената на билета не се формира само от цената на енергоносителите.
То петрола е 30-40$ барела, но бензин за 0.60лв. каде има?
В тая криза, безпаричие и високи цени билетче от 0.80лв. да ти е проблема.
Нека работодателя ти да ти купи карта за транспорта, да ходиш на работа за негова сметка!
Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #11 -: януари 08, 2009, 11:00:17 »

@фараша, мерси за поздрава, изслушах си го с удоволствие  Tongue

Абе... аз лично съм против личния транспорт освен... абе вярно не е добре човек да се поставя в крайности, но ако живееш до 5 км от работа/училище не смятам, че ти е нужен нито личен транспорт, нито ГТ. Но това си е само мое мнение. И все пак собствените автомобили започват да стават все по-често явление. А ГТ транспорт може да спести малко от тези изпарения, газове и задръствания. Но както фараша е казал, ако е по-евтин. Защото иначе изкуствено се стимулира и без това до небесата стимулираното население да купува автомобили. Не може така. Трябва да се мисли с един поглед напред.
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
niki67
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 572


Профил Ел. поща
« Отговор #12 -: януари 08, 2009, 11:25:52 »

Защото иначе изкуствено се стимулира и без това до небесата стимулираното население да купува автомобили.

E стиге бе, Крисе, как ще е стимулирано населението. Точно обратното е. Плащаш данък върху превозните средства, винетки, номера, технически прегледи, задължителна застраховка ГО, акцизи и ДДС върху горивото. За данъчни цели на фирмите не се признава ДДС върху леките автомобили, а в повечето случаи не им се признават и разходите - облагат се с данък върху поддръжката, ремонта и експлоатацията. Точно поради всички тия огромни разходи повечето хора карат стари бракми, щото нямат пари за нови и за всички разходи.
Държавата прави всичко възможно ДА ПРЕЧИ да се купуват и карат автомобили, а не стимулира изобщо нито населението, нито фирмите.

И защо тогава хората ги купуват? Защото е казано - "кефът цена няма"  Smiley

Но естествено, ако да се придвижиш с колата ти излиза по-евтино, никой няма да е луд да ползва градски транспорт.

Пък публикуваното от campaspero  направо не ми се коментира. Не е въпроса дали ще ти купи работодателя карта, а въпроса е, че поради лошо и неефективно управление се е стигнало до парадокса градския транспорт да е по-скъп от личния, което е ненормално.



Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #13 -: януари 09, 2009, 10:05:35 »

Ники, ти много добре знаеш, че понякога икономическия фактор не съответства на реалността. Както в България никога няма да се спре да се купува хляб(едно от първите неща, които ни учат в Икономическия), така населението, което МОЖЕ да си позволи автомобил, го прави. Независимо дали му трябва или не.Както ти си казал - кефа ценя няма. Те така. Вчерашни сукалчета(хора на моите години бих казала) от днес са с кола. Защото автомобила вече не е лукс. И дори да е по-скъп от ГТ пак хората го предпочитат, заради удобството(мързела). И какво става, държавата оскъпява ГТ, хората са с една идея по-стимулирани да купуват четириколки...
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
niki67
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 572


Профил Ел. поща
« Отговор #14 -: януари 09, 2009, 11:03:53 »

Така де, именно че се оскъпява ГТ е лошо. От тая гледна точка си права. А това се дължи на лош мениджмънт на дружествата за градски транспорт, не само в Русе, ами и в цялата страна. И в това е проблемът я.

Ако е градският транспорт е удобен, редовен и не толкова скъп, количеството на колите по улиците няма начин да не намалее.
Активен
Страници: [1] 2 3   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.079 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.016s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 26, 2019, 10:26:03