Страници: [1] 2 3 ... 10   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Паркинги в Русе  (Прочетена 66140 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« -: март 31, 2009, 01:06:49 »


Цитат от: http://www.ruse-news.com/modules.php?name=News&file=article&sid=22636
С новите зони за кратковременно паркиране се осигуряват нови 271 паркоместа, с което общият им брой в Русе става 571. Това са:
- Ул.Иван Вазов с 27 бр. паркоместа;
- Пл. Дунав с 44 бр. паркоместа;
- Ул. Отец Пайсий /от ул.Т.Кърджиев до ул. Александровска/ с 24 бр. паркоместа;
- Ул. Тома Кърджиев /от ул.О.Паисий до двора на гимназия Хр.Ботев/ с 25 бр. паркоместа;
- Пред новата поща с 15 бр. паркоместа;
- Ул.Петко Д. Петков / от ул. Муткурова до Раковска/ с нови 30 бр. паркоместа;
- Пл. Ал. Стамболийски с 36 бр. паркоместа;
- Съдебната палата /пред бившето кино Просвета/ с 44 бр. паркоместа;
- Ул. Хан Аспарух /от бул.Ц.Освободител до Муткурова/ с 15 бр. паркоместа;
- Ул. Хан Крум / от Ас.Златаров до Борисова/ с 31 бр. паркоместа;
- Ул. Конст. Иречек /от Борисова до Александровска/ с 37 бр. паркоместа;
- Ул. Александровска /от пл.Е.Канети до 10 м преди изк.неравност пред гимназия Хр.Ботев/ с 22 бр. паркоместа;
- Ул. Александровска /пред ист. музей до ул. Рила/ с 24 бр. паркоместа;
- Ул.Хр.Г.Данов – /само вдясно по посока на движението/ с 10 бр. паркоместа;
- Ул. Цариброд - /само вдясно по посока на движението/ с 15 бр. паркоместа;
- Ул.Отец Паисий - /от Славянска до ул.Т.Кърджиев/ с 20 бр. паркоместа;
- Ул.Пиротска - /от Хр.Г.Данов до пл.Свобода/ с 20 бр. паркоместа;
- Ул. Княжеска - /от ул. В.Търново до пл. Свобода/ с 15 бр. паркоместа;
- Ул.Кирил Старцев - /от Пощата до Духовно възраждане/ с 10 бр. паркоместа;
- Ул. Църковна независимост с 30 бр. паркоместа;
- Ул. Райко Даскалов – /само вдясно по посока на движението/ 10 бр. паркоместа;
- Ул.Ангел Кънчев - /от Раковска до Ас.Златаров/ -/само вдясно по посока на движението/ с 15 бр. паркоместа;
- Ул. Ат.Буров - /от К.Иречек до Ол.Панов/ с 12 бр. паркоместа;
- Ул. Ол. Панов с 20 бр. паркоместа
- Бул. Фердинанд /пред и срещу СВА/ с 20 бр. паркоместа.
Ето снимка, много е голяма, затова не я вграждам.
http://www.ruse-news.com/images/topics/news/karta_parkirane06.jpg

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #1 -: март 31, 2009, 01:09:49 »

В Русе ще поставят вече "скоби"на МПС в зоните за кратковременно паркиране при просрочване времето за престой

На комисия организация и безопасност на движение и комисия, назначена със заповед № РД 01/4332/20.11.2008г. на Кмета на Общината, се обсъди и предложи да се въведе използване на техническо средство за принудително задържане на пътни превозни средства /скоби/, за които не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране по чл.99, ал.3 от Закона за движение по пътищата. Съгласно чл. чл.167, ал.2, т.2 от Закона за движението по пътища, следва да се определят дължимите разходите по прилагане на техническото средство за принудително задържане на пътното превозно средство, за което не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране.

Във връзка с гореизложеното и на основание чл. 96, ал.1 от ПОДОС, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, кметът на община Русе предлага на Общински съвет - Русе да определи размера на дължимите разходи при използване на техническо средство за принудително задържане на пътното превозно средство в зоните за кратковременно паркиране, за което не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране както следва:


- поставяне и снемане на техническо средство за принудително задържане /скоби/ в регламентираното работно време в кратковременните зони за паркиране – 50 лв.
- снемане на техническо средство за принудително задържане /скоби/ в извънрегламентираното работно време в кратковременните зони за паркиране – 75 лв.


Кметът на Община Русе бе задължен да организира дейността по въвеждане използването на техническо средство за принудително задържане на пътни превозни средства.

Зам. - кметът Орлин Лазаров благодари днес за работата на комисията.

Ст. Бучаков ще гласува против въвеждането на скоби, защото те щели да важат само за зоните за кратковременно паркиране. Те нямало да решат проблема с трафика и паркирането на други места в града. Той предложи санкцията е е от порядъка 10 лева в работно време и в 20 лева - в извънработно време. За съветника инкасаторът щял да бъде безсилен пред нежелаещите да плащат.

М. Славчев от "Атака" репликира с думите, че не е законно да се поставят скоби извън зони за кратковременно паркиране. Санкцията не трябва да е еквивалетна на размера на таксата.

ГЕРБ в лицето на Димитър Кънчев направи предложение таксата да се понижи съответно на 20 и 30 лева. Петър Даскалов отбеляза, че никъде няма ограничение колко време един автомобил може да престоява при паркиране. Затова едно МПС може да стои през цялото работно време. За целта - кратковременното паркиране следва да се ограничи до 3 часа.

Тодор Бонев напомни, че в закона времето е регламентирано - не по - малко от 30 минути и повече от 3 часа.

В Закона за движение по пътищата скобата за слага и покрива заплащане на разходи по полагане на техническо средство.

Д. Коева предложи сумите да се намалят съответно на 10 и 15 лева.

Данко Павлов напомни, че трябва да се отчита времето на престой. Попита и как е решен въпросът.

М. Славчев пък попита какво става при закъснение с 5 минути. Освен това дали общината разполага с достатъчно ресурс служители, за да следи кой, кога и как паркира. Това налагало въпроса за електронен начин на паркиране или с SMS. Според него по - сложно е поставянето на контролни устройства, а не изпращането на SMS. Иначе потребна е армия от служители с контролни функции.

В. Танов каза, че в София въпросът е решен. Паркиращият трябва да търси служителка, за да му перфорира началният час на бланката. В противен случай ще получи скоба. Трябвало да се въведе плащането и по двата начина - с талон и SMS. Таксите от скобите се разглеждали като възможност за постигане на правила.

Л. Владимиров попита дали предлагащите минимални санкции за обслужване на 1 скоба. "Нека се замислим, че това е наказателна санкция. нека да има ред и дисциплина!", призова зам. - председателят на ОбС - Русе.

Зам. - кметът О. Лазаров ще има дисциплиниращ ефект с поставянето на скобите, но не могат да се поставят вън от зоните. Отчитането на паркирането става с маркирането на часа върху талона. Въпреки това ще се търсят нови възможности за талоните с промените в Наредба № 18. Перспективата е във въвеждането на SMS - заплащане, каза О. Лазаров. Утре той ще има разговор с русенската фирма, организирала call - center в София по темата. Комбиниран ще бъде методът на заплащане, подчерта зам. - кметът. Малко по малко ще се въведат и двата начина за плащане. Примерната калкулация е доста висока, призна зам. - кметът. В нея е включена поддръжка на заключващо устройство, пътни разходи за монтаж и демонтаж, тъй като не на всеки паркинг ще има екип за обслужване. Екипът /2-ма работници/ ще е мобилен. Поставено е средно разстояние от 4 км. Заложени са пари и за комуникация. Общата сума е към 25 лева. В нея влиза и глоба /20 лева/, защото все пак става въпрос за санкция.

Ст. Бучаков репликира, че законът предвижда от 30 минути до 3 часа. Идеята да се завъртят гражданите на 1 място може би няма да се реализира при наложена глоба. Даден бе пример и с "паяк". Р. Златарски смята, че справката на общинска администрация е далеч от истината. 12 пъти се въртяла 1 скоба на ден, а 1 "паяк" се "въртял" 22 пъти. Разходите били не повече от 20 - 30 лева. В София служителят само продавал талоните, а не стои там за контрол или да се обажда на групата.

Според г-н Златарски трябва предложението отново да обходи комисиите и се излезе с предложение. Иначе ще се поставят скоби на МПС, които са на относително бедни хора. Паяците и скобите били отменени в Русе преди години от общинските съветници.

Т. Бонев вижда в обяснението на О. Лазаров незаконосъобразно разсъждение. При желание да има санкция в чл. 167 от ЗДвП, щеше да има предвидена санкция. но такава не може да има в рамките на таксата за обслужване. Иначе ще има жалби в съда. Гратисен период може да има за въвеждането на SMS-и. За избягване на колизии в началото следва да се въведе възможност за гражданите да се плати плащането до 3-те часа. Едва за просрочие над 3 часа ще има санкция и скоба. Споделен бе и личен опит. В София нямало ограничения за часовете на спиране в Синята зона на София. Т. Бонев гледал наредбата и на Столичен общински съвет.

Зам. - кметът О. Лазаров каза, че санкциите под форма на актове се плащат от органите на ОДП - Русе. Търсен е вариант община Русе сама да обслужва местата и затова се предложили скобите. Той няма нищо против да има гратисен период за МПС по идея на Тодор Бонев.

В крайна сметка сумите, които ще се събират ще са:

- поставяне и снемане на техническо средство за принудително задържане /скоби/ в регламентираното работно време в кратковременните зони за паркиране – 20 лв.
- снемане на техническо средство за принудително задържане /скоби/ в извънрегламентираното работно време в кратковременните зони за паркиране –  30 лв.

http://www.ruseinfo.net/news_61138.html
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #2 -: март 31, 2009, 01:12:17 »

Проблемите на паркирането и движението в Русе гледат сега

В хода на 26-ото извънредно заседание на ОбС - Русе сега, посветено на проблемите в организацията на движението и паркирането в града, Д. Атанасова /ГЕРБ/ предложи да се намалят от 25 до 15 места местата за паркиране на ул. "Тома Кърджиев" до ОУ "Христо Ботев". Така зад училището би могло да не се плаща абонамент или да има платено паркиране.

М. Славчев от "Атака" предложи улиците, обозначени за кратковременно паркиране с абонамент по картата да бъдат обозначени за такива с платено кратковременно паркиране.

Т. Бонев смята, че не трябва да се занимават само с проблемите на паркирането. За него в някоя от следващите сесии следва да се мине към промяна на Наредба № 18 на ОбС - русе. Там имало доста остарели уредби, а би следвало да се намери място за места за паркиране на инвалидите. На паркинга пред Новата поща например би трябвало да има минимален брой места за инвалиди. Така би следвало да се случи и на други места в града. Днес тази идея няма да се разгледа.

Г-н бонев предложи решението да се допълни със задължение кмета да внесе до месец септември да внесе нов проект за Наредба № 18 за движение на МПС в Русенска община.

Г-н Бонев вижда нова уредба на велосипедните алеи, за да се избегнат инциденти иняма само забрани за тях в Наредба № 18.

М. Кастерлиев от групата на коалиция "РЕД" на свой ред вижда ул. "Александровска" от ул. "Мостова" до Паметника "Альоша" да не е отредена за паркиране. В противен случай ще стане като в района на Кръговото движение на паметника. Аргументът е запазване "топлата" пешеходна връзка с Парка на младежта, особено в почивните дни, когато има майки с деца.

В. Калчев от БСП не направи подробен анализ на състоянието за паркирането в Русе, защото проблемът очевидно е сериозен. Инициаторът на идеята да се реши въпросът час по скоро настоя да се предостави на гражданите качествена услуга "паркиране" - от 301 /с паркинг "Воден"/ до 571. След като се видят първите резултати, на следващи сесии може да се търси увеличаване на капацитета. това нещо не иска големи инвестиции. само следва да се направи вертикална и хоризонтална маркировка и организация.

Използване на SMS, автомати за самотаксуване и др., които са скъпи, също могат да се приложат.

Следваща стъпка е санкции за нарушения на кратковременното паркиране. В Япония гражданите с уважение се отнасяли към реда.

Следваща стъпка е изграждане подземни и надземни паркинги.

Генерален план за организация на движението в града обаче е пречка понастоящем, защото е стар /от 2002 година/. Наредба № 1 на МРРБ също изисква такъв план. Кметът ще бъде задължен да стартира процедура по подготовка и намиране на финансиране на такъв план. Във Варна, Бургас и София общините са започнали да градят подземни паркинги по линия на публично - частни партньорства и концесии под градинки и пр. Затова трябва да се търси публично - частно партньорство. За създаването на плана могат да се потърсят средства и от други източници. даден бе пример със София, усвоила немалко пари по възлагане на обществена поръчка по холандски проект "Партньори за пътища".

Преди изготвяне на заданието следва да се направят измервания и анализ с помощта на катедра "Транспорт" от РУ "А. Кънчев".

Следваща стъпка може да бъде планиране на средства за обществена поръчка и реализация на проектите за подземни гаражи.

Шефът на катедра "Транспорт" доц .Митко Маринов бе изслушан в залата сега. Заедно с него бяха и колегите му.

Доц. Маринов посочи, че катедрата му е свързана от години с проблемите на транспорта. Изисква се и включване на още специалисти от други области. Проблемите се дължат на по - голямата мобилност, увеличено строителство в Русе и пр. В свое писмено становище катедрата поддържа "Синя зона". Техническите параметри обаче следва да се доуточнят - контрол, санкции, места. Проблемът със зоната е част от Генералния план за движение. Всяка корекция ще влоши цялостната организация т. е. лично той поддържа, че Генералният план за движение на Русе първо трябва да се промени.

Данко Павлов отправи въпрос към администрацията как ще се реши проблемът с приобщените площи за кратковременно платено паркиране. Например с живущите в блоковете по ул. "П. Д. Петков". Направено бе конкретно предложение за разчертаване наново на местат аза паркиране. Всеки ден имало удари поради изнасяне на паркиране автомобили при маневра в посока обратна на движението.

Петър Даскалов от ГЕРБ вижда частично облекчение в паркирането, като следва да се оптимизира начинът за кратковременно паркиране. До юни кметът трябва да направи проучване за въвеждане плащане при паркиране с изпращане на SMS. По подобие на София. По улица "Шипка" може да се монтират светлинни табели, указващи спусната бариера на ж. п. прелеза, за да се ограничат опашките там.

Г-н Рашев от БСП поиска отговорни решения и бързи действия за промяна членове на Наредба № 18. Би трябвало да се въведат привилегии на живущите в централна градска част за кратковременно паркиране. Същото се отнася за ценовата политика за кратковременно паркиране. Тя може да е прогресивна - да могат повече МПС по - кратко време да пребивават в централна градска част. Действията на общинските съветници могат да се съгласуват с ОДП - Русе. Коментирано е по комисии да се създаде общинска полиция за засилен контрол. Рестриктивните мерки ще доведат до изпълнение на поставените задачи.

Според старейшината на бул. "Придунавски" тротоарът от Дълбокия път до Мост на въздишките може да стане място за кратковременно паркиране. Още повече, че там има доста седалища на държавни институции.

Д-р Т. Оджаков разглежда състоянието на паркирането като отражение на състоянието на държавата. Общи изказвания в стил 11-и конгрес на БСП днес с общи приказки били замазване на проблема. Очевидно било, че улици, проектирани за 5 коли, не могат да поемат 50. За да не се "отбие номера", трябва да се регулира паркирането в централна градска част с помощта на общинска полиция. Осезателна намеса на администрацията и пътна полиция ще решат потока на МПС. Много граждани се възмущавали в приемни за това,у че луксозни коли преминавали, където си искат в центъра. Даден бе пример с голям червен автомобил, преминал през площад "Свобода". "В Бангладеш ли се намираме?!", попита възмутен д-р Оджаков. И потвърди предложението на М. Кастерлиев.

Арх. М. Костадинова се спря на факта, че от 30 години има стар Генерален транспортно - комуникационен план на града. Той се разминавал с Генералния план и затова Русе останал с недостатъчно развита улична мрежа. Оттам произлезли и проблемите с организацията на движението. През месец септември миналата година бе приет ОГП на града. С днешните действия се осъществяват заложени там основни постановки. Нов генерален план за организация на движението трябва да има. Общинска администрация не само трябва да организира обществената поръчка, но и да обясни етапите на проектиране. В следващата година да има яснота за проучване на конфликтните точки, иска М. Костадинова.

"Симеон Велики", бул. "Придунавски", "Духовно възраждане" ще се отредят за кратковременно паркиране. На 50 паркоместа 2 трябва да са за лица с увреждания по нормативите на наредба.

В одобрения ОГП и специфичните правила имало предложение за създаване на нарочен фонд за изграждане паркинги и гаражи. Средствата ще идват от обекти, където по обективни причини не могат да се реализират съответния брой паркоместа. Правилата са внесени във Върховния експертен съвет, но от месеци няма яснота дали има одобрение.

Доц. Н. Михайлов от БСП не прие упрека на д-р Оджаков, че се говорят общи приказки. Днес ще трябва да се обединят съветниците около принципа за ограничаване достъпа на МПС до централна градска част. Би следвало да се изгражда и култура към околната среда. Даден бе пример с Холандия, Белгия, Дания и пр. държави, където се ползват масово велосипеди.

Председателят на ОбС - Русе Искрен Веселинов за подобряване пропускателната способност на улиците трябва да се изгради поетапно инфраструктура за подобряване паркирането, организацията на движението, както и дисциплината на водачите.

Неговите предложения са:

- по ул. "Александровска" да няма паркиране, защото иначе ще се загуби улицата като пешеходна зона

- на ул. "Фердинанд" зелените площи могат да се изнесат навътре за сметка на асфалтовата пътечка, а под дърветата да има паркоместа . Там около 150 коли могат да се съберат без да се отреже нито едно дърво.

- без генерален план за организация на движение в централна градска част могат да се посочат места с "тапи" заради знаци за предимство - напр. около бившата Проектантска организация, РУ и пр.

- прекрасна идея е от Симовата мелница до Пантеона /по бул. "цар Освободител" да се направи още една лента за двжение за сметка на централната асфалтова пътека. В бюджета за следващата година могат да се заложат пари за проектиране и дори започване на изпълнението

- предпроектни проучвания в района на Кръговото за пътно съоръжение, разделящо потоците на две нива

За Ст. Бучаков КАТ не си върши работата, а общината се опитва да реши чужди задачи. Предлага се кметът да направи стъпки да се направи звено със статут и правомощия на КАТ. В закона имало "вратичка", който позволява към полицията да има щатни бройки, издържани от общината, но с полицейски правомощия. Така ще се избегне патовата ситуация със СЗ КООРС и необходимостта от смесените екипи. Веднага щели да бъдат дисциплинирани водачите в града.

В. танов от ГЕРБ репликира Ст. Бучаков, че не чете законите. През 1997 година ЗМВР предвиждал такива възможности, но сегашният нормативен акт не позволява общинска полиция. Платеното паркиране не е работа на МВР, каза генералът. Ограничителните мерки се налагат със знаци, за спазването на които следят пътните полицаи.Промените в ЗУТ са ограничили възможността да има блокове без паркинги. В ЕС се ползват масово велосипеди, защото колите не са по улиците, а в блоковете или в подземни /надземни/ паркинги.

Кметът на община Русе Б. Йотов изрази благодарност към всички, съпричастни към проблема и дали предложения. Наредба № 18 и вероятно други наредби на ОбС - Русе ще бъдат обект на промяна за подобряване организацията на движението. Най - вече промените ще се за гарантираните паркоместа в блоковете, съответни на броя живущи семейства или офиси. Г-н Йотов прие да не се паркира на ул. "Александровска". В новият МALL до МБАЛ ще има 250 паркоместа, които ще се ползват не само от посетителите на търговския обект. По алеи "Възраждане" също под дърветата ще има паркоместа.

С по 1 лента ще се намали зелената площ на бул. "Цар Освободител" от двете страни. Ще се отсекат 20 - 30 дървета, но ще се засадят нови. Същото ще се случи с ул. "Янтра" - разширение с 1 лента. По ул. "П. Д. Петков" не трябва да се обръща движението. Абонаментните паркоместа да струват 200 лева в условията на криза не е добре. Всички ползватели сега се отказали от тях. Затова тарифата ще се свали наполовина, за да са в услуга на фирмите и институциите. Велосипедистите са редовни участници в движението, призна кметът. По бул. "България" ще има велоалея, такава е факт в Парка на младежта. Анализ от специалистите обаче следва да има за осъществяването на нови. Някои от централните градски улици могат да станат еднопосочни с краткотрайно паркиране и алеи за велосипедисти.

Общинска полиция не може да се създаде от кмета. Това трябва да се случи с нов закон. Доброволните отряди нямат правомощията да санкционират, смятат кметът.

При наличие на полицейски патрули винаги се дисциплинират водачите. Така се е случило с опита на ул. "К. Иречек".

Изграждането на надземни гаражи ще е по - евтин вариант от подземни гаражи, добави кметът.

Предложенията се приеха. По ул. "Р. Даскалов" няма да има кратковременно паркиране. Не се прие намаляване броя паркоместа зад СОУ "Христо Ботев" - по ул. "Тома Кърджиев".  Общинска администрация смята, че мястото е удобно за паркиране. Това становище възприеха и повечето общински съветници. Ст. Бучаков оттегли предложението си да се създаде звено, издържано от общината, към КАТ.
http://www.ruseinfo.net/news_61132.html
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #3 -: април 01, 2009, 12:28:00 »

Само на мен ли ми се струва, че това не е рационално решение и ще доведе до още по-големи проблеми? Въпросните платени паркинги ще се избягват от хората и така ще се задръстят останалите околни улици. Общината толкова ли е закъсала, че да опре до пари от паркинги? Нека са безплатни! И да изградят нови истински паркинги, а не да отделят дясната лента на няколко улици!
Безумие.
Активен
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #4 -: април 01, 2009, 02:14:22 »

Мне така трябва да е. Защото сега човек, който има работа за 15-20 минути до час на такова място не може да спре от коли, стоящи по цял ден.
Активен

deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #5 -: април 01, 2009, 02:20:32 »

Колко ще те таксуват за 15 минути?
Активен
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #6 -: април 01, 2009, 02:28:54 »

Това, че таксуват цял час вече е глупаво наистина. Трябва да има и за половин. Ама ако парите наистина отиват за строеж на нови паркоместа и ремонт на улици съм съгласен и за час. Пък в крайна сметка ти си преценяваш дали да си запълниш времето до час или ще тръгнеш по-рано  Grin.
Активен

deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #7 -: декември 02, 2009, 06:15:51 »

Гражданин отправи писмо до кмета на общината и председателя на Общинския съвет в Русе за проблемите с платеното паркиране в града
http://www.ruseinfo.net/news_69309.html

Дълго е, затова не го пействам, но съм напълно съгласен с автора. Не може да направиш всички места за паркиране платени, живущите да нямат алтернатива, а в същото време да няма и нормални големи паркинги наблизо.
Активен
ilko
Илко
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 520


Профил Ел. поща
« Отговор #8 -: декември 02, 2009, 06:46:58 »

Да напиша и аз нещо,току виж някой с власт го  прочел . Всеки който живее в центъра има някакво право да си паркира близо до дома ,нали . От друга страна се създават задръствания главно и единствено пак в центъра .Затова системата е следната ;паркирането между 8 00 и 17 00 е платено ,а извън работно време е безплатно както събота и неделя . За лелките с фотоапаратите ,дето поставят по 100лв фишове на чистачките ,ще ви обесня друг път .
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2294


Профил Ел. поща
« Отговор #9 -: декември 05, 2009, 02:07:49 »

Във Варна ми направи впечатление една сграда в близост до Колхозния пазар. Имаше подземен паркинг, който е безплатен за първия един час. Стори ми се добра идея, като се има предвид, че места за паркиране по околните улици не видях.
Какво мислите за този вариант, дали може да стане в Русе или след всичко построено без разчет за паркоместа е изгубена кауза?
Активен
ivanov
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 2


Профил Ел. поща
« Отговор #10 -: януари 12, 2010, 01:22:54 »

Въвеждането на платен престой по централните улици на града е рестриктивна мярка и като всяка такава може да има само временен ефект. Аз съм против нея по две причини:
Първо – смятам, че е право на всеки човек да се предвижва и престоява временно, пеш или с превозното си средство по всички улици в България. Изключения се допускат само в „изключителни” случаи – опасност за живота и здравето, авария, удовлетворяване на специфични нужди (ако физически, а не финансово не е възможно друго). Ако сте ходили в София, Пловдив, Стара Загора (сигурно и в други градове е така), то няма как да не сте усетили чувството, че сте нежелани. Там поне съм за малко. Правото да спреш без да плащаш на обществена улица е свещено. Тук не става въпрос за пари, въпросът е принципен. Аргументът, че сумата е малка е като да се оправдаят магистралните проститутки, че вземат малко и, че то всъщност за такава сума си е по любов. До преди няколко месеца се чувствах доволен, че тази глупава практика, да се плаща за престой, я няма в Русе. Приятели които живеят в други градове са изпитвали известна завист за това, че тук хората и управляващите са по-разумни.
Второ – ефектът който, ще се получи от това е, че няколко души ще имат работа. Полезността на тези хора ще е единствено за техните семейства, ще носят по една минимална заплата, което не е нормално за която и да е работа. Очаква се, че когато човек работи нещо, то той получава пари според приноса си към останалите (организацията си, а тя към обществото). Тук се наблюдава българския феномен от 90-те години, парите са измерител не за полезност, а за дебелоочие. Общината става гьон сурат и прави пари. Разумното е общината (или чрез концесия) да изгради няколко паркинга в невралгичните зони, които да си бъдат платени и „зорлиите” да си плащат. Казвам го в качеството си на потенциален техен клиент. Ясно е, че всяко левче което ще дам за да спра на тях, ще е хляб за тази които са го строили и тези които го обслужват. Полезността им ще е в това, че са създали нещо което да облекчи нещата, а не да ни мачка административно.
Съдейки обаче по написаното във форума, явно моето мнение е в малцинствения лагер. Лошото е, че тенденцията за погазване на подобни принципи се засилва. По формулата „събери от всички по една стотинка и ще си милиардер”, почнаха да действат толкова много хора, че стотинките които трябва да даваме се превръщат в стотици левове и то без да отчитаме разходите за администриране на дейността.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #11 -: февруари 27, 2010, 11:26:23 »

Отделете малко време и попълнете тази анкета за паркирането около болницата:
http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHcxSk9OenJHTEg4VzVmdTJ6MXQ2N1E6MA
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2066


Профил WWW
« Отговор #12 -: февруари 27, 2010, 04:37:53 »

Правото да паркираш където ти падне е точно толкова свещено, колкото и правото да си харесаш някоя публична собственост и да заживееш там, както примерно циганите се случва да живеят в разни паркове или незаконни гета. На какво основание точно трябва да паркираш там безплатно?

А дали многоетажните паркинги ще решат проблема - не, няма да го решат, защото българите са изключително селски тарикати и никога няма да се минат. Пример - едната страна на К.Иречек е платена, другата не и там е по принцип забранено да се паркира. Резултатът - от забранената страна пълно с коли, от платената - празно.

Да не говорим колко му е трудно на родния Ганьо да приеме факта, че трябва да повърви няколко минути, вместо гордо да си паркира колата точно срещу входа там където отива.
Активен
jorda
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 445



Профил
« Отговор #13 -: февруари 27, 2010, 04:48:41 »

Това е така защото няма контрол. Хайде да видим сега паякът , ако си върши добре работата разбира се, дали ще продължават да спрат където си искат "тарикатите". Ние балъците са стремим да си спазваме правилата,давам си левчето и това е Cheesy
Активен
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #14 -: февруари 27, 2010, 07:12:25 »

Нямам търпение паяка да започне да работи. Това е най-ефективния начин Ганьо да се възпита. За да си вземеш колата от наказателния паркинг трябва да платиш, а не като глобите, които никой не плаща и от полицията ги мързи да пишат.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 10   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.105 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.019s, 2q)

Google e прегледал тази страница октомври 13, 2019, 08:10:05