Страници: 1 2 3 [4]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Региони на България  (Прочетена 52722 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #45 -: януари 19, 2023, 01:53:31 »

Ето и в момента положението:
В Бургас,Русе, Плевен,Сливен и Благоевград има по 10-15 улици с трафик.
Търново и Шумен - 5-10 такива.
Силистра, Дупница, Хасково - по 3-4.
Всичко останало е мъртвило, включително Ст.Загора, Добрич, Ямбол, целия Северозапад/Враца - 1 транзитна улица/ , Смолян, Кърджали, Пазарджик, Разград, Ловеч, Габрово, Кюстендил /1 улица/.
В Ст.Загора в момента има трафик точно по 0 улици /не броя околовръстното/. Huh?

Относно предположението за нощните смени, не знам 1-2 часа през нощта какви точно смени се "въртят", аз поне не съм чувал за такива.
« Последна редакция: януари 19, 2023, 01:59:20 от фараша » Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #46 -: януари 19, 2023, 02:09:41 »

И още един коментар - в момента пътя Русе-Ябланица /както и Русе-Гурково/ са по-натоварени, отколкото Ябланица-Търново-Шумен.
Както и пътищата София-Видин през Враца и през Петрохан, са по-натоварени от Русе-Шумен.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2275


Профил WWW
« Отговор #47 -: януари 19, 2023, 08:59:19 »

Аз съм малко изненадан че въобще говорим за нощен трафик (0-6ч), моите наблюдения върху София са че такъв практически почти няма извън уикендите и празниците като ме съмнява в Пловдив, Варна и останалите градове да е особено различно.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #48 -: януари 19, 2023, 10:04:45 »

В случая за през нощта, предполагам става въпрос ИЗОБЩО за НЯКАКЪВ трафик, защото по някои улици се отчита скорост на трафик/в зелено/, а по други - не. Честно казано не намирам обяснение на алгоритъма, който се използва за оценяване на трафика от гугъл.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #49 -: февруари 11, 2025, 08:12:22 »

Цитат
Северният централен район на България е №2 в Европа по ръст на БВП през 2023 г.

Реалният, коригиран спрямо потребителските цени брутен вътрешен продукт (БВП) се е увеличил в 154 региона в Европейския съюз през 2023 г. на годишна база. В други 85 европейски региона реалният БВП е намалял, сочат най-новите данни на европейската статистическа агенция Евростат, публикувани днес на сайта й.

През 2023 г. Малта е била с най-голям ръст (6,7 на сто) на реалния БВП сред регионите в Евросъюза. В Малта има само един териториален регион, посочва Евростат.

На второ място е бил Северният централен регион в България, с увеличение от 5,8 на сто на реалния брутен вътрешен продукт (Северният централен район се формира от областите Велико Търново, Габрово, Русе, Разград и Силистра - бел. ред.).

Испанските региони Балеарски острови и Канарски острови се нареждат на трето и четвърто място, като там реалният БВП се е повишил съответно с 5,7 и 5,1 на сто, следвани от датския регион Ховедстаден, в който е нараснал с 5 на сто.

За разлика от 2022 г., когато най-значителният годишен спад на реалния БВП е около 3 на сто, през 2023 г. показателят спада рязко в австрийския регион Форарлберг, с 14,1 на сто. Той намалява значително, с 12,9 на сто, и в региона Прованс-Алпи-Лазурен бряг, разположен в южната част на Франция.

Реалният БВП през 2023 г. също е намалял в Гронинген, Нидерландия - с 11,1 на сто, в ирландския Южен регион - с 10,9 на сто, както и в Северен централен в Швеция - със 7,7 на сто.

В пет региона от ЕС не е регистрирана промяна през 2023 г. в сравнение с 2022 г. - Залцбург в Австрия, Люнебург и Тюрингия в Германия, Тесалия в Гърция и Емилия-Романя в Италия.

Средното увеличение на реалния брутен вътрешен продукт през 2023 г. в ЕС на годишна база е 0,4 на сто спрямо ръст от 3,5 на сто през 2022 г., сочат още данните на Евростат, цитирани от БТА.

Цялата статия:
https://business.dir.bg/gallery/severniyat-tsentralen-rayon-na-balgariya-e-2-v-evropa-po-rast-na-bvp-prez-2023-g
Активен
Slex
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 202


Профил
« Отговор #50 -: февруари 13, 2025, 12:40:30 »

На Север почвите са льосови, слънцето пече, вятърът духа, има зима, има лято, склонове нагоре, склонове надолу, дъждове валят, реки текат -  въобще все неща, дето другаде ги няма. И как при това положение да строиш магистрала или каквото и да било. Поне дай хикс пари отгоре, че да направим нещо някак по някое време по-нататък да не е без хич.

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/infrastructure/2025/02/11/4740994_lyosovite_pochvi_li_blokiraha_magistralata_ruse_-/
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2477


Профил
« Отговор #51 -: март 26, 2025, 07:15:00 »

Министерският съвет със свое решение от 26.03.2025 г. определи нов обхват на регионите за планиране от ниво 2 в Република България, който Националният статистически институт ще представи на Евростат за одобрение.
В Решението на Министерския съвет се предлага обособяване на четири региона за планиране от ниво 2, както следва:
1️⃣. Северен, включващ областите Видин, Монтана, Враца, Ловеч, Плевен, Габрово, Велико Търново, Търговище, Русе, Разград и Силистра;
2️⃣. Източен, включващ областите Добрич, Варна, Шумен, Бургас, Сливен и Ямбол;
3️⃣. Южен, включващ областите София, Перник, Кюстендил, Благоевград, Пазарджик, Смолян, Пловдив, Стара Загора, Хасково и Кърджали;
4️⃣. Столичен, включващ област София (столица).



Промяната се налага, тъй като Северозападният и Северният централен регион не отговарят на изискванията на Евростат за минимален брой на населението в регионите за статистически цели - 800 000 души. Обхватът на регионите от ниво 2 е определен в Закона за регионалното развитие и трябва да съответства на изискванията на общата класификация на териториалните единици за статистически цели (NUTS). Изменението няма да доведе до промяна в административно-териториалното устройство на страната.
Целта е с новото райониране да се подпомогнат процесите по прилагането на политиката за регионално развитие и намаляването на междурегионалните различия чрез привеждане на Класификацията NUTS в съответствие с европейските изисквания.
НСИ има готовност да започне преговори със статистическата служба на Европейската комисия „Евростат“ за промяна в обхвата на регионите от ниво 2 и да представи пред нея определения от Министерски съвет вариант за ново райониране за статистически цели.
Ако предложението на България се приеме от Европейския съюз, промените ще влязат в сила от 1 януари 2027 година.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #52 -: март 27, 2025, 01:21:52 »

Това райониране изглежда доста реалистично и се покрива доста добре с преставата на обикновенния човек за различните региони на страната. Да отбележа едно промяна близко до нас - Търговище идва към Севера, а не е част от морския регион.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2477


Профил
« Отговор #53 -: март 29, 2025, 11:19:44 »

Аз също мисля, че това райониране отговаря на реалностите и е възможно най-доброто.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 891


Профил
« Отговор #54 -: април 04, 2025, 11:16:34 »

Това райониране отговаря на днешните реалности, но не и на утрешните.
Ако обитателите на България не променят възприятието за това що е държава, то цялото това райониране ще е ден до пладне. С всяка изминала година, хората които познавам са все по малко в Русе и все повече в София и Варна. Любопитен съм за статистически данни, колко хора в репродуктивна възраст живеят в Северна България, като от статистиката извадим Варна?
« Последна редакция: април 06, 2025, 10:37:14 от JMM » Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1461


Профил
« Отговор #55 -: май 12, 2025, 11:29:22 »

Тия дни ходих по разни села из силистренско и ми направи впечатление, че всички пътища по които карах, дори до еднопосочни до някое гранично село и междуселски, бяха в състояние близко до перфектното - преасфалтирани, с канавки и видима хоризонтална маркировка. Преасфалтираха и пътя Силистра-Добрич.
Нещо, което не мога да кажа дори за по-важни пътищата из Плевенско, Търновско, Ловешко, Русенско и т.н.
Има ли някакво обяснение за това/освен евентуално политическо/? Изглежда доста неадекватно за нас като страна, някакво гранично село да има по-поддържан път от пътя Букурещ - София, примерно.  
Явно имаме разлики между региони, не само по оста север - юг.

Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2477


Профил
« Отговор #56 -: май 13, 2025, 10:19:39 »

По принцип, общините където ДПС управлява обикновено бяха така. Вероятно си попаднал на пътища в такива.
Активен
Flying spur
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 599

Nothing good comes easy


Профил WWW
« Отговор #57 -: май 14, 2025, 10:09:23 »

Преди 2 седмици пътувах до Отопени и обратно. От румънска страна нещата са идеални. Околовръстното на Букурещ е за пример. До летището беше около час и 45 минути, но удоволствие да се кара по такива пътища, не го усещаш времето.

Ние изглеждаме като страна от третият свят, само София е по-добре, но не може да се сравнява с Букурещ.

Да вземат да ви дадат на Китайски фирми да построят магистрали и да се плаща, както примерно е в Италия, но магистралите им са страхотни.
« Последна редакция: май 14, 2025, 10:15:51 от Flying spur » Активен
Страници: 1 2 3 [4]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.06 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.007s, 2q)

Google e прегледал тази страница Днес в 06:04:10