Страници: 1 ... 8 9 [10] 11   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Русенски песимизъм  (Прочетена 45882 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #135 -: декември 28, 2015, 03:17:04 »

Ако се заключи, така или иначе това явление ще се обсъжда в другите теми, а не виждам много смисъл от това. Русенският песимизъм си съществува и ще се сблъскваме с него още дълго време. Дали е обективно или субективно породен, той съществува. И според мен е добре да се изследва. Smiley
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 516


Профил
« Отговор #136 -: декември 31, 2015, 10:31:30 »

Явлението "Русенски песимизъм" е определено субективно породен.

Нещо дълбоко сбъркано има в българското мислене и възприятие на заобикалящия го свят.
Не е нормално за хора живеещи в град с 20-вековна история като Русе, започваща с изграждането на тракийско селище, наследник на което се явява крепостта Сексагинта Приста, да проявяват подобни "терзания" - има ли бъдеще или няма мястото в което живея. Не е нормално градовете по поречието на Дунав на запад от България да процъфтяват, а тук да се подлага на съмнение смисъла от съществуването на това географското положение. Не е нормално да се считаме за част от европейската култура и цивилизация и да нямаме поне едно развито и успешно селище по поречието на Дунав, където са разположени четири столици на европейски държави. Не е нормално наследения от Османската държава най голям град в земите на Северна България и втори по големина в българското землище след Пловдив, в резултат на 130 години българско управление да се превърне в пети ...

Българите сме изключение от общото правило за икономическо развитие на държавите - Северните щати на Америка са по развити от южните, северна Европа е по развита от южна, северна Италия е по развита от южна, ... северна България е по изостанала от южна ...  Smiley
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #137 -: декември 31, 2015, 11:40:14 »

Според мен русенският песимизъм е част от българския песимизъм. Не съм съвсем съгласен, че са продукт само на субективизъм.
Западането на Дунавския регион в България от една страна е плод на факта, че ж.п. комуникациите, а в по-ново време и пътните комуникации напълно изместиха речния транспорт като фактор, а от друга, че след 1944 г. Дунав не води на никъде - основната търговия е в рамките на СИВ, а само Румъния и малкия участък на СССР са на страни от СИВ. Т.е. възможностите на реката не се използват пълноценно. Да не говорим и че с Румъния като външнотърговски партньор по времето на соца търгуваме по-малко отколкото със СССР, ГДР, Чехословакия, Полша и Унгария. Друг фактор е и развитието на морското корабостроене, което също удря мащабната речна търговия. Просто в един момент морето, ж.п пътищата и тировете станаха по-рентабилни. Още един фактор е и факта, че от румънска страна няма големи селища по българския бряг. Не е все едно срещу Русе да е 60 хилядното Гюргево или 300 хилядните Браила и Галац.
Що се отнася то развитието на севера, това не е някакво общоприето правило - в Англия, в Германия или в Полша югът е по-развит от севера.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4639



Профил Ел. поща
« Отговор #138 -: октомври 14, 2018, 03:38:21 »

Поредния случай на русенски песимизъм срещнах в коментарите към новина в сайта Fakti.bg с гръмкото заглавие Вдигат свръхмодерен завод в Бургас. Е, по-нататък се оказва, че заводът ще е за... железопътни колела, но както и да е - и в тази сфера може да има високи технологии.

В хода на дискусията под новината един от коментиращите задава неудобни въпроси:

Цитат
Дотук добре с изграждането на завода. Всичко ще се оправи и с терена, и със закупуването и други, а с кадрите как ще се оправите? Циганите ли ще работят - неграмотни и без образование, или забравяте липсата на инженери в България, да не говорим за заплатите, които ще бъдат мижави?

На което друг съвсем отговаря отрезвяващо:

Цитат
Какви инженери, какви 5 лева?! Никой не иска повече от 8-и клас на такива места. Всичко е смляно на ниво третокласник за бачкаторите, логистиката, ОТКК, ЧР - 8-и клас. Още повече леярна... Нали Русе си имат една френска?!

Тук вече се включва потребител с ник бивш русенец и със следния коментар:

Цитат
Прав си, в Русе има един първокласен инвеститор, наречен "Монтюпе". В Русе, както и в Бургас, няма държава. В резултат на всичко това Русе в момента няма и 50 000 жители. Стискам палци на бургазлии, дано тяхната участ е различна.

Има в думите му и песимизъм, но има и реализъм. Може да не сме само 50000, но обезлюдяването на града е осезаемо и стряскащо. Всеки живеещ в блок вижда необитаваните апартаменти, каквито има във всички блокове на града, а и в обитаваните живеят половината от хората, които ги населяваха преди няколко десетилетия. Късно вечер по фасадите на блоковете има толкова много тъмни прозорци - понякога над половината от всичките.

Вижда се и по мизерното състояние на градския транспорт, и по ниската му използваемост - даже и в натоварени часове обичайна гледка са автобуси и тролеи с по 4-5 пътника. Извън часовете-пик спирките са безлюдни. Зная - стандартният отговор на хората с розови очила е, че сега много повече хора в сравнение с преди имат лични автомобили и затова общественият транспорт има толкова малко клиенти. Това е факт и няма да го отрека, но количествено нещата не се връзват. В един по-голям автобус или тролей обикновено се събират около 50 души. Ако вместо това са 5, значи останалите 45 са се качили на колите си. И понеже хората обикновено пътуват по един в кола (тоест само шофьор без други пътници), толкова повече коли трябва да има по русенските улици. А като се умножи това по броя на празните возила в градския транспорт, то автомобилният трафик по улиците би се увеличил толкова сериозно, че задръстванията биха били нещо обичайно. На практика обаче не е така. Увеличение има, но съвсем не толкова осезателно.

Проблемът е друг - няма ги хората. Твърде много от тях, най-вече млади, напускат Русе и България като цяло поради незадоволителните възможности да си осигурят средства за съществуване. По същата причина (а и по други) младите хора не създават семейства или ако го направят, се ограничават с едно дете. Засега не виждам сериозни фактори, които да обърнат тази гибелна за България тенденция, но дано не съм прав... Huh?
« Последна редакция: октомври 14, 2018, 06:10:52 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 337



Профил Ел. поща
« Отговор #139 -: октомври 14, 2018, 09:57:47 »

Тя тая тенденция е навсякъде из страната и по-скоро е правило отколкото изключение. Имай предвид и също така, че реално жилищата в градовете се увеличават, и при намаляващо население е неминуемо да има жилища, изглеждащи празни. Реално и за транспосртът си има обяснение - защо в далеч по-малки градове автобусите са пълни? При нас просто е доста неудобен и аз не помня време в което русенският градски транспорт е бил качествен и начесто, някой ако се сеща - да сподели. Така че определено има обезлюдяване, но то не е толкова драматично колко обичат някои русенци да  го изкарват.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2068


Профил WWW
« Отговор #140 -: октомври 14, 2018, 10:22:00 »

В Русе няма градски транспорт на практика - това което го има не покрива стандартите и за третия свят и само заухав общинар може да го нарече "градски транспорт". Ето затова няма хора в автобусите.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2298


Профил Ел. поща
« Отговор #141 -: октомври 14, 2018, 11:31:59 »

Когато бях ученик в Електрото ползвах постоянно градския транспорт. Тогава ситуацията беше коренно различна. Мисля, че точката на пречупване беше пожарът, за който не съм чул да има виновен.
Проблемът с намаляващото население не касае само Русе, това е проблем на държавно ниво.
« Последна редакция: октомври 14, 2018, 11:33:53 от vesel » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #142 -: октомври 15, 2018, 12:35:58 »

Специално за градския транспорт, този прословут пожар имаше сериозни последици, но пък спомогна за обновяването на подвижния състав. Иначе още сигурно щяхме да търкаляме "Икарусите" и "Чавдарите".
А за пътникопотока, три основни групи ползват градски транспорт - работници, ученици и пенсионери. Работниците от по-големите предприятия всички имат свой заводски транспорт, учениците постоянно намаляват заради ниската раждаемост, а и заради миграцията на млади семейства към София и Варна, на пенсионерите пък им идва скъпо.
Активен
JMM
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 516


Профил
« Отговор #143 -: октомври 15, 2018, 08:14:47 »

Цитат
Тук вече се включва потребител с ник бивш русенец

Прочета ли някъде в интернет пространството негативен коментар подписан с псевдоним "бивш русенец", твърдо съм УБЕДЕН че зад това се крие онова нещастно старозагорско мекере, разпространяващо клевети по адрес на Русе вече 16 години … но сред част от колегите витае схващането, че не трябва на нещастника да му се обръща внимание и така щял да дойде деня в който сам щял да престане …

И още нещо - в Русе работещите на трудов договор са 98 хил. Към тази цифра трябва да добавим пенсионерите и децата/учениците и бройката на населението ще е някъде към 145 хил. жители …
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2068


Профил WWW
« Отговор #144 -: октомври 15, 2018, 08:25:15 »

Специално за градския транспорт, този прословут пожар имаше сериозни последици, но пък спомогна за обновяването на подвижния състав. Иначе още сигурно щяхме да търкаляме "Икарусите" и "Чавдарите".
А за пътникопотока, три основни групи ползват градски транспорт - работници, ученици и пенсионери. Работниците от по-големите предприятия всички имат свой заводски транспорт, учениците постоянно намаляват заради ниската раждаемост, а и заради миграцията на млади семейства към София и Варна, на пенсионерите пък им идва скъпо.

И познай защо имат фирмен транспорт, не е защото въпросните заводи се чудят как да харчат допълнително за екстри, просто не могат да разчитат на градския такъв. Градският от своя страна пък се оплаква че нямало пътникопоток, ами то за грохнали неклиматизирани бракми в жегата или онези подвързани с тел микробусчета, всичките с график тип "как се случи",  няма как да има пътникопоток.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #145 -: октомври 15, 2018, 01:52:21 »

И още нещо - в Русе работещите на трудов договор са 98 хил. Към тази цифра трябва да добавим пенсионерите и децата/учениците и бройката на населението ще е някъде към 145 хил. жители …
Това, че населението е 80 или 50 хиляди са пълни малоумия и това е ясно на всеки с елементарни познания. Факт обаче, че Русе страда от депопулация - загубил е над 40 хил. активно население. Тази цифра е много дори за градове като Варна или Пловдив, за нас да не говорим.
И познай защо имат фирмен транспорт, не е защото въпросните заводи се чудят как да харчат допълнително за екстри, просто не могат да разчитат на градския такъв. Градският от своя страна пък се оплаква че нямало пътникопоток, ами то за грохнали неклиматизирани бракми в жегата или онези подвързани с тел микробусчета, всичките с график тип "как се случи",  няма как да има пътникопоток.
Защото е по-удобно. И за фирмата, и за работниците. За фирмата е удобно, защото няма закъсненели поради закъсняло разписание, сменена транспортна схема и т.н. За работниците - защото ги води направо в завода, а няма да вървят от спирката. Собственият транспорт е един вид екстра, социална придобивка - като ваучерите за фитнес или за отстъпка в определени места.
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 385



Профил
« Отговор #146 -: ноември 20, 2018, 08:49:15 »

Това е за тези които казват само че Русе е празен град, без хора, че всички са бедни. Още повече, че в Русе няма нищо интересно за хората, един пустеещ западнал безлюден град.

Ето ви доказателство, че когато има правилната инициатива това съвсем не е така!

Цитат
Опашка от желаещи да се пързалят на кънки за лед се изви до току-що откритата ледена пързалка на площада в Русе

сн. РусеИнфо



Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #147 -: ноември 20, 2018, 11:12:45 »

Нито Русе е празен град, без хора, нито всички са бедни. Това, че има малоумници, които тръбят това (за съжаление, голяма част от тях - наши съграждани) в голямата си част, са вопли на неудачници. Русе се развива в средни темпове, на практика по-добре от поне 70-80 % от страната. Проблемът е, че Русе не може да си позволи да е средняк. Ако нивото ни е да сме като Пазарджик или Враца - добре, притеснително е, че изоставаме от водещите градове. Бургас вече е тръгнал доста напред, Стара Загора също се опитва.
Активен
mm201
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 67


Профил Ел. поща
« Отговор #148 -: февруари 05, 2019, 09:06:11 »

Как да има някакъв оптимизъм,при сравняването ни с големите градове.Бюджет на Русе за 2019-138 000 000лв.,Бургас-253000000,Варна400+милиона.Айде Варна е голяма,ама Бургас е съизмерим с Русе и чак такава голяма разлика...Е на Ст. Загора е по-малък ,но това не ни топли.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1820


Профил Ел. поща
« Отговор #149 -: февруари 06, 2019, 03:08:03 »

Може ли някой да постне бюджетите на 7-те или 10-те най-големи града?
115 млн. в полза на Бургас е ужасно много. Това е 45% повече, при положение, че разликата в населението е 25%.
Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.145 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.025s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 30, 2019, 02:31:47