Страници: [1] 2 3 ... 24   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Дунав мост.  (Прочетена 143750 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ftubusa
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 557



Профил
« -: септември 07, 2007, 03:19:08 »


Нещо интересно за Дунав мост.

На 20 юни 1954 г. е открит първият и единствен до момента мост над река Дунав, свързващ българския и румънския бряг при градовете Русе – Гюргево

Мостът е проектиран и построен от българо-румънската организация "Дунав мост". С доставки на материали и оборудване участват СССР, Унгария, Чехословакия, Полша. Архитектурният проект е дело на арх. Г.Овчаров, а художественото оформление (порталите на българския и румънския бряг, и орловите глави по неговата дължина) е дело на украинския скулптор Михайло Парашчук. Строителният период трае 2 години и 3 месеца.
   

За първи път в световната практика се прилага нов начин за монтиране на сводови конструкции без междинни опори в Дунав. За първи път става и набиване на пилони чрез размиване на земни пластове с вода под силно налягане.
Мостът е с дължина 2224 метра и с 37 отвора и е най-дългият в Европа до март 1998 г., когато се открива мостът над река Тежу в Лисабон, Португалия /дълъг 18 км/. Изграден е на два етажа за едновременно железопътно и автомобилно движение. В средата на моста има подвижен отвор, предназначен да се вдига при високи води и да пропуска корабите.
Мостът е единствен над река Дунав в пределите на България.
В края на 90-те години на ХХ век пропускателните възможности на моста стават недостатъчни заради военните действия в бивша Югославия и наложеното ембарго. Ежедневно се образуват опашки от чакащи превозни средства, достигащи до 10 километра. Бавното придвижване на ТИР-ове е причина за постоянното натоварване на съоръжението, което по правилника за техническата му експлоатация е изрично забранено.

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3368



Профил
« Отговор #1 -: септември 07, 2007, 11:38:30 »

преди година-две дори бяха дигнали тази средна част за да мине по-висок кораб. беше много атрактивна гледка! даваха го по всички новини. аз самия до тогава не знаех че моста има такива възможности, страшен! ако някой има снимка на моста с вдигнатата средна част да не се колебае да я сподели с нас. много ясно си я спомням!
Активен

Във форума се ражда истината.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1385


Профил
« Отговор #2 -: ноември 15, 2007, 07:12:31 »

След като са вдигнали моста, сега вдигат и таксите за преминаване през него.

http://www.ruseinfo.net/news_22673.html
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #3 -: ноември 15, 2007, 10:06:41 »

Как може?! Вместо да ги премахнат, те ги вдигат!!!
Активен
mart0s
Мастър
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 804



Профил WWW
« Отговор #4 -: ноември 15, 2007, 10:14:07 »

16 лева еднопосочно Smiley
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5013



Профил Ел. поща
« Отговор #5 -: ноември 16, 2007, 12:51:37 »

Как може?! Вместо да ги премахнат, те ги вдигат!!!

Все пак в цивилизованите държави масово се практикува събиране на такси за преминаване по мостове (дори и значително по-малки от Дунав мост) и магистрали, като това е източник на средства за поддръжката на тези съоръжения. Все пак има логика - ползваш-плащаш си. Пак добре, че засега няма такси за пешеходци, значи до Гюргево може да се иде пеша... Wink
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
спиро
Гост
« Отговор #6 -: ноември 16, 2007, 02:33:00 »

Ortodox това е ужасна новина. 32 лева е страшно много да преминеш през един мост спрямо доходите на българите и на румънците също. Държавата получава пари от данъци. Да си поддържат инфраструктурата. Това е. Тези пари ще отидат в нечии джобове . Отново хранилница за власт имащи.
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3368



Профил
« Отговор #7 -: ноември 16, 2007, 09:28:18 »

каква е тази такса бе хора. в началото на октомври минах през него с автобус на Ованесови. струваше ми 20лв в едната посока. таксата била ли е включена в цената на билета, тъй като нищо допълнително не съм плащал? всъщност предполагам че е била включена и е поета от Ованесови. все пак си спомням че шофьора спира на бензиностанция в Румъния за да купува винетка. лошото е че изравняват целите заради румънската страна а стандартите ни далеч не са равни.
« Последна редакция: ноември 16, 2007, 09:30:26 от rosen_linov » Активен

Във форума се ражда истината.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #8 -: ноември 16, 2007, 10:23:23 »

Автобусите и те си плащат дебело, затова и билета до така близката Букурещ е толкова скъп. Иначе ако минават с бусчето до 8 места, и те си плащат като за кола - 16 лв от НГ. Иначе е към 60.
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3368



Профил
« Отговор #9 -: ноември 16, 2007, 01:45:19 »

Ясно баце! Мерси!  Wink
Активен

Във форума се ражда истината.
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #10 -: януари 24, 2008, 07:28:51 »

Ето още нещо интересно:

Дунав мост не е ремонтиран от 20 години

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=218503
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1385


Профил
« Отговор #11 -: март 18, 2008, 05:32:09 »

"Евродепутатът от ГЕРБ Николай Младенов е отправил устен въпрос към Еврокомисията за таксите на Дунав мост.

Това каза Младенов на среща с журналисти в Русе. Очакванията му са отговор да бъде даден на следващата сесия на комисията в Страсбург. По думите му, въпросът ще бъде дебатиран и в пленарна зала.
Направения от него и екипа му анализ показал, че събираните на Дунав мост такси са не само нелигитимни, но и затрудняват свободното движение на хора и стоки през единственото подобно съоръжение по 350-километровата граница между двете страни, каза Младенов. Той беше категоричен, че подобни такси са премахнати на всички други граници в Европейския съюз. Подобни такси е имало на мост между Германия и Полша, но с влизането на двете страни в ЕС, те са отпаднали.
Следващите стъпки ще заявисят от отговора на Европейската комисия, каза още Николай Младенов. По думите му, не е изключено да се стигне до Съда на Европейските общности в Люксембург. В много свои решения досега той се е произнасял в защита на свободното движение и срещу такси, които реално или потенциално могат да влияят негативно на вътрешния пазар."


На бой по измислената такса. Айсиктир...
 Evil Evil Evil
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2268


Профил WWW
« Отговор #12 -: март 18, 2008, 05:40:47 »

Миналата година 3 милиона души са минали оттам доколкото помня. Да речем че това са 1 милион автомобила - умножено по 8 евро, това прави 8 милиона евро.

За 2-3 години не само ремонт, но и нов мост ще направят. Шибана крадлива комунистическа държава!
Активен
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #13 -: март 18, 2008, 05:50:06 »

Миналата година 3 милиона души са минали оттам доколкото помня. Да речем че това са 1 милион автомобила - умножено по 8 евро, това прави 8 милиона евро.

За 2-3 години не само ремонт, но и нов мост ще направят. Шибана крадлива комунистическа държава!

Сигурно сме единствената държава в света, където огромните приходи от дадено съоръжение отиват на всевъзможни други места, но не и за неговата поддръжка.
Активен
ftubusa
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 557



Профил
« Отговор #14 -: март 18, 2008, 06:33:09 »

 Баси това направо звучи страшно. 8 милиона и насреща нищо. Evil
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 24   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.076 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 30, 2023, 04:23:11