Страници: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Благоустройство  (Прочетена 308350 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2940


Профил Ел. поща
« Отговор #765 -: септември 20, 2017, 11:55:54 »

О, моля те, не ми напомняй за още един от видимите резултати - обновяването на контактната мрежа с морално остарели елементи  Roll Eyes. Да не говорим, че на места вече има провисвания, изкривявания и т.н. Рекламация към изпълнителя да сте чули да има?

Много изкривихме темата. Целта ми беше да покажа пример, относно обновяване на междублокови пространства, с по-голямо внимание към детайлите. Тези неща ще бъдат там години наред, редно е да се мисли повече, а не само да се отчита активност някаква. Качеството времето ще го извади наяве и в Русе, и в Габрово.
« Последна редакция: септември 21, 2017, 12:07:57 от vesel » Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 666



Профил
« Отговор #766 -: септември 21, 2017, 03:21:49 »

Колега ние дори тролеи нямаме които да се възползват от по високо технологична мрежа. Имаме нова мрежа и това е най-важното. Няма нищо общо със старата износена мрежа.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2268


Профил WWW
« Отговор #767 -: септември 21, 2017, 03:47:47 »

Ъъъ, кое точно й е новото на мрежата?
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2352


Профил
« Отговор #768 -: септември 21, 2017, 05:21:35 »

В Габрово тяхната златна кметица им наряза тролейбусната мрежа. Това е ужасно и за жалост се случи в много градове - Добрич, Търново, Перник... Поне в Русе не само запазихме, но и обновихме голяма част от ккм макар и със същите параметри.
Дори и Пловдив остана без тролейбуси, а имаха от 1956 г.!
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5059



Профил Ел. поща
« Отговор #769 -: септември 21, 2017, 09:58:50 »

Да, случаят с "майничките" е особено драстичен и тъжен. Единственият провинциален град с тролеи през соца се лиши от тях след идването на нашенския вариант на "демокрацията"! Истински театър на абсурда... Shocked
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2352


Профил
« Отговор #770 -: септември 22, 2017, 02:22:07 »

Мисля, че е време да се отучим от крайно емоционалните оценки. Българинът силно люби и мрази, но не обича да мисли как да му е добре и защо светът не свършва. Все е прецакан, все апокалипсис, "демокрацията" му виновна и т.н... Shocked

Истината е, че тролейбусният транспорт е със съмнителна ефективност като цяло, а големите му фенове са основно в бившия СССР. През 60-те и 70-те в развитите държави масово спират тролеите. В една Англия от над 40 града с тролеи отдавна няма нито един! В Германия близо 80 града с тролейбусни мрежи днес имат само 3 (три!), при това са малки градове. Във Франция - същата работа, от 34 града, сега имат само 3. Тролейбусната мрежа в Лондон я закриват 1962 г., в Берлин - 1973 г., в Париж - 1966 г.
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%BA_%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%BD%D1%8B%D1%85_%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC_%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0#.D0.90.D0.BD.D0.B3.D0.BB.D0.B8.D1.8F
Както виждаме, животът не е спрял никъде, където са закрили тролеите си, просто са ги заменили с нещо по-ефективно. Smiley
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5059



Профил Ел. поща
« Отговор #771 -: септември 22, 2017, 04:30:23 »

Това за мен е нещо ново и интересно, но за да го разбера напълно, трябва да си изясня:

  • какво се има предвид под "ефективност" - икономическа, транспортна, екологична, някаква друга или комплекс от всичките.
  • какъв е по-добрият вариант и защо.
  • ако е така, не прави ли Русе грешка, като драпа да запази тролеите си.
  • ако е така, защо Škoda (предполагам, и други фирми) продължават производството на тролейбуси.
« Последна редакция: септември 22, 2017, 04:34:19 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2268


Профил WWW
« Отговор #772 -: септември 22, 2017, 05:23:10 »

Причините за отмирането на тролейбусния транспорт през миналия век са комплексни, да речем към онзи момент, тролейбусите са били по-скъпа алтернатива на автобусите - особено преди петролните кризи автобусите са били с порядъци по-евтин транспорт, а транспортните схеми с автобуси - далеч по-гъвкави. Също тогава, замърсяването в градовете е било предимно с индустриален произход и автомобилният транспорт не е бил голяма грижа. Тролейбусният транспорт е останал предимно в градове с неравен терен и по-големи денивелации - примерно Сан Франциско и Сиатъл в САЩ, Лион във Франция, голяма част от Швейцария и т.н. Днес обаче тепърва да се изграждат тролейбусни мрежи вероятно обезсмисля икономически заниманието.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2940


Профил Ел. поща
« Отговор #773 -: септември 22, 2017, 08:57:38 »

Проблемът е там, че при нас (България) нещата не опират до ефективност, била тя икономическа, екологична или друга. По-скоро са замесени некадърност и нездрав стремеж към лична облага за сметка на обществото.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2352


Профил
« Отговор #774 -: септември 23, 2017, 12:52:17 »

Това за мен е нещо ново и интересно, но за да го разбера напълно, трябва да си изясня:

  • какво се има предвид под "ефективност" - икономическа, транспортна, екологична, някаква друга или комплекс от всичките.
  • какъв е по-добрият вариант и защо.
  • ако е така, не прави ли Русе грешка, като драпа да запази тролеите си.
  • ако е така, защо Škoda (предполагам, и други фирми) продължават производството на тролейбуси.
1) Икономически колко е ефективен тролейбусният транспорт зависи от цените на горивата и електричеството, т.е. всичко е много конюнктурно. И все пак да не забравяме себестойността на изграждането на контактната мрежа и поддръжката й. Транспортно, тролейбусът и автобусът са практически една машина, просто с различен вид двигател. Трамваите, тези градски влакове, определено имат по-висока вместимост, но пък отдавна в Русе изчезна необходимостта от градски транспорт с висока вместимост, обикновено колите са полупразни. Екологично е ясно, че тролейбусът бие, въпреки че вече има съвременни автобусни алтернативи - на газ, на батерии. Комплексът от всичките показва, че ако Трудови войски навремето не бяха изградили русенската тролейбусна мрежа, с практически безплатния си труд, сега нямаше да има смисъл да се изгражда.
2) Не знам кой е по-добрия вариант, но знам, че автобусите са по-лесния вариант. Въпреки всичко, аз обичам тролейбусите и съм за запазването им. Може би поради носталгията ми от детството, не знам.
3) Според мен, засега не прави грешка. Поне при сегашните условия и особено при толкова голяма изградена мрежа.
4) Защото на света има действащи десетки, може би стотици тролейбусни мрежи. Естествено, че ще произвеждат, щом има такъв пазар.
« Последна редакция: септември 23, 2017, 02:55:56 от Русенец » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5059



Профил Ел. поща
« Отговор #775 -: септември 23, 2017, 10:14:17 »

Благодаря, колега, сега картинката ми се изясни в общи линии.

Остава да видим какво ще предприеме занапред Общината, която вече е собственик на тролейбусния транспорт в града - ще достави ли нови електрически возила, ще продължи ли договорите с автобусните частници с техните мизерни таралясници и изобщо как ще се промени градският транспорт на Русе в близките години. Huh?

П.П. Впрочем, с последните няколко постинга в тази тема за благоустройството неусетно се заформи офтопик по транспортни въпроси, така че, ако има още мнения в тази посока, моля авторите им да пишат в темата за градския транспорт.
« Последна редакция: септември 23, 2017, 10:17:00 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5059



Профил Ел. поща
« Отговор #776 -: септември 24, 2017, 12:31:06 »

Модернизират детски градини и училища в Русе с европари
21 септември 2017

2 училища и 3 детски градини в Русе ще бъдат модернизирани с европейски средства.


Кметът на Община Русе Пламен Стоилов подписа в Министерски съвет договор за безвъзмездна финансова помощ по проект „Ремонт на пет общински учебни заведения в град Русе, включително прилежащите им дворни пространства“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.

Чрез изпълнението на проекта с продължителност 30 месеца, ще бъдат обновени и модернизирани сградите и дворните пространства на три детски градини - „Пинокио – 1“, „Пинокио – 2“ и „Русалка – 2“ и ще бъдат ремонтирани две училища - ПМГ „Баба Тонка“ и СУ „Христо Ботев“, като се очаква да бъдат изпълнени мерки за енергийна ефективност, ще се изградят спортни площадки и достъпна архитектурна среда. Размерът на безвъзмездните финансови средства за Община Русе е 12 402 900,66 лв.

С тези дейности Община Русе продължава да работи в посока модернизиране на общинската образователна инфраструктура, заявиха оттам.

С европейски средства бяха обновени сградите на детските градини „Незабравка 2“, „Чучулига“, „Радост“, както и на ОУ „Любен Каравелов“, СУЕЕ „Св. Константин - Кирил Философ“, ОУ „Никола Обретенов“, ОУ „Тома Кърджиев“, СУПНЕ „Фридрих Шилер“, ОУ „Братя Миладинови“ и ОУ „Олимпи Панов“.


Източник: http://rousse.dir.bg/news.php?id=26385507
« Последна редакция: септември 24, 2017, 07:13:28 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2940


Профил Ел. поща
« Отговор #777 -: септември 24, 2017, 05:13:59 »

А дано някой се сети, че освен асфалт съществуват и по-подходящи съвременни материали за настилка на училищен двор  Cool
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1430



Профил
« Отговор #778 -: ноември 10, 2017, 10:27:12 »

Нов паркинг с локви. Гарантирано от Комунални дейности Cheesy https://www.facebook.com/ruseart.bg/posts/1734395693299316
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 666



Профил
« Отговор #779 -: ноември 10, 2017, 11:33:54 »

^^Какви локви пък там? Хайде стига негативизм!
Активен
Страници: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 57   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.08 секунди с 24 запитвания. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)

Google e прегледал тази страница септември 18, 2023, 11:39:06