Анкета
Въпрос: Има ли местната власт визия за развитието на града?
Да, определено и я следват - 2 (11.1%)
По-скоро да, но им е трудно - 5 (27.8%)
Само имитират визия за развитие - 5 (27.8%)
По-скоро не - 0 (0%)
Не, категорично нямат, всичко е на "парче" - 6 (33.3%)
Общ брой гласове: 18

Страници: 1 ... 16 17 [18] 19   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Имат ли русенските управници визия за развитието на града?  (Прочетена 86478 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1322


Профил
« Отговор #255 -: януари 27, 2021, 12:06:18 »

Аз също смятам, че замърсяването от коли не бива да се подценява, както и да се надценява индустриалното.
Никой не може да ме убеди, че колкото и каквото да изпускат примерно от Линамар или в иднустриалните зони, то ще дойде в опасни за здравето концентрации до града на 3-4 км разстояние. Докато чакането на светофари /пеш или в кола/ и по спирки, ни излага доста по-директно и по често на въздействието на транспортното замърсяване.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #256 -: януари 27, 2021, 12:43:14 »

Русе няма такова движение, бе да не сме София... Roll Eyes
Това не ви е кръстовището на "Орлов мост", дето имаш хиляди коли на едно място.

Пък Линамар много добре съм го усещал нощно време и е продължително, не знам от колите да е имало нещо толкова продължително.

Аз продължавам да държа на основната си теза - русенските власти могат да имат претенции към собствениците на автомобили ако бяха осигурили приличен градски транспорт. Такъв меко казано няма. Да, става да се придвижват учениците на училище и да се връщат и до там. За работещ човек на смени е безумен - след 20 ч. няма коли. Ако си втора смяна примерно, ще ти трябва такси, въпреки че свършваш в съвсем прилично време.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2242


Профил WWW
« Отговор #257 -: януари 27, 2021, 01:26:40 »

Няма нужда да има трафик като на Орлов Мост в София. Азотните оксиди са като цяло по-тежки от въздуха и не са особено мобилни. Навсякъде където са правили по-мащабни измервания (в София включително), разликите между концентрациите в непосредствена близост до пътни артерии и само на 200-300 метра от тях са от сорта на поне 1-2 порядъка. В Русе има достатъчно натоварени пътни артерии и достатъчно жилищни сгради около тях. Имаме за капак и транзитния трафик през моста, който минава надлъжно на града и там като голям процент от превозните средства са тежкотоварни, съответно с дизелов двигател, които "цапат" колкото за няколко автомобила.

Що се отнася до градския транспорт, както стана ясно, това е проблема с кокошката и яйцето. В крайна сметка ГТ съществува за да решава проблемите на градската мобилност, ако те са решени по друг начин, то очевидно от ГТ няма смисъл и ако това е така, то би било абсолютно безсмислено да се инвестират публични средства в развиването му.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2829


Профил Ел. поща
« Отговор #258 -: януари 27, 2021, 05:58:11 »

Да, нормално е да се повишат данъците на автомобилите, че и на имотите, ако обаче получим нещо срещу събраните пари. Просто да си кажат, че пълнят бюджета на града, а не да го увъртат, че прокарват някаква екологична политика. Ако ще намаляваме трафика в местата, където са концентрирани множество хора, то подходите са други. Ако искаме да ограничим най-замърсяващите автомобили, то начина е друг.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #259 -: януари 27, 2021, 06:04:15 »

По принцип, ако задълбаем кое колко е вредно, то най-добре за по-сигурно ще трябва да се скрием в бункер с барокамера. Обаче последният който ползваше постоянно такова съоръжение - Майкъл Джексън, взе че умря сравнително млад, щото пък имаше други обсесии.

Има и още нещо - големината на Русе не предполага перфектно уреден градски транспорт, а от друга страна някои разстояния не са никак малки. Всъщност не знам много градове с населението на Русе, които да имат кой знае колко ефективен градски транспорт. Обикновено население над 300 хил. позволява някакви по-интересни решения - скоростни трасета, скоростен модерен трамвай и т.н. Над 800-900 хил. и метро. При нас градският транспорт е обречен да бъде предимно средство за придвижване на по-непретенциозни групи като ученици и пенсионери, за които факторът време не е толкова решаващ, а и се движат до определени точки. При хората в активна възраст това не работи.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 439



Профил Ел. поща
« Отговор #260 -: януари 27, 2021, 07:49:21 »

По принцип, ако задълбаем кое колко е вредно, то най-добре за по-сигурно ще трябва да се скрием в бункер с барокамера. Обаче последният който ползваше постоянно такова съоръжение - Майкъл Джексън, взе че умря сравнително млад, щото пък имаше други обсесии.

Има и още нещо - големината на Русе не предполага перфектно уреден градски транспорт, а от друга страна някои разстояния не са никак малки. Всъщност не знам много градове с населението на Русе, които да имат кой знае колко ефективен градски транспорт. Обикновено население над 300 хил. позволява някакви по-интересни решения - скоростни трасета, скоростен модерен трамвай и т.н. Над 800-900 хил. и метро. При нас градският транспорт е обречен да бъде предимно средство за придвижване на по-непретенциозни групи като ученици и пенсионери, за които факторът време не е толкова решаващ, а и се движат до определени точки. При хората в активна възраст това не работи.

Глупости са това. Дори една Румъния в градове по 150-200 000 имат трамваи и интересни решения. Може да видиш Упсала в Швеция, само с автобуси, град око 170 000 души, Инсбрук е около 150 000 души и има и трамваи. При нас има голямо покритие на града от тролеи. Много пъти е говорено, че ако сега трябва да изграждаме нова мрежа - няма смисъл, но като я имаме - в нея има поне още 20 години смислен живот. Въпросът е, че при нас се опитват да направят градски транспорт с 30 тролея и горе-долу толкова автобуси, които на всичкото отгоре са и доста малки като капацитет. С това, целият градски транспорт е отбий номер.
Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.
За да стане това, общината трябва да вкара много пари. Но ще ги спести от разширяване на инфраструктурата, от търсене на решения за паркиране и т.н. Разбира се, понеже нашите общини тия разходи не ги правят, реално няма да усетят разликата. Даже ще са на загуба, заради по-малкото коли, които ще се ползват и съответно - данъците за тях. Виж аргументите срещу новата транспортна схема, дето я измислиха унгарците - ми то много скъпо, ми то нямаме толкова подвижен състав. Ем с 2 автобуса няма как да покриваш Русе ефективно, сори.
В заключение, сегашната система удовлетворява прекрасно общините - не правим инввестиции, нови превозни средства само с пари от ЕС, нищо друго не се пипа, малко усилие, малко разходи и огромни приходи от колите. Поради което всички усилия са по-скоро привидни. Не само в Русе.
И стигаме до данъците. Данъците за старите коли трябва да се вдигат. Сори. Все пак има някакъв градски транспорт. Стига с това колко сме бедни, как няма за никого, как все не стигат парите и после претенции за нещо. Не става така. Кола Евро 4 струва 4-5000 лв., което не е непосилно. Колко по-евтина е поддръжката на 20+ годишна кола Евро 1 или 2? Абсурдно е просто.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #261 -: януари 27, 2021, 08:27:06 »

То трамваи има и в 30 хилядни градове, само че аз не говорих просто за трамваи, а за скоростен трамвай, или за скоростни автобусни трасета, в твоя случай пак чукча писатель, не читатель. Скоростния трамвай се движи по отделно трасе, безконфликтен е спрямо останалото движение, при невъзможност за самостоятелно трасе в централните градски части влиза под земята като метро. По-евтин е от метрото значително, същевременно си е инвестиция. Такова нещо ползват обикновено градове между 300 хил. и 1 млн., където има достатъчно пътникопоток и немалки разстояния, но чак от метро няма смисъл. В Румъния трамваите таралясници нямат нищо общо с това. Те са бавни и шумни, просто са исторически наследени, както е в Русе с тролеите. Уреден транспорт означава да е удобен. Да е удобен означава да има достатъчна гъстота на спирките, достатъчна интензивност и достатъчна скорост. В Русе в момента има единствено достатъчна гъстота на спирките, другото е трагедия. Колите минават на един час през повечето време и са до 20 ч., скоростта е на костенурка. И ще остане трагедия, освен ако не се намери някоя европрограма, защото размерите на Русе не са подходящи за развитие на модерен градски транспорт, той винаги ще е губещ, ако случайно някой реши да инвестира на пазарен принцип и да чака възвращаемост.

Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1322


Профил
« Отговор #262 -: януари 28, 2021, 11:01:38 »

Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.

Тук не съгласен и споделям гледната точка на Русенец. За да ни качат русенци масово на градски транспорт трябва:

А. Да има осезаема липса на паркоместа в целия град, тоест да няма къде да спреш/паркираш, освен в гаража си.
Б. Да има ограничения за влизане с автомобил в центъра или изобщо за движение на автомобили през определени дни/тип четни-нечетни/
В. Данъкът на евтините стари автомобили да е демотивиращ /примерно 700-1000 лв на година/
Г. Цената на билета да е осезаемо по-ниска от разхода за гориво на автомобила
Чак тогава идват графици на транспорта, качество на подвижния състав, спирки и прочие.
Активен
Slex
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 167


Профил
« Отговор #263 -: януари 28, 2021, 12:13:16 »

Твърдо съм против висок данък за евтините стари автомобили като еко мярка, защото няма непосредствена връзка между възрастта на автомобила и замърсяването. При равни други условия изглежда, че е така, но условията не са равни. Има елемент на самоселекция при покупката на автомобили отвъд фактора доход. Оставям настрана, че за някои от вас изглежда 4-5 бона не са кой знае какво, а в същото време за много хора очевидно не е така. Покупката на нов автомобил е оправдана, а и стимулите за това са по-големи, ако с него въртиш голям километраж и си избиваш парите.

Напълно е възможно средното замърсяване в градски условия от собствениците на нови автомобили да е по-голямо, защото са по-активни в използването им, докато собствениците на стари, голяма част от които пенсионери, ходят с тях един път в седмицата в Кауфланд, а през уикенда - до село.

Логичната мярка е акцизи, диференцирани според вида на горивото и замърсяването от него и колкото повече караш, толкова повече еко данък ще плащаш. Естествено, това няма да се отрази на местните финанси, но е целесъобразно.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2829


Профил Ел. поща
« Отговор #264 -: януари 28, 2021, 03:02:47 »

Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.

Тук не съгласен и споделям гледната точка на Русенец. За да ни качат русенци масово на градски транспорт трябва:

А. Да има осезаема липса на паркоместа в целия град, тоест да няма къде да спреш/паркираш, освен в гаража си.
Б. Да има ограничения за влизане с автомобил в центъра или изобщо за движение на автомобили през определени дни/тип четни-нечетни/
В. Данъкът на евтините стари автомобили да е демотивиращ /примерно 700-1000 лв на година/
Г. Цената на билета да е осезаемо по-ниска от разхода за гориво на автомобила
Чак тогава идват графици на транспорта, качество на подвижния състав, спирки и прочие.

По първа точка - има осезаем хаос с паркирането в града. Ако се вкарат нещата в законовата норма, то ще се окаже, че места за паркиране няма кой знае колко. Това автоматично води до ограничение на достъпа до центъра с МПС и не е нужно да има точка Б.
Цената на билета за ГТ е достатъчно ниска.
А защо пък само данъкът на евтините стари автомобили да е висок? За да не могат хората с по-ниски доходи да притежават автомобил? Малко дискриминационно ми се струва. Ако гоним някаква екологична цел, то подкрепям Slex, че трябва да се облага горивото, а не на калпак. Примерно, моят автомобил (стар dCi) почти не излиза от гаража. Обаче служебната кола, регистрирана в София я търкалям сериозно.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1322


Профил
« Отговор #265 -: януари 28, 2021, 03:40:03 »

Нещо не се разбираме. Предимствата от това да използваш собствен автомобил в днешно време са ТОЛКОВА по-големи от това да обикаляш по спирки и да се съобразяваш с разписания, че автомобилът трябва да ти носи много големи тегоби, за да се откажеш от него и да се върнеш на тролеите. Билетът от Възраждане до Изток ми е 2 лв, сам с кола пак толкова, че и по-малко. Отделно ако имам багаж. И на двете места има къде да спра или паркирам. Колата трябва да влече на месец МИНИМУМ поне 100-200 лв административни разходи /данък и застраховка/ за средния човек, за да се замисли той да мине на ГТ, ако предимно за градско шофиране я използва.
Не казвам, че това е правилно,а  просто обяснявам, защо не е лесно да върнеш хората в ГТ.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #266 -: януари 28, 2021, 04:07:28 »

Предимствата от това да използваш собствен автомобил в днешно време са ТОЛКОВА по-големи от това да обикаляш по спирки и да се съобразяваш с разписания...
Именно!
Трябва да подчертаем обаче, че това важи за градове с размерите на Русе. В София например, много мои приятели ползват метрото в ежеднението си. Защото метрото им излиза по-евтино и е по-бързо от придвижването с автомобил, а нямаш и проблемите с паркирането. Не хабиш и нерви в задръстванията и в шофирането. Плюс това влаковете са много редовни, а работното време е почти денощно (само 4-5 часа има празнина).
При нас тези предимства не могат да се осъществят.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #267 -: януари 29, 2021, 01:10:27 »

По първа точка - има осезаем хаос с паркирането в града.
Не повече отколкото при всеки български град.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2829


Профил Ел. поща
« Отговор #268 -: януари 29, 2021, 03:33:54 »

Бургас, Варна, че и Габрово?
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2193


Профил
« Отговор #269 -: януари 29, 2021, 10:40:21 »

И в Бургас, и във Варна в центъра паркирането е хаос. Трудно се намира платено паркиране, затова местните търсят странични улички, също както и ние тук. За Габрово не мога да говоря, но все пак е и доста малък град, а има широки булеварди, просторно е застроен, в перспектива, та там може и да е по-свободно и уредено.
Активен
Страници: 1 ... 16 17 [18] 19   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.085 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница март 26, 2022, 03:08:05