Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
Изгуби ли
регистрационния е-мейл?
Live Web Cam Rousse
Всичко за Русе
»
Русе / Rousse
»
Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
Username:
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Password:
Начало
Помощ
Търси
Календар
Сигнали за кмета
Вход
Регистрация
Анкета
Въпрос:
Има ли местната власт визия за развитието на града?
Да, определено и я следват
2 (11.1%)
По-скоро да, но им е трудно
5 (27.8%)
Само имитират визия за развитие
5 (27.8%)
По-скоро не
0 (0%)
Не, категорично нямат, всичко е на "парче"
6 (33.3%)
Общ брой гласове: 18
Страници:
1
...
16
17
[
18
]
19
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Имат ли русенските управници визия за развитието на града? (Прочетена 86478 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1322
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #255 -:
януари 27, 2021, 12:06:18 »
Аз също смятам, че замърсяването от коли не бива да се подценява, както и да се надценява индустриалното.
Никой не може да ме убеди, че колкото и каквото да изпускат примерно от Линамар или в иднустриалните зони, то ще дойде в опасни за здравето концентрации до града на 3-4 км разстояние. Докато чакането на светофари /пеш или в кола/ и по спирки, ни излага доста по-директно и по често на въздействието на транспортното замърсяване.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #256 -:
януари 27, 2021, 12:43:14 »
Русе няма такова движение, бе да не сме София...
Това не ви е кръстовището на "Орлов мост", дето имаш хиляди коли на едно място.
Пък Линамар много добре съм го усещал нощно време и е продължително, не знам от колите да е имало нещо толкова продължително.
Аз продължавам да държа на основната си теза - русенските власти могат да имат претенции към собствениците на автомобили ако бяха осигурили приличен градски транспорт. Такъв меко казано няма. Да, става да се придвижват учениците на училище и да се връщат и до там. За работещ човек на смени е безумен - след 20 ч. няма коли. Ако си втора смяна примерно, ще ти трябва такси, въпреки че свършваш в съвсем прилично време.
Активен
n00b
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2242
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #257 -:
януари 27, 2021, 01:26:40 »
Няма нужда да има трафик като на Орлов Мост в София. Азотните оксиди са като цяло по-тежки от въздуха и не са особено мобилни. Навсякъде където са правили по-мащабни измервания (в София включително), разликите между концентрациите в непосредствена близост до пътни артерии и само на 200-300 метра от тях са от сорта на поне 1-2 порядъка. В Русе има достатъчно натоварени пътни артерии и достатъчно жилищни сгради около тях. Имаме за капак и транзитния трафик през моста, който минава надлъжно на града и там като голям процент от превозните средства са тежкотоварни, съответно с дизелов двигател, които "цапат" колкото за няколко автомобила.
Що се отнася до градския транспорт, както стана ясно, това е проблема с кокошката и яйцето. В крайна сметка ГТ съществува за да решава проблемите на градската мобилност, ако те са решени по друг начин, то очевидно от ГТ няма смисъл и ако това е така, то би било абсолютно безсмислено да се инвестират публични средства в развиването му.
Активен
vesel
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2829
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #258 -:
януари 27, 2021, 05:58:11 »
Да, нормално е да се повишат данъците на автомобилите, че и на имотите, ако обаче получим нещо срещу събраните пари. Просто да си кажат, че пълнят бюджета на града, а не да го увъртат, че прокарват някаква екологична политика. Ако ще намаляваме трафика в местата, където са концентрирани множество хора, то подходите са други. Ако искаме да ограничим най-замърсяващите автомобили, то начина е друг.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #259 -:
януари 27, 2021, 06:04:15 »
По принцип, ако задълбаем кое колко е вредно, то най-добре за по-сигурно ще трябва да се скрием в бункер с барокамера. Обаче последният който ползваше постоянно такова съоръжение - Майкъл Джексън, взе че умря сравнително млад, щото пък имаше други обсесии.
Има и още нещо - големината на Русе не предполага перфектно уреден градски транспорт, а от друга страна някои разстояния не са никак малки. Всъщност не знам много градове с населението на Русе, които да имат кой знае колко ефективен градски транспорт. Обикновено население над 300 хил. позволява някакви по-интересни решения - скоростни трасета, скоростен модерен трамвай и т.н. Над 800-900 хил. и метро. При нас градският транспорт е обречен да бъде предимно средство за придвижване на по-непретенциозни групи като ученици и пенсионери, за които факторът време не е толкова решаващ, а и се движат до определени точки. При хората в активна възраст това не работи.
Активен
SKCH
Sr. Member
Неактивен
Публикации: 439
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #260 -:
януари 27, 2021, 07:49:21 »
Цитат на: Русенец в януари 27, 2021, 06:04:15
По принцип, ако задълбаем кое колко е вредно, то най-добре за по-сигурно ще трябва да се скрием в бункер с барокамера. Обаче последният който ползваше постоянно такова съоръжение - Майкъл Джексън, взе че умря сравнително млад, щото пък имаше други обсесии.
Има и още нещо - големината на Русе не предполага перфектно уреден градски транспорт, а от друга страна някои разстояния не са никак малки. Всъщност не знам много градове с населението на Русе, които да имат кой знае колко ефективен градски транспорт. Обикновено население над 300 хил. позволява някакви по-интересни решения - скоростни трасета, скоростен модерен трамвай и т.н. Над 800-900 хил. и метро. При нас градският транспорт е обречен да бъде предимно средство за придвижване на по-непретенциозни групи като ученици и пенсионери, за които факторът време не е толкова решаващ, а и се движат до определени точки. При хората в активна възраст това не работи.
Глупости са това. Дори една Румъния в градове по 150-200 000 имат трамваи и интересни решения. Може да видиш Упсала в Швеция, само с автобуси, град око 170 000 души, Инсбрук е около 150 000 души и има и трамваи. При нас има голямо покритие на града от тролеи. Много пъти е говорено, че ако сега трябва да изграждаме нова мрежа - няма смисъл, но като я имаме - в нея има поне още 20 години смислен живот. Въпросът е, че при нас се опитват да направят градски транспорт с 30 тролея и горе-долу толкова автобуси, които на всичкото отгоре са и доста малки като капацитет. С това, целият градски транспорт е отбий номер.
Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.
За да стане това, общината трябва да вкара много пари. Но ще ги спести от разширяване на инфраструктурата, от търсене на решения за паркиране и т.н. Разбира се, понеже нашите общини тия разходи не ги правят, реално няма да усетят разликата. Даже ще са на загуба, заради по-малкото коли, които ще се ползват и съответно - данъците за тях. Виж аргументите срещу новата транспортна схема, дето я измислиха унгарците - ми то много скъпо, ми то нямаме толкова подвижен състав. Ем с 2 автобуса няма как да покриваш Русе ефективно, сори.
В заключение, сегашната система удовлетворява прекрасно общините - не правим инввестиции, нови превозни средства само с пари от ЕС, нищо друго не се пипа, малко усилие, малко разходи и огромни приходи от колите. Поради което всички усилия са по-скоро привидни. Не само в Русе.
И стигаме до данъците. Данъците за старите коли трябва да се вдигат. Сори. Все пак има някакъв градски транспорт. Стига с това колко сме бедни, как няма за никого, как все не стигат парите и после претенции за нещо. Не става така. Кола Евро 4 струва 4-5000 лв., което не е непосилно. Колко по-евтина е поддръжката на 20+ годишна кола Евро 1 или 2? Абсурдно е просто.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #261 -:
януари 27, 2021, 08:27:06 »
То трамваи има и в 30 хилядни градове, само че аз не говорих просто за трамваи, а за скоростен трамвай, или за скоростни автобусни трасета, в твоя случай пак чукча писатель, не читатель. Скоростния трамвай се движи по отделно трасе, безконфликтен е спрямо останалото движение, при невъзможност за самостоятелно трасе в централните градски части влиза под земята като метро. По-евтин е от метрото значително, същевременно си е инвестиция. Такова нещо ползват обикновено градове между 300 хил. и 1 млн., където има достатъчно пътникопоток и немалки разстояния, но чак от метро няма смисъл. В Румъния трамваите таралясници нямат нищо общо с това. Те са бавни и шумни, просто са исторически наследени, както е в Русе с тролеите. Уреден транспорт означава да е удобен. Да е удобен означава да има достатъчна гъстота на спирките, достатъчна интензивност и достатъчна скорост. В Русе в момента има единствено достатъчна гъстота на спирките, другото е трагедия. Колите минават на един час през повечето време и са до 20 ч., скоростта е на костенурка. И ще остане трагедия, освен ако не се намери някоя европрограма, защото размерите на Русе не са подходящи за развитие на модерен градски транспорт, той винаги ще е губещ, ако случайно някой реши да инвестира на пазарен принцип и да чака възвращаемост.
Активен
фараша
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1322
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #262 -:
януари 28, 2021, 11:01:38 »
Цитат на: SKCH в януари 27, 2021, 07:49:21
Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.
Тук не съгласен и споделям гледната точка на Русенец. За да ни качат русенци масово на градски транспорт трябва:
А. Да има осезаема липса на паркоместа в целия град, тоест да няма къде да спреш/паркираш, освен в гаража си.
Б. Да има ограничения за влизане с автомобил в центъра или изобщо за движение на автомобили през определени дни/тип четни-нечетни/
В. Данъкът на евтините стари автомобили да е демотивиращ /примерно 700-1000 лв на година/
Г. Цената на билета да е осезаемо по-ниска от разхода за гориво на автомобила
Чак тогава идват графици на транспорта, качество на подвижния състав, спирки и прочие.
Активен
Slex
Full Member
Неактивен
Публикации: 167
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #263 -:
януари 28, 2021, 12:13:16 »
Твърдо съм против висок данък за евтините стари автомобили като еко мярка, защото няма непосредствена връзка между възрастта на автомобила и замърсяването. При равни други условия изглежда, че е така, но условията не са равни. Има елемент на самоселекция при покупката на автомобили отвъд фактора доход. Оставям настрана, че за някои от вас изглежда 4-5 бона не са кой знае какво, а в същото време за много хора очевидно не е така. Покупката на нов автомобил е оправдана, а и стимулите за това са по-големи, ако с него въртиш голям километраж и си избиваш парите.
Напълно е възможно средното замърсяване в градски условия от собствениците на нови автомобили да е по-голямо, защото са по-активни в използването им, докато собствениците на стари, голяма част от които пенсионери, ходят с тях един път в седмицата в Кауфланд, а през уикенда - до село.
Логичната мярка е акцизи, диференцирани според вида на горивото и замърсяването от него и колкото повече караш, толкова повече еко данък ще плащаш. Естествено, това няма да се отрази на местните финанси, но е целесъобразно.
Активен
vesel
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2829
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #264 -:
януари 28, 2021, 03:02:47 »
Цитат на: фараша в януари 28, 2021, 11:01:38
Цитат на: SKCH в януари 27, 2021, 07:49:21
Обаче ако имаме повече и нормални автобуси, ако знаеш, че може и през уийкенда да вземеш автобус, без да се налага да го чакаш повече време отколкото ще отнеме да стигнеш пеш, ако при 40 градуса навън, вътре не е 45, а 25 примерно, повярвай хората бързо ще се преориентират.
Тук не съгласен и споделям гледната точка на Русенец. За да ни качат русенци масово на градски транспорт трябва:
А. Да има осезаема липса на паркоместа в целия град, тоест да няма къде да спреш/паркираш, освен в гаража си.
Б. Да има ограничения за влизане с автомобил в центъра или изобщо за движение на автомобили през определени дни/тип четни-нечетни/
В. Данъкът на евтините стари автомобили да е демотивиращ /примерно 700-1000 лв на година/
Г. Цената на билета да е осезаемо по-ниска от разхода за гориво на автомобила
Чак тогава идват графици на транспорта, качество на подвижния състав, спирки и прочие.
По първа точка - има осезаем хаос с паркирането в града. Ако се вкарат нещата в законовата норма, то ще се окаже, че места за паркиране няма кой знае колко. Това автоматично води до ограничение на достъпа до центъра с МПС и не е нужно да има точка Б.
Цената на билета за ГТ е достатъчно ниска.
А защо пък само данъкът на евтините стари автомобили да е висок? За да не могат хората с по-ниски доходи да притежават автомобил? Малко дискриминационно ми се струва. Ако гоним някаква екологична цел, то подкрепям
Slex
, че трябва да се облага горивото, а не на калпак. Примерно, моят автомобил (стар dCi) почти не излиза от гаража. Обаче служебната кола, регистрирана в София я търкалям сериозно.
Активен
фараша
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1322
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #265 -:
януари 28, 2021, 03:40:03 »
Нещо не се разбираме. Предимствата от това да използваш собствен автомобил в днешно време са ТОЛКОВА по-големи от това да обикаляш по спирки и да се съобразяваш с разписания, че автомобилът трябва да ти носи много големи тегоби, за да се откажеш от него и да се върнеш на тролеите. Билетът от Възраждане до Изток ми е 2 лв, сам с кола пак толкова, че и по-малко. Отделно ако имам багаж. И на двете места има къде да спра или паркирам. Колата трябва да влече на месец МИНИМУМ поне 100-200 лв административни разходи /данък и застраховка/ за средния човек, за да се замисли той да мине на ГТ, ако предимно за градско шофиране я използва.
Не казвам, че това е правилно,а просто обяснявам, защо не е лесно да върнеш хората в ГТ.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #266 -:
януари 28, 2021, 04:07:28 »
Цитат на: фараша в януари 28, 2021, 03:40:03
Предимствата от това да използваш собствен автомобил в днешно време са ТОЛКОВА по-големи от това да обикаляш по спирки и да се съобразяваш с разписания...
Именно!
Трябва да подчертаем обаче, че това важи за градове с размерите на Русе. В София например, много мои приятели ползват метрото в ежеднението си. Защото метрото им излиза по-евтино и е по-бързо от придвижването с автомобил, а нямаш и проблемите с паркирането. Не хабиш и нерви в задръстванията и в шофирането. Плюс това влаковете са много редовни, а работното време е почти денощно (само 4-5 часа има празнина).
При нас тези предимства не могат да се осъществят.
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #267 -:
януари 29, 2021, 01:10:27 »
Цитат на: vesel в януари 28, 2021, 03:02:47
По първа точка - има осезаем хаос с паркирането в града.
Не повече отколкото при всеки български град.
Активен
vesel
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2829
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #268 -:
януари 29, 2021, 03:33:54 »
Бургас, Варна, че и Габрово?
Активен
Русенец
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2193
Re:Имат ли русенските управници визия за развитието на града?
«
Отговор #269 -:
януари 29, 2021, 10:40:21 »
И в Бургас, и във Варна в центъра паркирането е хаос. Трудно се намира платено паркиране, затова местните търсят странични улички, също както и ние тук. За Габрово не мога да говоря, но все пак е и доста малък град, а има широки булеварди, просторно е застроен, в перспектива, та там може и да е по-свободно и уредено.
Активен
Страници:
1
...
16
17
[
18
]
19
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Live Web Cam Rousse
-----------------------------
=> Новини / News
=> Препоръки, идеи, мнения / Tips, ideas, opinions
===> За форума
===> За камерите
=> Проблеми с камерите / Problems with webcams
-----------------------------
Всичко за Русе
-----------------------------
=> Русе / Rousse
===> Фотонаследство
===> Здравеопазване / Health Services
===> Русезнание и Образование / Education
===> Да помечтаем относно бъдещето на Русе
=> Инфраструктурни проекти / Infrastructure projects
===> Големи търговски центрове /Mall/
=> Индустриален парк - Русе / Industrial park - Rousse
=> Недвижими имоти в Русе
=> Културният живот в Русе / Cultural life in Rousse
=> Заведенията в Русе
=> Транспорт / Transport
=> Спортният живот в Русе / Sports in Rousse
===> Футбол / Football
===> Баскетбол / Basketball
===> Волейбол / Volleyball
-----------------------------
Общ Форум
-----------------------------
=> Общи приказки / General talk
===> Празници / Holidays
===> Срещи
=> Река "Дунав" / Danube River
Зареждане...