Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Русе , добро или лошо място за бизнес.  (Прочетена 45906 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4491



Профил Ел. поща
« Отговор #135 -: февруари 06, 2018, 09:04:28 »

Моите уважения към информацията от шуменеца, но човекът "малко" е пообъркал мощността на локомотивите - само три нули е забравил да сложи. Двигател с 5-6 кВт има един не особено мощен мотоциклет (да напомня, че един киловат е равен на 1.36 конски сили). При локомотивите мощностите са от порядъка на мегавати, тоест хиляди киловати. Най-мощните по света са около 10 МВт, а тези от постинга на шуменеца имат около половината от тази мощност.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2084


Профил Ел. поща
« Отговор #136 -: февруари 06, 2018, 05:27:51 »

Добра новина, още един товарен превозвач излиза на пазара и то с хубави машини. Дали обаче в близките години ще се обърне внимание на състоянието на двете главни жп линии водещи в Русе. Градът е като отлъчен от държавата с тази изостанала жп и шосейна инфраструктура.
« Последна редакция: февруари 06, 2018, 07:51:08 от vesel » Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 324



Профил
« Отговор #137 -: февруари 06, 2018, 07:54:41 »

Реалистично ако говорим за жп терминал, то такъв най-добре да има връзка с реката. Гара Запад е добро място за това. Другите терени вече са около Булмаркет.
Активен
SKCH
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 247



Профил Ел. поща
« Отговор #138 -: февруари 06, 2018, 09:02:04 »

Струва ми се, че и пристанищата не са лоша алтернатива за ИМТ. Свободната зона също в момента трябва да се развие. Зимовникът, рано или късно ще го почнат и него и там трябва малко инвестиция, за да се свърже с жп мрежата. Територията на КТМ разбира се също е вариант. Места има, и ако бизнесът продължава да е толкова силен, най-вероятно по естествен път някой ще направи ИМТ въпреки държавата или с помощ в последствие. Това вече пък съвсем би наложило ремонти на жп линиите към града.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2084


Профил Ел. поща
« Отговор #139 -: май 08, 2018, 08:58:52 »

Не знам какво ще бъде - или някой се разширява, или е нещо ново.

20180508_162105re.jpg
Русе , добро или лошо място за бизнес.
* 20180508_162105re.jpg (1366.53 KB, 1600x900 - видяно 831 пъти.)
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1981


Профил WWW
« Отговор #140 -: май 08, 2018, 10:47:53 »

Аз бях дочул че онази бивша Билла дето сега е Мондо ще се раздели на две, едната част ще е Домко, другата JYSK. Обаче може да е развален телефон това и всъщност да е ставало въпрос за тук. Като става въпрос, въпросната Билла нещо да я разделят на две случайно?
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3162



Профил
« Отговор #141 -: юли 16, 2018, 07:20:53 »

Не знам какво ще бъде - или някой се разширява, или е нещо ново.


Щеше да бъде магазин за резервни части за камиони. Последно обаче се разтури договорката. Сега ще видим...
Активен

Във форума се ражда истината.
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 324



Профил
« Отговор #142 -: юли 24, 2018, 12:06:37 »

Веригата Домко ще отворят магазин на място на Мондо през есента. Закупили са обекта. Сега да очакваме и Jysk или IKEA.

https://www.dunavmost.com/novini/otvaryat-magazin-domko-v-ruse
Активен
pesho
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 48


Профил Ел. поща
« Отговор #143 -: юли 24, 2018, 04:01:29 »

Ще имаме Jysk защото си търсят управител за магазинът им в града.
Активен
SKCH
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 247



Профил Ел. поща
« Отговор #144 -: юли 24, 2018, 07:31:57 »

Икеа докато се управлява за България от Атина, няма да има скоро извън София.
Активен
SKCH
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 247



Профил Ел. поща
« Отговор #145 -: юли 25, 2018, 01:32:53 »

Случайно ми попадна тази статия от Капитал за Витте и заводът им в Русе:

Цитат
"ВИТТЕ Аутомотив": Да отключиш Русе

Да увеличиш оборота си с една трета за година е добро постижение, още повече когато това става след силна предходна година. Откакто "ВИТТЕ Аутомотив България" изгради собствен завод в Русе през 2014 г., продажбите й са скочили три пъти до 161 млн. лв., а с изграждащото се в момента разширение на производството до няколко години компанията очаква още веднъж да удвои резултатите си.

Растящият автомобилен пазар, за който предприятието прави ключалки и други компоненти, е само една от причините за скока в оборота. Добрите резултати на българския завод - и като качество, и като производителност, дават основание на германския собственик WITTE Automotive да му поверява все повече производство.

Успешен тест

Компанията в България е създадена през 2008 г. с идеята да започне тестово производство. Заради икономическата криза проектът малко се отлага и практически дебютът става в средата на 2010 г., като предприятието първоначално работи под наем. "Това беше етапът на проверка дали такова производство може да се направи в България. След две много успешни години и след оценка на всички показатели от групата се взе решение да се построи собствена сграда", казва управителят на "ВИТТЕ Аутомотив България" Христо Христов. Новият завод е изграден за около 9 месеца и е отворен в средата на 2014 г.

Няколко са факторите, които определят избора на България и по-специално на Русе за този проект, и то при силна конкуренция – разгледани са над 20 възможни локации в Европа. Късият списък се свежда до страните в региона заради ниските производствени разходи, а това, което натежава в полза на България, са сравнително добрата данъчна ситуация и наличието на достатъчно кадри, поне към онзи момент. Предимствата на Русе пък са много. Градът има добра логистична позиция - директна връзка с европейските дестинации през Дунав мост, близост до международно летище (Букурещ е на 85 км) и до морско пристанище (Варна), а освен това се намира на пътя между Турция и Европа. Това, че Русе има университет, също се оказва важно, тъй като в политиката на WITTE е винаги да избира такива локации. В момента в компанията работят 120 - 130 души, завършили местното висше училище. Отчетени са също традициите в индустрията и града като място за живеене. "Когато искате да привлечете висококвалифицирани кадри, те трябва да имат условия за живот и развитие", добавя Христов.

Удвояване

Въпреки всички тези предимства, когато миналата година германската група решава да направи разширение на завода в Русе, това не става автоматично. Страната отново участва в оценка на всички потенциални възможности в региона. "Конкурирахме се със Сърбия, Словакия, Полша, Румъния и Македония и беше преценено, че на този етап тук е добро място да се продължи", каза Христов.

Това ще бъде последното разширение в Русе, тъй като лимитът на заводите на WITTE е около 1200 - 1300 души. Сега в българското предприятие работят 830 души, четвърт от които са висшисти, още 450 ще бъдат наети за новото производство, което трябва да заработи в началото на следващата година. Инвестицията общо в сграда и оборудване се предвижда да надхвърли 10 млн. евро. В работещия в момента завод досега са вложени около 30 млн. евро.

След разширението производството във "ВИТТЕ Аутомотив" на практика ще се удвои - от 5.5 млн. продукта на месец сега до 10-12 млн. продукта. "Това налага много сериозни изисквания към управление на качеството на процесите, тъй като всеки един от тези продукти е потенциална рекламация", обясни Христов. В момента компанията е постигнала 1 рекламация на 1 млн. продукта, което по думите му е много добро ниво и един от най-добрите показатели в групата.

За автогигантите

"ВИТТЕ Аутомотив България" произвежда четири основни вида продукти. Първата голяма група са размерни компенсатори, които се монтират на различни модули в автомобила (фарове, предните табла и т.н.) и компенсират грешките, които се получават при асемблирането на автомобила. Заводът прави и заключващи комплекти (ключалки и ключове за достъп), за които основните клиенти са Ford и Volvo. В листата влизат също ключалки за седалки и ключалки за предните капаци на автомобилите. Частите се доставят от външни производители – основно от Германия, Чехия и Турция, има и няколко български.

Компанията е причината и за установяването на нов инвеститор в Русе – чешката Forez, която произвежда метални и пластмасови компоненти за автомобилната индустрия. През миналата година тя изгради завод в града, за да е по-близо до клиента си "ВИТТЕ Аутомотив".

В Русе има и индустриален отдел, който се занимава с оптимизация на процесите – когато има проблем в производството или когато трябва да се подобри оборудване, да се въведе модификация на продукт и т.н. Планира се в бъдеще екипът да се занимава и с индустриализация на нови процеси, т.е. проектиране на линии, които са предназначени за нови продукти. "Нашите линии са уникални, те се правят за отделните продукти, които произвеждаме, и живеят с живота на продукта, докато изтече договорът за него", обясни Христов.

"ВИТТЕ Аутомотив" има общо 70 клиента и обслужва над 240 техни заводи и локации в цял свят – основно в Германия, но също и в страни като Китай, Корея и САЩ. За различните продукти компанията работи или като доставчик на производители на оригинално оборудване (OEM), или като доставчик от първо и второ ниво. Сред директните клиенти са автомобилни гиганти като Volkswagen, Audi, Ford, Volvo, BMW, Daimler и GM.

2021 г.: Оборот над 150 млн. евро

От отварянето на завода в Русе през 2014 г. "ВИТТЕ Аутомотив" увеличава продажбите си средно с 20 млн. евро на година и резултатите за 2017 г. също са част от тази тенденция. С още толкова се очаква да се повишат приходите и тази година. "Ръстът идва от увеличение на текущите поръчки, както и от въвеждането на нови продукти", обясни Христов. И добави: "От една страна, самият автомобилен бранш се разраства, а от друга, групата решава да инсталира повече линии и продукти в българския завод, което се дължи на добрите резултати, които той дава." Оценката включва технико-икономически показатели като рекламации, които са под 5 PPM (0.0005%), висока удовлетвореност на клиентите, както и много добро ниво на производителност – около 100 хил. евро на зает годишно.

През тази година приходите се очаква да надхвърлят 100 млн. евро, а с планираното разширение на производството към 2021 г. оборотът на българския завод ще надмине 150 млн. евро.

Дигитализирай това

Навлизането на електромобилите има по-скоро косвен ефект върху производството на "ВИТТЕ Аутомотив". "Нашият бизнес не е засегнат от електрификацията на автомобилите, тъй като винаги ще има седалки, врати и капаци. Това, което ни променя, е дигитализацията на тези продукти", обясни Христов. По думите му все повече клиенти искат електронизирани механизми – например ключалки, които се управляват от мобилния телефон. Затова на групово ниво в Германия е създадено специално направление – WITTE Digital, което се занимава с дигитализация на продуктите. Компанията вече прави сензорни системи, които предотвратяват повреди при отварянето на врати и капаци, ако има преграда, различни системи за сигурност и защита на пешеходци и т.н.

България vs Китай

Според Христов България си е спечелила много добро име в автомобилния бранш като надежден доставчик и доста потенциални инвеститори гледат насам, което е хубаво за икономиката като цяло. Причината е, че в сектора договорите се сключват за дълъг срок – средно 7-8 години, което дава перспектива за години напред. "Ако всичко се развива добре, тези заводи ще продължат да правят обороти и да ги увеличават", каза той.

Като място за производство страната вече се конкурира успешно и с Китай, тъй като по оценки на компанията разходите за труд там са около 30 - 40% по-високи. "Това дава доста добри перспективи на България да произвежда не само за Европа, но и да изнася за Далечния изток", казва той. По думите му при ефективно планиране транспортните разходи също се преодоляват като фактор. Доказва го самата "ВИТТЕ Аутомотив", за която Китай е един от пазарите.

От компанията не отчитат като риск ръста на разходите за труд в България през последните години, като според Христов има ресурс за още увеличение. "Заложили сме повишаване на заплатите през следващите години с увеличаване на производителността, което ще дойде от добавянето на повече производство и по-големи обеми, като в същото време фиксираните разходи само леко ще се променят", уточни той.

Двете спирачки

Мениджърът вижда много добри икономически перспективи пред България, но има два фактора, от които ще зависи развитието й - инфраструктура и кадри. "Когато клиентите ни видят опашката от камиони на Дунав мост, винаги питат дали няма опасност да се забавят доставките", каза той.

Другото, което разколебава инвеститорите, е потенциалът за работна ръка. "В момента се произвеждат много малко инженери, а средни технически кадри почти няма", каза Христов. Компанията залага на вътрешно обучение на работниците, не на последно място и защото производството е специфично, а подборът се прави по персонални качества. "Привличаме млади хора, желаещи да учат и да се развиват, възприемащи. Оттам нататък ги обучаваме и гледаме да ги мотивираме да останат тук", обясни Христов.

За инвеститорите като цяло добрата инфраструктура и наличието на кадри са решаващи, за да могат да планират бизнеса си. Защото вложенията в производство се правят за десетилетия напред.

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/07/23/3207107_vitte_automotiv_da_otkljuchish_ruse/

Положителното е, че този тип инвеститори, докарват и други в града ни. Показателно е, че с правилно планиране и управление, могат да се правят много пари тук, напук на всички мрънкачи.
Все повече се посочва проблемът с кадрите, и на национално ниво, който като че ли почва да измества административните неуредици. За бизнеса в Русе проблем остава и бавното минаване на моста.
Активен
JMM
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 456


Профил
« Отговор #146 -: ноември 13, 2018, 08:04:45 »

"Германска компания за автоинтериор ще открие фабрика в Русе"

"Германската компания "Бадер" (BADER GmbH & Co. KG) ще разкрие 700 нови работни места в района на Русе, съобщи пресцентърът на Министерството на икономиката. Информацията е от среща на зам.-министъра на икономиката Александър Манолев с ръководството на компанията в Берлин.
"Бадер" е в топ 3 в света на компаниите за автомобилен интериор, а клиенти са й водещи автомобилни производители като BMW, Mercedes, Audi и др., информира пресцентърът."

https://www.dnevnik.bg/biznes/2018/11/11/3343715_germanska_kompaniia_za_avtointerior_shte_otkrie/#comments-wrapper


https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/germanska-kompaniia-shte-razkrie-700-rabotni-mesta-v-raiona-na-ruse-271650/
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 324



Профил
« Отговор #147 -: ноември 20, 2018, 08:55:01 »

Малките, мизерни магазинчета за дрехи и обувки които не се справят на ул. Александровска, ще бъдат заменени с по успешни магазини. Още повече, такива магазини които не бавят заплатите на служителите си. Едно доказателство.

Цитат
Нов магазин отваря врати на ул Александровска

Нов магазин отваря врати на ул. „Александровска“, научи Арена Медиа. Германската верига дрогерии DM ще отвори трети магазин в Русе на мястото на бившето кино „Модерен театър“ (след 1947 год. – „Москва“, от 1990 – „Люмиер“, сега бинго). Преустройствата на помещенията вече започнаха, а плановете за откриване са магазинът да заработи от 20 декември 2018 година.  DM нaвлeзe нa нa бългapcĸия пaзap пpeз 2009 гoдинa, ĸaтo пъpвият мaгaзин oтвopи вpaти във Bидин.

Данните на DM показват, че в момента около 25% от продажбите в обем и 22-23% от продажбите стойност се реализират от собствените марки на компанията. DM има 25 бранда в ниския и средния ценови сегмент, които са в различни категории - декоративна козметика, продукти за лична хигиена, здравословни и био храни, продукти за бебета и др.

Само на 23 и 24 ноември DM предлага във всички магазини намаления от 20% на всички стоки.
Активен
SKCH
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 247



Профил Ел. поща
« Отговор #148 -: ноември 25, 2018, 11:18:16 »

По принцип тенденцията е по главните улици да има все по-малко магазини, за сметка на моловете. Така че е неизбежно да изчезват разни магазинчета, чиито бизнес-модел е купуването на евтини турски и китайски дрехи, които да препродават на високи цени, защото са на главната търговска улица. Все повече тези ги убива конкуренцията от китайските магазини и от парцалките в мола, които противно на очакванията, далеч не са по-скъпи.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1981


Профил WWW
« Отговор #149 -: ноември 25, 2018, 01:37:05 »

По принцип, тенденцията в нормалния свят е вече по-скоро обратната, големите търговски центрове западат, а бутиковите магазинчета се завръщат (умерено) на скъпите пешеходни улици, но на по-малка площ и не толкова с търговска цел където се подържат по-големи наличности, а по-скоро с "рекламна" цел. Главната причина за това е онлайн търговията и Амазон, в САЩ вече има стотици затворени молове, дори големите вериги тип "хамбар" затварят, наскоро Sears фалира, а това беше една от иконите, заедно с УолМарт. Сега това навлиза и в Европа и скоро и до нас ще стигне, Амазон си строят големите складове вече и в Румъния. До няколко години очаквам и върху нашите молове че ще има погром.

Вече дали ще отворят бутикови магазинчета на разни брандове по Александровска е съвсем отделен въпрос, може би в някаква малка степен ще го има това, но не съм много убеден.
Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.096 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.021s, 2q)

Google e прегледал тази страница януари 19, 2019, 08:47:20