Страници: [1] 2 3 ... 10
 1 
 -: юни 03, 2023, 12:13:44  
Започната от SW2FL - Последна публикация от Orthodox
Фонтанът на Перистери е вече в напълно завършен вид - добавено е зацветяване на почвената ивица около него. Засадени са поне три вида цветя и когато те пораснат и се сгъстят, ще изглежда доста добре. Само дано не ги изгазят през летните горещини хлапаците, които влизат в басейна да се разхладят.



 2 
 -: юни 01, 2023, 12:26:48  
Започната от фараша - Последна публикация от Orthodox
Точно така е. Но при съществуващото положение преминаващите през града междуградски влакове "по съвместителство" играят и ролята на импровизирана градска железница, доколкото имат спирки в рамките на града. Затова и си позволявам - с известна условност - да говоря за градска железница с нейните плюсове и минуси. Обаче това "съществуващо положение" е с тенденция да се промени в близките години и има съвсем конкретни планове в тази посока (друг въпрос е дали, кога и доколко ще станат действителност). Ето например два материала по тази тема, от които първият коментира намеренията на едно вече слязло от сцената правителство, а вторият излага мнението по темата на общинската администрация (която, впрочем, скоро също ще претърпи промени).

В Русе започва строеж на нови жп спирки и градска железница

Пенчо Милков: Градската железница ще реши много въпроси в Русе

Става дума за шест ж. п. спирки в рамките на града (три по северната част на градския ж. п. пръстен - покрай Дунава, и три по южната му част), както и до изграждане на релсов път до Мартен със спирка в промишлена зона Тегра (може би и още нещо - не помня). Засега обаче от всичко това реално се работи по благоустрояването на спирка Университета, а дали ще стане нещо повече - бъдещето ще покаже.

 3 
 -: май 31, 2023, 02:11:21  
Започната от фараша - Последна публикация от Русенец
Не е съвсем безсмислен все пак. Първо, ако се прибирам с влак, мога да пропусна Централна гара и да сляза на спирка, която е близо до дома ми, и това си е включено в обичайната цена на влаковия билет. Ако влакът не спира на вътреградски спирки и трябва да сляза на Централна гара, ще се наложи да платя допълнително за градски транспорт или такси, или пък да изгубя един час, за да се прибера пеша. Ползата в случая е очевидна. Второ, маршрутът и спирките на влака вътре в града не се припокриват с тези на градския транспорт, а са доста различни. За част от русенци те са по-близо до жилищата им, отколкото тези на автобусите и тролеите.
Чакай, чакай - спирането на тая спирка и на Разпределителна не е вътрешноградски жп транспорт. Това са си обикновени междуградски влакове, които просто спират по градските гари и спирки за удобство на пътниците. Вътрешноградски жп транспорт е да има мотриси, които да се движат само в града и предградията, да спират по спирки по кея и другаде из града, да свързват Долапите, Басарбово, Мартен с града, т.е. нещо като немския S-Bahn. Цялото това нещо може да се обслужва много бързо и качествено и от автобуси, но община Русе е абдикирала от предградията. Добър обратен пример е община Бургас.

 4 
 -: май 31, 2023, 12:36:12  
Започната от фараша - Последна публикация от bgdimitrov
Това е проекта за спирка Русе Товарна. Предвидени са 4 броя навеси.


 5 
 -: май 30, 2023, 11:28:12  
Започната от фараша - Последна публикация от Orthodox
Не е съвсем безсмислен все пак. Първо, ако се прибирам с влак, мога да пропусна Централна гара и да сляза на спирка, която е близо до дома ми, и това си е включено в обичайната цена на влаковия билет. Ако влакът не спира на вътреградски спирки и трябва да сляза на Централна гара, ще се наложи да платя допълнително за градски транспорт или такси, или пък да изгубя един час, за да се прибера пеша. Ползата в случая е очевидна. Второ, маршрутът и спирките на влака вътре в града не се припокриват с тези на градския транспорт, а са доста различни. За част от русенци те са по-близо до жилищата им, отколкото тези на автобусите и тролеите.

Обаче съм чел, че - по различни причини - доста западни градове, които отдавна имат вътреградски ж. п. превози, търсят начин да се освободят от тях. Оказва се, че този вид транспорт е нож с две остриета. И трябва добре да се преценява и разсъждава, преди да се създаде и пусне в експлоатация такава транспортна услуга.

И една снимка от обекта. На северната страна на релсовия път, непосредствено до моста над Тулча, е направен стъпаловиден изкоп. Там вероятно ще се изгради стълбище към перона. Също и в западния край на строителната площадка, пак северно от релсите, работниците монтираха арматура в изкоп, вероятно предназначен за отливане на основата на перона (това не го снимах, защото още работеха на мястото, а съм се нагледал и наслушал на агресивни реакции при снимане по строителни обекти).





 6 
 -: май 30, 2023, 05:05:29  
Започната от фараша - Последна публикация от Русенец
Аз даже не помня да е имало време, когато влаковете да не са спирали там.
Определено научих нещо ново, не че съм много в час по принцип с БДЖ де.

И за да не е пълен ОТ - не виждам смисъл от вътрешноградски жп транспорт, стига ни да си оправим нормалния градски.

 7 
 -: май 30, 2023, 11:40:07  
Започната от фараша - Последна публикация от Orthodox
Аз даже не помня да е имало време, когато влаковете да не са спирали там. Преди години до спирката имаше и един фургон, вътре в който имаше импровизирана чакалня с места за сядане, разписание на влаковете и дори гише за продажба на билети, което работеше. Открай време съм ползвал спирката, защото е най-близката до дома ми и съм вкъщи за десетина минути пеша, а ако сляза на Централна гара, трябва да ползвам градски транспорт или да вървя един час. И действително, както е споменал колегата vesel, бързите влакове не би трябвало да спират там, защото това не е гара, а само спирка (след Централна гара би трябвало да спират направо на Разпределителна). Но БДЖ са направили изключение за спирките в рамките на града (предполагам, че същото ще бъде и с другите спирки на бъдещата вътреградска железница), което всъщност е добро и уместно, защото създава удобство за пътниците. В края на краищата, стара като света истина е, че не човекът е за закона, а законът е за човека.

Впрочем, ще взема повод от този постинг, за да споделя впечатления от една сравнително нова практика на БДЖ - издаване на електронни билети онлайн. Реших да опитам тази услуга именно за това мое пътуване до Божичен. Самата процедура на сайта на БДЖ е проста и лесна. Наведнъж може да се купят до 5 билета, които са поименни (изисква се въвеждане на име и фамилия на всеки пътник). Има избор на конкретен влак, тарифа, запазено място (за бързите влакове) и изобщо всичко, което може да се избере при покупка на билет на физическа билетна каса. Плащането с карта също е безпроблемно. Билетът се изтегля като PDF файл с цялата информация, въведена при покупката, и добавен QR код, за който беше логично да предположа, че кондукторът сканира с устройство, свързано с базата данни на сървъра на БДЖ, и така валидира билета. В това отношение на практика бях донякъде разочарован - кондукторката просто разгледа билета на дисплея на телефона ми, каза "Добре" и продължи. Хм... То е ясно, че БДЖ като държавна фирма е оставена на доизживяване, за да бъде накрая фалирана и приватизирана, но пък чак толковяа да не си направят труда да снабдят персонала с нужната техника за проверка на билетите... Жалка работа. Можеше, ако толкова не им се дават пари за специални устройства, поне да се инсталира на служебните телефони (надявам се, че поне това имат и то именно смартфони) едно приложение, което да прави валидирането вместо специален скенер.

 8 
 -: май 30, 2023, 12:06:49  
Започната от фараша - Последна публикация от vesel
Да, влаковете спират там. Понеже политиката на БДЖ е доста деформирана, дори и така наречените бързи влакове спират за качване и слизане.

 9 
 -: май 29, 2023, 07:45:42  
Започната от фараша - Последна публикация от Русенец
Днес (неделя) пътувах до село Божичен с влака, като се качих на спирка Товарна гара (Университета).
Понеже не ползвам БДЖ поне от 20 години, искаш да ми кажеш, че можеш да вземеш влака от тая спирка зад Университета ли? Поне преди нямаше такова нещо.

 10 
 -: май 28, 2023, 07:13:38  
Започната от Valentin_K - Последна публикация от SKCH
От големите градове, Русе единствен никога не е имал пълноценна зоологическа градина. Май скоро няма и да има.

То част от другите като имат, че всяка година има репотажи как са на ръба на оцеляването, как се отнасят нехуманно към животините и въобще - има там няколко клетки със затворени животни в лоши условия, ама поне може да се титулува "зоологическа градина".
Реално все повече нараства нуждата от място, където децата да видят крава, овца, коза, кокошка и т.н., не е необходимо да има лъвове и пингвини навсякъде, но поне местни видове. В моите мечти това стига много по-далеч и имаме нещо като етнограско селище с няколко сгради, в които може да се видят различни занаяти от едно време, а около тях да има домашни животни от характерни за страната видове, по модела на Скансен в Стокхолм. Но честно казано не вярвам, че ще стигнем дотам.

Страници: [1] 2 3 ... 10
Страницата е създадена за 0.079 секунди с 19 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)

Google e прегледал тази страница юни 05, 2023, 01:48:11