Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Изгуби ли регистрационния е-мейл?
+  Live Web Cam Rousse
Username:
Password:
Начало Помощ Търси Календар Сигнали за кмета Вход Регистрация
 
  Покажи публикации
Страници: [1] 2 3 ... 30
1  Всичко за Русе / Транспорт / Transport / Re:Градският Транспорт -: януари 24, 2023, 11:20:45
Да поспекулираме и тук - очакват се новите автобуси втора употреба и май вече е ясно, че ще са Ван Хул??? (Van Hool) от Брюксел. Споделям една обява на подобен, за ориентация: https://autoline.info/-/sale/city-buses/VAN-HOOL/A330-AIRCO-2007-EURO-4--21040211015270689900

2  Всичко за Русе / Транспорт / Transport / Re:Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе -: януари 24, 2023, 11:17:31
Единственият позитив е, че съдейки по подкрепата от различните политически групи, по-скоро няма риск за общината и собствеността. А дали ще се развие - малко вероятно.
3  Всичко за Русе / Русе / Rousse / Re:Региони на България -: януари 19, 2023, 12:14:41
Не е точно по темата, ама ще я ползвам по ааналогия.
Служебно ми се налага да следя интензивността на трафика из българските градове/в google maps/ и бих споделил някои наблюдения, а и някои чуденки. Става въпрос основно за нощния извънсезонен трафик, да кажем в диапазона 0-6 часа сутринта. Ето някои от наблюденията ми:

1. Бургас сякаш не е в лигата на големите /София, Пловдив, Варна/ - сходен е по-скоро с русенския.
2. От средните градове с най-сериозен нощен трафик, практически непрекъснат, има в Плевен, Шумен, Бургас, Благоевград и Русе.
3. Търново и Сливен са една идея по-зле от горните, но доста близо, даже за Сливен се чудех дали не трябва да е в горната група.
4. Изненадите - Ст.Загора, Добрич, Ямбол и Пазарджик са практчески БЕЗ НОЩЕН трафик, което особенно за първия силно ме изненадва.
5. От малките областни градове, Силистра има някакъв нощен трафик /по-добър от Ст.Загора!!?/, докато Разград, Ловеч, Габрово, Видин, Търговище, по-скоро или направо нямат.

Особено за Ст.Загора нямам обяснение - имат си ромска махала, университет/вярно извън града/, ама все пак...

Бургас по принцин е по-близко до Русе, Зарата и Плевен, отколкото до Пловдив и Варна, но заради голямата област и богатите селски общини го причисляват по-горе.
Иначе моето обяснение е индустрията. В Русе има много индустрия, съсредоточена в града и непосредствено около него. Със сигурност има нощни смени, охрана и т.н. - много хора се движат. Отделно - трафик от и към границата си има и това сигурно също влияе.
В самата Стара Загора пък ми се струва, че индустрията е по-скоро в областта, не толкова в самия град. Освен това тя е много компактна като площ за населението си и това сигурно също влияе. Подобно ми е тълкуването и за Добрич и Ямбол - много малко бизнес, който кара нощни смени, реално отменя нуждата от много движение на хора.
4  Всичко за Русе / Транспорт / Transport / Re:Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе -: януари 08, 2023, 12:18:34
Интересно какво стана онези 3 млн, които министерството на Събев даде на Пенчо за обновяване на сградата. Гълив Еър проявиха интерес и към Бургас, паралелно с Русе с тази разлика, че техни полети Бургас - Русе вече има, а нашето летище дори не проработи    Shocked

Още по времето на Събев се скараха с общината и се разменяха обвинения. Излизаше по думите на министъра, че общината не си е свършила работата и затова не са преведени иначе готовите пари. Подозирам, че това така си и остана.
Междувременно Гъливеър напрактика фалира, преустанови всякакви полети и дори самолетите им седят на летище София.
Но при всички положения и нашата община дължи много отговори.
5  Всичко за Русе / Транспорт / Transport / Re:Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе -: януари 07, 2023, 12:26:02
Темата изглежда като да приключи с новината, че сградата на летището е обявена за паметник на културата. Сега вече ще е трудно да накараш някой да дойде да инвестира, като дори сградата не може да се ползва лесно. Всичко ще трябва да се прави наново, а това някак си обезмисля идеята да се ползва наличното. Единственото предимство остава, че имаме обособен обект с уредена собственост и устройствени планове, предназначен за летище. И разбира се фактът, че е близко до Русе, до Букурещ, че не е в града, което позволява полети по всяко време и на често, ако стане нужда. Но аз лично вече съм песимист по темата.
6  Общ Форум / Празници / Holidays / Re:Честита Нова Година! -: януари 07, 2023, 12:22:19
Честита Нова година! Пожелавам на всички да сме живи и здрави, с късмет, целеустремени, активни и успешни. А за Русе си пожелавам да се събудим и да излезем от 80-те в които сме попаднали.
7  Всичко за Русе / Русе / Rousse / Re:Русе , добро или лошо място за бизнес. -: януари 07, 2023, 12:15:23
Въпреки че отдавна не е писано тук, споделям една статия, която допълва горната дискусия.

Как "ИнМюзик" стигна от Роуд айлънд до Русе

Русенският офис на международната компания за професионална музикална техника е ключов за търговските й операции

Къмбърленд е красиво градче на Източното крайбрежие на САЩ - в щата Роуд айлънд. Там през 1992 г. предприемачът Джак О'Донъл създава малка компания за музикална техника "ИнМюзик" (InMusic). Днес, 30 години по-късно, "ИнМюзик" е международна корпорация с 650 служители, основен доставчик на "Амазон" в сферата на музикалните технологии, генерира годишен оборот над половин милиард долара и има офиси в САЩ, Великобритания, Германия, Нова Зеландия, Тайван, Япония и Русе.
Русенският офис на компанията, разкрит през 2018 г. и наброяващ 50 души, е ключов за "ИнМюзик", тъй като отговаря за търговските й операции. През 2021 г. оборотът на българската "ИнМюзик" ЕООД расте с над 230% и надхвърля 4.3 млн. лв. Този скок я отвежда на първо място в класацията на "Капитал" - "Гепард", за най-динамични малки и средни предприятия за региона на Русе.

Самият бранд "ИнМюзик" не е много разпознаваем, тъй като той е шапката - компанията - майка на около 20 бранда за професионалната озвучителна техника, потребителска електроника, електронни музикални инструменти, съвременни устройства за производство на музика - всякакви периферни технологии, включително и софтуер, които подпомагат както начинаещи, така и професионални диджеи. Сред по-известните брандове под шапката на "ИнМюзик" са Denon DJ и Rane (висок клас професионално диджей оборудване). Брандовете, свързани с потребителска електроника и електронни музикални инструменти, са M-Audio и Alesis и много други.

Защо в Русе?
"Централата ни е на Източното крайбрежие в Щатите - в Роуд айлънд, в едно прекрасно селце с 5 къщи и нашия офис. През годините амбицията на нашия основател и изпълнителен директор до ден днешен Джак О'Донъл водят до стабилен и сериозен ръст и той придобива все повече и повече брандове и разкрива все повече офиси по целия свят. Техниката се произвежда от наши подизпълнители в Азия - Китай, Япония, Тайван. В Германия и Великобритания освен оперативни и дистрибуционни центрове имаме и 2 развойни центъра, където работят ИТ и софтуерните ни екипи", разказва Ана Велкова, проектен мениджър на "ИнМюзик" в Русе.
230%е ръстът на компанията през 2021 г.

Тя разказва, че разкриването на клон в България е щастлива случайност - човек от английския офис се мести да живее в Русе и работи дистанционно. След като прекарва известно време в града, осъзнава, че в него има много млади хора, които владеят чужди езици на високо ниво (в града има няколко езикови гимназии с изучаване на английски, немски, френски и руски език - бел. ред.). Въпросният служител кани настоящия изпълнителен директор на "ИнМюзик" ЕООД - Ричард Сиймор, в Русе и му споделя идеята да разкрият офис. Към онзи момент компанията, която работи с мрежа от дистрибутори по целия свят, започва да се ориентира все повече към електронна търговия и продажби през платформата "Амазон".

Русенският офис е разкрит с идеята да отговаря за позиционирането на "ИнМюзик" в "Амазон". "Ние не използваме платформата като електронен магазин за директни продажби, а сме доставчик на "Амазон", които продават нашите продукти. "Амазон" е огромна възможност и огромно предизвикателство и всъщност причината за успеха ни там се крие тук, в Русе", казва Ана Велкова. Тя пояснява, че българският офис е не просто обслужващо звено на компанията майка, а приютява централни оперативни отдели, които постепенно през годините са се прехвърлили тук заради силните екипи и доброто представяне. Отделите по планиране, логистика, електронна търговия и обслужване на клиенти в световен мащаб на "ИнМюзик" са в Русе.
400 хил. евро е била готова да инвестира компанията в Русе, но се е отказала заради проблемите на границата.

Човешкият фактор
"За щастие градът предлага доста таланти в тези области поради наличието на големи международни предприятия", казва Ана Велкова. "Това, което отличава "ИнМюзик" от останалите работодатели в града, е, че работата е 100% международно ориентирана. Всички колеги освен в рамките на собствените си екипи работят с колеги във Великобритания, Германия, Япония, включително и Нова Зеландия", допълва тя.
Велкова посочва, че изтичането на хора и кадри от града е предизвикателство и за "ИнМюзик", но същевременно компанията е много атрактивен работодател за връщащите се през последната година млади хора в България и по-конкретно в Русе: "Защото позволяваме оставане в тази международна среда и поддържане на високо работно ниво от първия ден в симпатичен офис със спокойни, интелигентни и широко скроени хора. Всичките ми колеги тук имат някаква форма на опит в чужбина: дали са учили, работили, или са с опит предимно и само в международни компании."

Компанията няма планове да разкрива офиси в други български градове. "По-скоро имаме интерес към разширяване дейността в Русе и на вече съществуващите екипи тук", посочва Велкова и добавя, че "ИнМюзик" вече е направила един опит за съществено увеличение на дейността си в града, но се е наложило да се откажат заради един непредвидим и неопределим фактор.

Един мост - спирачка пред растежа
Компанията е била готова да инвестира 400 хил. евро и да разкрие 30 нови работни места в Русе и дори е имала потенциална локация, където да изнесе един от дистрибуционните си центрове за Европа. "Бях наета именно с тази цел - да направя анализ на рисковете и ползите от това преместване. Това проучване завърши с много ясен извод, че от финансова гледна точка това е напълно рационално решение. И се натъкнахме на изключително субективен и неизмерим фактор, който се казва граничен пункт Дунав мост.

Според договора с "Амазон" имаме между 3 и 5 работни дни за доставка. От който и да е друг европейски дистрибуционен център в зона от Шенген това не е никакъв проблем. Когато обаче говорим за българско-румънската граница и Дунав мост, този срок става абсолютно непредвидим. Има реален риск от неустойки и загуби. Решихме, че тази възможност е затворена за момента", разказва Ана Велкова.

"Друг проект, който имаме интерес да стартираме в България и не сме се отказали, проблемът е по-скоро човешки ресурс, е стартиране на електронна търговия в най голямата платформа за Централна и Източна Европа (eMag - бел. ред.). Идеята не е свързана с обороти и печалба, защото, откровено казано, това са пазари с ниска потребителска способност в нашия сектор. Все пак сме нишов бранш; има краен брой хора, които имат интерес и възможност да създават музика, и много малка е вариацията на допълнителни клиенти. Проектът е насочен за подобряване на позиционирането на брандовете ни и един вид подкрепа на дистрибуционния ни модел в тези региони и дори въпрос на регионална гордост", посочва мениджърът. В международен план компанията започва инициатива за директни продажби чрез собствени електронни канали към крайни потребители, която вече е стартирала в САЩ и до 2-3 години ще обхване Европа и останалата част от света.
8  Всичко за Русе / Русе / Rousse / Re:Русе , добро или лошо място за бизнес. -: февруари 20, 2022, 12:58:13
За поредна година в класациите на FT за малки европейки региони и за малки европейски градове, Русе и областта са обявени за най-обещаващи инвестиционни дестинаци в Европа, пред доста от останалите български региони. Остава местният бизнес и местната власт да се възползват от подобни оценки. Аз лично бих го вкарал това на сайта на общината, да залея медиите с прессъобщения, така че утре като напишеш Русе, това да е от първите неща, които излизат в търсачките. Не че ще стигне, за да реши някой да инвестира тук, но пак е много добра реклама.

Използвам случая да напомня, че преди 2 години пак бяхме първи, но тогава старозагорските медии еднолично обявиха, че Стара Загора била начело в класацията, което си беше откровена лъжа, повторена на доста места.

Инфо: https://tvn.bg/fajnenshal-tajms-obyavi-ruse-za-naj-obeshtavashta-investitsionna-destinatsiya-v-evropa/
9  Общ Форум / Общи приказки / General talk / Re:Парламентарни избори 2021 -: декември 05, 2021, 11:51:21
Обещаващо излгеждат депутатите от ПППППП. Дано тоя път малко държавата се фокусира и върху нас, не само върху Бургас и София или традиционните Търново и Благоевград.
10  Всичко за Русе / Транспорт / Transport / Re:Може би, ще се усмихне щастието и на летище Русе -: декември 05, 2021, 11:45:53
По същата тема, подробната статия е тук:
https://www.ploshtadslaveikov.com/sgradata-na-letishte-ruse-stava-kulturna-tsennost/
Не знам, може нищо да не разбирам от архитектура, но сгради тип Детмаг, магазин Русе и т.н. включително летището, ми лъхат на соц с целия този мрамор и бетон и по никакъв начин не намирам каквото и да е архитектурно очарование. Не че в новите сгради в Бургас и Варна има кой знае каква стойност, различна от мол, но от тази в Русе бих запазил колкото се може, по-малко.

По принцип си е част от историята. И архитектите си ги харесват тия неща. Факт е, че сгради в този стил има на много места по света и общото впечатление, още от модернизма насам е, че обществото днес не ги харесва. Даже и хора, които държат да се запазят, понякога го правят, понеже става дума за историята, а не че са толкова красиви. Масово се харесват сградите тип Доходното или "Тетевен" и много по-малко тип магазин Русе. Лично аз също не намирам особени естетически достойнства, но пък то си е изцяло въпрос на вкус.
За мен единственият проблем с тоя статут е, че може да доведе до голямо забавяне на ремонта, поради мудното одобряване на документацията. Както и за всяко последващо разширение и подобрение.
11  Всичко за Русе / Русе / Rousse / Re:Относно вандализма -: ноември 16, 2021, 12:13:29
На малките оикновено казват, че родителите им се съгласяват да платят щетите без дела и драми. На мен ми е странно, че продължават такива свинщини, хем вече от няколко години за всяка такава проява се пускат новини, клипове, уж ги намират за 2-3 дни максимум. Продължава да няма толкова страх явно.
12  Всичко за Русе / Инфраструктурни проекти / Infrastructure projects / Re:НОВИТЕ СГРАДИ В РУСЕ -: октомври 23, 2021, 12:35:32
Къде се строи този завод за гумени изделия на Даков, за който тръбят медиите последните дни? Да не е един парцел между Тутракан и зимовника?

Бившата петролна база, някъде срещу бившия Захарен завод. Тука има и снимки: https://www.rusemedia.com/бившата-база-на-петрол-в-русе-тихом/
13  Всичко за Русе / Русе / Rousse / Re:Относно вандализма -: октомври 02, 2021, 11:37:48
Общо взето общинска полизия е някаква изгъзица от времето на Бойко като кмет на София. В момента законовото основание е чл. 94 от Закона за МВР.
Напрактика общината поема издържката на някаква група от народната милиция, а те от своя страна би следвало с приоритет извършват дейностите за общината. Само че милиционерите се назначават в МВР, ръководят се от там по реда на Закона за МВР и като цяло са си полицаи от МВР на общинска издръжка.
Отношенията се уреждат с договор между МВР и общината... Все едно си наемаш народната милиция да ти пази общината, все едно че тя няма такова задължение по закон.
Ако народната милиция си вършеше съвестно работата, не би следвало да има проблем. Така единственото, което се постига е, че ще има възможност да се увеличи щатът милиционери в Русе, понеже служителитена общинска полиция не влизат в щатната бройка на МВР, понеже общината плаща за тях.
От това може би ще намалеят вандалските прояви тип рушенето около Пантеона - там тия мухльовци, ако имаше поне един униформен въобще не биха си помислили да правят нещо.
Общинска полиция има в София, Бургас, Пловдив, Варна, Добрич и други.
14  Всичко за Русе / Големи търговски центрове /Mall/ / Re:Mall Rousse (Ирис) -: юни 27, 2021, 11:40:53
Интересно другите обекти на собствениците на мол Русе на какъв хал са?

Доколкото собствениците са същите като на Мол ъф София или както се казва там, има си доволно празни помещения като за столичен мол, който на практика няма конкуренция наоколо. Тей че може би просто толкова си могат.
15  Всичко за Русе / Инфраструктурни проекти / Infrastructure projects / Re:Сгради в Русе нуждаещи се от реставрация -: юни 23, 2021, 08:52:01
Напълно подкрепям. Тоя "Пантеон" никога не е бил националната забележителност, която подобава на подобно начинание. Изграден в най-добрите традиции на комунизма и арабския свят, не кореспондира с нищо в историята на града, страната, християнството, революционното движение - нищо. Така че очевидно няма стойност като самостоятелен обект. Аз лично не се и сещам за него, като говорим за забележителности в Русе. Разбира се, ние не може да се справим с паметника на окупаторите от СССР и другия на придворните им терористи от БКП, местната власт почита деня за защита на отечетството - руски празник, тей че пантеонът ще трябва да си падне сам или по-вероятно, като гледам накъде се е запътил - да потъне в земята от срам.
Страници: [1] 2 3 ... 30
Страницата е създадена за 0.115 секунди с 22 запитвания. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)

Google e прегледал тази страница септември 19, 2021, 10:48:16