Страници: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 68   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Стари снимки на Русе  (Прочетена 853902 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #555 -: май 31, 2011, 10:49:37 »

Тази тема е за стари снимки, но както казах не можах да намеря снимки на Каракапитана и "баничките". Затова, прикачвам цитати от книги, в които има някои описания.
Първите две снимки, в които е писано за строителството на "баничките"- първият изцяло построен плавателен съд от Пристанищна работилница ( сега Русенска корабостроителница), са от книгата "Дунавски корабостроители" от 1971 год.
А следващите пасажи, в които има описание на Каракапитана и "баничките" са от книгата на Стефан Миланов "Русенски спомени", издадена през 1989 год. и преиздадена през 1996 г.

Picture 200.1.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 200.1.jpg (111.77 KB, 1489x593 - видяно 1186 пъти.)
Picture 201.1.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 201.1.jpg (81.22 KB, 1457x418 - видяно 1205 пъти.)
Picture 202.1.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 202.1.jpg (343.29 KB, 1173x1219 - видяно 1192 пъти.)
Picture 203.1.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 203.1.jpg (398.58 KB, 954x1500 - видяно 1199 пъти.)
Picture 204.1.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 204.1.jpg (382.26 KB, 1079x1833 - видяно 1185 пъти.)
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #556 -: юни 02, 2011, 08:13:12 »

Тези откъси от въпросната книга, представени ни любезно от Йовчо, ми бяха като мехлем на душата. Благодаря.
Едновременно с това май взеха та преобърнаха някои представи, които съм имал за Кара Капитана.
1. Известно ми беше (не знам от къде), че баничките са били собственост на самия Кара Капитан - май се оказва, че са били обществена собственост.
2. Знам от самия него, от Кара Капитана - присъствал съм на разговор между него и баща ми за влекача Цибър. Вероятно е нямало да обърна внимание на разговора, но точно тогава /трябва да е било 1962 година/ имах един диапроектор и разни диа-филмчета от Учтехпром, като едното филмче беше за "Отечествената" война - нашата - с двете фази. И там имаше снимка на миночистача Цибър. Сега май ще се окаже, че Цибър изобщо не е бил на Кара Капитана! И съответно изобщо не е бил национализиран.
Не знам какво да мисля.
Активен
mitko_d
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 155


Профил
« Отговор #557 -: юни 02, 2011, 09:43:53 »

Преди няколко дни си мислех да напиша няколко реда но се отказах,очаквах други съфорумци да се намесят със спомени за т.н. Кара капитан.Помня го много добре- чист циганин с капитанска фуражка,със самочувствие на  управител на баничките,от къде тръгна приказката че е бил собственик на кораб,не си спомням, но както и да е.    Книгата на Стефанов винаги  съм подлагал на съмнение относно достоверността на "спомените"му,доста неща са чути-недочути,от" спомените" мога да посоча поне 20 които не отговарят на истината,и са от "пейката в парка".
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #558 -: юни 02, 2011, 10:18:26 »

Приказката за собственик на кораб я пуснах яз. Обяснявам по-нагоре от къде пък я знам. От него самия. Баща ми имаше лодка "сеферка", която ползвахме за традиционен русенски спорт, която вързваше по понтоните и с Кара Капитана се виждахме относително често, освен това беше и комшия, макар и не къща до къща, но се познавахме. И никога не съм го гледал с очите на "българин към циганин". Тоест никога не е бил на социалното ниво на циганите, които минаваха и питаха: Тоз кюмюр ша гу носим ли. Или тез дърва.
Така се е оформило впечатлението у мене, че всичко е така, както си говори човекът сам. Понеже съм и лековерен и вярвам това, което ми се каже. Дължи се и на това, че напускайки 1967 година Русе, съм останал едва ли не с детските представи за родния ми град. А и не съм говорил, не съм сравнявал впечатенията си с други. Затова е и форумът - за да се изясняват нещата. За което благодаря.
А че съм му оказал повече внимание, отколкото му се полага - важното е, че не съм го обидил. Той и така продължава да бъде за мене просто русенски колорит. Далеч не циганин.
Активен
mitko_d
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 155


Профил
« Отговор #559 -: юни 02, 2011, 09:25:02 »

Pfote ,уважавам много мнението ти,Кара капитана беше една от атракциите на Русе с неговата лодка "Мими вози за разходка",аз обаче съм малко по инак,белия е бял, черният е черен,безусловно човека си беше симпатяга и много хора си го спомнят със симпатия и умиление,минали години, спомените стават скъпи ,но си мисля че ти и аз можем много да си спомним и споделим с нашите съграждани/съществени и автентични неща/ не го приемай зле но май с теб сме "най" на години,лично за мен ,е удоволствие да коментирам неща от много много отминало време и ти се явяваш катализатор на тези спомени.Пак се получи много разхвърляно,ще го изтрия след прочитане.
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #560 -: юни 02, 2011, 11:19:18 »

Както казваш - ние сме "най". Изобщо нищо лошо няма да сме най. За всеки случай си сложих една днешна снимка.
Майтап, сетих се за един надпис на входа на гробища: И ние бяхме като вас - и вие ще дойдете при нас. Това "най" не отбягва никого и е действително единственото равноправие. Няма АБПФК, няма наше момче.
« Последна редакция: юни 02, 2011, 11:40:30 от Pfote2 » Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #561 -: юни 03, 2011, 05:12:45 »

Проучих някои от книгите, които имам:
- „100 год. Пристанище Русе”, изд 1966
-  „50 год Трансстрой- Русе", изд. 1969 год
-  „Дунавски корабостроители”, изд 1971 год
-  „Прозорец към Европа”,( книга за историята на Пристанище Русе), изд.1987 г.
И, ето какво сглобих за историята на влекача „Цибър” и неговото място в българското корабоплаване по р. Дунав:
Парен влекач „Цибър
По силата на Ньойския договор всяка крайбрежна дунавска държава се задължава да осигури и поддържа плаването по река Дунав, при възможно най- добри условия. България ратифицира „Конвенцията  за окончателния статут на р. Дунав”, приета през 1921 в Париж. Със закон от 27 декември 1922 г. българското правителство открива служба по поддържане плавателността на дунавския сектор. Нейното седалище е в Русе и се числи към Пристанищното управление. Вземат се мерки за снабдяване с плавателни съдове, необходими за работата на новосъздадената служба. Парния катер „Росица”,  конфискуван от предприемача Георги Гендов през 1912 г., поради неизпълнение на договорните отношения при изграждане на русенското пристанище е предаден към службата за поддържане плавателността.
През 1924 год Пристанищно управление закупува от Браила парния влекач „Сандра”, построен през 1906 г. в Германия. Под името „Цибър”, той е включен в състава на новосформираната служба. През 1925 год от Будапеща е доставена новопостроената дълбачка „Вида”.
При започване на изграждането на вътрешното пристанище на Русе през 1933 год., влекачът „Цибър”, с три шлепа и дълбачките „Вида” и „Емона” работи почти денонощно в продължение на две години.
През 1935 год. парните влекачи „Искър”, „Вит” и „Осъм”, поръчани в Италия през 1925 год. са преустроени на товаропътнически и поставят началото на българското държавно речно корабоплаване под името „Речно крайбрежно плаване” (преименувано през  1940 год  на БРП – „Българско речно плаване”). Корабите на “Речно крайбрежно плаване” плават редовно, цените на билетите са колкото тези на БДЖ, разписанието им е съобразено с това на влаковете в пристанищните градове. Те бързо печелят авторитет и скоро стават недостатъчни за обслужване на пътниците. За поемане на пътникопотока към РКП се включват влекачът “Цибър” и шлепът “Марица”.
В късната есен на 1944 год влекачът „Цибър” е мобилизиран, преустроен на миночистач и изпратен  да започне тралене и превеждане на конвоите на настъпващата Съветска армия по река Дунав зад трал. Капитан на „Цибър” става мичман ІІ ранг Иван Бодев. Личният състав на „Цибър” наброява 20 души . От януари до април 1945 г. „Цибър” протралва около 5000 км и превежда зад трал множество конвои. След демобилизацията влекачът отново се връща към мирните си дейности и до влизането в експлоатация на нови български речни кораби от този клас продължава да плава по Дунава.

ssTsibr.jpg
Стари снимки на Русе
* ssTsibr.jpg (111.83 KB, 1020x674 - видяно 658 пъти.)
PristRuse.jpg
Стари снимки на Русе
* PristRuse.jpg (137.7 KB, 1030x632 - видяно 704 пъти.)
« Последна редакция: юни 04, 2011, 06:14:04 от ystoyanov » Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #562 -: юни 03, 2011, 05:31:55 »

Имам молба към модератора да махне моите дописки, отнасящи се до Цибър и Кара Капитана, заедно със снимките поради безпредметността им. Благодаря предварително.
А на Йовчо благодаря за подробното разследване - изясниха се още едни важни обстоятелства благодарение на него.
Активен
jori82
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 95


Профил Ел. поща
« Отговор #563 -: юли 22, 2011, 05:56:17 »

В този facebook профил има доста готини снимки от 80-те години които не съм виждал тук във форума

http://www.facebook.com/home.php#!/media/set/?set=a.2088201858798.112873.1657743577&type=1
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #564 -: юли 22, 2011, 07:21:41 »

Само дето някои от нас не са се "записали" във Фейсбук и нямат намерение.
Апропо! Къде се дяна Йовчо?
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5213



Профил Ел. поща
« Отговор #565 -: юли 22, 2011, 09:06:37 »

Тук си е нашият уважаван колега, ето един негов постинг от вчера... Smiley

http://www.ruseonline.info/smf/b10/la-strada/msg32721/#msg32721
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
jori82
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 95


Профил Ел. поща
« Отговор #566 -: юли 23, 2011, 02:44:08 »

ами като не сте се "записали у фасебукето нема да ги видите"  то не е трудно колкото  и да е дразнещо Cry Cry
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #567 -: юли 23, 2011, 07:28:15 »

Трудно няма. Даже фигурирам по някакъв чудодеен начин там и имам даже приятели, но не съм се регистрирал никога, а и нямам намерение.
За Йовчо благодаря. Знам вече, че е живи и здрав.
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #568 -: юли 29, 2011, 09:46:58 »

В този facebook профил има доста готини снимки от 80-те години които не съм виждал тук във форума
http://www.facebook.com/home.php#!/media/set/?set=a.2088201858798.112873.1657743577&type=1
Видяхме ги.
Взел ги е от моя албум в галерията:
http://ruselive.com/gallery/main.php/v/ystoyanov/
Аз вече повече от три години качвам снимки от Русе. В албума ми има над 1000 снимки само от периода преди Освобождението до 2000 год. Подредил съм ги хронологично, като съм придружил всяка от снимките с кратко описание. Дори в галерията участвам по- активно отколкото във форума, макар че и там качвам доста снимки.
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #569 -: август 02, 2011, 11:33:56 »

Някъде из мрежата попаднах на пощенски плик, адресиран до списание "Домакиня и майка"- София от края на 30- те год. Интересното е, че е писан от някой си Б. Воденичаров, живущ в Русе на ул. Добруджа 4.  pfote2 е живял точно на същия адрес и предполагам, че може да си спомни нещо от отминалото време.

926_001.jpg
Стари снимки на Русе
* 926_001.jpg (57.72 KB, 878x588 - видяно 889 пъти.)
Активен
Страници: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 68   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.051 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.012s, 2q)

Google e прегледал тази страница ноември 10, 2024, 02:56:41