Страници: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 68   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Стари снимки на Русе  (Прочетена 848981 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #315 -: юни 03, 2010, 09:40:51 »

На най-лявата кула тук?:
Не казвам, че е точно това минаре от тази джамия. Казах, че е възможно да е дървено минаре или някаква такава временна постройка. Защото масивните, каменни или тухлени кули са били извънредно трудни и скъпи за построяване и все нещо щеше да е останало в историята.
Тези снимки са ретуширани и не са много ясни. На картичката която сега показвам повече прилича на джамия и към нея- минаре.


Но пак казвам, това беше само предположение.
« Последна редакция: юни 03, 2010, 09:49:08 от ystoyanov » Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1035


9842765 sw2fl@hotmail.com SW2FL SW2FL *
Профил WWW Ел. поща
« Отговор #316 -: юни 04, 2010, 11:16:18 »

Намерих още 2 снимки със изглед на към градската кула, но другата "мистериозна" кула я няма Sad
Снимките са взети от книгата "От Русчук до Русе" на инж. Венцеслав Стоянов. Надявам се да няма нищо против Smiley

gradskata-kula.jpg
Стари снимки на Русе
* gradskata-kula.jpg (328.8 KB, 1527x1131 - видяно 2112 пъти.)
izgled.jpg
Стари снимки на Русе
* izgled.jpg (258.6 KB, 1536x1098 - видяно 2548 пъти.)
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #317 -: юни 09, 2010, 05:43:58 »

Все пак от някогашните постройки на Малка Кайнарджа са останали две малки къщици, едната от които е обитавана (върху нея има табелка с името на улицата). Мястото между тях (на картата е посочено с по-широка червена ивица) е именно бившата улица Малка Кайнарджа.
Ето я една от къщите, за които писа Ортодокса и табелките с името на изчезналата улица "Малка Кайнарджа".

Picture 005.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 005.jpg (1028.35 KB, 3296x2472 - видяно 2041 пъти.)
Picture 007.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 007.jpg (1180.21 KB, 3296x2472 - видяно 1988 пъти.)
Picture 008.jpg
Стари снимки на Русе
* Picture 008.jpg (1174.3 KB, 3296x2472 - видяно 1898 пъти.)
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #318 -: юни 17, 2010, 03:02:22 »

А сега няколко реклами на велосипедна и автомобилна тематика от Русе отпреди сто години.
В началото на ХХ век Русе е един от най- големите и развити градове на България. Затова е съвсем естествено, че точно тук през 1906 започва работа първата в страната фабрика "Експрес" на Аскерян & С-ие за велосипеди, грамофони и др. метални изделия. По- късно фирмата става генерален представител на автомобилите Studebaker и Max Weill & Mets с централа в Русе и представителства в страната.
Фабриката „Ориент” на фирма “М. Вебер”- Русе също има претенциите, че е първата и най- стара велосипедна къща в България. През 1906 г. търговската къща “М. Вебер”, чийто основен предмет на дейност до този момент е производство и продажбата на велосипеди, става първото в България търговско представителство, което официално започва да се занимава с внос на автомобили и още същата година успява да продаде на частни клиенти два леки автомобила. (www.carhistorybg.com.)
В началото на ХХ век фирмата на Хайнрих Лангбен в Русе продава парни локомобили и мотори. По- късно той става представител на немските автомобили Stoewer от град Щетин ( днес Штетин, пол. Щецин в Полша). Виж още за Хайнрих Лангбен и неговото Българско търговско- акционерно дружество:
http://www.ruseonline.info/smf/otoaeto/ak-e-ka-ot-e/msg26387/#msg26387
Снимките са предоставени от Иван Колев carhistorybg.com.
- реклама на Аскерян и С-ие.
- реклама на фабриката за велосипеди „Ориент”
- рекламен плакат на фабриката на М. Вебер от 1906 год.
- реклама на Българското търговско- акционерно д- во от 1912 год.

1912StudebakerRuse.jpg
Стари снимки на Русе
* 1912StudebakerRuse.jpg (173.46 KB, 795x1173 - видяно 1610 пъти.)
1906veberreklama.JPG
Стари снимки на Русе
* 1906veberreklama.JPG (71.1 KB, 771x360 - видяно 768 пъти.)
1906veber.JPG
Стари снимки на Русе
* 1906veber.JPG (132.54 KB, 978x482 - видяно 1544 пъти.)
1912StoewerRuse.JPG
Стари снимки на Русе
* 1912StoewerRuse.JPG (161.21 KB, 815x745 - видяно 1562 пъти.)
Активен
Flying spur
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 556

Nothing good comes easy


Профил WWW
« Отговор #319 -: юни 17, 2010, 06:12:36 »

Браво баща, пак ни запознаваш с много интересна и интригуваща информация от миналото на Русе  Smiley
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #320 -: юни 18, 2010, 02:25:01 »

Братя Габровски, които са родом от Ески Джумая ( Търговище) се преместват в Русе, тъй като тук виждат по- големи възможности за развитие. След  „Братя Габровски – първа българска фабрика за язми и манифактура на едро”, те основават Креватна фабрика „Изкуство”- за железни кревати, детски колички и др., а през 1928 год купуват фалиралата  фабрика за мебели „Карпати”. На тяхна база създават „Бр. Габровски” – акционерно дружество за желязна индустрия и търговия. През 1939 год. стават представители на „Опел” за България. В креватната фабрика „Изкуство” са произведени около 50- 60 луксозни автобусни каросерии на базата на шаси „Опел”. За нуждите на полиция и жандармерия на базата на шаси „Додж” е произведена серия автомобили с удължена база. През 1940 год братя Габровски преместват управлението на фирмата в София. По време на войната, фирмата е принудена да започне производството на балиращи машини за сено и слама за нуждите на армията.  През 1947 год е национализирана.
- Луксозна автобусна каросерия „Опел” произведена от Бр. Габровски
- Детско автомобилче, производство на „Изкуство”


Прикачени снимки:
- Фабрика „Изкуство” на Бр. Габровски, Русе
- Герм. войници на разходка с „Додж”-а ( с каросерия произведена в Креватната фабрика на  Бр. Габровски) на русенската полиция, 1941 год.
- „Додж”-ове на софийската жандармерия, с каросерии произведени в Креватната фабрика на  Бр. Габровски, София 1940 год.
- Автомобили „Додж”, с удължена база и подвижен покрив, с каросерии произведени в Креватната фабрика на  Бр. Габровски за софийската полиция.

FabrikaIzkustvoGabrovski.jpg
Стари снимки на Русе
* FabrikaIzkustvoGabrovski.jpg (810.64 KB, 1851x1283 - видяно 1026 пъти.)
DodgeRuse.jpg
Стари снимки на Русе
* DodgeRuse.jpg (560.07 KB, 1623x1006 - видяно 1073 пъти.)
DodgeSofia.jpg
Стари снимки на Русе
* DodgeSofia.jpg (212.69 KB, 1024x716 - видяно 1192 пъти.)
1938 dodge.JPG
Стари снимки на Русе
* 1938 dodge.JPG (234.43 KB, 1126x537 - видяно 1033 пъти.)
« Последна редакция: юни 18, 2010, 02:39:50 от ystoyanov » Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #321 -: юни 18, 2010, 11:48:16 »

Нямам думи!!! Преди да се науча да чета, "четях" вече лепенката, която беше на креватчето ми "Братя Габровски". Правели са кревати, пружини .... и колко още много неща. Господ да те поживи, Йовчо.
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #322 -: юни 19, 2010, 09:42:38 »

Нямам думи!!! Преди да се науча да чета, "четях" вече лепенката, която беше на креватчето ми "Братя Габровски". Правели са кревати, пружини .... и колко още много неща. Господ да те поживи, Йовчо.
Около 1950 год. баща ми си купил "на старо" от Бургас легло на Братя Габровски и го замъкнал  в нашето село на 40 км. от Бургас. Персон и половина, с едни високи табли, изрисувани с цветни пейзажи и надпис в едно каре: "Бр. Габровски"-  Русе. Израснал съм с това легло, преди още да зная, къде е тоя град - Русе. Баща ми отдавна го няма вече, но леглото си е запазено и дори като отивам си полягам на него. Това лято, като отида, ще го снимам и ще го покажа.
« Последна редакция: юни 19, 2010, 10:49:13 от ystoyanov » Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #323 -: юни 19, 2010, 12:22:10 »

Едни кафяви табли, високи. Тия нямаха картина или поне не си спомням - може да е била само откъм главата.  Повърхността беше с изглед на текстурна рисунка на дървесина, съответно бежево/кафява. Марката беше на една жълта лепенка около 3 на 4 см с надпис Братя Габровски Русе. Снимай я и ще видим.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5160



Профил Ел. поща
« Отговор #324 -: юни 19, 2010, 01:06:10 »

Впрочем, кооперация Изкуство имаше и през социализма. Произвеждаха тръбна мебел. Вероятно са били приемник на едноименната Креватна фабрика, но само предполагам. Не зная дали е била одържавена и не е ли била преместена в София още преди 1944... Huh?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #325 -: юни 19, 2010, 04:34:18 »

Нашия "креват" от Бр. Габровски е светлозелен или резеда, не знам как точно да го нарека.  И има едни наивистични пейзажи с блажни бои- ръчно рисувани. А пък таблите имат лъскави месингови квадратни профили с топчици отгоре. Надписа не е лепенка а е боядисан. Под пружината се монтират квадратни метални профили, за да не провисва. Леглото  си е с оригиналната боя вече над 60 години. Изобщо, било е хубаво легло за времето си.
А пък "Изкуство" все още си съществува, но е в ликвидация вече. През 1940 год.братя Габровски са преместили Управлението в София, не фабриката. С детските колички на тази фабрика (след 1947 год. национализирана), са изгледани милиони български деца, включително и моите. Вижте колелата със спици на детското автомобилче, което прикачих. Тази "мода" в България беше чак до 1990 год. Чак след това се появиха нови- вече вносни детски колички с по- масивни колела с пластмасови спици и джанта в едно.
« Последна редакция: юни 19, 2010, 10:56:21 от ystoyanov » Активен
ilko
Илко
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 520


Профил Ел. поща
« Отговор #326 -: юни 19, 2010, 06:08:06 »

Майка ми работеше в ,,Изкуство ,, на срещуположния бряг на ,,Кожената фабрика,, . Тръбни маси и столове ,детски колички ,заварки и никелиране във вана . Дано се възроди ,а и има славна история ,направо се шашнах като видях автомобилите  Roll Eyes
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #327 -: юни 19, 2010, 07:28:59 »

За съжаление, "Изкуство" вече няма да го бъде. Допреди година- две все още мърдаха, даже ми бяха клиенти- продавал съм им търкалящи лагери. Сега хората са съкратени и тече ликвидация. Отделно има и съдебни дела, които се водят от наследници, кредитори и т.н. Така че, и за това предприятие, скоро ще говорим само в минало време.
Активен
ilko
Илко
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 520


Профил Ел. поща
« Отговор #328 -: юни 20, 2010, 12:30:32 »

Има наследници значи , тоест няма да е безстопанствено и да се разграби от партийни тарикати . Тия наследници ,ако видят автомобилите и автобусите ,може и да им хрумне някоя дръзка идея . Опел се завръща в Русе , Меркел  след мандата си отхвърля офертата на Газпром и става директор на русенския автомобилостройтелен консорциум 
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #329 -: юни 20, 2010, 09:19:21 »

Имам смътни спомени от такъв двуцветен автобус Опел Блиц в Русе. Беше в кремаво и черно, като ония класически кожени куфари - черни с кремава обшивка по ръбовете.
Илко, ако алюзията ти не е случайна - браво, ако е случайна пак браво, защото си уцелил един от много болните въпроси на фрау Меркел - Опел.
Активен
Страници: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 68   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.072 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.011s, 2q)

Google e прегледал тази страница юли 17, 2024, 11:15:49