Добре дошъл/дошла,
Гост
. Моля,
въведи своето потребителско име
или
се регистрирай
.
Изгуби ли
регистрационния е-мейл?
Live Web Cam Rousse
Всичко за Русе
»
Русе / Rousse
»
Фотонаследство
»
Русе някога и сега
Username:
1 Час
1 Ден
1 Седмица
1 Месец
Завинаги
Password:
Начало
Помощ
Търси
Календар
Сигнали за кмета
Вход
Регистрация
Страници:
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
44
Надолу
« назад
напред »
Изпечатай
Автор
Тема: Русе някога и сега (Прочетена 599406 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Pfote2
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1213
снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #270 -:
ноември 28, 2009, 10:42:35 »
И аз съм ходил на кръжоци там. Не на един. Но тогава бяха минали някакви 10 -15 години от 9.IX.1944 и по-малко години от национализацията и всичко беще типтоп още. И действително кипеше детски живот.
Между другото в статията се казва, че прислугата живяла в паянтова постройка. Паянтовата постройка е постройка с паи. Ето една снимки на такива. На долната се виждат съвсем добре паите и какво се има пред вид.
Вероятно прислугата е живяла в курник или в най-добрия случай в шапрон. Една хубава русенска дума заета от румънския.
Pajantova 1.jpg
(3.75 KB, 127x95 - видяно 1359 пъти.)
Pajantova 2.jpg
(4.42 KB, 141x90 - видяно 1550 пъти.)
Активен
ystoyanov
Hero Member
Неактивен
Публикации: 680
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #271 -:
декември 08, 2009, 06:03:55 »
Ж. П. ферибот Русе- Гюргево 1940- 1954 год.
След дълги преговори за мост или ферибот през р. Дунав, през м. юни 1937 г. България и Румъния се договарят за построяване на железопътна фериботна връзка между двете съседни дунавски пристанища - Русе и Гюргево. Главен изпълнител на всички мостови конструкции и механичните инсталации за двете крайбрежни съоръжения става германската компания „Man - Werk Gustavsburg”, която трябва да достави и фериботния кораб. Подизпълнител за построяването на кораба е фирмата „Gutehoffnungshütte Werft in Walsum” от гр. Валзум ( сега предградие на Дуйсбург) на река Рейн. Фериботният кораб „София” извършва по две пътувания дневно в двете посоки. Официалното откриване на фериботната връзка става на 10 декември 1940 г. с участието на правителствени делегации на двете страни, на представители на фирмите, участвали в изграждането, на двете железници и много граждани. Връзката съществува и се експлоатира до края на 1954 г., когато е построен шосейно- железопътният мост Русе- Гюргево (т. нар. „Мост на дружбата” или „Дунав мост”).
Прикачени снимки:
- подходът към ферибота в Русе през 1940 год.
- същото място- юли 2009 год.
- фериботния кораб София- 1941 год.
По- подробна информация и повече снимки съм качил в shipsbg.info:
http://www.shipsbg.info/phpbb/viewtopic.php?t=404
Русе някога и сега
bscap0014.jpg
(128.01 KB, 1080x677 - видяно 1599 пъти.)
Русе някога и сега
Picture 0041.jpg
(859.8 KB, 1956x1467 - видяно 1554 пъти.)
Русе някога и сега
100_3941.JPG
(275.92 KB, 1994x1325 - видяно 2189 пъти.)
«
Последна редакция: декември 08, 2009, 06:09:31 от ystoyanov
»
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5200
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #272 -:
декември 08, 2009, 06:37:14 »
А къде е бил разположен подходът - в района на все още непостроения Дунав мост или някъде другаде?
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
ystoyanov
Hero Member
Неактивен
Публикации: 680
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #273 -:
декември 08, 2009, 08:51:07 »
Цитат на: Orthodox в декември 08, 2009, 06:37:14
А къде е бил разположен подходът - в района на все още непостроения Дунав мост или някъде другаде?
Ами русенската част от съоръжението е била разположена югозападно от Речна гара. Останките са си още там- лимана в района на Старата корабна. Снимах ги това лято.- първата прикачена снимка от Panoramio
А румънската част - втората прикачена снимка от Panoramio
Разгледай и линка към shipsbg.info. Там съм описал по- подробно:
http://www.shipsbg.info/phpbb/viewtopic.php?t=404
Русе някога и сега
ferryBulgaria.jpg
(116.25 KB, 809x542 - видяно 1421 пъти.)
Русе някога и сега
ferryRomania.jpg
(122.79 KB, 807x540 - видяно 1442 пъти.)
«
Последна редакция: декември 08, 2009, 08:53:31 от ystoyanov
»
Активен
Pfote2
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1213
снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #274 -:
декември 09, 2009, 09:26:32 »
Много хубава дописка. От съвсем малък фериботът като транспортно средство е нещо магическо за мене. Това чувство си остана и се затвърди, особено след първите пътувания преди много време, за Албион. Тогава в същност вече бях виждал железопътен ферибот .... в Русчук. До някое време имаше железопътен ферибот от Хок ван Холанд с вагон, който отиваше до Лондон, Victoria през Harwitch. А това беше и първият ферибот, с който пътувах през Ламанша.
Магията, обаче, започна с обясненията на баща (там съм ходил няколко пъти и с дядо си, но си спомням обясенията на баща ми) ми как фериботът влиза в камера в която се помпи или изпомпва водата и съответно фериботът се вдига или слиза - за да дойдат релсите му на нивото на ЖП релсите. В същност на тая снимка, на съвременната, се вижда точно тая камера, само че имаше една желязна врата-шибър. Помпите не се виждаха.
«
Последна редакция: декември 09, 2009, 02:09:15 от Pfote2
»
Активен
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #275 -:
декември 09, 2009, 11:19:58 »
Аз пък сега научавам, че съществува такова нещо като ЖП ферибот.
Много интересно
Активен
deian
Hero Member
Неактивен
Публикации: 2875
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #276 -:
декември 09, 2009, 11:24:12 »
И аз. Бихте ли обяснили за невиждалите такова нещо
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1035
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #277 -:
декември 09, 2009, 11:43:37 »
На мен също ми е интересно. Как се уравновесява платформата? Все пак това е линия и едно разместване от 1 сантиметър е фатално. А и тия вагони са пълни с нещо, според закона на Архимед, платформата трябва да потъне поне малко като се натовари
Активен
Pfote2
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1213
снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #278 -:
декември 09, 2009, 12:24:46 »
За басейна на ферибота е имало помпи с голям дебит, които веднага нивелират едната линия към другата - на ферибота към ЖП-то. Освен това нивото на Дунава не е еднакво. И това трябва да се нивелира.
А на времето, може би до към 1979 година имаше вагони от Москва и от Берлин до Victoria по един спален и по един 1. класа и другата половина на същия вагон 2. класа. Минаваха през Холандия - Hoek van Holland за Harwitch. Огромни фериботи. Хората слизаха oт вагоните още на брега, вагоните се заключваха, а хората се качваха на ферибота като foot passengers. Смешна дума, но така им казват.
И на Дунава и в Северно море винаги е така, че вагоните се изтъркулват върху един "slip" - това вече не го знам на български и има една подвижна част, която винаги е малко по-ниско на страната към която се търкаля вагонът, а и за да се използва G-силата вместо маневрен локомотив, който хич не е лек. А и без това не може да се нивелира до сантиметър. Това го го има и на фериботите за коли. Който е пътувал с такъв знае, че между ферибота и твърдата земя се спуска една дебела ламарина, по която минават колите. За колите ламарината може да е наклонена и нагоре и надолу, но за вагоните е наклонена винаги в посоката на движение. Самите вагони имаха спирачни кабинки и собствена спирачна система. Спирачните кабинки се виждат на снимките на ystoyanov.
Нивелирането на съда към твърдия бряг и в Северно море (заради прилив/отлив и пълен/празен) става с баласт - помпи пълнят резервоари в трюма. И после като тръгне ферибота водата се връща в морето за да не тежи ненужно. При ферибота София пък се пълнеше самият басейн и фериботът се вдигаше. Като шлюз. (Не е изключено, макар и малко вероятно, самият съд ферибот да е имал помпи за воден баласт.) Това е което съм запомнил от тогава. И съм си дообяснил в последствие.
«
Последна редакция: декември 09, 2009, 07:41:26 от Pfote2
»
Активен
Orthodox
Hero Member
Неактивен
Публикации: 5200
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #279 -:
декември 09, 2009, 06:49:31 »
Цитат на: Ruschukliq1986 в декември 09, 2009, 11:19:58
Аз пък сега научавам, че съществува такова нещо като ЖП ферибот.
Много интересно
Цитат на: deian в декември 09, 2009, 11:24:12
И аз. Бихте ли обяснили за невиждалите такова нещо
Странно - аз пък от юношеските си години още - преди трийсетина и повече години - съм чувал и чел за ферибот за превоз на вагони, без да съм го виждал в натура, разбира се (специално за русенския наистина научавам едва сега). Но все пак бях наясно, че такива има, и даже в представите ми съвременният ферибот беше първо и основно железопътен. И сега ми изглежда чудно, че някои хора едва сега научават за това животно...
«
Последна редакция: декември 09, 2009, 08:23:46 от Orthodox
»
Активен
Четете и русенските теми във
форума на SkyscraperCity
!
Русчуклия
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1430
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #280 -:
декември 09, 2009, 07:25:25 »
Ами млади сме, не сме виждали
Активен
Pfote2
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1213
снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #281 -:
декември 17, 2009, 09:20:22 »
Бих ли могъл да попитам къде се намира тази къща. Тя е купена от англичанина, чиито "The English Guesthouse" се намира на Баба Тонка, мисля 24. В тази къща ще прави семеен хотел. Интересува ме - като идвам в Русе.
Купил я е миналата седмица. Ремонта го започва веднага.
Русе някога и сега
Exterior shot one.JPG
(261.83 KB, 800x600 - видяно 1119 пъти.)
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1035
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #282 -:
декември 17, 2009, 10:32:03 »
Къщата се намира тук:
http://maps.google.com/maps?q=43.851953,25.952958&num=1&t=h&sll=43.851988,25.953119&sspn=0.001892,0.003449&ie=UTF8&ll=43.851988,25.953119&spn=0.001892,0.003449&z=18
Преди време беше клон на банка, мисля Биохим, но може и да се лъжа.
Активен
Pfote2
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1213
снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #283 -:
декември 17, 2009, 10:36:13 »
Ясно, дава ми Райко Даскалов 36. Знам го къде е. Недалеч от хотел Лилия. Някъде около бвшата резиденция на Т. Живков. Благодаря.
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
Неактивен
Публикации: 1035
Re:Русе някога и сега
«
Отговор #284 -:
декември 17, 2009, 11:38:27 »
Да, даже табелата на хотел "Лилия" се вижда в далечината в дясната част на снимката.
Активен
Страници:
1
...
17
18
[
19
]
20
21
...
44
Нагоре
Изпечатай
« назад
напред »
Отиди на:
Моля, избери:
-----------------------------
Live Web Cam Rousse
-----------------------------
=> Новини / News
=> Препоръки, идеи, мнения / Tips, ideas, opinions
===> За форума
===> За камерите
=> Проблеми с камерите / Problems with webcams
-----------------------------
Всичко за Русе
-----------------------------
=> Русе / Rousse
===> Фотонаследство
===> Здравеопазване / Health Services
===> Русезнание и Образование / Education
===> Да помечтаем относно бъдещето на Русе
=> Инфраструктурни проекти / Infrastructure projects
===> Големи търговски центрове /Mall/
=> Индустриален парк - Русе / Industrial park - Rousse
=> Недвижими имоти в Русе
=> Културният живот в Русе / Cultural life in Rousse
=> Заведенията в Русе
=> Транспорт / Transport
=> Спортният живот в Русе / Sports in Rousse
===> Футбол / Football
===> Баскетбол / Basketball
===> Волейбол / Volleyball
-----------------------------
Общ Форум
-----------------------------
=> Общи приказки / General talk
===> Празници / Holidays
===> Срещи
=> Река "Дунав" / Danube River
Зареждане...