Страници: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 44   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Русе някога и сега  (Прочетена 599404 пъти)
0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #270 -: ноември 28, 2009, 10:42:35 »

И аз съм ходил на кръжоци там. Не на един. Но тогава бяха минали някакви 10 -15 години от 9.IX.1944 и по-малко години от национализацията и всичко беще типтоп още. И действително кипеше детски живот.
Между другото в статията се казва, че прислугата живяла в паянтова постройка. Паянтовата постройка е постройка с паи. Ето една снимки на такива. На долната се виждат съвсем добре паите и какво се има пред вид.
Вероятно прислугата е живяла в курник или в най-добрия случай в шапрон. Една хубава русенска дума заета от румънския.


* Pajantova 1.jpg (3.75 KB, 127x95 - видяно 1359 пъти.)

* Pajantova 2.jpg (4.42 KB, 141x90 - видяно 1550 пъти.)
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #271 -: декември 08, 2009, 06:03:55 »

Ж. П. ферибот Русе- Гюргево 1940- 1954 год.
След дълги преговори за мост или ферибот през р. Дунав, през м. юни 1937 г. България и Румъния се договарят за построяване на железопътна фериботна връзка между двете съседни дунавски пристанища - Русе и Гюргево. Главен изпълнител на всички мостови конструкции и механичните инсталации за двете крайбрежни съоръжения става германската компания „Man - Werk Gustavsburg”, която трябва да достави и фериботния кораб. Подизпълнител за построяването на кораба е фирмата „Gutehoffnungshütte Werft in Walsum” от гр. Валзум ( сега предградие на Дуйсбург) на река Рейн. Фериботният кораб „София”  извършва по две пътувания дневно в двете посоки. Официалното откриване на фериботната връзка става на 10 декември 1940 г. с участието на правителствени делегации на двете страни, на представители на фирмите, участвали в изграждането, на двете железници и много граждани. Връзката съществува и се експлоатира до края на 1954 г., когато е построен шосейно- железопътният мост Русе- Гюргево (т. нар. „Мост на дружбата” или „Дунав мост”).
Прикачени снимки:
- подходът към ферибота в Русе през 1940 год.
- същото място- юли 2009 год.
- фериботния кораб София- 1941 год.
По- подробна информация и повече снимки съм качил в shipsbg.info:
http://www.shipsbg.info/phpbb/viewtopic.php?t=404

bscap0014.jpg
Русе някога и сега
* bscap0014.jpg (128.01 KB, 1080x677 - видяно 1599 пъти.)
Picture 0041.jpg
Русе някога и сега
* Picture 0041.jpg (859.8 KB, 1956x1467 - видяно 1554 пъти.)
100_3941.JPG
Русе някога и сега
* 100_3941.JPG (275.92 KB, 1994x1325 - видяно 2189 пъти.)
« Последна редакция: декември 08, 2009, 06:09:31 от ystoyanov » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5200



Профил Ел. поща
« Отговор #272 -: декември 08, 2009, 06:37:14 »

А къде е бил разположен подходът - в района на все още непостроения Дунав мост или някъде другаде?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 680



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #273 -: декември 08, 2009, 08:51:07 »

А къде е бил разположен подходът - в района на все още непостроения Дунав мост или някъде другаде?
Ами русенската част от съоръжението е била разположена югозападно от Речна гара. Останките са си още там- лимана в района на Старата корабна. Снимах ги това лято.- първата прикачена снимка от Panoramio
А румънската част - втората прикачена снимка от Panoramio
Разгледай и линка към shipsbg.info. Там съм описал по- подробно:
http://www.shipsbg.info/phpbb/viewtopic.php?t=404

ferryBulgaria.jpg
Русе някога и сега
* ferryBulgaria.jpg (116.25 KB, 809x542 - видяно 1421 пъти.)
ferryRomania.jpg
Русе някога и сега
* ferryRomania.jpg (122.79 KB, 807x540 - видяно 1442 пъти.)
« Последна редакция: декември 08, 2009, 08:53:31 от ystoyanov » Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #274 -: декември 09, 2009, 09:26:32 »

Много хубава дописка. От съвсем малък фериботът като транспортно средство е нещо магическо за мене. Това чувство си остана и се затвърди, особено след първите пътувания преди много време, за Албион. Тогава в същност вече бях виждал железопътен ферибот .... в Русчук. До някое време имаше  железопътен ферибот от Хок ван Холанд с вагон, който отиваше до Лондон, Victoria през Harwitch. А това беше и първият ферибот, с който пътувах през Ламанша.
Магията, обаче, започна с обясненията на баща (там съм ходил няколко пъти и с дядо си, но си спомням обясенията на баща ми) ми как фериботът влиза в камера в която се помпи или изпомпва водата и съответно фериботът се вдига или слиза - за да дойдат релсите му на нивото на ЖП релсите. В същност на тая снимка, на съвременната, се вижда точно тая камера, само че имаше една желязна врата-шибър. Помпите не се виждаха.
« Последна редакция: декември 09, 2009, 02:09:15 от Pfote2 » Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1430



Профил
« Отговор #275 -: декември 09, 2009, 11:19:58 »

Аз пък сега научавам, че съществува такова нещо като ЖП ферибот. Embarrassed  Много интересно Smiley
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #276 -: декември 09, 2009, 11:24:12 »

И аз. Бихте ли обяснили за невиждалите такова нещо Smiley
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1035


9842765 sw2fl@hotmail.com SW2FL SW2FL *
Профил WWW Ел. поща
« Отговор #277 -: декември 09, 2009, 11:43:37 »

На мен също ми е интересно. Как се уравновесява платформата? Все пак това е линия и едно разместване от 1 сантиметър е фатално. А и тия вагони са пълни с нещо, според закона на Архимед, платформата трябва да потъне поне малко като се натовари Smiley
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #278 -: декември 09, 2009, 12:24:46 »

За басейна на ферибота е имало помпи с голям дебит, които веднага нивелират едната линия към другата - на ферибота към ЖП-то. Освен това нивото на Дунава не е еднакво. И това трябва да се нивелира.
А на времето, може би до към 1979 година имаше вагони от Москва и от Берлин до Victoria по един спален и по един 1. класа и другата половина на същия вагон 2. класа. Минаваха през Холандия - Hoek van Holland за Harwitch. Огромни фериботи. Хората слизаха oт вагоните още на брега, вагоните се заключваха, а хората се качваха на ферибота като foot passengers. Смешна дума, но така им казват.
И на Дунава и в Северно море винаги е така, че вагоните се изтъркулват върху един "slip" - това вече не го знам на български и има една подвижна част, която винаги е малко по-ниско на страната към която се търкаля вагонът, а и за да се използва G-силата вместо маневрен локомотив, който хич не е лек. А и без това не може да се нивелира до сантиметър. Това го го има и на фериботите за коли. Който е пътувал с такъв знае, че между ферибота и твърдата земя се спуска една дебела ламарина, по която минават колите. За колите ламарината може да е наклонена и нагоре и надолу, но за вагоните е наклонена винаги в посоката на движение. Самите вагони имаха спирачни кабинки и собствена спирачна система. Спирачните кабинки се виждат на снимките на ystoyanov.
Нивелирането на съда към твърдия бряг и в Северно море (заради прилив/отлив и пълен/празен) става с баласт - помпи пълнят резервоари в трюма. И после като тръгне ферибота водата се връща в морето за да не тежи ненужно. При ферибота София пък се пълнеше самият басейн и фериботът се вдигаше. Като шлюз. (Не е изключено, макар и малко вероятно, самият съд ферибот да е имал помпи за воден баласт.) Това е което съм запомнил от тогава. И съм си дообяснил в последствие.
« Последна редакция: декември 09, 2009, 07:41:26 от Pfote2 » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5200



Профил Ел. поща
« Отговор #279 -: декември 09, 2009, 06:49:31 »

Аз пък сега научавам, че съществува такова нещо като ЖП ферибот. Embarrassed  Много интересно Smiley

И аз. Бихте ли обяснили за невиждалите такова нещо Smiley

Странно - аз пък от юношеските си години още - преди трийсетина и повече години - съм чувал и чел за ферибот за превоз на вагони, без да съм го виждал в натура, разбира се (специално за русенския наистина научавам едва сега). Но все пак бях наясно, че такива има, и даже в представите ми съвременният ферибот беше първо и основно железопътен. И сега ми изглежда чудно, че някои хора едва сега научават за това животно... Roll Eyes
« Последна редакция: декември 09, 2009, 08:23:46 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1430



Профил
« Отговор #280 -: декември 09, 2009, 07:25:25 »

Ами млади сме, не сме виждали   Huh?
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #281 -: декември 17, 2009, 09:20:22 »

Бих ли могъл да попитам къде се намира тази къща. Тя е купена от англичанина, чиито "The English Guesthouse" се намира на Баба Тонка, мисля 24. В тази къща ще прави семеен хотел. Интересува ме - като идвам в Русе.
Купил я е миналата седмица. Ремонта го започва веднага.

Exterior shot one.JPG
Русе някога и сега
* Exterior shot one.JPG (261.83 KB, 800x600 - видяно 1119 пъти.)
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1035


9842765 sw2fl@hotmail.com SW2FL SW2FL *
Профил WWW Ел. поща
« Отговор #282 -: декември 17, 2009, 10:32:03 »

Къщата се намира тук:
http://maps.google.com/maps?q=43.851953,25.952958&num=1&t=h&sll=43.851988,25.953119&sspn=0.001892,0.003449&ie=UTF8&ll=43.851988,25.953119&spn=0.001892,0.003449&z=18

Преди време беше клон на банка, мисля Биохим, но може и да се лъжа.
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #283 -: декември 17, 2009, 10:36:13 »

Ясно, дава ми Райко Даскалов 36. Знам го къде е. Недалеч от хотел Лилия. Някъде около бвшата резиденция на Т. Живков. Благодаря.
Активен
SW2FL
Administrator
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1035


9842765 sw2fl@hotmail.com SW2FL SW2FL *
Профил WWW Ел. поща
« Отговор #284 -: декември 17, 2009, 11:38:27 »

Да, даже табелата на хотел "Лилия" се вижда в далечината в дясната част на снимката.
Активен
Страници: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 44   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.069 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.009s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 29, 2024, 04:36:49