Страници: 1 ... 20 21 [22] 23   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Булевард Родина  (Прочетена 85078 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
axlzzz
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 20


Профил Ел. поща
« Отговор #315 -: юли 23, 2017, 01:19:38 »

Честно казано не мисля, че в близкото бъдеще ще има каквото и да е развитие по този проект.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1786


Профил Ел. поща
« Отговор #316 -: юли 23, 2017, 04:33:00 »

Определено. Най-много наистина да демонтират излишните вече релси и да уголемят платното между казармите и университетското пространство. Това обаче не е бул. "Родина", който в проекта си започва от Централна гара и стига до "Тулча".
« Последна редакция: юли 24, 2017, 12:33:14 от Русенец » Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4582



Профил Ел. поща
« Отговор #317 -: юли 23, 2017, 05:37:15 »

Да, по отношение на цялостното реализиране на този проект умереният песимизъм е най-реалистичното отношение засега. Както беше споменато тук или в друг форум, най-малкото поради това, че по цялото му трасе само отчужденията биха стрували на Общината десетки милиони (както, впрочем, и по трасето на евентуално продължение на запад на бул. Бозвели).

Впрочем, някъде бях чел, че в южния му край Родина би трябвало да почва даже на от Централна гара, а от Дружбите! Ако е така, то излиза, че трябва да пресича бул. България, но как ще бъде това - на естакада ли, що ли? Roll Eyes

Това обаче не е бул. "Родина", който в проекта си започва от Централна гара и стига до "Тулча".

И не само това. По всички стари и нови признаци се вижда, че Родина би трябвало да върви южно от релсовия път. И при стария мост над Христо Ботев, и при пробива до Кауфланд, изградените устои за автомобилен мост успоредно на съществуващия железопътен са южно от ж.п. линията. В края си към Тулча, Родина би трябвало да се отклонява на юг от релсите и да се съединява с Тулча в района на съществуващото кръгово при Хлебозавода (или Млечната кухня), защото там денивелацията между трасето на релсите и Тулча е малка и лесно преодолима. Ако върви северно от линията, Родина ще излезе на Тулча при ж.п. моста над улицата, което прави вливането на булеварда в нея практически невъзможно.

Накратко - демонтирането на неизползваните релси и разширяването на съществуващата невзрачна и разбита уличка, носеща (по табелите върху околните сгради) гръмкото име "булевард Родина", на практика няма нищо общо с булеварда, както е замислен. Това може да е само някакво временно, палиативно решение за улесняване на трафика в участъка между Липник и Тулча, който и без това е съвсем скромен и съществуващото платно е достатъчно за нуждите му.
« Последна редакция: юли 24, 2017, 07:08:02 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 360



Профил
« Отговор #318 -: юли 24, 2017, 02:52:10 »

Нека да изчакаме да видим какво се мисли и тогава ще може вече по сериозно да коментираме. А това че има да се правят огромни отчуждения и никога няма да се получи не е съвсем вярно. Да ще има отчуждения, но голяма част от трасето е без пречки, особено между товарна гара и пробива Кауфланд. Много от къщите по бъдещото трасе са на държавни или общински терени (около жп линията - НКЖИ) и дори има нелегално построени.

Но тук големи коментари относно Бул. Родина, а нищо за Бозвели който е далеч по близо до реализация. Някой да е прегледал трите трасета които представиха от общината или само аз? Тоест типично по Русенски никой не се интересува когато се правят проектите, после изведнъж разбира че е измислена някоя глупост или не му харесва и излиза на протест. Точно както стана с пробива и сега отново с модернизацията на кея.
« Последна редакция: юли 24, 2017, 02:56:47 от bgdimitrov » Активен
RG
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 50


Профил
« Отговор #319 -: юли 24, 2017, 05:27:04 »

...
Впрочем, някъде бях чел, че в южния му край Родина би трябвало да почва даже на от Централна гара, а от Дружбите! Ако е така, то излиза, че трябва да пресича бул. България. И ако е така, как ще бъде това - на естакада ли, що ли? Roll Eyes
...

Виждал съм стар проект на булевард Родина, на който беше отразено, че булевардът ще започва като естествено продължение на бул. Гоце Делчев (старото Разградско шосе). Не си спомням обаче какъв пътен възел е бил предвиден на това място.
На същия проект, бул. Родина се включваше точно в кръговото на ул. Тулча. По-интересното беше, че след това булевардът продължаваше (може би вече под друго име) като четирилентов по ул. Потсдам, пресичаше ул. Иван Ведър и стигаше до кръговото при КАТ, включвайки се от северната му страна. Това последното все още е възможно да бъде осъществено, защото евентуалното трасе между ул. Иван Ведър и кръговото при КАТ не е застроено с масивни постройки.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4582



Профил Ел. поща
« Отговор #320 -: юли 24, 2017, 07:20:21 »

При такова трасе като описаното в горния постинг бул. Родина в някаква степен би бил дубльор на бул. България (в смисъл на пряка връзка между източния вход на града с Дружбите), но по-северно разположен. Разбира се, истинската му полезност е като директен път между Дружбите и Възраждане и по-общо между югозападните и североизточните квартали на Русе. Но нека не се увличаме в теоретизиране, много преди да има нещо направено практически. Както се казва - ще поживеем, ще видим... Smiley
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1786


Профил Ел. поща
« Отговор #321 -: юли 25, 2017, 02:23:45 »

А това че има да се правят огромни отчуждения и никога няма да се получи не е съвсем вярно. Да ще има отчуждения, но голяма част от трасето е без пречки, особено между товарна гара и пробива Кауфланд. Много от къщите по бъдещото трасе са на държавни или общински терени (около жп линията - НКЖИ) и дори има нелегално построени.
Не са проблем само отчужденията, те действително не са чак толкова големи, като сам споменаваш. Самото пътно трасе обаче е сложно и предполага големи разходи - преминава на различни нива; има да се изградят пътни възли; действително мостът по "Христо Ботев" е направен двоен и едната част е за бъдещия булевард, но мостът на "Липник" е само за ж.п. транспорт, там трябва да се прави и автомобилен мост; при ж.п. прелеза на пазара трябва да се изгради рампа; отделно самата ж.п. линия трябва да се изолира по цялото протежение. Все немалки разходи, които плюс отчуждаванията са непосилни за държавния или общинския бюджет, остава варианта с еврофинансиране, но там трява да се докаже транспорната важност и необходимост на обекта.
Активен
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 371



Профил
« Отговор #322 -: юли 25, 2017, 11:40:07 »

Преди време в темата беше пусната снимка на отпечатана карта на Русе, която съдейки по името е от 1982 г.
Това е картата .
На нея ясно се вижда, къде би трябвало да минава булеварда. Лошото е, че тази част която е зад Университета, е от грешната страна на жп линията.

Ако може да се вярва на гугъл мапс, в момента съществуват две "парчета" (маркирал съм ги с розово) от бул. Родина. Вероятно тази част от ул. Чипровци , която излиза на прелеза и върви успоредно на жп линията (маркирана в зелено) също е част от булеварда.

При пробива на Кауфланд направиха втори мост, който предвидливо е поставен на трасето на булеварда.

rodina.jpg
Булевард Родина
* rodina.jpg (193.01 KB, 1013x1370 - видяно 503 пъти.)
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 1786


Профил Ел. поща
« Отговор #323 -: юли 25, 2017, 04:58:32 »

svetlin74, браво за труда да онагледиш всичко.
Три неща:
1) При така представеното трасе от картата от 1982 г. се виждат следните инфрактруктурни моменти - преди да се включи към бул. "България", бъдещият булевард "Родина" минава през район, който вече е застроен с кооперации (в "Дружба" 1), т.е. трябва частична промяна на трасето; след това се включва под бул. "България", там ще трябва да се изгражда тунел; по "Христо Ботев" мостът е наличен; после при ж.п. прелеза ще трябва рампа; при "Липник" трябва мост и накрая всичко завършва при "Тулча" с пътен възел. Не са малко съоръжения.
2) Маркираните от теб съществуващи "парчета" с нищо не помагат на бъдещия булевард, защото са едни тесни сокаци и ще трябва да се прави всичко от нулата и там.
3) Забележете планирания булевард "Чародейка" най на юг. Де факто, днешният бул. "Васил Левски" е една малка част от него. Ще припомня само, че през комунизма имаше амбициозен план, квартал "Чародейка" да стане истински град в града - 80 хил. жители, 8 микрорайона - А-север, А-юг, Б-север, Б-юг, В-север, В-юг, Г-север, Г-юг. Построени бяха само последните два, затова отпадна буквата "Г" от названието им.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4582



Профил Ел. поща
« Отговор #324 -: юли 25, 2017, 06:59:04 »

Когато картата беше публикувана във форума, я разгледах с интерес, но не забелязах един детайл, който дава отговор на въпроса ми по-горе:

Впрочем, някъде бях чел, че в южния му край Родина би трябвало да почва даже на от Централна гара, а от Дружбите! Ако е така, то излиза, че трябва да пресича бул. България, но как ще бъде това - на естакада ли, що ли? Roll Eyes

Излиза, че бул. Родина е бил замислен да мине ПОД бул. България (като продължение на ул. Гоце Делчев - старото Разградско шосе), тоест през тунел, както е направен и подлезът при Кауфланд.

За едно обаче не си прав (обръщението е към колегата svetlin74):

Лошото е, че тази част която е зад Университета, е от грешната страна на жп линията.

В последните няколко мнения по темата се спомена и този очевиден факт, че по всички логически и технологически съображения бъдещият булевард би трябвало да минава именно южно (по-точно югоизточно) от релсовия път - както е изобразен на картата. За да не го пиша наново, ще се самоцитирам от един скорошен постинг в темата:

По всички стари и нови признаци се вижда, че Родина би трябвало да върви южно от релсовия път. И при стария мост над Христо Ботев, и при пробива до Кауфланд, изградените устои за автомобилен мост успоредно на съществуващия железопътен са южно от ж.п. линията. В края си към Тулча, Родина би трябвало да се отклонява на юг от релсите и да се съединява с Тулча в района на съществуващото кръгово при Хлебозавода (или Млечната кухня), защото там денивелацията между трасето на релсите и Тулча е малка и лесно преодолима. Ако върви северно от линията, Родина ще излезе на Тулча при ж.п. моста над улицата, което прави вливането на булеварда в нея практически невъзможно.

По същество, по цялото си протежение от Дружбите до Тулча булевард Родина върви южно (югоизточно) от ж.п. линията и никъде не я пресича, което е добре за една голяма пътна връзка с интезивен автотрафик, защото пресичането на релсов път би означавало прелез с всичките му неудобства.
« Последна редакция: юли 25, 2017, 07:14:15 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2041


Профил WWW
« Отговор #325 -: юли 26, 2017, 01:08:11 »

Хора, не гледайте картата от 1982, тогава такъв евентуален булевард е имал далеч по-голям смисъл понеже е свързвал завод Георги Димитров (вероятно най-големият работодател тогава или да е бил втори след КТМ), Петър Караминчев и Източната промишлена зона с вече изградените работнически спални в Дружба.

В днешно време Георги Димитров вече почти не изпълнява такава роля, т.е вече е търговска зона и съответно там не работят вече няколко хиляди човека. Петър Караминчев е незапочнат мол с неясно бъдеще. Източната промишлена зона или поне тази част към Потсдам става все повече логистична и търговска база и все по-малко индустриална такава с тенденцията броят на работещите там да намалява. И допълнителен бонус - танковото поделение вече не е танково поделение и тепърва някой главанак в общината трябва да му търси предназначение.

В момента просто няма голям смисъл от такъв булевард, въпреки че би било чудесно ако го имаше и също няма да излезе толкова скъпо след като още преди време е мислено за това. Наистина, отчуждения няма да има много и сложни пресичания няма да има много. Според мен обаче, има други въпроси, а именно:

* Какво ще се случи с терена на Петър Караминчев? Очевидно мол няма да стане. Дали ще се оформи като жилищен или като офис/складов район? Идеален вариант за бъдещ офис-район понеже е добре достъпен, но никой не знае как ще процедира инвеститора - а той няма интерес да държи терена и да плаща данъци до безкрай, рано или късно ще го продаде.
* Какво ще измъдрят общинарите за бившите казарми? На относително стратегическо място. Би могло да стане парк...но парк има наблизо. Биха могли да му измислят друга обществена функция в партньорство с някоя институция. Може би там могат да се изградят общински или областни административни сгради? Може да му измислят партньорство с някоя образователна институция (мечти). А може да го разпродадат на парче на инвеститори да вдигнат блокчета.
* Ще има ли продължение Потсдам като част от бъдещия Родина към бул България и индустриалната зона на изток? Тогава би имало повече смисъл

Тези неща ще определят смисъла от булевард Родина и с темповете с които стават нещата, няма да е скоро за съжаление.
« Последна редакция: юли 26, 2017, 01:15:51 от n00b » Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 360



Профил
« Отговор #326 -: юли 26, 2017, 01:37:05 »

Ако с бул. Родина се направи връзка между бул. Христо Ботев и Тулча ще се разтоварят много Цар Освободител, кръговото и Липник.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4582



Профил Ел. поща
« Отговор #327 -: юли 26, 2017, 02:22:49 »

Вярно е, особено като се има предвид, че на изток Родина стига до кръговото при Хлебозавода, а оттам има връзки и на север (Възраждане и Възраждане-юг), и на изток (ж.к. Изток), и на юг (Здравец).
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4582



Профил Ел. поща
« Отговор #328 -: юли 26, 2017, 03:46:45 »

Забележете планирания булевард "Чародейка" най на юг. Де факто, днешният бул. "Васил Левски" е една малка част от него. Ще припомня само, че през комунизма имаше амбициозен план, квартал "Чародейка" да стане истински град в града - 80 хил. жители, 8 микрорайона - А-север, А-юг, Б-север, Б-юг, В-север, В-юг, Г-север, Г-юг. Построени бяха само последните два, затова отпадна буквата "Г" от названието им.

Вземам повод от тази информация за един малък офтопик Embarrassed. Ще споделя едни мои размисли, които отдавна са в ума ми и са точно по темата в цитата на колегата Русенец.

Ако някога (чисто теоретично, сега сме далеч от такова развитие на нещата) Русе трябва да расте териториално, накъде би могло да стане това? На север не може да стане по очевидна причина Smiley. На запад и изток е ограничен от промишлените зони. Остава единствено южното направление, и то в източната му част, защото на югозапад е районът на ТВ кула, а покрай нея не би трябвало да има жилищни сгради в близост (освен ако не вземат да я съборят, каквито малоумни идеи се спрягаха преди години в общественото пространство). Значи остава югоизточният район - южно ог бул. България и източно от ж.к. Чародейка, тоест така наречената местност Христо Македонски. Понастоящем там са вили и лозя, а по-порасналите форумци помним, че и на мястото на днешния ж.к. Изток бяха също лозя до началото на 1970-те, когато почна изграждането на (тогава наречения) Здравец-Изток.

Добавил съм карта на Русе (леко я завъртях по часовниковата стрелка, за да направя по-удобна отсечка), на която се вижда, че очертанието на сегашната Чародейка (север и юг, доскоро с букви Г - интересно защо са почнали от последните по проект вместо от букви А...) се нанася на изток до края на града (кръговото при КАТ) приблизително още три пъти. Тоест там е трябвало да бъдат построени по-късно именно частите А, Б и В, разделени на северна и южна част от булевард, продължение на изток на сегашния Васил Левски. Така очертаниието на града щеше да се доближи повече до кръг, докато сега е по-скоро елипса или полукръг. Но - не било писано да стане... Angry



« Последна редакция: юли 26, 2017, 03:48:36 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 360



Профил
« Отговор #329 -: юли 27, 2017, 12:08:26 »

Харесвам мисленето ти Orthodox. Smiley

Но преди някой да тръгне да строи до Чародейките които са сравнително далеч от центъра, трябва да се замислим, че има доста по апетитни терени които сега са мъртви индустриални зони.

1. Района на бившия завод Петър Караминчев където трябваше да се строи мол е огромен. На това сравнително централно място могат да изникнат множество блокове в бъдеще.

2. ЛВЗ и райони около Захарната Фабрика. Захарната фабрика като цяло вече не съществува и там направо може да се строи. Района макар и не на топ локация, е огромен, равен и удобен за строителство. Има много добра транспортна връзка с центъра на града и парка на младежта е в близост. Единствения минус е вече ако се доближим много до ТЕЦА, но не е толкова фрапантно.


Активен
Страници: 1 ... 20 21 [22] 23   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.127 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.011s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 04, 2019, 11:05:48