Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Румъния може да поднови строителството на канала Букурещ - Дунав  (Прочетена 5789 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
dunav_rousse
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 413



Профил Ел. поща
« -: юли 03, 2008, 09:19:32 »


Интересен проект. Ако не ви се плащат такси на моста качваш се на лодка и гребеш до Букурещ Cheesy

http://evropa.dnevnik.bg/show/?storyid=519444

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4610



Профил Ел. поща
« Отговор #1 -: юли 03, 2008, 01:27:45 »

Надявай се! Нали инвестицията трябва да се възвърне - значи и за лодка, и за сал ще дерат парички... Wink
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #2 -: ноември 16, 2008, 11:47:47 »

Румъния започва пред-проектни проучвания за канала Дунав-Букурещ
От догодина може да започне изготвянето на анализ за целесъобразност на проекта за канал Дунав-Букурещ.

Това е заявил пред Медиафакс директорът на националната Агенция за плавателните канали на Румъния Овдиу Купса. Той оценява стойността на строителството на около 500 милиона евро.

След завършването му каналът ще бъде използван за транспорт и за производство на електроенергия от микро- електроцентрали, както и за напояване на земеделски земи, като някои от прилежащите терени ще бъдат отдадени под аренда за строителство. Посредством канала Дунав-Букурещ, румънската столица ще се свърже с пан-европейския коридор №7. Каналът също ще предпазва от наводнения около 30 000 хектара земеделски земи и 11 селища, казва Купса пред Медиафакс.

Идеята за канала Дунав-Букурещ принадлежи на покойния румънски диктатор Николае Чаушеску. Строителството започва през 1986 г., но след революцията от 1989 г. е прекратено. От лятото на тази година румънските власти предприеха стъпки към възобновяването на проекта.

Северните ни съседи не си поплюват, докато тук си веят *******.
Активен
svilenrr
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 607


Профил
« Отговор #3 -: ноември 16, 2008, 11:54:05 »

Това и при тях е в сферата на вероятностите  Grin, както и канала Русе-Варна. Не вярвам скоро да се осъществи нито техния канал, нито нашия.  Smiley
Активен

vladkoo
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 22



Профил Ел. поща
« Отговор #4 -: ноември 16, 2008, 02:47:24 »

От канала Русе - Варна няма да има смисъл поради наличието на Черна Вода - Констанца ... и според мене в България трудно би се осъществил такъв голям проект ..
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4610



Профил Ел. поща
« Отговор #5 -: ноември 16, 2008, 10:03:56 »

А бе ние една келява магистрала не можем да направим с години, че 200 км канал ще построим... Фантастика. Па и паричките няма да ни стигнат за таквози нещо... Grin
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Zihuatanejo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 556



Профил
« Отговор #6 -: ноември 20, 2008, 05:58:53 »

Ако направят канал от Букурещ до р. Дунав, това няма ли да окаже негативно влияние на русенското пристанище?
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3192



Профил
« Отговор #7 -: декември 07, 2008, 01:18:38 »

Ето една статия от преди седмица в списание ХоРеМаг:
Плавателният канал от река Дунав до Букурещ ще бъде открит през 2014 година, информира днес телевизия Реалитатя и
допълва, че работата по окончателното му изграждане ще започне през 2010 година, след като проектът беше одобрен вчера от министерството на околната среда.

"До юли 2010 година трябва да бъде избрана компанията, която ще проектира и ще довърши канала, за да може тогава да започнат строителните дейности, които ще продължат четири години", каза Антонел Танасе, държавен секретар в
министерството на транспорта. Танасе посочи, че окончателното реализиране на проекта, който е 70 на сто осъществен преди 1990 година, ще струва над 500 милиона евро, като средствата ще дойдат от европейски фондове или от компанията, която ще строи канала.

"След като проектът бъде напълно завършен, Букурещ ще стане петата столица-пристанище на Дунав", каза Танасе. Каналът ще има капацитет до 20 милиона тона транспортирана стока годишно и ще  осигурява вода за напояването на над 150 хиляди хектара земеделски площи. Този проект ще създаде и десет хиляди нови работни места.

Работата по изграждане на плавателния канал Дунав-Букурещ започва през 1986 година и до 1989 година са изградени 70 процента от него. След декември 1989 година строежът е изоставен, като през 1994 година официално е замразен.
Активен

Във форума се ражда истината.
dunav_rousse
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 413



Профил Ел. поща
« Отговор #8 -: декември 07, 2008, 07:59:31 »

Незнаех че 70% вече е изграден. Ами проекта е добър като имаме предвид че водния транспорт е най-евтин.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #9 -: юли 17, 2009, 02:19:58 »

Румъния търси финансиране за канала Букурещ - река Дунав

Румънското правителство търси 350 млн. евро, необходими за довършване на строителството на плавателния канал Букурещ - река Дунав, което може да стане посредством финансиране от европейски фондове и/или от държавния бюджет.

Според премиера на страната това е важен проект, който не трябва да бъде забравян, дори и започнал преди 1989 година. Същинската работа е започнала през 1986 година, но е прекратена през 1989 година, след падането на комунизма. Очаква се строителството да продължи до 2014 година и да погълне 500 млн. евро.

След приключване на канала, столицата ще бъде свързана с Пан-европейски коридор VII, като по канала ще се транпортират основно стоки, ще има и 4 хидроцентрали, а водата ще се използва за напояване.

Източник: Медиафакс
Активен
ilko
Илко
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 520


Профил Ел. поща
« Отговор #10 -: юли 17, 2009, 07:45:38 »

Немски инвеститор е заявил интерес за построяване на плавателен канал между Варна и Русе.   http://paper.standartnews.com/bg/art...article=284265       Българският черноморски флот ,ще идва на ремонт в Русе . При 3 процента дунавски отцепен дебит за напояване и евентуални няколко водни централи , проекта си заслужава ! Спартаааа Grin
Активен
LAIK
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 3


Профил Ел. поща
« Отговор #11 -: юли 25, 2009, 04:45:15 »

Поне до Горна Оряховица може да си издълбаем канал, под Шипка тунел, и по Марица надолу пак канал. Движението север-юг и обратно ще става почти само по вода, а така е много по-ефтинко.
Някога тракийските царе са контролирали този търговски път и са богатеели.Марица била плавателна, а отсам е Янтра. Умни са Румънците.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #12 -: юли 25, 2009, 04:56:21 »

Румънците са много по-умни от нас като управление на държавата.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #13 -: август 27, 2009, 10:46:29 »

Цитат
Тато поръчал канал да свърже Русе с Варна
27 август 2009 / News.dir.bg
За плавателния канал Русе-Варна - естествената и най-пряка връзка по вода от Атлантика до Черно море през Дунав, е имало засекретен план на ЦК на БКП от 70-те години на миналия век, пише "Стандарт".

Разработката под кодовото название "Аспарухов вал - 680" се събирала в 12 тома. По нареждане на Тодор Живков над нея са работили 3000 експерти. Това разкри един от авторите на уникалната идея - варненският арх. Марко Стоянов. За излязлата преди години брошура "Надежден воден път от Варна до Ротердам" привикали на разпит в Народната милиция архитекта, за да каже откъде знае точните данни от секретния план. Първите проучвания у нас започнали през 1972-ра, а следващата година по силата на държавни правителствени документи стартирала и същинската разработка.
Според нея дължината на канала е 192 км, широчината на дъното е 33 метра, 4,8 м е дълбочината и има 5 км аквадукти. Единен териториален устройствен план на НРБ от 1983 г., който вече не може да се открие в архивите, даде за съхранение на Института за екологична модернизация възрастният архитект.
Миналата година сформираният инициативен комитет на авторите на проекта поиска възраждане на уникалната идея.
Според актуалните сметки реализацията ще струва 4,5 млрд. лева, които ще се избият за няколко години.

Бих казал, че проучването е направено Cheesy
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.087 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.011s, 2q)

Google e прегледал тази страница септември 12, 2019, 11:27:36