Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: ВиК  (Прочетена 22533 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4663



Профил Ел. поща
« Отговор #45 -: януари 29, 2012, 07:04:38 »

О, за тези дай Боже да се изнесат до последната бройка, ама няма да стане... Колкото пък до това, че никой не искал да живее тук - то ще е, докато това "тук" все още се нарича България. А това не се очертава да е за много дълго още. После ще е нещо друго и онези, дето ще дойдат, ще дойдат вече в своя си земя. Но по този въпрос съм казвал и друг път - сега на мнозина им изглежда налудничаво, но е въпрос на време и когато стане (ако все още сме живи и сме тук), пак ще говорим...

Нейсе, запуши я, както беше рекъл бай ти Ганю... Wink
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2106


Профил WWW
« Отговор #46 -: януари 30, 2012, 11:44:37 »

Тази малоумна държава заслужава да бъде закрита. Следейки темата за магистрала Хемус, която няма да бъде магистрала, защото нямало пари. В същото време ще се наринат 1 милиард евро за да може Струма да мине през 13-километров тунел с магистрални габарити, заради това че минава през зона от НАТУРА-2000. И в същото време се наливат 12 милиона за да се мести пленарна зала от НС в бившия партиен дом и се въртят някакви сметки за не знам колко милиона за нов национален стадион. Имам чувството че от 20 години насам цяла Северна България е нетен донор на някакви малоумни цигани. 4 (!!!) магистрали се правят на юг от Стара Планина, но една единствена на север излиза неоправдан лукс. При това 2.5 милиона души плащат винетки за да финансират този масраф. Мен ме е срам от тази държава.

Друга държава да беше, повече пари щеше да налее за региона. Заслужават да спрат да им се плащат данъци и да сложат едни КПП-та да събират такси като минават, поне за да може да си оправим скапаните пътища. Същата история като с таксите на Дунав Мост - НАПИ си събира по няколко милиона годишно, за няколко години хвърлиха 60-70 хиляди за ремонт и останалото по предназначение, което предполагам включва безумните ремонти на Батко и Братко и държавното съфинансиране на Тракия за Трейс и фирмите на Черепа.

Е, мен ме е срам че съм българин, честно. Това е циганска,паразитираща държава.

P.S по ирония на съдбата малоумното правителство първо обяви, че ще търси финансиране за Хемус по дунавската стратегия. После отклони 136 милиона евро от въпросната, за да финансира метрото до летище София. И сега обясняват как нямало пари за Хемус. Олигофрени!
« Последна редакция: януари 30, 2012, 11:49:47 от n00b » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1839


Профил Ел. поща
« Отговор #47 -: януари 31, 2012, 12:30:50 »

Отдавна съм забелязал, че Южна България се толерира всячески за сметка на Северна. То си личи и по развитието де - преди 100 години Лом, Видин, Враца, Плевен, Габрово, Шумен, Силистра и разбира се Русе са били процъфтяващи градове, сега всичко е леш!  Angry
Активен
Flying spur
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 516


Nothing good comes easy


Профил WWW
« Отговор #48 -: февруари 06, 2012, 05:00:24 »

Вече и Варна ..
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2106


Профил WWW
« Отговор #49 -: февруари 07, 2012, 09:58:07 »

Аз не виждам нищо нормално в това да плащаш за винетки същите пари като на юг от Балкана и да  не се инвестират никакви пари. Цялото магистрално строителство 2007-2020 (планирано и изградено) в Северна България е 8 километра до Шумен и още толкова планирани от Яна до София. Всичко 35 милиона евро за 13 години. В южна България се инвестират над 40 (!!!) пъти повече държавни пари за магистрали за същият период. И познай кой плаща масрафа. Това със скоростният път е пълна подигравка, ъпгрейдната хранилка за катаджии с ограничения от 60км/ч за всеки бунак, който си направи крайпътно кръчме. И щели видиш ли някой ден да го разширят до магистрала. Това няма да стане никога. Просто не виждам как ще срутят всички надлези примерно заради аварийните ленти.

Апропо, виновни са всички областни управители и кметове в района защото са п***ки и не искат да разлютят големия шеф. Поради тази причина се надявам сегашното правителство да не изкара втори мандат и всички планове за инфраструктурно строителство сериозно да се преосмислят. Тъпакът Плевнелиев ти говори за това колко важно било да нямало изоставане на регионите, как бил издействал европейско финансиране за Хемус и блабла глупости. В момента в който стана президент, всичко се забрави.

Плевен, Търново, Русе, Шумен, Варна очевидно са отписани от тъпата държава. Единствено се радвам, че Букурещ е близо до Русе, защото ползваме поне летището им и като си направят магистралата, ще ползваме и нея до Европа. Да го духат тъпанарите в София. Срам ме е от тази държава.
Активен
Flying spur
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 516


Nothing good comes easy


Профил WWW
« Отговор #50 -: февруари 07, 2012, 11:38:48 »

Подкрепям!
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4663



Профил Ел. поща
« Отговор #51 -: декември 09, 2012, 09:17:23 »

Тези дни влязох в сайта на ВиК - Русе, за да видя как става пращането на показанията на водомерите по Интернет. Е, удобно е направено, но в случая думата ми е за друго. Като разгледах сайта, попаднах на кратка история на водоснабдяването на града ни от преди повече от 2 века до наши дни. Мисля, че поне за част от форумците ще е интересно да прочетат тези сведения, затова ги поствам тук.

1795 г. - По това време Русчук се управлява от Тръстениклизаде Исмаил ага. Период, през който градът ни се е славел като най-процъфтяващия търговски център по Дунав. Тогава турският владетел е предприел подмяна на водопроводната система. Векове наред водоснабдяването на селището се осъществява от кладенци и от река Дунав, но с разрастването на града наличните кладенци не са в състояние да задоволят нуждите от питейна вода. Първите стъпки за осигуряване на централно водоснабдяване са направени не по-късно от втората половина на 17 век от Джан Арслан паша, който предоставя приходите от 14 дюкяна за поддържане на градските чешми. Като продължение на неговия пример, в началото на 19 век Тръстениклизаде изгражда цялостна водоснабдителна система, която се захранва с вода от местността Извор дере, разположена югозападно от Русе. Водата е довеждана до градската територия с глинен водопровод, чието трасе е запазено и до днес. Водопроводът захранва 48 непрекъснато течащи чешми и три шадравана. Чешмите, разположени равномерно на територията на целия град, са павилионен тип, изградени от камък, с пластични украси и дарителски надписи. За поддържане изправността на водоснабдителната система Исмаил ага основава вакъф. В него подробно е описана волята на Тръстениклизаде Исмаил, който доброволно отделя от личните си имоти с условие да се дават под наем, а от приходите да се изплащат възнаграждения на служителите и да се поддържат чешмите.

1805 г. — За първи път по заповед на местен турски феодал била докарана изворна вода в Русе от местността “Извордере” край жк.”Средна кула”.

1873 г. — По време на следващия управител на града било решено да се докара изворна вода около 300 м3 на денонощие от местността “Батмиша” — Образцов чифлик, поради намаляването на водата от “Извордере”.

1891 г. — Анонимното дружество на Порфирните кариери в Сент Рашел, Франция, разработва проект за снабдяването на града с вода от р. Дунав.

1900 г. — На 10 февруари Общината отдава водоснабдяването на града на търг с концесия. Водоизточникът трябвало да бъде с дебит 4000 м3 вода и да не бъде по-далеч от 5 км. от града. Този опит също пропада.

1905 г. — Техническа комисия изпраща Мемоар до русенския Градско-общински съвет, в който задълбочено се проследяват досегашните безуспешни опити да се водоснабди Русе и се разглежда сегашното плачевно състояние. Обобщават се досегашните проучвания и комисията стига до извода, че за Русе основен водоизточник трябва да бъде р.Дунав.

1909 г. — Извършват се сондажни проучвания на остров “Матей” и се открива изобилие от водни запаси.

1910 г. — През м. януари Общината отдава на търг направата на резервоар и градска тръбна мрежа за водоснабдяването на Русе.

1925 г. — За първи път в Русе се подава вода от помпена станция “Цветница” — 2400 м3 в денонощие и с това се слага началото на модерното водоснабдяване на града.

1932 г.
За пръв път във водоснабдителната практика е въведено ново каптажно съоръжение — кладенец с хоризонтални дренажни тръби при ПС “Първи подем”, край с.Сливо поле и ПС “Втори подем” край Русе.

1948 г. — На 18 април приключва подземното строителство в ПС “Цветница” като са изградени нова шахта, тунелна галерия и нови кладенци. Такова, с малки изменения, то се запазва и до днес.

1954 г.— Министерският съвет възлага задача на Министерството на комуналното стопанство и благоустройство да извърши основно проучване на водоизточниците и изготви цялостен проект за водоснабдяването на Русе. Извършват се проучвания на терасата на р. Дунав източно от с. Сандрово до с. Ряхово и се установява, че наличната вода може да задоволява нуждите на Русе и още 27 села около града. За изграждане на водоизточника се предлагат три варианта. Първият предвиждал това да стане чрез 40 единични шахтови кладенци, вторият — чрез 30 сифонни кладенци, а третият, който в крайна сметка е реализиран — чрез три кладенци тип “Раней” и три водопровода с диаметър Ф 546 мм., по които да се подават 800 л/сек. вода.

1957 г. — На 1 януари в Русе е създадена дирекция “Водоснабдяване”, която започва да стопанисва всички водоснабдявания, заедно с помпените станции и техните съоръжения на територията на окръга без тази в града.

1959 г. — Пуск на водоснабдителна система Сливо поле — Русе.

1960 г. — По решение на ИК на ОНС помпена станция “Цветница” се предава за експлоатация от СП “Комунални услуги” на дирекция “Водоснабдяване”. Дирекцията е натоварена и с експлоатацията и поддържането на водопроводната и канализационната мрежа на града, както и събирането на таксите “Вода — канал”. С това дирекция “Водоснабдяване” обхваща цялостната водоснабдителна и водоексплоатационна дейност в Русенски окръг и се превръща в крупно стопанско предприятие. На 21 май влиза в експлоатация
първият у нас кладенец тип “Раней”.

1961 г. — На 1 януари излиза Указ на Министерския съвет, с който юридически се утвърждава прерастването на окръжните дирекции “Водоснабдяване” в държавни предприятия на стопанска сметка.

1969 г. — Въведени са в експлоатация 13 помпени агрегата на ПС “Първи” и “Втори подем” с мощност 3570 квч. и дебит 700 л/сек., с което градът вече е напълно задоволен с вода.

1970 г. — Влиза в действие
първата в страната диспечерска система за управление на водоснабдителната система на Русе.

1985 г. — Създава се музей на водоснабдяването на ПС “Цветница”

1997 г. - С Решение № 1097 / 26.04.1997г. на Министерския съвет на Република България за прехвърляне на Дружествени дялове на общините и Решение № 1002 от 16.04.1997г. на РОС е преобразувано дружеството във "Водоснбдяване и канализация" ООД гр.Русе със съдружници държавата /МРРБ/ и общините - Русе, Сливо поле, Ветово, Иваново, Две могили, Борово, Бяла и Ценово.


Източник: http://www.vik-ruse.com/index.php?target=static&static_id=13

Забелязвате, че тази фактология обогатява списъка на първите места на Русе с още три събития (маркирани с червено), макар и в една по-тясноспециална област като водоснабдяването.

За интересуващите се от техническата страна на нещата ще добавя сведение от сайта на Българската асоциация по подземни води относно особеностите на кладенците тип "Раней".

Лъчевите кладенци, известни още като кладенци тип "Раней", представляват шахта, от която излизат няколко (обикновено 6 - 12) хоризонтални дренажни лъча. Тези лъчи се прокарват чрез сондиране от шахтата и се оборудват с филтри, подобно на вертикалните сондажни кладенци. Използват се при плитко залягане на подземните води (до 20 - 30 m) и висока пропускливост на зърнестите геоложки материали.

Лъчевите кладенци се изграждат в близост до реки или други повърхностни водоеми, от които може да се разчита на интензивно подхранване. При такива условия, дебитът на един такъв кладенец може да бъде от порядъка на 200 - 300 l/s и повече.


Източник: http://bgapv.com/wells.php
« Последна редакция: декември 09, 2012, 09:35:45 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4663



Профил Ел. поща
« Отговор #52 -: декември 12, 2013, 02:05:21 »

Кабинетът дава 289 000 лв. за ВиК на Русе
16:48  |  11 декември 2013

Правителството ще подпомогне изпълнението на голям инвестиционен проект в Русе. За целта ще предостави 289 620 лева за общинската ВиК структура, свързан с бъдещ завод за авточасти.


Правителството одобри проекта на договор с община Русе за финансиране на изграждането на елементи на общинската ВиК-структура - уличен канал, отвеждащ отпадните води от имота, върху който ще се изгражда завод за производство на електронни и механични части за автомобилната индустрия, до най-близката ревизионна шахта от канализационната мрежа на Индустриалния парк - Русе.

Правителството предостави 289 620 лв. от бюджета на Министерството на икономиката и енергетиката, което е стойността на необходимите строително-монтажни работи.

Одобрен беше и проект на договор с "ВИТТЕ Аутомотив България" ЕООД за строителството на завода, съобщи пресслужбата на кабинета.

Проектът на дружеството е сертифициран като инвестиция, клас "А". Нейната стойност е 7,51 млн. лв., като до момента са вложени над 2 млн. лева. От компанията очакват реалните вложения да надхвърлят 10 млн. лева.

Срокът за изграждането на завода е октомври 2015 г. Проектът предвижда във високотехнологичното предприятие до новия индустриален парк в Русе да се извършват инженеринг, производство и логистика на затварящи и заключващи електронни и механични системи.

Ще се сглобяват изделията на "ВИТТЕ Аутомотив", ще функционира център за изследване и развитие на производството на електронни, електромеханични и механични части за автомобили и логистичен център за обслужване на специализираните пазари в Унгария, Румъния, Турция и Сърбия. С реализацията на проекта ще бъдат създадени нови 232 работни места, като трудовите възнаграждения ще бъдат по-високи от средното за страната в тази икономическа дейност.

http://ruse.dir.bg/news.php?id=15727657
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2326


Профил Ел. поща
« Отговор #53 -: януари 28, 2014, 05:50:17 »

Неприятна новина относно важен инфраструктурен проект, касаещ два русенски квартала. Парите ги няма. Кметът получава "другарски" съвет да не сключва договори с фирми изпълнителки  Evil

Цитат
Изграждането на канализацията на кв. Средна Кула и кв. Долапите може и да не се осъществи, въпреки добрата подготовка
http://www.ruseinfo.net/news_122906.html
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2326


Профил Ел. поща
« Отговор #54 -: март 04, 2014, 10:55:42 »

Русенци от кв. Средна Кула и кв. Долапите протестират, посредством блокиране на пътя за Бяла. Дано успеят да се преборят.
Активен
mart0s
Мастър
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 804



Профил WWW
« Отговор #55 -: март 05, 2014, 05:03:59 »

Продължаваме и днес! https://www.facebook.com/events/841595059199664/?ref=25
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2326


Профил Ел. поща
« Отговор #56 -: март 05, 2014, 11:07:09 »

Някакво прехвърляне на горещия картоф между кмет и министерство се оформя.
http://www.ruseinfo.net/news_124275.html

Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 350



Профил Ел. поща
« Отговор #57 -: март 11, 2014, 04:41:12 »

Сега всички БКП агитатори с чиста съвест могат да кажат, че ако кметът беше от БКП, това нямаше да се случи... Министерството се държи доста недостойно в случая, в крайна сметка общината има избран изпълнител и график, МОСВ казва, че няма пари уж.
Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2106


Профил WWW
« Отговор #58 -: март 11, 2014, 05:18:33 »

Не мисля че има значение - за тоя проект имаше и осигурено финансиране от ЕС, и готов проект като за две години не-БКП управата не си мръдна пръста, изтървайки всички срокове. Защо това е така, не ми се иска да коментирам слухове, но горното е факт.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2326


Профил Ел. поща
« Отговор #59 -: ноември 18, 2015, 11:39:13 »

Неподходящ момент за ремонт са избрали ВиК, като се има предвид, че в момента кръговото е затворено  Lips Sealed

Цитат
Поради зачестили аварии ВиК - Русе ще предприеме аварийна подмяна на уличен водопровод, в участъка от кръстовището на улици Згориград и Шипка по улица Згориград до ул. Петрохан. Водопроводът е Ф 300мм – главен клон на висока зона и осигурява вода на абонатите в кварталите Родина, Здравец и Здравец изток. По време на ремонтните работи, които ще започнат на 20.11.2015г. абонатите ще имат вода. При направа на връзките със стария водопровод, това ще бъде съобщавано своевременно. Извиняваме се за неудобствата, които ще причиним, свързани с нарушеното водоподаване и временната организация на движението.

http://www.ruseinfo.net/news_144457.html
Активен
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.092 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.015s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 26, 2019, 06:51:07