Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Александровска  (Прочетена 85749 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Активен Активен

Публикации: 4727



Профил Ел. поща
« Отговор #135 -: октомври 17, 2014, 10:41:33 »

Че павирането на улица Олимпи Панов в прилежащите към Александровска участъци щеше да е по-добро решение (поне като естетика и архитектурен стил) - спор няма. Обаче като се има предвид колко некачествено се правят в днешни дни паважите (все пак са стар тип настилка и няма вече добри майстори за тях), може би е по-добре, че не са го решили. Аз се питам колко ли време ще изтраят тези павирани наклонени ивици от двете страни на Александровска, по които колите се качват на плочките и слизат от тях, преди паветата да се разбият и разместят. Пък и самият участък от настилката с плочки, по който минават колите, надали ще изкара много - все пак там минават стотици автомобили дневно. Вярно, че плочките са по-различни от другите три вида, с които направиха основната част от пешеходната зона, и може би по-здрави (такива сложиха преди време по Черно море), но времето ще покаже.

В рамките на шегата ще кажа, че май най-доброто решение за това пресичане на автомобилния и пешеходния поток би бил автомобилен тунел под Александровска  Smiley. В София без всякакви шеги направиха най-натоварените кръстовища на две нива, но в повечето случаи околността им е свободна от застрояване със сгради. А сигурно е и доста скъпо да се строят такива обекти. Така че в русенския случай компромисът с всичките му неудобства си е неизбежен...
« Последна редакция: октомври 20, 2014, 06:42:40 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2452


Профил Ел. поща
« Отговор #136 -: октомври 19, 2014, 01:19:51 »

Паветата е на 100 процента сигурно, че няма кой да ги нареди качествено, примери в това отношение има много. И да, убиват скоростта, трайни са (да не кажа вечни), обаче са предпоставка за доста шум, което не е за пренебрегване. То всъщност за скоростта няма нужда да се тревожим, като гледам какво паркиране започна от двете страни, а също и в стеснения участък  Roll Eyes

На мен орнаментите по осветлението ми харесват, но габарита на самите стълбове ми е непонятен. Колкото до осветеността, ще видим какви мощни LED ще ползват, защото такива са заложени по проект.
Ще има и стълбове за реклама и такива със цветя.

Orthodox, от магазин Русе до ДСК не се предвижда да има автомобилен трафик, само градски транспорт. Тепърва ще се задълбочават проблемите с трафика и паркирането, защото така и не реализираха нито един от замислените паркинги в централната градска част.
Ей в този документ има картинки - http://www.ruse-bg.eu/uploads/files/projects/ZELENA_I_DOSTUPNA_SREDA_NEW.pdf
Активен
ystoyanov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 673



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #137 -: октомври 20, 2014, 09:05:08 »

Хубав проект!
http://www.ruse-bg.eu/uploads/files/projects/ZELENA_I_DOSTUPNA_SREDA_NEW.pdf
Ама е правен без да се отчитат реалните нужди и възможности.
От една страна като пешеходец и гражданин бих се радвал, че има такива красиви пешеходни зони точно в централната част на града. За да могат гражданите и гостите на града да се разхождат свободно, необезпокоявани от автомобилно движение, шум и стрес.
От друга страна обаче, като водач и гражданин се чудя, как така са го направили този проект? Сигурно нямат връзка с главния мозък. Това е най- невралгичнната част на автомобилното движение в същинския център. На площад "Кубрат" (пред х-л Балкан) спираха и паркираха около 100 автомобила, на пл. "Канети" (м-н Русе) още 100 автомобила. На ул. "Алексадровска" пред гимназията "Хр. Ботев" спираха и паркираха още стотици автомобили- за училището, за банките и за бизнес центъра. Сега за автомобилите има само по една тясна лента, около 3 м широка. Не само, че няма да има къде да се паркира, няма да има къде да се спира, но "не дай си боже"  да се развали някоя кола на лентата за движение, ще трябва да чакаме с часове да се разчисти движението! Да не говорим за десетките магазини по ул. "Александровска", които трябва да се зареждат със стока- как ще става това не е ясно от красивите шарени проекти.
Пак казвам хубав е проектът, но ако бяха решени въпросите с движението в централната градска част.
Само да не стане така, че след някоя година да кажат, че това не е успешно и да почнат да къртят и развалят с години! И ние да плащаме цената на тези преустройства.
« Последна редакция: октомври 21, 2014, 02:40:02 от ystoyanov » Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2452


Профил Ел. поща
« Отговор #138 -: октомври 20, 2014, 10:52:36 »

Абсолютно съм съгласен!

Той кошмарът вече се оформи. Всеки ден по моята улица "Славянска" е безпорядък пълен. Същата е ситуацията по всички околни преки. Нещата се усложняват значително, благодарение на лавинообразно нарастващите "тарикати" зад волана.

Имам чувството, че нарочно се върви към така омразната за мен синя, зелена и всякакъв друг цвят зона за паркиране  Evil
Активен
evgeni
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 63


Профил Ел. поща
« Отговор #139 -: октомври 21, 2014, 12:42:35 »

момчета, Вие сте уникални (типични българи). Нали знаете че и 12 платна да направят, златни стълбове да сложат, мраморни павета да наредят вие пак ще намерите нещо което не е наред.
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1244


Профил
« Отговор #140 -: октомври 21, 2014, 02:48:23 »

Йовчо, че е момче-момче е, ама чак пък типичен българин?!? Пък и типичен да е, дай боже повече такива. А и са прави с vesel, ако наистина и пред Ботев ще е само 1 лента, положението дори със спирането в западната част на центъра, ще стане доста сериозен проблем.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1930


Профил Ел. поща
« Отговор #141 -: октомври 21, 2014, 11:07:26 »

момчета, Вие сте уникални (типични българи). Нали знаете че и 12 платна да направят, златни стълбове да сложат, мраморни павета да наредят вие пак ще намерите нещо което не е наред.
Не знам кое е типично и нетипично, но аз като гражданин и особено данъкоплатец имам право да съм критичен и да изисквам. В крайна сметка този проект се финансира от ЕС, който пък се финансира от вноските на страните-членки, т.е. и от нас, а пък собственото българското съфинансиране в него, пак е от нас.
И когато се прави подобен проект, редно е да бъде максимално обмислен и максимално ефективен за всички страни. И ако спорните естетически решения са до известна степен субективни и дискусионни, проблемът с транспорта е изключително важен. Всички искаме приятна пешеходна зона, но живеем в ХХI в. и комуникациите са изключително важни. Цяла една зона на града става труднодостъпна, което не е никак добре в дългосрочен план.
Активен
evgeni
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 63


Профил Ел. поща
« Отговор #142 -: октомври 22, 2014, 01:07:58 »

много мога да напиша ,ама мисля, че няма никакъв смисъл за съжаление  Sad
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1930


Профил Ел. поща
« Отговор #143 -: октомври 22, 2014, 03:12:32 »

В смисъл?
Напиши по-добре. Да видим още една гледна точка. Smiley
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1244


Профил
« Отговор #144 -: октомври 22, 2014, 09:54:06 »

Да, напиши! Тук нито сме коне с капаци, нито сме крайни и съм убеден, че можем да дискутираме нормално.
  Grin
Активен
Flying spur
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 518


Nothing good comes easy


Профил WWW
« Отговор #145 -: октомври 22, 2014, 08:32:16 »

По-големият проблем в случая е това, че към този проект трябва да се предвиди изграждането, на подземни или надземни паркинги в тази част на града. Местата за тези паркинги са коментирани и преди. Според мен, най-добрият вариант към този момент е под игрището на Христо Ботев. За плащада пред Балкан, не мисля, че беше одачно да е паркинг в самият център на града, както и на плащад Канети. Но пред Ботев и Историческият музей малко са се престарали, там не беше редно да се стеснява платното за движение!
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2452


Профил Ел. поща
« Отговор #146 -: октомври 22, 2014, 11:41:14 »

То даже в проекта, който коментираме, има картинка на която е написано: "за озеленяване и подземен паркинг". Но, явно в бъдеще време ...
Идеята за под двора на училището е интересна. Така ако се намерят пари за паркинг няма да се налага да съсипят това дето сега го правят.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1409



Профил
« Отговор #147 -: октомври 23, 2014, 10:13:44 »

Според мен решението за разширяване на пешеходната зона и оформянето на нови площадни пространства е добра. Наистина обаче не е помислено за трафика в центъра и проблема с паркирането. Може би трябваше да се започне с паркингите и след това оформянето на пешеходната зона. Въпреки намаляването на паркоместата обаче не смятам, че това ще доведе до драстичен проблем. Йовчо, не знам къде видя място за 100 коли на Хан Кубрат и 100 на Канети.Там имаше места за не-повече от по 20 автомобила. Въпрос на време е и хората да свикнат и да почнат да търсят и намират "кашенцата", които си ги има в голямо количество в центъра. До сега не ми се е случвало да се въртя повече от 5 мин.в центъра на Русе преди да си намеря безплатно място за паркиране. В сравнение с минимум 30-те минути, които губя във Варна за същото упражнение, нещата не изглеждат чак толкова зле.
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3223



Профил
« Отговор #148 -: октомври 27, 2014, 06:34:20 »

Благо, просто не знаеш варненските кашенца  Grin
Активен

Във форума се ражда истината.
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1930


Профил Ел. поща
« Отговор #149 -: ноември 03, 2014, 02:45:27 »

Посетих тия дни София и разгледах "Витошка". Както знаете, тя вече е пешеходна зона и е с настилка подобна на главните улици в Русе, Пловдив и т.н. Точно пресечките на пешеходната вече "Витошка" с другите улици бяха с павета, долу-горе както аз исках да е в Русе. Трябва да ви кажа, че паважът е съвсем прилично нареден, напълно в духа на "едно време". Пиша това, за да стане ясно, че очевидно някъде из страната все още се срещат редките и чутовни майстори по реденето на паваж, а не както предполагаха колегите тука, че вече не е останал кой да го поставя. Wink Жалко, едни павирани участъци по пресечките на "Александровка" наистина щяха да са доста по-стилни, а и трайни...
Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 22   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.118 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.025s, 2q)

Google e прегледал тази страница февруари 29, 2020, 04:08:30