Страници: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Велосипедна инфраструктура  (Прочетена 57475 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1391



Профил
« Отговор #150 -: декември 15, 2015, 12:23:32 »

Време е велоалеите да започнат да отнемат от мястото на автомобилите защото има прекалено много коли в града! Като сложат защитните бордюри и повдигнатите велопътеки на места нещата ще станат 6, много се радвам на червения асфалт.  Cool

Ти сериозно ли? Където не е възможно друго решение е допустимо вело трасетата да отнемат от пътното платно, но при положение, че имаш цял широк тротоар, по който няма особено интензивно движение на пешеходци и който с този проект имаше идеален шанс да получи нов асфалт, решението, което е направено там е безумно. И това не е червен асфалт, а червена боя върху обикновен асфалт. Като цяло вело мрежата се получава сравнително добре, но е далеч от европейските стандарти.
Дано, както казва evgeni, в следващия програмен период да има по-постоянни решения. Тротоарите в този участък на булеварда наистина са в безобразно състояние и плачат за преасфалтиране...
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 408



Профил
« Отговор #151 -: декември 15, 2015, 12:50:42 »

Точно там е мястото на велоалеята защото няма нужда от 3 ленти в тази част на булеварда. Време е да спрем да качваме велоалеите по тротоарите. Макар и аз да не харесвам червената боя се радвам защото е по-добре отколкото една линия която ще се изтрие и няма да я има след 3 месеца.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1844


Профил Ел. поща
« Отговор #152 -: декември 15, 2015, 02:11:43 »

Присъединявам се към мнението на Благо (Русчуклия)! В този си вид, това е безумие. Дано наистина по-нататък да се "оправи".
Що се отнася до това, кой е с приоритет, за мен нормалното положение е велосипедистите като най-малка и най-незначителна част от населението да се съобразяват с пешеходци и автомобили. Няма как да е другояче. Първо, всички сме изначално пешеходци и второ, автомобилите имат важна стопанска функция. Нищо против велосипедистите, приятни хора са, нека да си имат своите удобства, но все пак останалите не бива да сме в положение да е в наш ущърб и да сме им задължени по дефиниция. Smiley
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2331


Профил Ел. поща
« Отговор #153 -: декември 15, 2015, 09:53:08 »

Ей, направо строшиха тъпомера с тая червена боя. Какви ли не евтини и нескопосани изпълнения видяхме. Като минем през фрезоването на половин улица надлъжно, полагане на вълнообразен неоцветен асфалт, унищожаване на околна инфраструктура, та да стигнем до боядисване на съществуваща стара настилка.

Да бяха направили наполовина по-малко велоалеи, но качествено и с добро планиране.
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 408



Профил
« Отговор #154 -: декември 19, 2015, 11:25:44 »

Работата си е на парче. Няколко снимки от Чародейка на Mecnun Hasanov.



Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1391



Профил
« Отговор #155 -: декември 19, 2015, 01:43:06 »

Прави впечатление, че в Чародейка голяма част от ремонтите са на принципа "да отбием номера". Направиха се две кръгови, които бяха много необходими и се получиха сравнително добре. Плюсовете са ясни. Аз обаче обичам да обръщам внимание на минусите. Последните две снимки на се нуждаят от коментар. Какво им пречеше да преасфалтират целия тротоар. Така стои като изсрано. Явно целта е да спестим някой лев. Така обаче няма за заприличаме на Европа. Изниква въпроса, защо отсечката между двете кръстовища по "Филип Станиславов" не е включена в проекта. Аз минавам често от там и трябва да ви кажа, че в този участък има такива пропадания на пътното платно, че ако минеш с по-висока скорост отиваш директно в сервиза. По "Васил Левски" в Чародейка изсраха подобна "велоалея" върху половината бетонен тротоар откъм страната на "Чародейка"-юг. Този същия тротоар при полагането на тръбите за колектора беше разбит от машините и така и не беше потърсено сметка на съответната фирма. Сега върху половината от нацепения бетон изляха асфалт. Първо изглежда грозно, второ е въпрос на време да е напука като основата върху която е излят.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4673



Профил Ел. поща
« Отговор #156 -: декември 19, 2015, 07:16:41 »

Днес направих няколко снимки около паметника Альоша и западния край на парка при Механото, но за мен имаше и едно разочарование. Явно е, че са променили първоначалния план и вместо велоалеята да върви между двата реда дървета (между улица Алеи Възражзане и първата успоредна паркова алея), където е идеалното място за нея, тя ще бъде прокарана върху самата пешеходна алея в парка! :bash: Пълна глупост, мотивирана или от липса на време, или за намаляване на разходите, или просто от нежелание да се направят нещата както трябва! Ако беше спазен проектът и велоалеята минаваше между двете редици липи, щяха да бъдат удобно разделени пешеходният и велотрафикът от разстоянието, дърветата и бордюра. Самият участък между улицата и алеята е идеален за целта - прав, равен и почти без препятствия (освен донякъде шахтите на Топлофикация, но те са лесни за преодоляване). Сега пак правим половинчата работа - вземаме част от ширината на пешеходната алея, за да пуснем там велосипедистите. Че то и досега си беше така! От години на парковата алея имаше пародия на велоалея, подобна на плевенските - две ивици синя боя в средата и края на алеята (в Плевен беше жълта). Какво толкова ще се промени? Май пак ще минат метър нашите общинари...

Когато преди дни видях една фрезована ивица асфалт (30-40 см широка) в периферията на алеята, все още не разбирах какво става. Просто очаквах да почне изграждането на велоалеята между дърветата, както е по Цар Освободител и в самия Младежки парк, но от източния му край до училище Братя Миладинови. А то какво излезе - от Братята до Механото велоалеята ще е пародийна и ще отнема половината място на пешеходците! Ех, че бой заслужава това наше градоначалство! Такива важни инфраструктурни обекти да се претупват и импровизират за отбиване на номера...  Shocked

Така или иначе, видяното днес е достатъчно ясно за намеренията. Както е писал Данте - надежда всяка тука оставете. Фрезованата ивица асфалт вече е асфалтирана наново, червената боя по кръговото около Альоша сочи като продължение именно към пешеходната алея, а не към тревната площ до нея, пък и по дължината на алеята са наслагани знаци, определящи я като пешеходно-велосипедна. Впрочем, знаците даже посочват кое движение в коя половина се извършва - лява или дясна - според разположението на фигурите върху самия знак.

Все пак жалко - оср@хме нещата, които трябваше да се направят както трябва веднъж и за десетилетия...

Bikelane1.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane1.jpg (105.1 KB, 1024x768 - видяно 665 пъти.)
Bikelane2.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane2.jpg (115.77 KB, 768x1024 - видяно 650 пъти.)
Bikelane3.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane3.jpg (226.8 KB, 768x1024 - видяно 717 пъти.)
Bikelane4.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane4.jpg (229.36 KB, 768x1024 - видяно 744 пъти.)
Bikelane5.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane5.jpg (148.2 KB, 462x293 - видяно 736 пъти.)
« Последна редакция: декември 21, 2015, 02:39:20 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 408



Профил
« Отговор #157 -: декември 19, 2015, 07:46:05 »

Ето как всъщност трябваше да се направи велоалеята по Съединение ако оставим ситуацията както е сега. Цялата алея в Пловдив е била асфалтирана, а не както при нас метър и половина неизползваемо пространство със стар асфалт.

Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4673



Профил Ел. поща
« Отговор #158 -: декември 19, 2015, 08:08:21 »

Там наистина стана ни рак, ни риба. Първоначалното ми впечатление беше, че искат да превърнат във велоалея само част от ширината на съществуващата пешеходна, а останалото да се използва от пешеходците. И се питах защо им оставят толкова малко място за минаване. Когато пък разбрах, че алеята ще е една и за двата вида трафик, пак се питам защо оставиха неасфалтирано толкова много място в периферията на бившата алея. И двата варианта са еднакво нелепи. Трябваше или да се асфалтира цялата ширина, за да има повече място и за колоездачите, и за пешаците, или - което на този етап изглежда единственото разумно решение - да се прокара изцяло пешеходна алея южно от сегашната, в изгазената от машините тревна площ зад дърветата и пейките, а сегашната комбинирана алея да остане само за велотрафика. Да видим обаче ще стигне ли разумът и загрижеността на хората в градската управа за това, а и ще има ли пари за една такава доработка без помощта на Евросъюза... Huh?
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1844


Профил Ел. поща
« Отговор #159 -: декември 20, 2015, 07:28:49 »

Ами, че той кметът ви се хвали, че в Русе са най-евтините велоалеи в страната бе! Shocked Вие какво очаквате? Хем да е качествено, хем да е евтино? Може, но в приказките на братя Грим, че даже и там го няма. Това е положението - жалко, но от сърце. Или както казваше бившият руски премиер Черномирдин: "Искахме да стане хубаво, но се получи както винаги"... Cheesy

Иначе аз вчера сефтосах в нарушение едната велоалея по "Цар Освободител" като пешеходец, не бях и само аз. Просто тя в момента е най-доброто място за вървене. В този си безумен вид, направени за най-евтинко - влизащи в конфликт с останалите участници в движението, за да отчетем проекта и да вземем европейските пари, ще е така. Пешеходците не можеш ги спря - те търсят винаги преките и удобни пътища. Автомобилистите пък ще ги ползват къде за паркинг, къде за шосе. И виновен ще е колкото прословутият български манталитет да не зачитаме правилата, толкова и простотията на управляващите. С ганьовци-граждани и ганьовци-управници е така, пък нека после извънземните да са ни виновни, че сме зле... Wink
« Последна редакция: декември 20, 2015, 01:12:05 от Русенец » Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2331


Профил Ел. поща
« Отговор #160 -: декември 21, 2015, 12:07:18 »

От http://www.ruseinfo.net/news_145499.html
Пък аз шарен асфалт очаквах. То за никакъв не стигнаха парите. Важното е, че е евтино  Shocked

Цитат
Изработен план за мрежа от велоалеи в рамките на град Русе и вече са изградени 14 км. велоалеи от главната велосипедна мрежа. Заместник-кметът Димитър Наков заяви днес, че в Русе велоалеите са и най-добре изградени от всички останали градове в България. Той посочи още, че километър велоалеи в Русе струва 80 000 лева, в Пловдив - 285 000 лева, а в Плевен - 115 000 лева. Някои от валоалеите, които са разположени в Парка на младежта ще останат на фракция. Част от велоалеите могат да се използват и от пешеходци, когато има означение за това. На места се съвместява движението на МПС и велосипеди върху алеите, но не се допуска спиране и паркиране на МПС върху тях. В момента се поставят знаци, които показват къде велосипедистите са с предимство и къде - не.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1391



Профил
« Отговор #161 -: декември 21, 2015, 12:17:22 »

Не знам Наков какво е взел преди изявлението, но искам от същото. Да твърдиш, че имаш най-добрата вело мрежа, при положение, че част от алеите ще останат на фракция не се нуждае от коментар. Това пък, че била най-дългата......В Пловдив изградиха 48 км.!  Вярно, че пловдивските са в пъти по-скъпи от нашите, но и от самолет се вижда, че разликата е фрапираща.
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 408



Профил
« Отговор #162 -: декември 21, 2015, 12:26:14 »

И аз дочух от друг източник, че е вероятно да я оставят на фракция защото парите не стигали... Ами щом в Плевен само за боя са взели повече няма какво да искаме.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2331


Профил Ел. поща
« Отговор #163 -: декември 21, 2015, 12:44:07 »

Не знам Наков какво е взел преди изявлението, но искам от същото.

Стига де. Кметът каза, че заместника му едва ли не спял по обектите, за да се сдобием в срок с тези "красоти"  Cheesy
« Последна редакция: декември 21, 2015, 12:47:58 от vesel » Активен
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 378



Профил
« Отговор #164 -: декември 21, 2015, 02:17:39 »

"парите не стигали" !!! , т.е. това което е направено до момента остава, така както е Huh?!?!?!?
С какви очи кмета Стоилов излиза пред медиите и обяснява, как Проектът за интегриран градски транспорт е приключен , при условие , че елементи от него не са завършени.

Аз примерно велоалеята по бул. Липник не я виждам - даже и маркировка няма. Говоря за участъка от кръговото до входа на бившия завод Петър Караминчев.

А това недоразумение, което се намира между метан станцията и спирката на П.Караминчев, прилича на нещо започнато и недовършено.

12347694_1114134371931832_4584305989703857616_n.jpg
Велосипедна инфраструктура
* 12347694_1114134371931832_4584305989703857616_n.jpg (66.98 KB, 540x720 - видяно 621 пъти.)
« Последна редакция: декември 21, 2015, 02:19:12 от svetlin74 » Активен
Страници: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.072 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.016s, 2q)

Google e прегледал тази страница Днес в 03:04:48