Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Велосипедна инфраструктура  (Прочетена 64708 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1418



Профил
« Отговор #135 -: декември 09, 2015, 11:58:02 »

Тази вечер реших да разгледам варненската секция в скайскрейпъра и искам да ви кажа, че въпреки всичките си недостатъци, русенските велоалеи на фона на това, което ще видите са повече от добри. Затаете дъх:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=129162302&postcount=213

 Shocked

За разлика от Пловдив, където алеите не отстъпват по нищо на тези в западния свят. Пловдивската управа заедно с велосипедните алеи е ремонтирала и пешеходните такива. Прави впечатление страхотното внимание към детайла, което имат в Пловдив, за разлика от тук в Русе, за съжаление:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1526743&page=46
« Последна редакция: декември 10, 2015, 12:09:52 от Русчуклия » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1966


Профил Ел. поща
« Отговор #136 -: декември 10, 2015, 12:30:13 »

Браво на Пловдив! Направо не е за вярване, че е направено толкова добре в нашата мила татковина. На фона на пловдивските велоалеи, смело мога да нарека нашите недоразумения!
Активен
twingo
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 7


Профил
« Отговор #137 -: декември 10, 2015, 01:00:52 »

За разлика от Пловдив, където алеите не отстъпват по нищо на тези в западния свят. Пловдивската управа заедно с велосипедните алеи е ремонтирала и пешеходните такива. Прави впечатление страхотното внимание към детайла, което имат в Пловдив, за разлика от тук в Русе, за съжаление:

Вижда се, че велоалеите в Пловдив не са правени набързо, само и само за да се спазят сроковете, а са наистина обмислени и резултатът е добър Smiley
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Активен Активен

Публикации: 486



Профил
« Отговор #138 -: декември 10, 2015, 07:49:22 »

Към момента Пловдивските велоалеи наистина вероятно са най-добрите в страната, но не бих казал, че са чак като Холандските или перфектни. Далеч от това и те имат недостатъците които имаме и в Русе. На места коли паркират върху тях, имат няколко стълбове посред велоалея нещо което ние нямаме в Русе поне към момента (освен по Тутракан), и главно, че заемат пешеходните площи вместо от автомобилите. Главния плюс за Пловдив е червения асфалт и това е така защото в Русе финансовия ресурс който беше оставен за велоалеи беше по-малък. Добавил съм няколко снимки от другия форум за да видите някои от проблемите в Пловдив.




« Последна редакция: декември 10, 2015, 07:52:49 от bgdimitrov » Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1418



Профил
« Отговор #139 -: декември 10, 2015, 10:44:40 »

Нормално е да има и някои недостатъци, но все пак мрежата, която се изгради в Пловдив е цели 48 километра! Как си мислиш, че ще бъде под мостовете по бул. "Христо Ботев" например? Сравнявайки това което е направено в Пловдив, с това, което се направи тук у мен възниква чувство на завист и яд. Тук дори не се направиха нормални скосявания към пътното платно, а просто е изльоскаха по няколко лопати асфалт по най-селския възможен начин. За релефни плочи не говорим. А подобен тип шахти, тук не си направиха труда да направят дори на декоративната настилка на центъра, та какво остава за велоалеи и тротораи...
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Активен Активен

Публикации: 486



Профил
« Отговор #140 -: декември 10, 2015, 11:10:48 »

За асфалта вместо нормални скосявания съм съгласен.
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 398



Профил Ел. поща
« Отговор #141 -: декември 10, 2015, 11:01:21 »

Айде по-полека с нихилизма и отричането на нещата при нас. Не знам какъв е тоя зор да се определят нашите като най-лошите видиш ли и не знам си какво. Като не са перфектни в Пловдив, не са и в Русе - защо техните проблеми да са "ок, случва се", а при нас да е "супер сме жалки"...

Защо е толкова важно велоалеите да са червени? Щото така били в Копенхаген или в Пловдив? Като вземат от автомобилното платно и ги дели само маркировката е ок да са в друг цвят, за да изпъкват, ама за велоалея в парка какво значение има?
А що се отнася до пешеходните пространства, те също ще бъдат ремонтирани, но няма да е по европроект, т. е. не се бърза на всяка цена да се свърши до края на годината. Не го одобрявам, но все пак - да се знае.
И последно - най-тежката инфрастрктура в Пловдив са именно тия велоалеи, а в Русе беше даден приоритет на кръговото и пробива на Кауфланд за сметка на червения асфалт в парка.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1966


Профил Ел. поща
« Отговор #142 -: декември 11, 2015, 01:35:51 »

Не знам къде го виждаш тоя нихилизъм, но едно нещо, ако ще се прави, нека да се прави качествено. Такова нещо в Русе мога да кажа смело, че не виждам твърде да се случва. Няма смисъл да си кривим душата и да казваме на черното бяло. А пловдивските наистина изглеждат сравнително добре, както виждаш никой не хвали варненските примерно, защото са като нашите, а може и по-зле.
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Активен Активен

Публикации: 486



Профил
« Отговор #143 -: декември 11, 2015, 08:57:50 »

Изобщо не може да се сравняват Варненските с тези в Русе. Русенските са общо взето същите като тези в Пловдив без качествени скосявания и червен асфалт.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1418



Профил
« Отговор #144 -: декември 11, 2015, 01:17:00 »

Сравняването и изтъкването на предимствата на нещо, което е направено по-добре в друг град не е нихилизъм. Напротив. Това е градивна критика. Както може да е види, по нагоре каах, че в сравнение с варненските нашите са си ОК. Това обаче не бива да ни успокоява. Ако искаме Русе да гони европейските стандарти, трябва да изискваме това, което се прави в града да е именно по тези стандарти. Дали е червен или зелен асфалта не е толкова важно. По-важно е качественото изпълнение и вниманието към детайла, което както отбелязах в Русе липсва. Нямам какво да си кривим душата. Това, че е даден приоритет на определен обект, не значи че другите обекти трябва да се претупват. А точно така се случи в велоалеите. Не е нихилизъм да искаш нещата да се правят по-качествено. Като се разходиш в градината на "Батенберг" обърни внимание на капаците на шахтите и ги сравни с тези в Пловдив. Щом там може да се направи добре, не виждам причина тук да не може.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4764



Профил Ел. поща
« Отговор #145 -: декември 14, 2015, 06:46:12 »

Още преди велоалеите да са пуснати официално в експлоатация, се очертава невеселата им съдба занапред. Паркиране на коли, пешеходни и кучешки разходки... При масово разпространения и дълбоко вкоренен в наше време нагло-просташки манталитет няма и надежда това да се промени скоро (освен при солени и категорично неизбежни санкции, разбира се, но и това не ми изглежда реалистично).

Заснето на велоалеята покрай бул. Липник вчера...

Park_on_bikelane.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Park_on_bikelane.jpg (505.11 KB, 1024x768 - видяно 648 пъти.)
« Последна редакция: декември 14, 2015, 06:47:46 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
twingo
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 7


Профил
« Отговор #146 -: декември 14, 2015, 07:00:30 »

Днес видях, че се довършва велоалеята, която минава през алеята по средата на Цар Освободител, за да продължи до автогарата. Очаквах да вземат от тротоара, но реалността е друга:





Струва ми се, че не е асфалт, а боя, дори се усещаше характерния мирис.





По принцип там няма голям трафик и е добре, че с този цвят ще се отличава от пътното платно, а и е доста широка, което е добре, но пък е странно велоалеята да бъде на половината булевард и да започва и да свършва в нищото.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1418



Профил
« Отговор #147 -: декември 14, 2015, 08:34:26 »

Поредното безумие. Вместо да направят ремонт на тротоара, който е в меко казано безобразно състояние и от двете страни на булеварда в частта му от гарата до кръстовището на мелницата, те отнемат от платното за движение на автомобили, боядисвайки напукания асфалт. Shocked  В този участък поне тротоарите са достатъчно широки, за да се обособи велосипедна алея без да има конфликт с пешеходците, освен покрай подлеза край земеделския колеж. Наистина разочароващо решение.
Гледайки боядисването върху напукания асфалт се сетих, че днес си говорих с един приятел, че като бяхме деца преди зимата изливаха смола в пукнатините на асфалта по улиците в града. Такава практика в Русе отдавна няма и резултата е налице - все повече дупки всяка пролет, а могат да се спестяват много публични средства с тази проста операция.
Активен
evgeni
Jr. Member
**
Неактивен Неактивен

Публикации: 63


Профил Ел. поща
« Отговор #148 -: декември 14, 2015, 09:11:47 »

Според мен това е временно докато дочакат парите от следващия програмен период
Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Активен Активен

Публикации: 486



Профил
« Отговор #149 -: декември 14, 2015, 11:44:23 »

Време е велоалеите да започнат да отнемат от мястото на автомобилите защото има прекалено много коли в града! Като сложат защитните бордюри и повдигнатите велопътеки на места нещата ще станат 6, много се радвам на червения асфалт.  Cool
« Последна редакция: декември 14, 2015, 11:54:12 от bgdimitrov » Активен
Страници: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.116 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.023s, 2q)

Google e прегледал тази страница юли 13, 2020, 07:31:56