Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Велосипедна инфраструктура  (Прочетена 57551 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4674



Профил Ел. поща
« Отговор #75 -: юли 29, 2014, 11:32:42 »

Русе влиза в трансевропейска вело мрежа
11:00  |  28 юли 2014

Област Русе се включва в проект за развитие на трансевропейската велосипедна мрежа ЕвроВело 6.


Това стана известно след среща на представители на няколко европейски сдружения на велосипедисти в русенската областна администрация, съобщиха от институцията, цитирани от БТА.

В разговора са обсъдени теми като планиране на маршрута на велотрасето в област Русе, подготовка на необходимите документи за кандидатстване за финансиране и предстоящи срещи с кметове на общини в региона.

В срещата в Русе е участвал Томислав Паненич - експерт към проекта за развитие на трансевропейска велосипедна мрежа ЕвроВело 6. Неговата основна цел е създаването на работни групи от заинтересовани лица, които да работят съвместно за изграждане на трасета за велосипедисти към европейската мрежа.

Наличието им ще даде възможност на общините в региона да развиват туризма и да представят природните и историческите си забележителности.

ЕвроВело 6 е един от дванадесeтте маршрута от мрежата ЕвроВело, инициирани от Европейската Федерация по Колоездене (ECF) през 1994 година.

През България минават два от тези маршрути: ЕвроВело 13, който се движи по протежението на бившата Желязна завеса, и ЕвроВело 6, наречен "Маршрут на реките", защото следва три от най-големите европейски реки - Лоара, Рейн и Дунав, уточняват от русенската областна администрация.

http://ruse.dir.bg/news.php?id=17116862&nt=10
=======================================

Е, щом сме се ангажирали с международен проект, дано поне пък от кумова срама направят нещичко местните властимащи. Макар че бай Ганю е безсмъртен и умението му да побългарява (в недобрия смисъл) - също... Shocked
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4674



Профил Ел. поща
« Отговор #76 -: август 23, 2014, 01:58:38 »

Ето връзка към постинг в темата за ул. Александровска, който има отношение и към изграждането на велоинфраструктурата:

Изграждат нова велоалея в центъра на Русе
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2332


Профил Ел. поща
« Отговор #77 -: ноември 02, 2015, 04:55:01 »

Велоалеята между кръговото и пазара.
Интересно как ще е организирано пресичането на кръстовището на пазара, а също и това на мелницата? На Пантеона има пешеходен светофар, там мисля нещата са ясни.

Трябваше да се съчетае строежа на велоалеите с ремонт на цялата зелена ивица на булевард "Цар Освободител" и "Фердинанд". След мърлявата работа на строителите ще остане новичка алея за велосипеди пресичаща картофена нива  Sad

20151101_163020.jpg
Велосипедна инфраструктура
* 20151101_163020.jpg (641.2 KB, 1920x1080 - видяно 472 пъти.)
20151101_163025.jpg
Велосипедна инфраструктура
* 20151101_163025.jpg (636.97 KB, 1920x1080 - видяно 460 пъти.)
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4674



Профил Ел. поща
« Отговор #78 -: ноември 02, 2015, 06:48:41 »

Да, но вероятно цялостното обновяване на зелената ивица на булеварда не влиза в проекта за Интегриран градски транспорт (с ЕС финансиране), част от който са и велоалеите (така мисля). Дано по-нататък Общината отдели собствени средства за тази цел.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2332


Профил Ел. поща
« Отговор #79 -: ноември 03, 2015, 10:31:15 »

Ясно е, че парите по проекта са само за велоалеята. Финансирането на останалото трябва да е от бюджета на града. Така Общината може да покаже, че не се работи на парче, а има цялостна визия за нещата. Иначе тази година правим велоалея, догодина бордюри, по-следващата - пешеходна алея и т.н.

20151103_185959_Night.jpg
Велосипедна инфраструктура
* 20151103_185959_Night.jpg (456.33 KB, 960x1280 - видяно 1072 пъти.)
« Последна редакция: ноември 03, 2015, 10:04:09 от vesel » Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2332


Профил Ел. поща
« Отговор #80 -: ноември 09, 2015, 10:13:08 »

Днес полагаха асфалт по велоалеята от "Рига" към Халите. Стори ми се, че е обикновен, а не оцветен асфалта.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1391



Профил
« Отговор #81 -: ноември 09, 2015, 10:52:57 »

Днес минах покрай новоизграждащата се велоалея на гореспоменатото място. Асфалта си е черен, а не червен, както правят в белите държави и дори в един Пловдив, където вече са доста напреднали с изграждането на веломрежата. Отделно, от това което видях, асфалта е положен доста калпаво. На места е под нивото, на места е над нивото на бордюрите. Абе не знам коя е тази фирма, която полага асфалта напоследък в Русе, но и материала и изпълнението са много зле. Достатъчно е да споменем алеите на "Батемберг". На новоасфалтираната улица пред библиотеката пък, около едната шахта вече асфалта е нацепен и като минеш през нея дрънчи, а т.нар. велоалея там е напукана на хиляди места. Успокоение е, че е в гаранция, ама и пак да го направят, едва ли ще е по-добре. Явно много се пести и от към материали и откъм качествена работна ръка, на която трябва да се плати повече.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2332


Профил Ел. поща
« Отговор #82 -: ноември 09, 2015, 11:10:52 »

Ето ги специалистите. А, те и с кръговото са ангажирани  Shocked

Цитат
ДЗЗД "Вело Русе", което копира името на сдружението, посветило дейността си на развитието на възможностите за практикуване на придвижване с двуколесните немоторни превозни средства в Русе и региона, бе всъщност единствен кандидат за поръчката.

То е обединение между русенска и плевенска фирма.

Местната е познатата с изпълнение на редица поръчки за ремонт на общинска пътна мрежа в региона, "Пътинженеринг" АД, представлявана от Емил Петров Кирчев и Валентин Боянов Върбанов. Дружеството е правоприемник на "Пътинженеринг" ООД - печелило общински поръчки в Русенско от 8 години насам и част от "Монолитпътконсулт груп", в който си партнира с "Инжконсултпроект“ ООД от Варна, "Монолит“ АД от Хасково и „Джи Ти Ер груп“ ЕООД с управител и собственик Пламен Атанасов Цветков от Русе. Обединението е заето с проектиране и реконструкция на кръговото движение по "Липник", доизграждане на пешеходен подлез в района и обособяване на лента за движение на автобуси по бул. "Цар Освободител". Договорът за поръчката е за 8 762 697.82 лв. без ДДС и е сключен на 14 април 2014 г.

Плевенската "Влахов Инженеринг" ЕООД е с управител и едноличен собственик на капитала Цветан Христов Влахов. Дружеството има опит в консултантските услуги за изготвяне на работни проекти и упражняване на авторски надзор при ремонт на улици в своя регион.

http://ruse.topnovini.bg/node/616771
« Последна редакция: ноември 09, 2015, 11:13:40 от vesel » Активен
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 409



Профил
« Отговор #83 -: ноември 09, 2015, 11:18:00 »

Асфалта няма да е червен и аз съм много разочарован от това пестене на пари.   Evil

Имаше някакви планове на кръстовищата асфалта да е червен, но едва ли ще се занимават.
Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1844


Профил Ел. поща
« Отговор #84 -: ноември 09, 2015, 11:52:58 »

Ето ги специалистите. А, те и с кръговото са ангажирани  Shocked

Цитат
ДЗЗД "Вело Русе", което копира името на сдружението, посветило дейността си на развитието на възможностите за практикуване на придвижване с двуколесните немоторни превозни средства в Русе и региона, бе всъщност единствен кандидат за поръчката.

То е обединение между русенска и плевенска фирма.

Местната е познатата с изпълнение на редица поръчки за ремонт на общинска пътна мрежа в региона, "Пътинженеринг" АД, представлявана от Емил Петров Кирчев и Валентин Боянов Върбанов. Дружеството е правоприемник на "Пътинженеринг" ООД - печелило общински поръчки в Русенско от 8 години насам и част от "Монолитпътконсулт груп", в който си партнира с "Инжконсултпроект“ ООД от Варна, "Монолит“ АД от Хасково и „Джи Ти Ер груп“ ЕООД с управител и собственик Пламен Атанасов Цветков от Русе. Обединението е заето с проектиране и реконструкция на кръговото движение по "Липник", доизграждане на пешеходен подлез в района и обособяване на лента за движение на автобуси по бул. "Цар Освободител". Договорът за поръчката е за 8 762 697.82 лв. без ДДС и е сключен на 14 април 2014 г.

Плевенската "Влахов Инженеринг" ЕООД е с управител и едноличен собственик на капитала Цветан Христов Влахов. Дружеството има опит в консултантските услуги за изготвяне на работни проекти и упражняване на авторски надзор при ремонт на улици в своя регион.

http://ruse.topnovini.bg/node/616771
От цялата работа какво виждаме? Първо, имаме единствен кандидат за поръчката, т.е. останалите потенциални кандидати са толкова наясно кой ще спечели и за кого са "предназначени" парите, че дори не си правят труда да участват. Предизвестена работа. И говореща за изключително лоша и корумпирана среда. И второ - от 8 години тези юнаци печелят, властта уж се сменя, бунаците се радват, а зад кулисите хората с местното лоби си гушат парите, защото никой не "печели" такива поръчки случайно. И така е в цялата страна. Порочен модел, но хората не ги е еня...
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4674



Профил Ел. поща
« Отговор #85 -: ноември 09, 2015, 11:58:55 »

Всъщност червен асфалт положиха единствено на велоалеята, която обикаля площад Батенберг от запад и юг (към Историческия музей и Старата поща), но тя по същество не е част от сега изгражданата мрежа от велоалеи, тъй като не се свързва с нито един от нейните основни лъчи. Може да е участък от второстепенната веломрежа, която (евентуално) ще се изгради в бъдеще, но засега е малка и изолирана. А тъкмо главните велоалеи да се правят с обикновен черен асфалт е дивотия, защото така стават еднакви с пешеходните, а и на рендерите на Кръговото например всичките са изобразени в червенокафяво. Поредното минаване тънко, види се... Shocked
« Последна редакция: ноември 10, 2015, 12:01:20 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
svetlin74
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 378



Профил
« Отговор #86 -: ноември 10, 2015, 07:54:16 »

Започнаха да разкопават по бул. Липник - от кръстовището на Олимпа до пощенския клон(ул. Сребърна). Велоалеята е в зелената площ и трасето и минава направо през спирката. Там явно ще се прекъсва и велосипедистите трябва някакси да заобикалят.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4674



Профил Ел. поща
« Отговор #87 -: ноември 10, 2015, 08:26:39 »

Тези дни направих снимки и на този участък от лъча Пантeона - бул. Тутракан, който минава през Младежкия парк. По-точно видях само западния край на досега прокопаното трасе при училище Братя Миладинови, като предполагам, че на изток достига до края на парка, в близост с началото на булеварда. Алеята върви по зелената площ между улица Алеи възраждане и първата успоредна на нея алея в парка, като лъкатуши живописно между дърветата. Вярно, това няма да позволи спринтово препускане с желязното конче, но пък и вероалеята не е състезателна писта. За придвижване в рамките на ежедневните битови нужди скоростните възможности на такава криволичеща алея са напълно достатъчни. Smiley

Bikelane1.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane1.jpg (784.21 KB, 1024x768 - видяно 388 пъти.)
Bikelane2.jpg
Велосипедна инфраструктура
* Bikelane2.jpg (778.4 KB, 1024x768 - видяно 402 пъти.)
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 409



Профил
« Отговор #88 -: ноември 10, 2015, 09:39:33 »

Браво за снимките.

Относно велоалеята по Липник (до ул.Сребърна) трябва да мине през мястото на спирката като ще останат към 2м между пътното платно и велоалеята за слизащи от гт. Би трябвало да премахнат спирковото съоръжение и ще стане както на много места в Холандия.

Също би трябвало да се премахне спирката на Ялта където ще бъде споделено трасе между пешеходци и велосипедисти. Новата спирка ще е при самата спортната зала където ще се изгради джоб за автобуси по проекта за реконструкция на кръговото. По моя информация и там ще бъде без спирков навес.

Ако някой се интересува, имам плановете за велоалеите, но са големи PDF файли и направо ще трябва да дам линк.
Активен
Русчуклия
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1391



Профил
« Отговор #89 -: ноември 10, 2015, 12:06:26 »

Преди малко имах "удоволствието" да мина пешеходом по новоасфалтираната велоалея от Халите към Рига. Искам да ви кажа, че такова мърлячество трудно може да се види някъде. Бордюрите са криволичещи, изкършени, налконени, неправилно подредени, а на едно място дори липсват. Личи си, че е правено набързо и за отбиване на номера. Ясно е, че мургавите пишман строители толкова си могат, но къде е надзора и контрола в случая и защо никой не им е седял на главата, дето се казва, за да няма подобни извращения. Яд ме е, че нямаше с какво да снимам да ви покажа за какво мърляво изпълнение иде реч. Просто е безобразно...
Активен
Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.109 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.026s, 2q)

Google e прегледал тази страница декември 07, 2019, 06:21:44