Страници: [1] 2 3 ... 17   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Велосипедна инфраструктура  (Прочетена 56558 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
equinox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 562



Профил WWW Ел. поща
« -: май 27, 2009, 03:56:45 »


Нека започна първо с една новина: ЕК планира облекчено използване на велосипеди в градовете http://www.dnevnik.bg/evropa/zelen_fokus/2009/05/12/717971_ek_planira_oblekcheno_izpolzvane_na_velosipedi_v/

Става ясно, че Европейската комисия е решила да подпомогне развитието на велосипедната инфраструктура, като за целта ще бъдат отделени 600 млн. евро за периода 2007-2013. Съвсем логично изниква въпросът защо да не се възползваме от този шанс?

Поразрових се малко и намерих информация за подоби осъществени проекти. Примерно проекта за изграждане на 30,7 км обособена вело-инфраструктура в полският град Гданск. Самият проект е от 2000 г и е струвал 2.5 млн долара. Повече информация са самия проект:

http://www.rowery.org.pl/gdanskeng.html

Карта:
http://mapa.trojmiasto.pl/index.php?dzial=rowery

Как изглежда тази обособена велосипедна инфраструктура:


От общината не е нужно да откриват топлата вода, просто трябва да използват чуждият опит. Общо взето това е една постижима цел в близко бъдеще. Няма да натовари излишно общинският бюджет, а и ще има добро влияние за Русе - по-малко изгорели газове и по-здрави русенци.

Остава eдин друг въпрос - нужна ли е подобна обособена инфраструктура на Русе - с алеи и вело-паркинги? В смисъл ще има ли достатъчно желаещи да я ползват по предназначение? Наличието на подобно нещо ще увеличи ли ползването на велосипед за предвижване? Вие лично колко често ползвате велосипед и ако не го ползвате толкова често какво ви спира? Изобщо какво мислите за тези идея?

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

« Последна редакция: май 27, 2009, 05:46:51 от equinox » Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #1 -: май 27, 2009, 04:32:24 »

По мое лични наблюдения, в Русе МНОГО хора използват велосипеди. Често се предвиждват по центъра, кея, виждала съм много хора, които се мъчат и по улиците, което си е доста опасно имайки се предвид движението...
Би било много добре ако се изгради подобна инфраструктура. "Байкърите" в Русе са много. Заслужават го, а и навярно ако се получи добре, повече хора ще се обърнат към този вид транспорт. Все пак разстоянията не са толкова далечни, просто е идеално място за велосипеди...
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #2 -: май 27, 2009, 04:35:42 »

Аз напоследък забелязвам все повече хора на велосипеди, което е прекрасно!
Лично аз, когато е хубаво времето, почти не слизам от него Smiley Ако крайната точка го позволява разбира се.
Това е единственият начин да се разтовари тафика в градската среда! Така е в много големи градове на Европа. Велосипедът е най-удобното и бързо градско превозно средство.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4662



Профил Ел. поща
« Отговор #3 -: май 27, 2009, 04:40:11 »

Обичам да си карам желязното конче, но две неща ме възпират да го правя често (обикновено се случва в почивните дни като вид разпускане). Първо, пътят от дома ми до работното място минава (както и да го усуквам) през места с интензивен автотрафик, което означава ежедневен риск за здравето и живота ми. Пешеходните зони в централната част на Русе са забранени за колоездене - и правилно, защото там пък самият байкър би бил заплаха за здравето и даже живота на пешеходците. И второ - на работното си място нямам удобно и безопасно място да "паркирам" безмоторното си возило. Значи и за това трябва да се помисли...
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #4 -: май 27, 2009, 05:39:24 »

Защо оставяте дребните неща да ви спират Wink
Ако имаш желание, винаги можеш да стигнеш безопасно до някъде. Не е нужно да използваш булеварда! Има локални платна, има по-малки улички, има тротоари (това докато не се направят велоалеи). За паркирането също докато се помисли, може да се използва всяко дърво или стълб.
Че има много какво да се прави - има.
Активен
di4ko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 704



Профил
« Отговор #5 -: май 27, 2009, 05:45:53 »

И аз обичам да карам  своя велосипед .Ако има истински велоалей бих го ползвал много по често от сега.Едно от нещата който ме спират  това са селендурите зад волана който дори и не те забелязват,камо ли да ти спазват предимство.След няколко подобни премеждия,избягвам да съм част от трафика по оживените улици.Друго нещо което ме притеснява когато карам велосипед са бездомните кучета ,такъв кучи капан ми направиха наскоро,че едвам избягах с бясна скорост и с риск да пропусна един завой. Cheesy А бе не съм оптимист за тази велосипедна инфраструктура.
Активен



CaMaRo
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 554



Профил
« Отговор #6 -: май 27, 2009, 06:22:11 »

Незнам за байкърите ама скейтърите станаха много.Трябва да се направи някаква площадка за скейтборд в дружба , защото много момчета и момичета се събират на  паркинга на Кауфланд в Дружба и си карат скейтовете,(незнам защо точно там се събират) което си е опасно от където и да го погледнем.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4662



Профил Ел. поща
« Отговор #7 -: май 27, 2009, 06:58:50 »

Защо оставяте дребните неща да ви спират Wink
Ако имаш желание, винаги можеш да стигнеш безопасно до някъде. Не е нужно да използваш булеварда! Има локални платна, има по-малки улички, има тротоари (това докато не се направят велоалеи). За паркирането също докато се помисли, може да се използва всяко дърво или стълб.
Че има много какво да се прави - има.

Безопасността няма да я коментирам след няколко разминавания с автомобили на сантиметри, даже при положение, че се стремя да карам по малките улички, а големите само да пресичам. При тази автомобилна лудница и съответно тези шофьори-убийци само пресичането на нещо като Цар Освободител е достатъчно да видиш смъртта в очите - а ако това е ежедневие, човек сериозно се замисля...

А за паркирането май не ме устройват дървета и стълбове - предпочитам някакво закрито помещение или поне вход на блок, защото може да завали дъжд и да измокри кончето ми, а може и някога да го намеря в такова състояние... Angry

http://img39.imageshack.us/img39/349/stolenbike.jpg
Велосипедна инфраструктура
« Последна редакция: май 27, 2009, 09:34:11 от Orthodox » Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
спиро
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 246



Профил
« Отговор #8 -: май 27, 2009, 07:48:54 »

Според мен е много реалистично да има вело алеи в Русе. Реално погледнато има два варианта за тях.

- Има вид алеи, които са от страни на самото пътно платно. Тези ми се струват трудно приложими заради проблема с паркирането. Няма да работят добре в Русе.

-Да се обособят алеи с ширина от  1 метър или 1.5 метра, които седят от вътрешната част по-широките тротоари (където няма барчета). Може да се вземат да кажем 30,40 см от тревата от вътрешната част ако е необходимо.

1. По цялото протежение на Алексадровска от парка до Историческия Музей.

2. По Борисова, и от двете страни, има много широки тротоари и спокойно може да се обособи алея, която да е достатъчно голяма.

3. По Плиска е изключително удобно и ще продължава през парка до Пантеона.

4. В градинката по Цар Освободител от Кръговото до Авто-Гарата.

5. По Бозвели се свързват от Кръговото с тази на Борисова.

6. По Христо Ботев от едната страна може да се направи също. (По десния тротоар от Симовата Мелница до Бърза Помощ).

7. По Придунавски от Парка до БРП може да стане страхотна алея.

8. Не познавам добре Здравец, но предполагам, че там също има възможности.



Имаме нужда от тотално ново планиране на кръстовища и светофари, което е очевидно и сега. Особено за голямото кръстовище на Цар Освободител-Бозвели-Христо Ботев и по цялата дължина на Борисова. Трябва да поставят светофари и за велосипедистите. На теория това ще забави трафика на колите, но ако наемат западни специалисти, които да проектират добре системата може да има обратен ефект и да се подобри движението.

Също трябва тотално нов проект за някои тротоари, които освен самите алеи ще бъдат пригодени за хора с проблеми или трудно-подвижни. Трябва да има необходимите скосявания, да се сложат здрави колчета, за да не могат колите да се качват по тротоарите.

И най-хубавото е, че такъв вид проекти не е безбожно скъп и със сигурност може да се ползват пари от Европейските фондове. Само трябва едно наистина добро проектиране, проектен екип и съответно добър изпълнител.



« Последна редакция: май 27, 2009, 07:54:55 от спиро » Активен

Bulls make money, bears make money, hogs get slaughtered.
Valentin_K
CSKAr4e
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2035


*
Профил WWW
« Отговор #9 -: май 27, 2009, 08:01:44 »

Чак толкова не ни трябва. Виждате какво става в парка.Има си отделена велоалея и все пак си продължават да си карат там където минават родители с деца, пък и някои животни.И при другите места ще е така.Все някой ще си намери пряк път от някъде и накрая пак ще стане хаос.Пък и за Борисова трудно ще разкарат паркиралите коли от там, освен ако не ги направят тези две плътна за редовно движение.Но в случая си е по-добре да го оставят като паркинг.И без това няма места за паркиране в центъра.
Активен

equinox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 562



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: май 27, 2009, 08:20:13 »

Проблемът с ползването на сегашните вело-алеи е много прост. Това просто не са никакви вело-алеи. Често като вървя в тази част на парка се чудя от коя страна точно е вело-алеята. Колкото и странно да звучи една вело-алея трябва да бъде абсолютно видима и различима - или асфалта да се боядиса от до или да се ползва асфлат с друг цвят (примерно червен), с добре очертани бюрдюри и граници. Мисля, че подобна подредба влияе доста на психиката на хората. Ако видиш, че нещо е наистина обособено просто подсъзнателно страниш от него. В доста страни са правени опити за изграждане на вело-алеи от нашенски тип. Никъде не сработват. За това и се изгражда обособена инфраструктура.

Впрочем, изниква един друг голям въпрос - тротоарите. Възможно ли е да има добре уредени пътища за велосипедисти, а да липсват такива за пешеходци? Така де, тръгнали сме да правим таван за къщата, а то се оказало, че основи няма още.  Cheesy
Активен
спиро
Full Member
***
Неактивен Неактивен

Публикации: 246



Профил
« Отговор #11 -: май 27, 2009, 09:02:16 »

Според мен проблема е, че се работи на парче. Не може тази година да правиш тротоара за пешеходци, а догодина да го изкъртваш, за да направиш архитектурата за велоспедна алея. Трябва да се направи подробен план, който да е много добре измислен- който да включва тротоарите, светофарни уредби и нов софтуер и план за тях и няколко-етажни паркинги в района на Борисова, Центъра, по Цар Освободител и болницата.

Да кажем първо се почва с гаражите по центъра. Да кажем.

2010-Открит търг за концесия на паркинги в града, които да бъдат завършени най-късно до края на 2011. Нов правилник за паркирането, който казва, че паркиране по тротоарите е абсолютно забранено от края на 2011. Купуват се 5,6 паяка и солени глоби. Като се научат хората след някоя друга година, продаваме камионите на София и си оставаме само един, който да вдига колите на гости на града, които не знаят къде да паркират Cheesy.

От 2011 почват да се правят нови тротоари в координация с хората от ВЕИка, Тока и всевъзможни кабелни оператори.
Също се правят изпитания на новите светофарни уредби и план на трафика.

2012 първите алеи по Борисова и Александровска са готови.

2013 По Цар Освободител.

2015 Всички останали.

Общината прави публичен търг за две фирми, които ще се занимават с тротоарното поддържане. За да получиш разрешение за изкопна работа от какъвто и да е бил вид (свързана със строеж, прокарване на кабели и така нататък), трябва първо да си платиш на фирмата по добре установени цени, които се знаят публично. Като свършат работата, фирмата праща хора и оправят тротоара по един и същ висок стандарт и материали. Край на различните и некачествени тротоари в Русе.
« Последна редакция: май 27, 2009, 09:04:30 от спиро » Активен

Bulls make money, bears make money, hogs get slaughtered.
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #12 -: май 27, 2009, 09:24:38 »

Ех, мечтиии...
Активен
di4ko
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 704



Профил
« Отговор #13 -: май 27, 2009, 10:27:18 »

 Купуват се 5,6 паяка и солени глоби.
На българина докато не му ,,бръкнеш в джоба,,няма да се научи да не паркира на забранени места,да си лепи обявите по чисто новите спирки,стълбове ,фасади,да не си хвърля боклуци къде бъде и т.н.   глоби,глоби,глоби... и това е.ама няма кой..
Активен



equinox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 562



Профил WWW Ел. поща
« Отговор #14 -: май 28, 2009, 12:41:58 »

Цитат
Според мен проблема е, че се работи на парче.

Не знам, но имам чувството, че градоустройственият ни план е гола вода. Никъде из интернет не може да се намери. За Софийският има какви ли не подробности.
Активен
Страници: [1] 2 3 ... 17   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.088 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.013s, 2q)

Google e прегледал тази страница ноември 15, 2019, 01:55:24