Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Индустриален парк ЛВЗ  (Прочетена 5129 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« -: ноември 29, 2021, 09:58:00 »


Останах изненадан че във форума нямаме отделна тема за ЛВЗ. От 52 сгради са останали само 3 които са в процес на ремонт. Предстои още в началото на следващата година да се изгради ограда която да спре набезите. Начело на проекта е Спасимир Димитров, който е изключително умен човек и смятам че ще се справи добре с възстановяването на завода след толкова много разруха.



https://bit.ly/31a40rl

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« Отговор #1 -: декември 01, 2021, 03:29:31 »

Моя ленивост - през ден минавам оттам. Embarrassed
Цяло лято мургавелите беряха желязо, а вероятно и други пром. зеленчуци, от разрушените сгради.
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« Отговор #2 -: септември 21, 2022, 02:33:50 »

Статията се чете безплатно в incognito mode.

Цитат
- "Булмаркет" ще инвестира 38 млн. лв. в съживяването на бившия "Локомотивен и вагонен завод" в Русе, за да създаде индустриален парк.
- Четири от сградите ще бъдат запазени и трансформирани в дизелов, вагонен цех, музей и нови пространства. Идеята е отделни компании да извършват дейности тук и да се срещат.
- Ще бъдат открити близо 600 нови работни места, като предизвикателство ще бъде липсата на квалифицирани кадри.

https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/gradove/2022/09/21/4382711_vuzrajdaneto_na_lokomotivniia_zavod_v_ruse/
Активен
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« Отговор #3 -: март 22, 2023, 10:29:31 »

Вече започнаха да търсят работници и с реклами в фейсбук. Тук публикувам няколко новини по темата за ЛВЗ.

Цитат
Очаква се в началото на май да започне работа депото за ремонт и поддръжка на локомотиви, а през следващата година да са готови и първите вагони, които ще бъдат предназначени за превозвача „Булмаркет Рейл Карго“.
Първата поточна линия за производство на вагони пък ще се намира в големия цех, който беше основно ремонтиран. Капацитетът на завода ще бъде между 150 и 300 вагона годишно. Първите ще бъдат предназначени за нуждите на „Булмаркет Рейл Карго“, а производството има потенциал да се разрасне, тъй като в момента в цяла Европа има огромно търсене. Причината е, че се бракуват повече вагони, отколкото се произвеждат.



https://www.rusemedia.com/%D0%B1%D1%83%D0%BB%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B5%D1%82-%D1%89%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B8%D0%B7%D0%B2%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%B8-%D0%B2-%D1%80/
« Последна редакция: март 22, 2023, 10:31:27 от bgdimitrov » Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 489



Профил Ел. поща
« Отговор #4 -: март 25, 2023, 10:15:44 »

Ставаме жп център, но с допотопни линии.
Иначе е интересно, че ЛВЗ се рекламира усилено като наследник на оригиналния завод, докато Експрес Сервиз не са много доволни и те не пропускат да отбележат, че са духовни наследници на завода и жп делото в Русе. Има някакво напрежение май.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #5 -: март 28, 2023, 07:13:04 »

Нормално е да има напрежение. Конкуренцията ще иска да да краде кадри, а те са кът вече.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5200



Профил Ел. поща
« Отговор #6 -: април 05, 2023, 12:57:13 »

Възраждат ЛВЗ в Русе


Историческата сграда на завода

Отварят се нови близо 200 работни места

От Русе България влиза в релси. Това е началната точка на първата железопътна линия по нашите земи - тази до Варна. През 1866 г., когато влаковете тръгват по трасето, край Дунава е създадена работилница за тяхната поддръжка. Тя се превръща в голямо предприятие с хиляди работници и огромна значимост за цялата страна. Почти няма семейство в Русе, което да не е по някакъв начин свързано с локомотивния и вагонен завод (ЛВЗ).

След години на забрава, той отново събира екип, за да може да произвежда и ремонтира подвижен състав в обновен индустриален парк. Амбицията на превозвача "Булмаркет" е да върне ЛВЗ не само на българската, но и на регионалната карта на жп индустрията, пише Money.bg.

Старт от скрапа

ЛВЗ - Русе окончателно прекрати дейността си през 2013 г. След цяло десетилетие разруха, а и много лоши години преди нея, за ангажиралите се с проекта не е имало място за илюзии какво ще заварят в завода. "Посрещнахме над 50 сгради в критично състояние, 10 км железопътни линии, които не бяха годни за експлоатация - всичко това на площ от 178 декара", разказва изпълнителният директор на новото дружество "Локомотивен и вагонен завод 1866" Пламен Шопов.

От края на 2020 г., когато "Булмаркет" придоби обявения в несъстоятелност завод, до момента вече е направено доста. "Към днешна дата халето за технически прегледи на локомотиви и извършване на неголеми текущи ремонти е готово, оборудвано е с необходимата техника и инструменти и ще отвори врати през месец април. Индустриалните железопътни линии са възстановени, годни са за експлоатация и вече приемат първите вагони, на които им предстои ремонт", обяснява Шопов.

Работи се и по монтажа на модерен канален струг с програмно управление, като целта е настройването му и обучаването на специалисти за работа с него да започне в началото на май.

17 000 квадратни метра покривна хидроизолация са монтирани на вагонния цех, дограмите, прозорците и външните мазилки са готови, правят се и вътрешни преустройства, за да бъде готов той за доставката на оборудване. По думите на Шопов тази част от индустриалния парк вероятно ще заработи в началото на следващата година.

"Към момента инвестицията възлиза на 50 милиона лева за реконструкцията и модернизирането на сградите, машини и оборудване, очаква се да инвестираме допълнително в разширяването на индустриалния парк", уточнява още той.

Нови български вагони

Първоначално в ЛВЗ ще се ремонтират вагони, но амбицията на дружеството е да възстанови и производството. "В преговори сме с европейски компании, доказани лидери в производството на различни типове вагони. Натрупаният опит, технически и научен капацитет от компании с десетилетия непрекъсвана дейност не са за пренебрегване", уточнява изпълнителният директор на завода, като допълва, че биха могли да започнат и сами, но работата с партньори ще доведе до по-бърз резултат.

Според Шопов моментът е подходящ, защото "фокусът на ЕС е върху ЖП превоза и гладът за локомотиви и вагони в следващите години ще бъде огромен покрай развитието на транспортните мрежи за повишаване на свързаността в Европа и като инструмент за борбата с климатичните промени".


Така ще изглежда интериорът на историческата сграда на завода

Кой ще работи?

В социалните мрежи често се публикуват обяви за работа. Рядкост обаче е компания да търси във Facebook заварчици, техници по горивни системи, жп технолози, стругари и други специалисти с технически профил. От ЛВЗ са много доволни от кампанията, която започнаха в края на март: "Интересът към предлаганите позиции и нови възможности в града расте лавинообразно и сме сигурни, че нашите нови кадри ще бъдат именно измежду първите проявили интерес".

Първият етап от съживяването на завода ще е с 30 души в началото на април. Те ще са ангажирани с текущи ремонти на вагони. Още около 150 човека ще бъдат назначени след отварянето на вагонния цех, но по думите на Пламен Шопов това е само началото: "За започване на производството ще са необходими около 500 души".

Бизнесът у нас от години се оплаква, че не може да намери специалисти, защото можещите трудно се задържат у нас. На какво разчита локомотивният завод в битката за кадри? "Предимствата ни са в напълно нов завод, оборудван с последни поколения високотехнологични машини, конкурентно заплащане за региона, атрактивен социален пакет с повече от 10 различни придобивки, разнородни обучения, осигурявано от компанията и широки възможности за кариерно развитие", отговаря директорът.



Амбицията му е ЛВЗ не само да привлича готови специалисти, но и да ги "създава": "Поддържаме близки контакти с професионалните гимназии и Русенския университет. Планирали сме провеждането на кампания и в тях, както и групови посещения на ученици и студенти в завода, симулативни и практически занятия, които да покажат технологичния напредък на професиите. Работим по създаване на съвместен научно-технически център, в който студенти, докторанти и преподаватели да могат да правят своите изследвания и експерименти".

По думите му голям проблем за индустриалните професии са остарелите представи за това, което всъщност представляват: "А те стават все по-технологизирани и интересни, отделно и че често вече са по-перспективни от класическа офис работа".

След реализацията на проекта Русе ще се превърне в център на железопътната промишленост в България. Друга компания, която също пази духа на стария завод, от години успешно развива производство и ремонт на локомотиви за България и чужбина - "Експрес Сервиз".

Много повече от завод

Не само важен индустриален комплекс, но и културно наследство - така от дружеството виждат локомотивния завод. Затова и ключовите 4 сгради на комплекса ще запазят оригиналния си познат на поколенията външен структурен oблиĸ след ремонта и модернизацията.

"В ЛВЗ преди промените от 1989 г. са работили над 3000 души, голяма част от русенци имат роднини, познати, приятели, чиято кариера е минала именно там. Много хора имат изключителни истории за завода, който десетилетия наред е бил символ на града", коментира директорът.

От първата жп линия в България през силните години на индустриализация и последващата я разруха до новото начало и възможностите, заради които си струва да останеш или да се завърнеш - пътят на Локомотивния и вагонен завод в Русе определено е интересен, а надеждата е, че най-хубавите гледки тепърва предстоят.


Източник
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
bgdimitrov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 682



Профил
« Отговор #7 -: септември 13, 2023, 01:30:53 »

Интересно!

https://www.rusemedia.com/%d0%b8%d0%bd%d0%b4%d1%83%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b8%d0%b0%d0%bb%d0%b5%d0%bd-%d0%bf%d0%b0%d1%80%d0%ba-%d0%bb%d0%b2%d0%b7-%d1%89%d0%b5-%d0%b8%d0%b7%d0%b3%d1%80%d0%b0%d0%b6%d0%b4%d0%b0-%d0%b8%d0%bd/?fbclid=IwAR20nzSpzQMTMCevyazaUqOHFaN8lXwO1w6-WyNAYx5t4Wi-kx9IxvuFwFc
Активен
SKCH
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 489



Профил Ел. поща
« Отговор #8 -: септември 18, 2023, 09:58:24 »

Дано се реализират тези инвестиции в пълния си обем.
Имам далечен спомен, че някъде 2003 г. +/- някоя, имаше на ЮНЕСКО някакви брошури за индустриална архитектура, в които халетата на ЛВЗ бяха включени поради особената форма на прозорците под покрива. Доколкото помня беше нещо на испански, но така и не успявам да намеря отново информация в този смисъл. Някой случайно да се сеща за нещо подобно?
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.065 секунди с 24 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница октомври 08, 2024, 09:52:47