Страници: 1 [2]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Нов индустриален парк ?!  (Прочетена 16649 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2103


Профил WWW
« Отговор #15 -: юни 12, 2008, 06:50:12 »

Хм, според мен са го отложили поради липса на конкретни данни. От РусеДезИнфо са си допълнили новината със следното:

Това обаче не се случи днес. Причината е в съмненията, които се изразиха от общинските съветници. Владимир Любомиров - зам. - председател на ОбС - русе попитал на няколко пъти администрацията що за инвеститори искат да строят там, но не получил отговор. Тодор Бонев посочи, че  не е необходимо да се вадят активи на "Паркстрой". Той настоя да се даде възможност на дружеството да се развива и кандидатства по проекти. По сведенията му управителят на "Паркстрой" не дал на един от контрольорите достатъчно информация и затова той внесъл непълен 3 - месечен доклад.

За Искрен Веселинов е важно развитието на втори индустриален парк с високотехнологично производство.

Той предизвика зам. - кмета Ал. неделчев да изброи потенциалните инвеститори.

Фирма искала да строи логистичен център за замразени и охладени продукти. 4.6 декара търсела друга за логистичен център. Пак там се търсели 8 - 10 декара от вносител на МПС от реномирани марки за автокомплекс. Шивашкият бранш също щял да строи там логистичен и спедиторски център.


Ъъъъм, егати хай-тек индустрията. Автокомплекси и логистични центрове.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4658



Профил Ел. поща
« Отговор #16 -: юни 12, 2008, 07:57:38 »

Абе да бъдем реалисти - за хай-тек ще се наложи да почакаме... Grin
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #17 -: юни 12, 2008, 10:39:34 »

В България за хай-тек се разбира всякакво производство, което не замърсява. Smiley Извън България означава съвсем различно нещо.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 4658



Профил Ел. поща
« Отговор #18 -: юни 12, 2008, 10:54:06 »

Е, аз имам предвид онова, "съвсем различното нещо"... Wink
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #19 -: юни 13, 2008, 08:59:35 »

“Решението за апетитния терен край МЕТРО не мина с един глас”, е челното заглавие от 3-та страница. Общинските съветници не приеха да се намалят активите на общинското дружество “Паркстрой” със земя, която е част от разсадник. Съветниците не се съгласиха да извадят парцела, заради инвеститорски интерес, пише “Бряг’.
 Roll Eyes
Активен
dunav_rousse
Sr. Member
****
Неактивен Неактивен

Публикации: 413



Профил Ел. поща
« Отговор #20 -: юни 13, 2008, 10:19:25 »

Ей ей ей общински съветници ко да ги прайш...
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #21 -: ноември 13, 2008, 02:07:14 »

Комисия одобри промени в устройствения план на квартал "Слатина"
Път с обръщало и прокарване на водопроводна инсталация включва устройственият план на квартал "Слатина" в Русе. Той беше разгледан и одобрен вчера от комисията по икономическа политика. Очаква се планът да бъде представен на следващото заседание на Общинския съвет.

В квартал "Слатина" се намира Индустриалният парк, заради което районът вече е определен като индустриална зона. Според заложените в плана параметри, терените там са предназначени основно за строителство на промишлени обекти като складове и заводи. Височина на постройките не може да бъде повече от 10 метра, предвижда подробният устройствен план. Друг проблем, който може да се реши с приемането на плана, е довеждащият път. В момента той е от едно платно с две ленти. В разработката се предлага в средата на района да бъде направено обръщало. Сега в района има и само един захранващ водопровод. ВиК инсталацията обаче е така разработена, че да има възможност новите строежи да могат да бъдат присъединени към него. По-големият проблем, който трябва да се реши, е с отвеждането на дъждовните води. В плана е посочено от къде ще минава каналът и с каква големина ще бъде, за да поема целия обем. В проекта са включени още и мрежите за електроснабдяване и трафопостовете, които трябва да се изградят в квартала.
Източник: БНТ "Север"   
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #22 -: март 03, 2009, 03:47:08 »

Държавни индустриални зони?!?
http://www.rusenews.eu/news,1,22875.htm
Леле, тези управници наистина ще ни върнат по комунистическо време...
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #23 -: юни 17, 2009, 04:03:20 »

В Русе, Видин и Свиленград ще се изградят първите индустриални зони
„Национална компания индустриални зони” ЕАД ще работи по 7 зони. Това заяви министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров по време на представяне на дружеството. Компанията стартира с 3 зони – досегашните безмитни зони в Русе, Видин и Свиленград. Четвъртата зона ще бъде е Пловдив на терена на бившето българо-руско предприятие „Автоелектроника” на терен от 155 дка. Следващата зони ще бъде Варна – Запад, като държавата там участва с апортна вноска от 570 дка, а останалите до 1095 дка ще бъде участие на три общини.
Очаква се Министерството на отбраната да осигури 580 дка за свободна зона в Карлово и 2000 дка за зона Плевен – Запад. Държавата осигурява 100 млн. лв. за изграждане на инфраструктурата в новите зони.
„Национална компания индустриални зони” ЕАД е 100% държавно акционерно дружество от холдингов тип. Основните му цели са свързани с насърчаване на инвестициите в България, подпомагане на изпълнението на проекти със значителен икономически интерес и др. Компанията се управлява от 5-членен съвет на директорите и двама изпълнителни директори./Фокус
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #24 -: август 01, 2009, 06:36:09 »

Разработен е мастер план на бившата безмитна зона
Наем, продажба или публично-частно партньорство са вариантите, които обмислят от Национална компания "Индустриални зони" (НКИЗ) по отношение на бившата безмитна зона Русе, като след обстоен икономически анализ и разговори с потенциални инвеститори ще се определят и формите на бъдещото партньорство. Към момента има разработен мастер план, разкриващ потенциала на зоната и нейното разширение. Идеята за изграждане на корабен претоварен комплекс се намира в предпроучвателен стадии.

Бившата безмитна зона
беше прехвърлена към холдинговата структура на НКИЗ в началото на годината и оттогава са водени разговори с настоящите наематели и бъдещите потенциални инвеститори в този район. Стремежът и идеята на НКИЗ е чрез инвестиции в обслужваща бизнеса инфраструктура да се привлекат компании, опериращи в структуроопределящи за икономиката на страната отрасли с висока добавена стойност, като акцентът се поставя върху инвеститорите в областта на високите технологии, преработвателната промишленост и индустриалният сектор, информираха от пресцентъра на НКИЗ.

Към момента площта на зоната е 370 дка, но с възможност за нарастване до 1200 дка. Разполага с 29 сгради. Зоната функционира основно на базата на Указ №2242 за свободните зони и Закона на митниците т.е. стоките, внесени от страни извън Европейския съюз, могат да бъдат въвеждани и да се съхраняват в зоната, без да се заплащат или обезпечават вносни мита и ДДС, като срокът за съхраняване е неограничен.

От друга страна, тя има потенциал за развитие, което е и едно от основанията да бъде прехвърлена към НКИЗ с цел да бъде разработена и да се използват в пълна степен капацитетът и наличният инвеститорски интерес към този район.

Географското положение
се изтъква като ключово предимство - разположена е на десния бряг на река Дунав, в Източната промишлена зона на Русе. Тя отстои само на 800 метра от единственото засега сухопътно транспортно съоръжение на северната граница на страната. - Дунав мост. Районът е и пресечната точка на транспортните коридори 7 и 9.

Разполага с изградена инфраструктура, която включва собствени подходни шосейни и железопътни пътища, открити и закрити складови и производствени площи, претоварна железопътна гара, бензиностанция, депо за светли нефтопродукти, претоварна автомобилна рампа и др. Има пристанище за обществен транспорт с регионално значение, на което към момента се извършва корабно бункеруване и швартоване. Услугите, които предоставя, са: претоварни операции, складиране и съхранение на стоки на открито и закрито, изготвяне на транспортни и митнически документи, представителство пред митницата, консултации и издаване и заверка на сертификати за движение EUR1 и сертификати за произход.

Индустриалният парк вече е стартирал разширяване на действащото пристанище с изграждане на корабен претоварен комплекс, на който ще се извършват претоварни дейности от и на три вида транспорт - шосеен, железопътен и речен.
Другото предимство е наличната газификация с изградени телекомуникационна, интернет и канализационна мрежа. Разполага още с модерна административна сграда, в която е разположен митнически пункт.

НКИЗ беше създадена в началото на февруари с ресурс от националния бюджет в размер на 100 млн. лева и в изпълнение на актуализираната програма на правителството и на експортната политика на България за периода 2008 - 2013 г. "Визия 2013" като част от правителствените антикризисни мерки. Компанията разработва седем индустриални парка - бившите свободни безмитни зони във Видин, Русе и Свиленград, в Пловдив, която се предвижда да бъде изградена на базата на българско-руското съвместно предприятие "Автоелектроника" с партньорство от руска страна, зоната "Варна-запад", в процес на разработване са зоните в района на Карлово и Червен бряг (село Телиш), като терените бяха прехвърлени към холдинговата структура на НКИЗ от Министерството на отбраната в началото на юни. В най-напреднал етап са зоните във Варна и Русе.
Източник: в."Строителство градът"   
Активен
Страници: 1 [2]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.091 секунди с 26 запитвания. (Pretty URLs adds 0.01s, 2q)

Google e прегледал тази страница август 25, 2019, 09:02:01