Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Дунавски разни-публикации, събития, проекти...  (Прочетена 63964 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« -: август 01, 2014, 01:18:52 »


Цитат
Деца тръгват на плаващо училище по Дунав

Силистренското сдружение "Дунавски клуб" започва тридневната си инициатива "Училище в лодка - екологично обучение и живот на открито край река Дунав". В инициативата участват ученици и активисти на сдружението.

На остров Чайтепе край Силистра ще бъде разположен палатков лагер, на който 16-те ученици, ще прекарат три дни. Целта на програмата е да се даде възможност на младите хора да научат повече за природата и нейното опазване, както и да развият уменията си за живот на открито край реката.

По време на престоя си лагерниците ще се научат да вземат проби за изследване на речните води и ще се запознаят с биологичното разнообразие и различните видове риба в река Дунав.

В експедиция с лодка около близките острови те ще издирват и описват различни растителни и животински видове, характерни за акваторията на реката.

Плаващото училище ще завърши в късния следобед в неделя, а всички участници ще получат сертификати за участие.


Според мен много яка идея, странно че не съм се сещал  Embarrassed, а и не съм чувал за подобна инициатива, поне за Русе...

http://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2014/08/01/2354276_deca_trugvat_na_plavashto_uchilishte_po_dunav/?ref=yellow_fp

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

« Последна редакция: август 01, 2014, 01:20:45 от фараша » Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3468



Профил
« Отговор #1 -: август 03, 2014, 10:42:57 »

Изядоха ги комарите  Evil
Активен

Във форума се ражда истината.
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #2 -: юли 18, 2015, 02:27:49 »

Върви ли вече това веселяшко корабче?
www.ruseinfo.net/news_140985.html
Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« Отговор #3 -: май 27, 2016, 01:39:05 »

Цитат
Задава се Дунав Ултра 3: Речните чудовища

На 20 август тази година петима истински смели мъже, атлети-аматьори ще се втурнат в кампанията - спортно изпитание Дунав Ултра 3: River Monsters. Те ще  опитат да превземат дистанцията от 682 км на едноименния веломаршрут, следващ северната ни граница “Дунав Ултра”, редувайки бягане с каране на велосипед.

За целта участниците ще разполагат само с 48 часа, превръщайки се в главни герои в най-щурото Фейсбук риалити с (не)очакван край! Това са Борислав Йорданов -  страстен планински колоездач, Илиян Лазаров – бегач, Станислав Евгениев – гребец, Филип Лхамсурен – приключенец-сървайвър и Борис Бегъмов - колоездач, създател и идеолог на концепцията Дунав Ултра.


Единствено по рода си, приключението ще стартира от с.Куделин, Видинско и би трябвало да приключи успешно в черноморското с.Дуранкулак. Авантюристите - спортисти ще трябва да прекосят дистанцията, колоездейки (общо 640 км) и бягайки (цяла една маратонска дистанция от 42.195 км), но без да се състезават помежду си. Начинанието ще се смята за успешно, дори ако само един от петимата успее да финишира в предварително зададените 48 часа.

По време на самото изпитание движението на всеки един от участниците ще може да се следи директно в интернет чрез специална технология за GPS проследяване в реално време, а мястото на срещата с “нашите герои” ще бъде страницата на събитието с адрес http://www.dunavultra.com.

По време на 48-часовото изпитание пък във Фейсбук страницата на Дунав Ултра ще бъде публикувана информация на живо от мястото на събитието - видеа, фотографии, новини, интервюта и информация за състоянието на колоездачите-бегачи. Ролята на специален фотограф на събитието е поверена на носителя на международна награда за спортна фотография Анастас Търпанов.

За Кампанията:
Дунав Ултра 3: River Monsters е третото поред издание на кампанята в подкрепа на едноименния веломаршрут по поречието на река Дунав до Черно море. Целта на събитието този път е да популяризира възможностите за развитие на туризъм в България и по-специално да насочи вниманието за икономическо развитие на крайдунавския региона чрез привличане на велотуристи от страната и чужбина.

В подкрепа на идеята, цялото събитие ще бъде заснето от професионален снимачен екип, който ще реализира 45-минутен документален филм посветен на региона по поречеието на река Дунав. Лентата ще представи подготовката, премеждията и най-интересните моменти по време на предстоящото изпитание. Ще запечата още кадри с уникалната природа на региона, както и ще акцентира върху историческите и културни обекти по поречието на Дунав от национално и световно значение.

А ето и кои са действащите лица в Дунав Ултра 3:River Monsters:

Борислав Йорданов (30 г.) е от София, а негова страст са планинското колоездене и откриването на непознати места. През 2014 г. поставя рекорд за преминаване маршрута Ком-Емине с велосипед без поддържащ екип (5 дни, 4 часа). Приключение и предизвикателство са двете основни неща, които го карат да се чувства жив, а това, че кампанията Дунав Ултра има ясна цел, го кара да се включи в нея безрезервно.

Илиян Лазаров (31 г.) е от Ловеч, заклет фен на спорта. През последните 6 години е отдаден изцяло на бягането в града и планината. Той е създател на платформата Runbg.net и е организатор на състезанията от веригата Trail Series - те са начинът да споделя вижданията и преживяванията, свързани с неговата страст. Обича да открива нови места, предизвикателства и хора, с които да ги споделя. В Дунав Ултра Илиян вижда огромен потенциал, а чрез участието си в кампанията се надява да “запали” авантюристичната искра в младите, да ги увлече към любов към спорта и природата.

Станислав Евгениев (38 г.) е от София, завършил НСА с профил треньор по гребане и Военна академия “Г. С. Раковски”. Преминал е редица специализации - международна академия командос, персонална охрана, тактически курсове стрелба, треньор по бодибилдинг и фитнес. Дългогодишен състезател по академично гребане, той участва в  коломаратони тип бревет, а девизът му е: Който дръзва - побеждава! Дунав Ултра за него е изпитание за волята и духа. Той поставя България над всичко.

Филип Лхамсурен (36 г.) е роден в Монголия приключенец, писател и изследовател. През последните 10 години е отдаден на предизвикателства, в които се преодолява неразгаданият риск. Търсенето на границите на ума и тялото го отвеждат до десетки отдалечени кътчета по света - от Чечня до Амазония. Филип вярва, че човек трябва да върви напред, не само за да живее в действието, а и за да се изгуби отвъд границите на стереотипите. Неведнъж преминал маршрута по самата река, но с примитивно кану – той често обича да цитира сравнението, че река Дунав е Амазонка на Европа.

Борис Бегъмов (46 г.) е от София, маркетинг-предприемач, създател и идеолог на концепцията “Дунав Ултра”. През 2015 г. в екип с Петър Златков, успява да преодолее дистанцията на веломаршрута с велосипед само с една скорост за рекордно време от 44:40:00 часа.  До 2010 г. той води екстремно нездравословен начин на живот с 35 кг наднормено тегло, консумация на цигари и начална зависимост от алкохол. Днес Борис коренно е променил мирогледа си и мечтае да създаде проект, свързан със здравословния лайфстайл.

Дунав Ултра се ползва с официалната подкрепата на Министерство на туризма на Република България.

Източник:http://www.sportal.bg/news.php?news=606226
Активен
Linov
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 3468



Профил
« Отговор #4 -: юни 08, 2016, 08:41:20 »

Имаме ли в момента корабче, което да прави разходки по реката?
Активен

Във форума се ражда истината.
twingo
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 7


Профил
« Отговор #5 -: юни 08, 2016, 10:23:20 »

Имаме ли в момента корабче, което да прави разходки по реката?

Да, обновено и много симпатично, има си сайт, където е описано всичко, но не мога да се сетя за името му Smiley

Edit: Намерих го.  http://ruschuk-bg.com/bg/%d0%b7%d0%b0-%d1%80%d1%83%d1%81%d1%87%d1%83%d0%ba/
« Последна редакция: юни 08, 2016, 10:27:20 от twingo » Активен
ftubusa
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 560



Профил
« Отговор #6 -: юни 08, 2016, 11:51:01 »

Да, това е корабчето от което правих снимките, които публикувах в друга тема. Много приятно изживяване е да видиш града от "другата" страна.
 Относно корабчето - само суперлативи.
Активен
Orthodox
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 5200



Профил Ел. поща
« Отговор #7 -: юни 09, 2016, 01:31:57 »

Чудесно! Радвам се да видя и прочета това. За град като Русе такъв плавателен съд за разходки по реката е направо задължителен! За всички, но особено за нерусенци, това ще бъде незабравимо преживяване.
Активен

Smiley Четете и русенските теми във форума на SkyscraperCity!
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #8 -: април 18, 2017, 11:14:52 »

 Cry Малко носталгия.

Цитат
„Дунав турс“ се разделя с един от първите си кораби МК „Русе“

Във вторник една от легендите на круизния туризъм по река Дунав, моторен кораб „Русе“, ще отплава за Холандия. Новият собственик ще го използва кораба за провеждане на различни събития, а надеждата е той да носи същото име.

„С носталгия се разделяме с нашия кораб. Трийсет и три години той плава по река Дунав, но единствено постоянното обновяване и модернизиране на флота би ни позволило да бъдем конкурентноспособни и в бъдеще. Предстоят ни инвестиции, които ще ни помогнат да бъдем модерен и търсен партньор на туристическия пазар. „Пътуване, което вдъхновява“- това беше мотото на кораб „Русе“. Мисля, че успяхме  с труд и качествено обслужване да го защитим  през тези години“- каза Катя Стоянова, главен изпълнителен директор на „Дунав Турс“ АД – Русе.

Над 140 хиляди са превозените пасажери, предимно от Австрия и Германия, от 1984 година до днес. Най-дългите круизи са били от немския град Пасау, до украинския Вилково, както и до делтата на река Дунав.  През 2008 година между градовете Братислава и Виена, двама млади българи сключиха брак  на борда на кораба, а в ролята на длъжностно лице бе капитанът  Кръстю Колев.

На 17 октомври 1983 с платформа по море са докарани и пуснати на вода в устието на р. Дунав двата пътнически кораба “София” и “Русе”, построени в корабостроителница “Де Бисбош”, Холандия. Те са с дължина 113 метра и със сто и три кабини, разположени на две палуби.   Те са кораби-близнаци с капацитет 200 легла и 55 души екипаж, категория 4 звезди и са пригодени за круизни пътувания по р. Дунав от германския град Пасау до делтата на р. Дунав.

На 18 април . в 15:00 часа корабът ще отплава за Гюргево с осем  членен екипаж. Предаването му на новия собственик ще бъде на 19 април  в Констанца, където отново на специална платформа ще бъде натоварен на друг кораб, за да се върне на река Рейн – там, където е бил построен.

https://rousse.info/дунав-турс-се-разделя-с-един-от-първит/

IMG_0681re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* IMG_0681re.jpg (2303.18 KB, 1920x1079 - видяно 3386 пъти.)
IMG_0682re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* IMG_0682re.jpg (2534.18 KB, 1920x1079 - видяно 3391 пъти.)
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #9 -: септември 27, 2017, 11:16:52 »

И от реката не можем да се възползваме както трябва - http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2017/09/25/3048010_bulgariia_ne_izpulniava_zaduljeniiata_si_za_poddurjane/

Цитат
През май тази година българско-румънската камара отправи искане за спешно решение на проблема. Камарата твърди, че без незабавен драгаж дълбочината във фарватера ще падне под 1.8 м, което "ще донесе големи загуби на операторите с флот и на цялата индустрия, свързана с Дунав". Според писмото на камарата, изпратено тогава до институциите, круизни оператори вече са заявили, че ако отново са блокирани в България поради липса на поддръжка на водните пътища, ще отпишат дестинациите в Долен Дунав от графика си.

Според обявената поръчка трябва да се извърши драгаж на приблизително 560 хил. куб.м земна маса между километър 610 при гр. Сомовит и 374 при гр. Силистра. Според сайта на ИАППД точно тези участъци в момента са критични, като на места има полоси с дълбочина между 1.6 и 1.8 метра.

"Капитал" потърси за коментар транспортното министерство, но оттам не успяха да отговорят в рамките на деня.

Какво ли да отговорят от министерството? Метро по Дунав не върви.
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #10 -: март 09, 2019, 10:50:35 »

Железни зверове  Cheesy

20190219_101521re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* 20190219_101521re.jpg (1745.51 KB, 1080x1920 - видяно 1094 пъти.)
20190219_101737re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* 20190219_101737re.jpg (2082.47 KB, 1080x1920 - видяно 1059 пъти.)
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #11 -: април 05, 2020, 04:28:50 »

Цитат
„Тутракан“ служил вярно във флота близо век



Тръгнал по Дунава първоначално като търговски кораб, през Втората световна война е мобилизиран и служи като минен заградител в Черно море. След края на бойните действия отново се връща на реката да носи товари, а после става учебен кораб, на който са се обучавали десетки наши капитани. Последната си мисия изпълнява като част от флота на АППД. „Тутракан“ е първият български пътнически кораб, акостирал на немско пристанище – в случая Регенсбург, и първият наш плавателен съд, преминал през канала Черна вода – Констанца, който свързва Дунав с Черно море.
...
И Шерер и Хауке посочват, че през 1917 г. в Линц е построен корабът „Бая“, преименуван в по-късни години на „Тутракан“. В книгата си „От парния кораб до тласкаемия състав“ Ханс Шерер записва „Бая“ под номер 323, а под номер 324 – „Вуковар“ - два еднотипни кораба, построени от фирмата „Стабилименто Технико Триестино“ за първата дунавска корабна компания – DDSG, регистрирана през 1829 г.в Австрия и извършваща презоз на хора и товари по целия Дунав.
...
Когато идва в УППД, „Тутракан“ започва да се използва като учебен кораб, какъвто е до края. Много от капитаните са „възпитаници“ на този кораб, на него са се обучавали и жените капитани Иванка Грънчарова, Росица Славова и Виктория Райкова.

„Намерих информация в един австрийски вестник - „Regensburger tagesanzeiger“, от 26 юни 1963 г., в който се посочва, че „Тутракан“ е първият български пасажерски кораб, посетил немско пристанище – Регенсбург. Всяка година корабът е извършвал учебни рейсове за изучаване лоцията на река Дунав с ученици от Корабния техникум в Русе. Знае се също, че „Тутракан“е първият наш плавателен съд, преминал през канала Черна вода – Констанца. Това е станало през 1987 г.“

С всяка изминала година е било все по-трудно да се поддържа старикът „Тутракан“ и през 2008 г. той е отписан от речния регистър. Следващата година е бракуван, а през 2010 г. е предаден за скрап. Така безславно след дълга служба завършва своя живот корабът „Тутракан“.

Цялият материал -> https://www.monitor.bg/bg/a/view/rechen-shef-prouchva-istorijata-na-korab-veteran-194597
Активен
vesel
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2970


Профил Ел. поща
« Отговор #12 -: март 26, 2022, 11:48:34 »

МК "София" е преместен на понтон номер 11, където досега бяха самоходките на "Рубишипс". Явно там ще е вече мястото на извадения от експлоатация круизен кораб. Вътре текат някакви ремонтни дейности, а понтона са решили да го налепят с плочки. Оформили са стълби, пак облицовани с плочки. Странно решение ми се струва, понеже очаквам да се хлъзга, когато е влажно. А при високо ниво на реката стълбите ще имат интересна ориентация  Cheesy

20220326_171836re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* 20220326_171836re.jpg (1799.16 KB, 1600x1200 - видяно 194 пъти.)
20220326_171842re.jpg
Дунавски разни-публикации, събития, проекти...
* 20220326_171842re.jpg (1997.33 KB, 1600x1158 - видяно 174 пъти.)
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.065 секунди с 25 запитвания. (Pretty URLs adds 0.008s, 2q)

Google e прегледал тази страница октомври 05, 2024, 04:14:09