Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Силистра - Калараш  (Прочетена 50754 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« -: юли 23, 2008, 10:19:33 »


Четох в www.skyscrapercity.com , че в Силистра ще строят Метро, Технополис, Кауфланд и прочее.
Аз лично много се зарадвах на тази информация
В тази връзка, най-учтиво приканвам нашия съфорумец  n00b, да удари едно рамо на колегите от долния Дунав и да направи една тема за Силистра в гореспоменатия сайт. Градът е готин и го заслужава, а и е кажи-речи широк център на Русе Cheesy
Последното е майтап, да не вземе някой силистренец да се обиди Wink

П.П. Извинявам се за офтопика, ама не намерих по подходяща тема тук
 

Share this topic on DiggShare this topic on FacebookShare this topic on GoogleShare this topic on Twitter

Активен
n00b
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2274


Профил WWW
« Отговор #1 -: юли 23, 2008, 11:01:44 »

Те имат и дунавски индустриален парк там. Ами може скоро да почна една тема, само че тази новина за МЕТРО там аз лично доста се съмнявам.
Активен
Митака
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1152


Профил
« Отговор #2 -: юли 24, 2008, 01:14:52 »

Силистра е хубав град, доста подценяван до момента. Радвам се, че и там ще има инвестиции в търговски вериги, но и аз дълбоко се съмнявам за Метро.
Активен
deian
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2875


Профил
« Отговор #3 -: юли 24, 2008, 08:17:39 »

Имайки предвид от кого е информацията, и аз може да се съмнявам Cheesy
Активен
Кристин
Слънчоглед
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 774


Профил
« Отговор #4 -: юли 24, 2008, 09:39:06 »

Айде като наполвина силистренчанка да се обадя и аз. Мнооооого отдавна се говори, че ще правят Кауфланд и т.н. И само с говоренето си остана. Вероятно и така ще си остане. Наистина не вярвам.
Активен

Аз конструирам всеобщото като избирам себе си.
vladkoo
Newbie
*
Неактивен Неактивен

Публикации: 22



Профил Ел. поща
« Отговор #5 -: юли 31, 2008, 09:52:57 »

такаа като говорите за градовете ще кача няколко снимки на галац и тутракан малко отдалече, а последната снимка е на браила Wink иначе др седмица ще снимам силистра и тутракан и браила и измаил...който се интересува знае къде тези градове  Wink

10072008.jpg
Силистра - Калараш
* 10072008.jpg (351.95 KB, 1600x1200 - видяно 3597 пъти.)
21072008(002).jpg
Силистра - Калараш
* 21072008(002).jpg (315.55 KB, 1600x1200 - видяно 3599 пъти.)
21072008(007).jpg
Силистра - Калараш
* 21072008(007).jpg (306.58 KB, 1600x1200 - видяно 3623 пъти.)
21072008.jpg
Силистра - Калараш
* 21072008.jpg (272.91 KB, 1600x1200 - видяно 3515 пъти.)
« Последна редакция: юли 31, 2008, 09:55:05 от vladkoo » Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« Отговор #6 -: септември 01, 2008, 10:40:07 »

При наличие на специален раздел "Река Дунав", може би мястото на тази тема е точно там, не мислите ли?
Моля модератора с леки движения на мишката, да си каже тежката дума... Wink
Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #7 -: септември 01, 2008, 01:03:02 »

Не знам защо искате да махате най-старата железопътна линия в България - линията между гарата, пусната в експлоатация 1866 година и първата магазия с ЖП-административна постройка. Тези три постойки ги има до ден днешен. В гарата е ЖП-музея, а другите две постройки са под метеорологичната станция. Двете постройки са по-стари от Тракцията. Тази линия на никого не пречи. И ако някъде се прокара паралел между столици и реката Дунав, аз ще прекарам паралел между Дунава въобще и ЖП-линиите, които се извиват по брега му. Освен това по въпросната линия я минава я не минава един локомотив с 5 вагона на месец! Или много давам? Там сме свикнали да има линия. На времето бяха 4 коловоза. Сега е останал един. Не пречи, а е просто като точката на латинската буква i.

PICT8374.jpg
Силистра - Калараш
* PICT8374.jpg (1017.85 KB, 1704x2272 - видяно 3475 пъти.)
« Последна редакция: септември 01, 2008, 01:18:25 от Pfote2 » Активен
Pfote2
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1213


снимка 12. септември 2015 остров Елафонисос


Профил
« Отговор #8 -: септември 01, 2008, 01:16:02 »

Няма нищо чудно, че сградите в Трансилвания (бих добавил и в Ардял, Ardeal, унг. Erdei) напомнят по архитектурата си на русчушките. Трансилвания и Ардял стават румънски след като Австро-Унгария загубва заедно с Германия войната срещу Антантата, към която принадлежи и Румъния. Тогава тези два големи региона биват дадени на Румъния.
Става дума, разбира се, за Първата Световна и за годините след нея 1918-1920. А тогава и в Трансилвания, и в Русе всичко е било построено. Що се отнася до късния граждански барок.

До тогава границата на Румъния с Австро-Унгария минава веднага след Синая/Предеал. Брашов е бил вече австроунгарски град. За това пише Елиас Канети в книгата си "Спасения език". Как са им се изсмяли румънските митничари, защото Елиас и майка му били, вийш ли, с турски паспорти. В същност Елиас Канети не е имал никога български документи и никога не е знаел и дума български. Не е бил никога българин в смисъла на народността, поданството и/или гражданството. Нищо, че ми е съсед през две къщи.
Евреите в Русе остават лоялни на Турция за оказаното им гостоприемство 300-400 години преди това - по време на гоненията в Испания и другаде, и си запазват турското гражданство до към 20-те години на миналия век, но това вече е друга тема и вече съм писал другаде по нея.
« Последна редакция: септември 01, 2008, 08:48:06 от Pfote2 » Активен
фараша
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 1432


Профил
« Отговор #9 -: януари 17, 2024, 03:57:37 »

Цитат
Автобус-амфибия ще превозва пътници през Дунава между Румъния и България

Превозното средство ще изпълнява ролята на ферибот само за пътници между Кълъраш и Силистра



  Автобус-амфибия ще превозва пътници през река Дунав между Румъния и България. Автобусът е закупен от окръжния съвет на Кълъраш в рамките на проект по програмата ИНТЕРРЕГ Румъния-България V-А. Това съобщи Богдан Мушат, ръководител на съвместния секретариат в Регионалния офис в Кълъраш за трансгранично сътрудничество за границата Румъния-България, на първата трансгранична конференция по проект "Европа на Балканите: Общо бъдеще". Конференцията се провежда в Букурещ, а участниците в Русе са включени във форума онлайн, предаде БТА.

Автобусът е на стойност около 900 хиляди евро (4,57 млн. леи) и е закупен от Унгария, където от 2009 г. се движат подобни превозни средства-амфибии в река Дунав и предлагат на туристите атрактивно пътуване, съобщиха румънски медии, когато през ноември миналата година бе направен успешен тест на превозното средство.

Според информацията в румънски медии подобен автобус се използва и в Португалия, но в случая на Румъния автобусът-амфибия ще изпълнява ролята на ферибот само за пътници между Кълъраш и Силистра. Превозното средство е наречено Frog Bus и разполага с 35 места. Автобусът е закупен в рамките на проекта "Подобряване на безопасността на корабоплаване по река Дунав в трансграничния район Кълъраш-Силистра".

На трансграничната конференция днес в Букурещ Богдан Мушат представи резултатите от два съвместни проекта по програмата ИНТЕРРЕГ Румъния-България V-А - за подобряване на безопасността на корабоплаване по река Дунав в трансграничния район Кълъраш-Силистра и за развитие на поречието на река Дунав за по-добра свързаност на еврорегион Русе-Гюргево с паневропейския транспортен коридор №7.

Общо 11 километра водни пътища са изградени и подобрени в рамките на първия проект, който включва инсталиране на маяци в 5-километров участък на ръкава Борча на река Дунав, нови речни гари в Кълъраш и Силистра, съвременни зони за отдих и развлечения по крайбрежието. В рамките на проекта община Кълъраш е закупила автобуса-амфибия, а от българска страна е закупен електрически катамаран, разказа Мушат.


По втория проект за развитие в еврорегион Русе-Гюргево са постигнати 8 км подобрени вътрешни водни пътища, изпълнена е рехабилитация на кея на пътнически терминал Русе и са подобрени навигационните условия на три корабни места.
В румънската част е изграден кей и е развита зоната около канала "Свети Георги", а крайбрежието е превърнато в приятна зона за отдих и развлечения, посочи ръководителят на съвместния секретариат в Регионалния офис в Кълъраш за трансгранично сътрудничество за границата Румъния-България.

Проектът "Европа на Балканите: Общо бъдеще" се изпълнява от БТА с подкрепата на Европейската комисия и надгражда вече осъществения проект "Европа в България: Общо бъдеще". Сред целите на проекта са: по-добро разбиране на ролята на политиката на сближаване, вкл. на Балканите; повишаване на осведомеността за проекти, финансирани от ЕС чрез Кохезионната политика; насърчаване на открит диалог за резултатите от изпълнението ѝ на местно ниво, както и на гражданското участие по въпроси, свързани с политиката на сближаване.


Втората част на статията е за нашия регион - Русе/Гюргево.
Интересно, защо няма подобна идея и при нас. Вярно е, че имаме мост и /май?/влак, ама все пак вероятно и за този автобус ще има пътници.

Източник:
https://dnes.dir.bg/obshtestvo/avtobus-amfibiya-shte-prevozva-patnitsi-prez-dunava-mezhdu-rumaniya-i-balgariya
« Последна редакция: януари 17, 2024, 04:05:18 от фараша » Активен
Русенец
Hero Member
*****
Неактивен Неактивен

Публикации: 2432


Профил
« Отговор #10 -: януари 17, 2024, 08:05:02 »

То не бяха въжени линии, тунели, сега само автобус-амфибия ни липсва... Cheesy
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

Страницата е създадена за 0.096 секунди с 24 запитвания. (Pretty URLs adds 0.011s, 2q)

Google e прегледал тази страница декември 09, 2024, 06:28:03